Dalia Gulbinskienė
Mokslinių publikacijų sąrašas
Straipsniai
Tarptautinėse duomenų bazėse referuojamuose mokslo leidiniuose paskelbti straipsniai
Tik Scopus (Elsevier) duomenų bazėje referuojamuose leidiniuose, turinčiuose citavimo rodiklį
2025 - Šliogerienė Jolita; Mattheoudakis Marina; Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Gulbinskienė Dalia; Suchanova Jelena; Jakučionytė Viktorija. The benefits of mindfulness-based interventions to ESP teachers: comparative study of Greek and Lithuanian universities.
Analele Universitatii Ovidius Constanta, Seria Filologie. .. ISSN 1224-1768.
vol. 36, iss. 1 (2025), p. 584-596[Aut.lankų sk.: 0.929]
2025 - Šliogerienė Jolita; Chirobocea-Tudor Olivia; Darginavičienė Irena; Gulbinskienė Dalia; Jakučionytė Viktorija; Suchanova Jelena. Relevance of soft vs hard skills in ESP teachers: Perceptions of technical and creative studies students.
Analele Universitatii Ovidius Constanta, Seria Filologie. .. ISSN 1224-1768.
vol. 36, iss. 1 (2025), p. 566-583[Aut.lankų sk.: 1.286]
2025 - Šliogerienė Jolita; Darginavičienė Irena; Suchanova Jelena; Gulbinskienė Dalia; Jakučionytė Viktorija. Problem-based learning in developing students' communicative skills and creativity in teaching English for specific purposes.
Creativity studies. Vilnius: Vilnius Gediminas Technical University. ISSN 2345-0479.
vol. 18, iss. 1 (2025), p. 30-42[Aut.lankų sk.: 0.929]
2024 - Lozano-Palacio Ines; Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Mockienė Liudmila; Gulbinskienė Dalia; Lasauskienė Rūta; Babušytė Diana. The benefits of cooperative language learning in ESP classes at Spanish and Lithuanian universities.
Analele Universitatii Ovidius Constanta, Seria Filologie. .. ISSN 1224-1768.
vol. 35, iss. 1 (2024), p. 325-338[Aut.lankų sk.: 1.000]
2024 - Nangle Benjamin M.; López Parreño Jorge; Nangle Conor M.; Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Gulbinskienė Dalia. An Analysis of the Most Common L1 Interference Grammar, Vocabulary and Syntax Errors of Lithuanian Learners in Written English.
Sustainable multilingualism = Darnioji daugiakalbystė. .. ISSN 2335-2019.
vol. 24, iss. 1 (2024), p. 79-105[Aut.lankų sk.: 1.929]
2023 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Karaciejūtė Vitalija; Gulbinskienė Dalia. Lietuvių kalbos diskurso žymikliai ir jų ryšiaidaugiakalbiame tekstyne.
Darnioji daugiakalbystė = Sustainable multilingualism. Kaunas: Vytauto Didžiojo universitetas. ISSN 2335-2019.
vol. 22 (2023), p. 258-272. [M.kr.:H 004] [Aut.lankų sk.: 1.071]
2022 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Karaciejūtė Vitalija; Gulbinskienė Dalia; Annamalai Nagaletchimee. Lithuanian Discourse Markers in Parallel Corpus for Teaching Translation Awareness.
Pedagogika. Kaunas: Vytauto Didžiojo universiteto švietimo akademija. ISSN 1392-0340.
t. 145, Nr. 1 (2022), p. 117-134. [M.kr.:H 004; S 007] [Aut.lankų sk.: 1.286]
2022 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Lobato Miranda Guilhermina; Mockienė Liudmila; Gulbinskienė Dalia. Discourse-Annotated Corpus for Foreign Language Teaching/Learning: Prior Knowledge Meaning.
Pedagogika. Kaunas: Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija. ISSN 1392-0340.
vol. 147, no. 3 (2022), p. 183-197. [M.kr.:H 004; S 007] [Aut.lankų sk.: 1.071]
2020 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Rackevičienė Sigita; Burkšaitienė Nijolė; Mockienė Liudmila; Šliogerienė Jolita; Gulbinskienė Dalia. Annotating Causal Discourse Markers ‘because’ and ‘so’ for Learning English as a Foreign Language.
Pedagogika = Pedagogy : mokslo darbai. Vilnius: Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademija. ISSN 1392-0340.
t. 137, Nr. 1 (2020), p. 193-207. [M.kr.:H 004; S 007] [Aut.lankų sk.: 1.071]
2017 - Gulbinskienė Dalia; Masoodi Marjan; Šliogerienė Jolita. Moodle as virtual learning environment in developing language skills, fostering metacognitive awareness and promoting learner autonomy.
Pedagogika : mokslo darbai. Vilnius: Lietuvos edukologijos universiteto leidykla. ISSN 1392-0340.
t. 127, Nr. 3 (2017), p. 176-185. [M.kr.:H 004; S 007] [Aut.lankų sk.: 0.714]
Kitose tarptautinėse duomenų bazėse referuojamuose leidiniuose
2024 - Nomicienė Daiva Egidija; Jakučionytė Viktorija; Gulbinskienė Dalia. Application of corpus analysis digital tools in English for specific purposes (ESP) courses.
Кременецькi компаративнi студiï : науковий часопис. Kременець: Кременецька обласна гуманітарно-педагогічна академія ім. Тараса Шевченка. ISSN 2311-262X.
2024, Вип. XІІІ, p. 106-115[Aut.lankų sk.: 0.714]
2022 - Gulbinskienė Dalia; Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė. Teaching sustainability communication in higher education: Applying case study method based on social media.
Beyond philology. Gdansk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. ISSN 1732-1220.
Nr. 19/1 (2022), p. 279-301. [M.kr.:H 004; S 008] [Aut.lankų sk.: 1.643]
Kituose recenzuojamuose mokslo leidiniuose paskelbti straipsniai
Periodiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose
2021 - Gulbinskienė Dalia; Dubovičienė Tatjana; Lasauskienė Rūta. Direct and indirect speech acts in politicians posts on social networks.
Šiuolaikinės visuomenės ugdymo veiksniai. Vilnius: Generolo Jono Žemaičio Lietuvos karo akademija. ISSN 2424-6131.
vol. 6, iss. 1 (2021), p. 285-302. [M.kr.:H 004; S 005; S 008] [Aut.lankų sk.: 1.286]
Mokslinių konferencijų darbų leidiniuose paskelbti straipsniai
Tik Scopus (Elsevier) duomenų bazėje referuojamuose konferencijų darbų leidiniuose
2025 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Zeyrek Deniz; Mendes Amalia; Gulbinskienė Dalia. Translation Awareness of Sense Shifts of Coveying Discourse Relations Based on English TED Talks and Their Translation into Lithuanian, Portuguese and Turkish.
Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education : 4th International Conference, TECH-EDU 2024, Abu Dhabi, United Arab Emirates, November 13–15, 2024, Revised Selected Papers, Part II. Cham: Springer, 2025. ISBN 9783032026712, p. 36-54[Aut.lankų sk.: 1.357]
2025 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Zeyrek Deniz; Mendes Amalia; Gulbinskienė Dalia; Rotomskis Irmantas. Translation Awareness of Conveying Discourse Relations: A Study on English TED Talks and Their Translation into Lithuanian, Portuguese and Turkish.
Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education : 4th International Conference, TECH-EDU 2024, Abu Dhabi, United Arab Emirates, November 13–15, 2024, Revised Selected Papers, Part II. Cham: Springer, 2025. ISBN 9783032026712, p. 17-35[Aut.lankų sk.: 1.357]
Monografijos
2022 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Gulbinskienė Dalia; Mockienė Liudmila; Annamalai Nagaletchimee; Suchanova Jelena; Babušytė Diana. The Challenges and Opportunities of Teaching Languages Online.
Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education / Arsénio Reis (eds.) ...[at all.]. Cham: Springer, 2022. ISBN 9783031229176, p. 373-383. [M.kr.:H 004; S 007] [Aut.lankų sk.: 0.786]
2022 - Valūnaitė Oleškevičienė Giedrė; Mockienė Liudmila; Lasauskienė Rūta; Gulbinskienė Dalia; Rackevičienė Sigita; Suchanova Jelena. TED Talks for Public Speaking Skills and Global Citizenship in ESP Classroom.
Technology and Innovation in Learning, Teaching and Education / Arsénio Reis (eds.) ...[at all.]. Cham: Springer, 2022. ISBN 9783031229176, p. 391-401. [M.kr.:H 004; S 007] [Aut.lankų sk.: 0.786]
Studijų literatūra
Mokomosios knygos
2023 - Gulbinskienė Dalia; Jakučionytė Viktorija. English for students of architecture and design : study book. Vilnius: Vilnius Gediminas Technical university, 2023. [M.kr.:H 003; H 004] [Aut.lankų sk.: 4.220]