Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
„Ateities inžinerijos“ platformos dalyviams – dvi naujovės
2023-10-18
„Ateities inžinerijos“ platformos dalyviams – dvi naujovės
Spalį vykusio Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ 7-ojo sezono atidarymo metu buvo pristatytos dvi naujovės – verslo parama kiekvienai sričiai bei skaitmeninių ženkliukų integravimas.
Renginio metu VILNIUS TECH dėstytojai mokytojams pristatė savo kuruojamas temas, atsakė į klausimus bei dalinosi įžvalgomis, kuo gali būti naudingas dirbtinio intelekto įtraukimas į švietimą.
Naujame sezone – dvi naujovės
Renginio dalyviams buvo pristatytos dvi šio sezono naujovės – nuo šiol kiekviena „Ateities inžinerijos“ tematika turės savo verslo partnerį, kuris padės užtikrinti projektinių darbų kokybę ir apdovanos geriausius projektus.
Antroji naujiena – skaitmeninių ženkliukų integravimas.
„Geriausių projektinių darbų apdovanojimas yra svarbus motyvatorius veikti. Esame įsitikinę, jog kiekvienas mokinys turi būti įvertintas už savo pastangas. Skaitmeniniai ženkliukai yra moderni šiuolaikiška priemonė padedanti tai užtikrinti“, – komentavo „Ateities inžinerijos“ skaitmeninių priemonių administratorė dr. Ingrida Leščauskienė.
Praktinė pažintis su mokslu
Nuotolinė ugdymo platforma „Ateities inžinerija“ skirta 7-12 klasių mokinių projektinei veiklai – ji siūlo ugdymo turinį, įrankius, nuotolines bei kontaktines konsultacijas, konkursus ir profesinio orientavimo renginius 20-yje šiuolaikinės inžinerijos teminių sričių – nuo medijų ir finansų iki darniosios aplinkos, energetikos ir robotikos inžinerijos. Darbams vadovauja mokytojai, padeda konsultantai – atitinkamų sričių VILNIUS TECH profesionalai. Tokia projektinės veiklos organizavimo forma yra optimali šiuolaikinei švietimo sistemos situacijai, kai yra aiškus poreikis plėsti ir stiprinti integruotą taikomąjį STEAM dalykų ugdymą.
Pasak „Ateities inžinerijos“ koordinatorės Dovilės Kurpytės-Lipnickės, „Ateities inžinerijos“ platforma suteikia mokiniams galimybę praktiškai išbandyti visą projektinių veiklų vykdymo procesą nuo idėjos iki įgyvendinimo.
„Tai padeda geriau suprasti bendrojo ugdymo teorines žinias, ugdo kūrybiškumą, skatina kritiškai mąstyti, analizuoti problemas, ieškoti efektyvių bei tvarių jų sprendimo būdų. Esu įsitikinusi, jog auginant ateities novatorius mokyti spręsti gyvenimiškas situacijas reikia pradėti kuo anksčiau. Tai lavina asmenines savybes, kurios ateityje lems naujų produktų, procesų ir technologijų sukūrimą“, – sako D. Kurpytė-Lipnickė.
Nuotraukos Alekso Jauniaus.
Nuotraukos Alekso Jauniaus.