Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
„HyTruck“ projekto partnerių simpoziumas VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete
2025-04-11
„HyTruck“ projekto partnerių simpoziumas VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultete
Balandžio 9 d. fakultete įvyko Intererreg Baltijos jūros regiono projekto „Tarptautinio vandenilio pildymo punktų tinklo vilkikams kūrimas“ (HyTruck – Developing a Transnational Network of Hydrogen Refuelling Stations (HRS) for Trucks) partnerių simpoziumas, kuriame dalyvavo Lietuvos, Latvijos, Estijos, Suomijos, Švedijos, Vokietijos ir Lenkijos atstovai. Šiame projekte Lietuvą atstovaujantis partneris yra LR Susisiekimo ministerija, o socialinis partneris – VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakultetas.
Projektu siekiama skatinti netaršų krovininį transportą Baltijos jūros šalių regione, kuriant tarptautinį vandenilio pildymo punktų tinklą, skirtą sunkiajam transportui. Projekto rezultatas – tarptautiniu mastu suderinti vandenilio pildymo punktų tinklo, pritaikyto sunkiajam transportui, vystymo principai ir išdėstymas Baltijos jūros šalių regione. Projekto veiklos apima teritorinės plėtros priemonių kūrimą, ekonominį ir aplinkosauginį vertinimą, technologinius standartus, vandenilio pildymo punktų plėtros Baltijos jūros regione koncepcijos ir gairių parengimą, institucinės ir finansinės paramos projekto rezultatams įgyvendinti paiešką.
Simpoziumo metu:
Pasak fakulteto dekano prof. dr. Olego Prentkovskio, vandenilis yra laikomas vienu iš perspektyviausių ateities energijos šaltinių transporto sektoriuje dėl savo švarumo, efektyvumo ir universalumo. Pagrindinis vandenilio pranašumas – tai, kad jo naudojimas kuro elementuose neišskiria anglies dioksido ar kitų teršalų – vienintelis šalutinis produktas yra vandens garai. Tai leidžia reikšmingai sumažinti transporto sektoriaus poveikį aplinkai ir prisidėti prie klimato kaitos stabdymo. Vandenilis ypač tinka sunkiajam transportui – tokiam kaip sunkvežimiai, autobusai, traukiniai ar net laivai. Skirtingai nei baterijomis varomi elektromobiliai, vandenilines transporto priemones galima užpildyti vos per kelias minutes, todėl jos yra patogesnės ilgoms kelionėms ar intensyviam naudojimui.
Projektu siekiama skatinti netaršų krovininį transportą Baltijos jūros šalių regione, kuriant tarptautinį vandenilio pildymo punktų tinklą, skirtą sunkiajam transportui. Projekto rezultatas – tarptautiniu mastu suderinti vandenilio pildymo punktų tinklo, pritaikyto sunkiajam transportui, vystymo principai ir išdėstymas Baltijos jūros šalių regione. Projekto veiklos apima teritorinės plėtros priemonių kūrimą, ekonominį ir aplinkosauginį vertinimą, technologinius standartus, vandenilio pildymo punktų plėtros Baltijos jūros regione koncepcijos ir gairių parengimą, institucinės ir finansinės paramos projekto rezultatams įgyvendinti paiešką.
Simpoziumo metu:
- VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto (TIF) dekanas prof. dr. Olegas Prentkovskis svečiams pristatė TIF studijų ir mokslo veiklas.
- TIF Automobilių inžinerijos katedros mokslininkas dr. Donatas Kriaučiūnas projekto partnerių simpoziumo dalyviams pristatė fakultete vykdomą projektą „Žaliojo vandenilio panaudojimas transporto sektoriuje“.
- AB „Vilniaus šilumos tinklai“ infrastruktūros komandos vadovas Andrius Agintas simpoziumo dalyviams papasakojo apie įmonės žaliojo vandenilio ekosistemos plėtrą Vilniaus mieste, kaip būtų gaminamas žaliasis vandenilis ir plečiamos vandenilio pildymo stotelių tinklas.
Pasak fakulteto dekano prof. dr. Olego Prentkovskio, vandenilis yra laikomas vienu iš perspektyviausių ateities energijos šaltinių transporto sektoriuje dėl savo švarumo, efektyvumo ir universalumo. Pagrindinis vandenilio pranašumas – tai, kad jo naudojimas kuro elementuose neišskiria anglies dioksido ar kitų teršalų – vienintelis šalutinis produktas yra vandens garai. Tai leidžia reikšmingai sumažinti transporto sektoriaus poveikį aplinkai ir prisidėti prie klimato kaitos stabdymo. Vandenilis ypač tinka sunkiajam transportui – tokiam kaip sunkvežimiai, autobusai, traukiniai ar net laivai. Skirtingai nei baterijomis varomi elektromobiliai, vandenilines transporto priemones galima užpildyti vos per kelias minutes, todėl jos yra patogesnės ilgoms kelionėms ar intensyviam naudojimui.