Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Architektūros fakulteto bendruomenės tikslas – gera savijauta
2024-04-15
Architektūros fakulteto bendruomenės tikslas – gera savijauta
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Architektūros fakulteto (AF) dėstytojai šį pavasarį dalyvauja danų ekspertų mokymuose ir siekia ne tik dar stipresnių edukacinių kompetencijų, bet ir gilesnio ryšio su studentais.
AF bendradarbiauja su „Studenterrådgivningen“ – studentų psichologinio konsultavimo tarnyba iš Danijos (www.srg.dk), dirbančia su įvairiais Europos universitetais ir teikiančia pagalba tiek studentams, tiek dėstytojams. AF dėstytojai šį pavasarį tikisi geriau suprasti architektūros studentus ir siekti drauge dar aukštesnių rezultatų.
Balandžio mėnesį įvyko pirmieji gyvi dėstytojų mokymai – Johann Daustrand lankėsi fakultete ir dalinosi žiniomis apie naujosios kartos studentus bei kėlė klausimus AF dėstytojams. Johann Daustrand pristatė, kas būdinga Z kartai, kaip veikia žmonių smegenys bei kad studentų kovą su sunkumais galima apibūdinti trimis grupėmis: perfekcionistai, atsiribojantys, kvestionuojantys. Ekspertas taip pat pristatė Arhus Architektūros mokyklos (Aarhus School of Architecture) patirtį.
„Pranešime aptartos studentų patirtys yra tos pačios, kurias aš girdžiu konsultuodama VILNIUS TECH studentus: didelė atsakomybė, nerimas, savęs kaltinimas, baimė, kad kažkas su jų emocijomis, mintimis yra negerai; įsitikinimas, kad jie vieninteliai susiduria su sunkumais. Tad galiu tik patvirtinti, kad toks mąstymas – bendras šiuolaikiniams studentams“, – dalinosi įspūdžiais VILNIUS TECH psichologė Rasa Urbanavičiūtė.
Johann Daustrand pasidalino su dėstytojais 4 žingsnių programa, padėsiančia geriau suprasti studentą, atliepti jo poreikius ir motyvuoti. Taip pat jis pristatė universalaus dizaino principus, galinčius padėti kiekvieno pedagogo darbe ir pakvietė visus susimąstyti, kokios mokymo ir mokymosi, studijavimo kultūros siekiame savo universitete.
AF bendruomenė tikisi, kad „Studenterrådgivningen“ mokymai turės svarų indėlį nuolat keliant dėstytojų kvalifikaciją ir augant fakulteto bendruomenei: siekiant geros savijautos, stipresnio ryšio tarp studentų bei dėstytojų ir rengiant ne tik savo srities profesionalus, bet ir ugdant aukšto emocinio intelekto asmenybes.
Antroji mokymų dalis AF dėstytojams įvyks gegužės vidury, kuomet įgytas žinias dėstytojai bandys pritaikyti kūrybinių dirbtuvių drauge su studentais metu.
AF bendradarbiauja su „Studenterrådgivningen“ – studentų psichologinio konsultavimo tarnyba iš Danijos (www.srg.dk), dirbančia su įvairiais Europos universitetais ir teikiančia pagalba tiek studentams, tiek dėstytojams. AF dėstytojai šį pavasarį tikisi geriau suprasti architektūros studentus ir siekti drauge dar aukštesnių rezultatų.
Balandžio mėnesį įvyko pirmieji gyvi dėstytojų mokymai – Johann Daustrand lankėsi fakultete ir dalinosi žiniomis apie naujosios kartos studentus bei kėlė klausimus AF dėstytojams. Johann Daustrand pristatė, kas būdinga Z kartai, kaip veikia žmonių smegenys bei kad studentų kovą su sunkumais galima apibūdinti trimis grupėmis: perfekcionistai, atsiribojantys, kvestionuojantys. Ekspertas taip pat pristatė Arhus Architektūros mokyklos (Aarhus School of Architecture) patirtį.
„Pranešime aptartos studentų patirtys yra tos pačios, kurias aš girdžiu konsultuodama VILNIUS TECH studentus: didelė atsakomybė, nerimas, savęs kaltinimas, baimė, kad kažkas su jų emocijomis, mintimis yra negerai; įsitikinimas, kad jie vieninteliai susiduria su sunkumais. Tad galiu tik patvirtinti, kad toks mąstymas – bendras šiuolaikiniams studentams“, – dalinosi įspūdžiais VILNIUS TECH psichologė Rasa Urbanavičiūtė.
Johann Daustrand pasidalino su dėstytojais 4 žingsnių programa, padėsiančia geriau suprasti studentą, atliepti jo poreikius ir motyvuoti. Taip pat jis pristatė universalaus dizaino principus, galinčius padėti kiekvieno pedagogo darbe ir pakvietė visus susimąstyti, kokios mokymo ir mokymosi, studijavimo kultūros siekiame savo universitete.
AF bendruomenė tikisi, kad „Studenterrådgivningen“ mokymai turės svarų indėlį nuolat keliant dėstytojų kvalifikaciją ir augant fakulteto bendruomenei: siekiant geros savijautos, stipresnio ryšio tarp studentų bei dėstytojų ir rengiant ne tik savo srities profesionalus, bet ir ugdant aukšto emocinio intelekto asmenybes.
Antroji mokymų dalis AF dėstytojams įvyks gegužės vidury, kuomet įgytas žinias dėstytojai bandys pritaikyti kūrybinių dirbtuvių drauge su studentais metu.
Naujienos nuotraukos: Rimgaudas Barauskis