Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Inesa Kurklietytė: labiausiai džiaugiuosi tuomet, kai universitete pažinti studentai tampa kolegomis
2023-07-20
Inesa Kurklietytė: labiausiai džiaugiuosi tuomet, kai universitete pažinti studentai tampa kolegomis
Taisyklės, nuostatos bei reglamentai kelia daug iššūkių kūrybiškumui ir, blogiausia, jį suvaržo. Tačiau tokia žmonių prigimtis – tvarkyti bei reglamentuoti, laikytis ir nelaužyti kažkieno sugalvotų, o galbūt ir primestų, taisyklių. Jaunų žmonių kūrybiškumas dažnu atveju suvaržomas dar mokyklos suole. Apie tai, kaip jį atgaivinti ir puoselėti dr. Dovilė Lisauskienė kalbasi su Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) novatore, Kūrybinių industrijų fakulteto (KIF) docente, režisiere, Audiovizualinių menų industrijos inkubatoriaus direktore, Neringos krašto ambasadore Inesa Kurklietyte.
Kaip manote, kūrėju gimstama ar tampama?
Manau, kad viskas prasideda nuo noro. Aišku, mokykla daro viską, kad jaunas žmogus nebūtų kūrybiškas. Tačiau kūrybiškumą reikia ugdyti ir jeigu jaunas žmogus teigia, kad jis nėra kūrybingas, vadinasi, jis ir nenori tokiu būti. Tai – savotiška savisauga.
Tačiau gyvenimas anksčiau ar vėliau privers jį ieškoti kūrybiškų sprendimų. Svarbiausia – tame procese surasti prasmę. Tam mes, akademinės bendruomenės atstovai, ir esame, kad žingsnis po žingsnio išgydytume žaizdas, grąžintume studentui žaidybiškumą.
Kas Jums yra kūrybiškumas?
Daiktus, reiškinius, žmones, kiekvieną sykį matyti naujomis spalvomis. Chaosas ir maištas ne visuomet yra kūrybiškumas. Iš tikrųjų, matyti reiškinius, žmones ir dalykus naujai, kiekvieną kartą klausti, „O kodėl gi ne?“ ir tuomet žiūrėti.
Žinoma, kūrybiškumas baigiasi tuomet, kai jis žeidžia kitus. Bet bandant pamatyti pasaulį iš kitos perspektyvos, kaip mažam vaikui, atsiranda smalsumas.
Ir to mes bandome mokyti savo studentus, nes ateina toks laikas, kai darbo vietą reikia susikurti pačiam. Tai reikalauja labai daug iniciatyvos, lankstumo ir, žinoma, kūrybiškumo.
Vykdote kūrybinius projektus su studentais. Kaip pavyksta kurti partnerystę?
COVID–19 neprisidėjo prie studijų kokybės, studentų iniciatyvumo. Jaunuolių kartai, baigusiai mokyklą pandemijos metu ir besimokusiai namuose, ne visada pavyksta aktyviai bendrauti bei komunikuoti. Bet laiko yra daug, jie išmoks ir, tikiu, viskas bus gerai.
Norėtųsi, kad studentų kūrybiškumas išeitų už universiteto rėmų – tai pagrindinė motyvacinė idėja partnerystei, ryšio išlaikymui. Džiaugiuosi, kad su studentais kuriame dokumentinį filmą apie KIF. Pasitaiko atvejų, kai jie mane suranda Audiovizualinių menų industrijos inkubatoriuje, pasiūlo idėją, tuomet ją kartu generuojame ir stengiamės įgyvendinti.
Viena studentė aktyviai dirbo „Sidabrinė linija“ – teikė nemokamus draugystės pokalbius, emocinę ir informacinę pagalbą telefonu vyresnio amžiaus žmonėms. Ji pakvietė prie iniciatyvos prisijungti ir mane – pristačiau savo filmus, pandemijos laikotarpiu bendradarbiavome. Labai įdomu, kai susipažįstu su studentu, kaip su studentu, o vėliau – ir kaip su kolega. Pačius geriausius ir aktyviausius studentus kviečiu bendradarbiauti, kartu dirbti prie savo kuriamų projektų.
Dažnai kalbama apie žinias, gebėjimus, kuriuos studentai įgyja studijuodami. Ko iš studentų išmokstate Jūs, dėstytojai?
Pirmiausiai, studentai VILNIUS TECH ugdo toleranciją. Dėstytojams kartais atrodo, kad jie visuomet teisūs, kad turi teisę vertinti kitus.
Taip, studentai turi mokytis iš savo sričių specialistų, bet tuo pačiu iš studentų mokomės ir mes – tiek paties bendravimo, tiek naujosios kartos aspektų, tokių, kaip greitumo, skaitmeniškumo ir kt.
Visuomet yra mokomasi tarp kartų, o aš visuomet pasitikrinu ar dar neišėjau iš rikiuotės, ar man dar įdomu. Kol įdomu, tol ir dirbu.
Ką pasakytumėte studentams, kurie jau studijuoja arba dar tik renkasi studijas KIF?
Fakulteto bendruomenėje dirba labai įvairios asmenybės, smagu, kad esame skirtingi ir taip papildome vienas kitą.
Studentai gauna visą puokštę žinių, tad linkiu jiems tuo pasinaudoti – nebijoti prieiti prie dėstytojų ir rasti neformalų santykį.
Visuomet savęs klausiu – ką turėčiau padaryti, kad studentai galvotų ne tik apie privalomą kaupiamąjį balą, bet ir susigrąžintų poreikį kurti, tobulėti, priartėti prie neformalių studijų, kad šiuose procesuose matytų prasmę.
Visiems, besirenkantiems studijas, jau studijuojantiems, linkiu iniciatyvumo, vidinės stiprybės ir noro tobulėti bei augti kartu su mumis – dėstytojais.
Tekstą parengė KIF prodekanė dr. Dovilė Lisauskienė.
Kaip manote, kūrėju gimstama ar tampama?
Manau, kad viskas prasideda nuo noro. Aišku, mokykla daro viską, kad jaunas žmogus nebūtų kūrybiškas. Tačiau kūrybiškumą reikia ugdyti ir jeigu jaunas žmogus teigia, kad jis nėra kūrybingas, vadinasi, jis ir nenori tokiu būti. Tai – savotiška savisauga.
Tačiau gyvenimas anksčiau ar vėliau privers jį ieškoti kūrybiškų sprendimų. Svarbiausia – tame procese surasti prasmę. Tam mes, akademinės bendruomenės atstovai, ir esame, kad žingsnis po žingsnio išgydytume žaizdas, grąžintume studentui žaidybiškumą.
Kas Jums yra kūrybiškumas?
Daiktus, reiškinius, žmones, kiekvieną sykį matyti naujomis spalvomis. Chaosas ir maištas ne visuomet yra kūrybiškumas. Iš tikrųjų, matyti reiškinius, žmones ir dalykus naujai, kiekvieną kartą klausti, „O kodėl gi ne?“ ir tuomet žiūrėti.
Žinoma, kūrybiškumas baigiasi tuomet, kai jis žeidžia kitus. Bet bandant pamatyti pasaulį iš kitos perspektyvos, kaip mažam vaikui, atsiranda smalsumas.
Ir to mes bandome mokyti savo studentus, nes ateina toks laikas, kai darbo vietą reikia susikurti pačiam. Tai reikalauja labai daug iniciatyvos, lankstumo ir, žinoma, kūrybiškumo.
Vykdote kūrybinius projektus su studentais. Kaip pavyksta kurti partnerystę?
COVID–19 neprisidėjo prie studijų kokybės, studentų iniciatyvumo. Jaunuolių kartai, baigusiai mokyklą pandemijos metu ir besimokusiai namuose, ne visada pavyksta aktyviai bendrauti bei komunikuoti. Bet laiko yra daug, jie išmoks ir, tikiu, viskas bus gerai.
Norėtųsi, kad studentų kūrybiškumas išeitų už universiteto rėmų – tai pagrindinė motyvacinė idėja partnerystei, ryšio išlaikymui. Džiaugiuosi, kad su studentais kuriame dokumentinį filmą apie KIF. Pasitaiko atvejų, kai jie mane suranda Audiovizualinių menų industrijos inkubatoriuje, pasiūlo idėją, tuomet ją kartu generuojame ir stengiamės įgyvendinti.
Viena studentė aktyviai dirbo „Sidabrinė linija“ – teikė nemokamus draugystės pokalbius, emocinę ir informacinę pagalbą telefonu vyresnio amžiaus žmonėms. Ji pakvietė prie iniciatyvos prisijungti ir mane – pristačiau savo filmus, pandemijos laikotarpiu bendradarbiavome. Labai įdomu, kai susipažįstu su studentu, kaip su studentu, o vėliau – ir kaip su kolega. Pačius geriausius ir aktyviausius studentus kviečiu bendradarbiauti, kartu dirbti prie savo kuriamų projektų.
Dažnai kalbama apie žinias, gebėjimus, kuriuos studentai įgyja studijuodami. Ko iš studentų išmokstate Jūs, dėstytojai?
Pirmiausiai, studentai VILNIUS TECH ugdo toleranciją. Dėstytojams kartais atrodo, kad jie visuomet teisūs, kad turi teisę vertinti kitus.
Taip, studentai turi mokytis iš savo sričių specialistų, bet tuo pačiu iš studentų mokomės ir mes – tiek paties bendravimo, tiek naujosios kartos aspektų, tokių, kaip greitumo, skaitmeniškumo ir kt.
Visuomet yra mokomasi tarp kartų, o aš visuomet pasitikrinu ar dar neišėjau iš rikiuotės, ar man dar įdomu. Kol įdomu, tol ir dirbu.
Ką pasakytumėte studentams, kurie jau studijuoja arba dar tik renkasi studijas KIF?
Fakulteto bendruomenėje dirba labai įvairios asmenybės, smagu, kad esame skirtingi ir taip papildome vienas kitą.
Studentai gauna visą puokštę žinių, tad linkiu jiems tuo pasinaudoti – nebijoti prieiti prie dėstytojų ir rasti neformalų santykį.
Visuomet savęs klausiu – ką turėčiau padaryti, kad studentai galvotų ne tik apie privalomą kaupiamąjį balą, bet ir susigrąžintų poreikį kurti, tobulėti, priartėti prie neformalių studijų, kad šiuose procesuose matytų prasmę.
Visiems, besirenkantiems studijas, jau studijuojantiems, linkiu iniciatyvumo, vidinės stiprybės ir noro tobulėti bei augti kartu su mumis – dėstytojais.
Tekstą parengė KIF prodekanė dr. Dovilė Lisauskienė.