Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Juodojo penktadienio išpardavimai ekonominės krizės akivaizdoje: spontaniškas prekių pirkimas mažės
2022-11-24
Juodojo penktadienio išpardavimai ekonominės krizės akivaizdoje: spontaniškas prekių pirkimas mažės
Prieš Kalėdas padidėja namų ūkių vartojimo išlaidos – šventiniu laikotarpiu žmonės perka daugiausiai, nes nori pradžiuginti savo artimuosius ar draugus dovanomis. Norint išvengti streso prieš didžiųjų metų švenčių bumą, reikėtų iš anksto planuoti dovanų ir kitų reikiamų prekių ar paslaugų įsigijimą. „Geriausia proga pigiai įsigyti kokybiškas prekes – pasinaudoti Juodojo penktadienio teikiamais privalumais ir suteikiamomis didelėmis nuolaidomis“, – teigia Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Finansų inžinerijos katedros docentė dr. Irena Danilevičienė. Tačiau kaip didžiausia metų išpardavimų diena atrodys šiais metais, kai viskas sparčiai brangsta ir vis dažniau kalbama apie ekonominę krizę?
Į ką pirkėjams labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį, norint pasinaudoti Juodojo penktadienio išpardavimais?
Visiems, norintiems įsigyti pigesnių prekių ar paslaugų per Juodojo penktadienio išpardavimus, reikėtų pasinaudoti keliomis gudrybėmis, kurias įvardyčiau, kaip 7 P taisykle. Poreikis – pirmiausia patarčiau pagalvoti, ko iš tikrųjų reikia ir ką tikitės įsigyti. Pavyzdžiui, jeigu ieškote dovanų artimiesiems Kalėdų proga, išsiaiškinkite, ką jie iš tikrųjų tikisi gauti, kas juos pradžiugintų. Planas – kai aiškūs poreikiai, reikėtų sudaryti preliminarų planuojamų pirkinių planą. Pinigai – derėtų nuspręsti, kokią pinigų sumą planuojate skirti pirkiniams. Pasiūlymų palyginimas – likus kelioms savaitėms iki didžiųjų išpardavimų dienos, patarčiau fizinėse arba elektroninėse parduotuvėse stebėti prekių pasiūlymus. Taip turėsite galimybę įsigyti prekių geresne kaina. Pagalba (patarimai) – jei turite galimybę, apsipirkti eikite ne viena (-as), o su draugais, sutuoktiniais ar artimaisiais, kurie pagelbėtų įsigyjant tam tikras prekes, patartų ar atkalbėtų nuo nereikalingų, spontaniškų pirkinių. Pasirinkimas – jeigu jus dominta kelios prekės ar paslaugos, reikėtų pasirinkti tą, kuri labiausiai atitinka kainos ir kokybės santykį. Pirkimas – derėtų nepamiršti pagrindinio tikslo: įsigyti kokybišką prekę su didžiausia nuolaida.
Kas pirkėjams daro didžiausią įtaką apsipirkinėjant?
Vienas svarbiausių veiksnių – finansinis aspektas. Mūsų norai gali būti beribiai, bet finansinės galimybės būna ribotos. Nuo pajamų dydžio, kitimo perspektyvų ir esamos bendros šalies ekonominės būklės priklauso ar pirkėjai daugiau pinigų išleis pirkiniams, ar bus linkę taupyti, kad turėtų saugesnę ateitį.
Didžiulę įtaką apsipirkinėjant turi ir mūsų gyvenimo būdas, įpročiai, darbo pobūdis, asmenybės bruožai. Nuo to priklauso pirkiniams skirta suma, pirkinių pobūdis ir tikslas. Pavyzdžiui, praktiški žmonės dažniausiai pirks tai, ko jiems trūksta buityje, vegetarai niekada nepirks mėsos ir pan.
Juodojo penktadienio išpardavimų metu – itin daug pasiūlymų įvairiose prekių, paslaugų sferose. Kaip nepasimesti tarp jų gausos?
Prieš apsipirkinėjant reikėtų atlikti namų darbus: apgalvoti savo norus, poreikius, finansines galimybes. Išmanūs pirkėjai iš anksto numato, ką pirks išpardavimų metu. Jų pirkinių sąrašai sudarinėjami metus, todėl išpardavimų dieną jie sutaupo laiko ieškodami prekių, randa ribotos apimties prekes, kurioms taikoma didžiausia nuolaida, nes jau iš anksto žino, kokia prekės kaina buvo anksčiau ir su kokio dydžio nuolaida ji parduodama dabar.
Puikus pavyzdys – kavos puodelis. Jeigu norite patenkinti savo fiziologinius poreikius ir tiesiog išgerti puodelį kavos bei sušilti, tai galite padaryti ir namuose. Jeigu norite išgerti kavos važiuodami į darbą, galite užsukti kavos į degalinę ar kavinę, pasiimti jos išsinešimui ir mėgautis ja, keliaujant į darbo vietą. Tačiau jeigu norite kavos išgerti prabangiai, tuomet einate į restoraną, kuriame galite pasimėgauti malonia aplinka, geru aptarnavimu. Visa tai tik parodo, kad būtina identifikuoti, ko mums reikia, o tada pasirinkti geriausią variantą. Tačiau svarbu nepamiršti, kad mūsų norus beveik visada riboja finansinės galimybės.
Kaip keičiasi žmonių pirkimo įpročiai pastaraisiais metais?
Pastaraisiais metais žmonių pirkimo įpročiai tikrai labai pasikeitė. Pandemijos metu kilo pirkinių bumas, kai žmonės pirko daug, todėl šiuo metu racionalaus poreikio pirkiniams nėra. Prieš prasidedant pandemijai vartotojai pirko daug drabužių tam, kad atrodytų gražiai, galėtų susikurti skirtingus įvaizdžius. Tačiau pandemijai prasidėjus, pastarųjų pirkimai ženkliai sumažėjo, nes dauguma žmonių dirbo nuotoliniu būdu, tad ir poreikio pirkti nebuvo.
Pandemijos pradžioje žmonės perkėlė savo darbo vietą į namus, todėl buvo įsigyjama daugiau buitinės technikos priemonių, kompiuterių, statybinių prekių, tam, kad būtų galima sukurti malonią darbinę aplinką namuose.
Į ką pirkėjams labiausiai reikėtų atkreipti dėmesį, norint pasinaudoti Juodojo penktadienio išpardavimais?
Visiems, norintiems įsigyti pigesnių prekių ar paslaugų per Juodojo penktadienio išpardavimus, reikėtų pasinaudoti keliomis gudrybėmis, kurias įvardyčiau, kaip 7 P taisykle. Poreikis – pirmiausia patarčiau pagalvoti, ko iš tikrųjų reikia ir ką tikitės įsigyti. Pavyzdžiui, jeigu ieškote dovanų artimiesiems Kalėdų proga, išsiaiškinkite, ką jie iš tikrųjų tikisi gauti, kas juos pradžiugintų. Planas – kai aiškūs poreikiai, reikėtų sudaryti preliminarų planuojamų pirkinių planą. Pinigai – derėtų nuspręsti, kokią pinigų sumą planuojate skirti pirkiniams. Pasiūlymų palyginimas – likus kelioms savaitėms iki didžiųjų išpardavimų dienos, patarčiau fizinėse arba elektroninėse parduotuvėse stebėti prekių pasiūlymus. Taip turėsite galimybę įsigyti prekių geresne kaina. Pagalba (patarimai) – jei turite galimybę, apsipirkti eikite ne viena (-as), o su draugais, sutuoktiniais ar artimaisiais, kurie pagelbėtų įsigyjant tam tikras prekes, patartų ar atkalbėtų nuo nereikalingų, spontaniškų pirkinių. Pasirinkimas – jeigu jus dominta kelios prekės ar paslaugos, reikėtų pasirinkti tą, kuri labiausiai atitinka kainos ir kokybės santykį. Pirkimas – derėtų nepamiršti pagrindinio tikslo: įsigyti kokybišką prekę su didžiausia nuolaida.
Kas pirkėjams daro didžiausią įtaką apsipirkinėjant?
Vienas svarbiausių veiksnių – finansinis aspektas. Mūsų norai gali būti beribiai, bet finansinės galimybės būna ribotos. Nuo pajamų dydžio, kitimo perspektyvų ir esamos bendros šalies ekonominės būklės priklauso ar pirkėjai daugiau pinigų išleis pirkiniams, ar bus linkę taupyti, kad turėtų saugesnę ateitį.
Didžiulę įtaką apsipirkinėjant turi ir mūsų gyvenimo būdas, įpročiai, darbo pobūdis, asmenybės bruožai. Nuo to priklauso pirkiniams skirta suma, pirkinių pobūdis ir tikslas. Pavyzdžiui, praktiški žmonės dažniausiai pirks tai, ko jiems trūksta buityje, vegetarai niekada nepirks mėsos ir pan.
Juodojo penktadienio išpardavimų metu – itin daug pasiūlymų įvairiose prekių, paslaugų sferose. Kaip nepasimesti tarp jų gausos?
Prieš apsipirkinėjant reikėtų atlikti namų darbus: apgalvoti savo norus, poreikius, finansines galimybes. Išmanūs pirkėjai iš anksto numato, ką pirks išpardavimų metu. Jų pirkinių sąrašai sudarinėjami metus, todėl išpardavimų dieną jie sutaupo laiko ieškodami prekių, randa ribotos apimties prekes, kurioms taikoma didžiausia nuolaida, nes jau iš anksto žino, kokia prekės kaina buvo anksčiau ir su kokio dydžio nuolaida ji parduodama dabar.
Puikus pavyzdys – kavos puodelis. Jeigu norite patenkinti savo fiziologinius poreikius ir tiesiog išgerti puodelį kavos bei sušilti, tai galite padaryti ir namuose. Jeigu norite išgerti kavos važiuodami į darbą, galite užsukti kavos į degalinę ar kavinę, pasiimti jos išsinešimui ir mėgautis ja, keliaujant į darbo vietą. Tačiau jeigu norite kavos išgerti prabangiai, tuomet einate į restoraną, kuriame galite pasimėgauti malonia aplinka, geru aptarnavimu. Visa tai tik parodo, kad būtina identifikuoti, ko mums reikia, o tada pasirinkti geriausią variantą. Tačiau svarbu nepamiršti, kad mūsų norus beveik visada riboja finansinės galimybės.
Kaip keičiasi žmonių pirkimo įpročiai pastaraisiais metais?
Pastaraisiais metais žmonių pirkimo įpročiai tikrai labai pasikeitė. Pandemijos metu kilo pirkinių bumas, kai žmonės pirko daug, todėl šiuo metu racionalaus poreikio pirkiniams nėra. Prieš prasidedant pandemijai vartotojai pirko daug drabužių tam, kad atrodytų gražiai, galėtų susikurti skirtingus įvaizdžius. Tačiau pandemijai prasidėjus, pastarųjų pirkimai ženkliai sumažėjo, nes dauguma žmonių dirbo nuotoliniu būdu, tad ir poreikio pirkti nebuvo.
Pandemijos pradžioje žmonės perkėlė savo darbo vietą į namus, todėl buvo įsigyjama daugiau buitinės technikos priemonių, kompiuterių, statybinių prekių, tam, kad būtų galima sukurti malonią darbinę aplinką namuose.