Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Įvyko nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ IV-ojo sezono žiemos sesija
2021-03-16
Įvyko nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ IV-ojo sezono žiemos sesija
Kovo pradžioje įvyko Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) nuotolinio ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ (AI) žiemos sesija. Nuotoliniame susitikime komandos pristatė projektinius darbus, aptarė vykdomą veiklą, gaunamus rezultatus, aiškinosi, kaip spręsti kylančias problemas. Galutiniai darbų rezultatai bus pristatyti pavasario sesijoje, gegužės mėnesį.
Šio sezono naujiena – atnaujinta tematika „Statyba – praktiškai“. Ją pasirinko trijų mokyklų komandos. Padedamos AI konsultanto Justo Šlaito ir vietinių statybos profesionalų, savo mokyklos teritorijoje komandos suprojektuos ir pasistatys pavėsinę, skirtą mokslo ir laisvalaikio užsiėmimams.
Populiariausios tematikos AI – „Dizaino technologijos ir inovacijos“, „Filmų kūrimas mobiliuoju įrenginiu“, „Ateities miestas: aplinkos apsauga“, „Biomedicinos inžinerija“.
Nors pandemijos metu įvesti ribojimai ir sustabdė darbus, kai kurioms komandoms pavyko projektus pabaigti iki žiemos sesijos.
Šiaulių Stasio Šalkauskio ir Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijų komandos pristatė originalaus dizaino šviestuvus, kurie jau buvo panaudoti mokyklų ir kitų viešųjų erdvių apšvietimui. Radviliškio Lizdeikos gimnazijos komanda ištyrė Radviliškio vietovių dirvožemio cheminę taršą, o Kėdainių šviesiosios gimnazijos komanda pristatė 2 darbus – savo sukonstruotą išmanųjį braškių šiltnamį ir investavimo tematikos darbą, kuriame išanalizavo įvairių investavimo priemonių privalumus ir trūkumus.
Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos komandos pasižymėjo „Gaminio modeliavimo“ tematikoje, kurioje taip pat pristatė 2 originalius darbus – keramikos suvenyrų gamybos gimnazijai technologiją, panaudojant CNC stakles ir tešlos kočiojimo mašiną, sukurtą panaudojant 3D spausdinimo technologiją.
Žiemos sesijos programoje dalyvavo 300 mokinių bei mokytojų iš 33 mokyklų, 40 VILNIUS TECH darbuotojų, darbą stebėjo keliolikos mokyklų bei švietimo institucijų atstovai.
Nuotolinio susitikimo metu buvo pristatyta 113 vykdomų ir 13 jau užbaigtų projektinių darbų 17-oje tematikų. Pristatymų vaizdo įrašai bus paskelbti AI internetinėje svetainėje.
Primename, kad AI platforma nuo 2017 m. visoms Lietuvos mokykloms, įskaitant ir profesines mokyklas, vykdančioms bendrojo ugdymo programą, siūlo nemokamą nuotolinę prieigą prie metodinės mokomosios medžiagos, šiuolaikinės inžinerijos programinės įrangos, konsultacijų ir, pagal galimybes, medžiagų ir technologinių paslaugų.
Platforma organizuoja kontaktines kūrybines dirbtuves mokyklose ir VILNIUS TECH laboratorijose, darbų peržiūras, konkursus ir ugdymo karjerai renginius.
Tai leidžia mokiniams ne tik tobulėti kūrybingumo, šiuolaikinių technologijų, kitų STEAM dalykų ir verslumo ugdymo srityse, bet ir atlikti savarankiškus projektinius darbus. Be to, mokiniams, atlikusiems AI projektinius darbus, taikomos lengvatos, norint studijuoti VILNIUS TECH valstybės nefinansuojamose vietose.
Šio sezono naujiena – atnaujinta tematika „Statyba – praktiškai“. Ją pasirinko trijų mokyklų komandos. Padedamos AI konsultanto Justo Šlaito ir vietinių statybos profesionalų, savo mokyklos teritorijoje komandos suprojektuos ir pasistatys pavėsinę, skirtą mokslo ir laisvalaikio užsiėmimams.
Populiariausios tematikos AI – „Dizaino technologijos ir inovacijos“, „Filmų kūrimas mobiliuoju įrenginiu“, „Ateities miestas: aplinkos apsauga“, „Biomedicinos inžinerija“.
Nors pandemijos metu įvesti ribojimai ir sustabdė darbus, kai kurioms komandoms pavyko projektus pabaigti iki žiemos sesijos.
Šiaulių Stasio Šalkauskio ir Telšių Vincento Borisevičiaus gimnazijų komandos pristatė originalaus dizaino šviestuvus, kurie jau buvo panaudoti mokyklų ir kitų viešųjų erdvių apšvietimui. Radviliškio Lizdeikos gimnazijos komanda ištyrė Radviliškio vietovių dirvožemio cheminę taršą, o Kėdainių šviesiosios gimnazijos komanda pristatė 2 darbus – savo sukonstruotą išmanųjį braškių šiltnamį ir investavimo tematikos darbą, kuriame išanalizavo įvairių investavimo priemonių privalumus ir trūkumus.
Pasvalio Petro Vileišio gimnazijos komandos pasižymėjo „Gaminio modeliavimo“ tematikoje, kurioje taip pat pristatė 2 originalius darbus – keramikos suvenyrų gamybos gimnazijai technologiją, panaudojant CNC stakles ir tešlos kočiojimo mašiną, sukurtą panaudojant 3D spausdinimo technologiją.
Žiemos sesijos programoje dalyvavo 300 mokinių bei mokytojų iš 33 mokyklų, 40 VILNIUS TECH darbuotojų, darbą stebėjo keliolikos mokyklų bei švietimo institucijų atstovai.
Nuotolinio susitikimo metu buvo pristatyta 113 vykdomų ir 13 jau užbaigtų projektinių darbų 17-oje tematikų. Pristatymų vaizdo įrašai bus paskelbti AI internetinėje svetainėje.
Primename, kad AI platforma nuo 2017 m. visoms Lietuvos mokykloms, įskaitant ir profesines mokyklas, vykdančioms bendrojo ugdymo programą, siūlo nemokamą nuotolinę prieigą prie metodinės mokomosios medžiagos, šiuolaikinės inžinerijos programinės įrangos, konsultacijų ir, pagal galimybes, medžiagų ir technologinių paslaugų.
Platforma organizuoja kontaktines kūrybines dirbtuves mokyklose ir VILNIUS TECH laboratorijose, darbų peržiūras, konkursus ir ugdymo karjerai renginius.
Tai leidžia mokiniams ne tik tobulėti kūrybingumo, šiuolaikinių technologijų, kitų STEAM dalykų ir verslumo ugdymo srityse, bet ir atlikti savarankiškus projektinius darbus. Be to, mokiniams, atlikusiems AI projektinius darbus, taikomos lengvatos, norint studijuoti VILNIUS TECH valstybės nefinansuojamose vietose.