Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
EKG organizuotame „Žaibolaidyje“ apžvelgti iššūkiai ir galimi keliai į sėkmę tema „Mokausi iš kolegos – kaip tai įmanoma?“
2022-10-28
EKG organizuotame „Žaibolaidyje“ apžvelgti iššūkiai ir galimi keliai į sėkmę tema „Mokausi iš kolegos – kaip tai įmanoma?“
„Žaibolaidžiai“ universitete organizuojami nuo 2017 m. Jų tikslas – aptarti akademinei bendruomenei tuo metu aktualią temą. Po renginio mintys yra apibendrinamos ir bendradarbiaujant su kitais universiteto padaliniais bandoma spręsti diskusijų metu iškeltas problemas.
2022 m. spalio 26 d. įvyko aštuntasis „Žaibolaidis“ tema „Mokausi iš kolegos – kaip tai įmanoma?“ taikant pasaulio kavinės metodą. Trijose kavinėse dalyviai diskutavo apie kolegiško bendradarbiavimo institucijoje sąlygas, paskaitų stebėjimo svarbą, darbo projektuose įvairius aspektus, buvo išryškintos sėkmės bei iššūkiai. Renginio pabaigoje buvo ieškomi būdai, kaip įvardintus iššūkius paversti sėkmėmis. Apibendrinant pasiūlymus, išryškėjo tiek asmeninės saviugdos, tiek bendradarbiavimo ir bendravimo tarp kolegų, organizacijos komunikacijos, administracinės veiklos bei vadybinė dimensijos.
„Paskaitų stebėjimo kavinėje“ suformuluotas siūlymas dėstytojams drąsiau ir smalsiau tyrinėti savo akademinės veiklos galimybes, įsileisti kolegas į užsiėmimus, pažvelgti į savo ar kito užsiėmimus iš šalies su draugiška nuostata (kaip vedu paskaitas, kaip bendrauju ir bendradarbiauju, ką galiu perimti iš kolegos, išbandyti savo paskaitose ir pan.), pabandyti realizuoti gerus kolegų patarimus.
„Bendradarbiavimo kavinėje“ svarstyta, kaip katedrose efektyvinti bendradarbiavimą. Akcentuotos kelios palankios aplinkybės: neformalių susitikimų gausėjimas (kavos pertraukėlės, bendri pietūs ir pan.), tikslingų posėdžių bei konkrečių temų sprendimas, kai kurių administracinių darbų mažėjimas.
„Projektinės veiklos kavinėje“ aktualizuoti trys iššūkiai: pasiskirstymas pareigomis projekte, tarpdiscipliniškumo atskleidimas bei vadybinis, administracinis segmentai. Pasiūlyti keliai į sėkmę: aiškūs susitarimai ir jų laikymasis, sistemingi susitikimai bei atsiskaitymai, susipažinimas su kolegomis-projekto bendradarbiais, jų darbo aplinka, aiški universiteto administracijos ir komunikacijos struktūra, tikslingos informacijos bei įgyvendintų projektų patirties sklaida.
Įvykę „Žaibolaidžiai“:
„Kokybiškoms studijoms ir XXI a. reikalingi dėstytojai“( 2017-10-25),
„Akademiškai savivaldus dėstytojas: dalyko kortelės pildymas - nuo formalumo link prasmės“( 2018-03-28),
„Pagarbūs dėstytojų ir studentų santykiai“( 2018-10-31).
„Ar stereotipai daro įtaką dėstytojų ir studentų santykiams ir mokymosi rezultatams?“( 2019-04-10),
„Klasikinė teorinė paskaita – atgyvena?!..“( 2019-10-30),
„Mokymasis nuotoliniu būdu: kaip užtikrinti sąžiningumą“( 2020-10-28),
„Bendravimas nuotoliniu būdu: iššūkis ar privalumas?“( 2021-04-28),
„Mokausi iš kolegos – kaip tai įmanoma?“( 2022-10-26).
Kitas „Žaibolaidis“ planuojamas 2023 m. pavasarį. Maloniai kviečiame siūlyti temas Edukacinių kompetencijų grupei el. p. crypt:ZWtnQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx
2022 m. spalio 26 d. įvyko aštuntasis „Žaibolaidis“ tema „Mokausi iš kolegos – kaip tai įmanoma?“ taikant pasaulio kavinės metodą. Trijose kavinėse dalyviai diskutavo apie kolegiško bendradarbiavimo institucijoje sąlygas, paskaitų stebėjimo svarbą, darbo projektuose įvairius aspektus, buvo išryškintos sėkmės bei iššūkiai. Renginio pabaigoje buvo ieškomi būdai, kaip įvardintus iššūkius paversti sėkmėmis. Apibendrinant pasiūlymus, išryškėjo tiek asmeninės saviugdos, tiek bendradarbiavimo ir bendravimo tarp kolegų, organizacijos komunikacijos, administracinės veiklos bei vadybinė dimensijos.
„Paskaitų stebėjimo kavinėje“ suformuluotas siūlymas dėstytojams drąsiau ir smalsiau tyrinėti savo akademinės veiklos galimybes, įsileisti kolegas į užsiėmimus, pažvelgti į savo ar kito užsiėmimus iš šalies su draugiška nuostata (kaip vedu paskaitas, kaip bendrauju ir bendradarbiauju, ką galiu perimti iš kolegos, išbandyti savo paskaitose ir pan.), pabandyti realizuoti gerus kolegų patarimus.
„Bendradarbiavimo kavinėje“ svarstyta, kaip katedrose efektyvinti bendradarbiavimą. Akcentuotos kelios palankios aplinkybės: neformalių susitikimų gausėjimas (kavos pertraukėlės, bendri pietūs ir pan.), tikslingų posėdžių bei konkrečių temų sprendimas, kai kurių administracinių darbų mažėjimas.
„Projektinės veiklos kavinėje“ aktualizuoti trys iššūkiai: pasiskirstymas pareigomis projekte, tarpdiscipliniškumo atskleidimas bei vadybinis, administracinis segmentai. Pasiūlyti keliai į sėkmę: aiškūs susitarimai ir jų laikymasis, sistemingi susitikimai bei atsiskaitymai, susipažinimas su kolegomis-projekto bendradarbiais, jų darbo aplinka, aiški universiteto administracijos ir komunikacijos struktūra, tikslingos informacijos bei įgyvendintų projektų patirties sklaida.
Įvykę „Žaibolaidžiai“:
„Kokybiškoms studijoms ir XXI a. reikalingi dėstytojai“( 2017-10-25),
„Akademiškai savivaldus dėstytojas: dalyko kortelės pildymas - nuo formalumo link prasmės“( 2018-03-28),
„Pagarbūs dėstytojų ir studentų santykiai“( 2018-10-31).
„Ar stereotipai daro įtaką dėstytojų ir studentų santykiams ir mokymosi rezultatams?“( 2019-04-10),
„Klasikinė teorinė paskaita – atgyvena?!..“( 2019-10-30),
„Mokymasis nuotoliniu būdu: kaip užtikrinti sąžiningumą“( 2020-10-28),
„Bendravimas nuotoliniu būdu: iššūkis ar privalumas?“( 2021-04-28),
„Mokausi iš kolegos – kaip tai įmanoma?“( 2022-10-26).
Kitas „Žaibolaidis“ planuojamas 2023 m. pavasarį. Maloniai kviečiame siūlyti temas Edukacinių kompetencijų grupei el. p. crypt:ZWtnQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx