Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Kaip studentai įvertino VILNIUS TECH: apklausos rezultatai
2024-10-07
Kaip studentai įvertino VILNIUS TECH: apklausos rezultatai
Aukšta studijų kokybė – VILNIUS TECH prioritetas. Todėl tam, kad universitetas galėtų tobulėti, kiekvieno semestro gale studentų prašoma užpildyti apklausą.
Šioje apklausoje domimasi, ar universitete dėstomi dalykai skatina studentų savarankišką mokymąsi ir praktinių įgūdžių tobulinimą, racionaliai paskirsto mokymosi krūvį, išsamiai, aktyviai ir įtraukiai pateikia dėstomą medžiagą. Taip pat atkreipiamas dėmesys į formaliuosius studijų proceso vykdymo komponentus: sąžiningą vertinimą, dalykišką bendravimą, grįžtamojo ryšio sukūrimą ar laikymąsi numatyto tvarkaraščio. Apklausos metu studentai palieka atsiliepimą apie kiekvieną studijuotą dalyką.
Siekiant pastebėti tendencijas ir pokyčius, kiekvieno semestro duomenys yra analizuojami ne izoliuotai, o kontekstualiai – apklausų metu gauta informacija nagrinėjama santykyje su praėjusiais dvejais mokslo metais.
2021-2022 – 2023-2024 mokslo metais visose analizuotose srityse pastebimas ilgalaikis aukštos kokybės išlaikymas.
Apie 80 proc. arba daugiau nei 80 proc. visų apklaustųjų sutinka ar greičiausiai sutinka su anketoje esančiais teiginiais, pateikiančiais kriterijus, nurodančius siekiamą dėstomo dalyko organizavimo ir vykdymo kokybę. Pastebėtina, jog paskaitų lankomumo procentas, atskleidžiantis studentų nuomonę, 2023-2024 m. m. padidėjo lyginant su ankstesniais metais. 2022-2023 m. m. pavasario semestre tik 74,79 proc. atsakiusių teigė, jog lankė daugiau nei puse paskaitų, o 2023-2024 m. m. pavasario semestre šis skaičius išaugo iki 82,62 proc. Tokį lankomumo augimą galimai paskatino 2023-2024 m. m. įvesti praktinių užsiėmimų lankymo minimalūs reikalavimai.
2023-2024 m. m. rudens semestrą – 83,86 proc., o pavasario – 83,02 proc. studentų sutinka, jog atskiri dėstomi dalykai buvo siejami su būsima specialybe bei pateikiama teoriją pagrindžiančių praktinių pavyzdžių. Kitaip tariant, studentų nuomone didelė dalis studijų programoje vedamų paskaitų yra tikslingos ir padedančios formuoti įgūdžius, reikalingus specialybei.
Taip pat išlaikomi aukšti akademinės etikos laikymosi rodikliai. 2023-2024 m. m. rudens semestrą – 85,86 proc., pavasario – 84,94 proc. studentų sutiko arba greičiausiai sutiko, jog akademinis nesąžiningumas paskaitų metu buvo netoleruotinas. Tų pačių mokslo metų rudens semestrą – 85,32 proc., o pavasario – 83,25 proc. sutinka arba greičiausiai sutinka, jog atliktos užduotys ir darbai buvo vertinami objektyviai. Tokie aukšti akademinio sąžiningumo ir darbų vertinimo rodikliai buvo ir ankstesniais mokslo metais.
Anketos duomenys atskleidžia, kad stengiamasi racionaliai paskirstyti dėstomų dalykų krūvį, atsižvelgti į studentų poreikius ir surasti būdus jiems sudominti. 2021-2022 – 2023-2024 m. m. atsiliepimai apie studijų dalyko mokymosi krūvio ir tempo tinkamumą medžiagos įsisavinimui ir užduočių atlikimui svyruoja 1 proc. ribose, pvz. 2021-2022 m. m. rudens semestrą 84,57 proc., o 2023-2024 m. m. – 83,59 proc. sutinka ar greičiau sutinka su teiginiu, jog „studijų dalyko mokymosi krūvis ir tempas buvo tinkamas įsisavinti medžiagą ir atlikti užduotis“.
Panaši situacija stebima ir atsakymuose apie savarankiško darbo įgūdžių ugdymą. 2021-2022 m. m. pavasario semestrą – 86,14 proc., o 2023-2024 m. m. – 85,30 proc. sutinka arba greičiau sutinka, jog dėstomų dalykų metu studentai buvo skatinami savarankiškai ieškoti ir analizuoti medžiagą.
Siekiant įtraukti studentus į aktyvų dalyvavimą paskaitos metu yra taikomi aktyvieji metodai. Atlikta apklausa atskleidžia, kad 2023-2024 m. m. rudens semestrą – 81,42 proc., o pavasario – 80,37 proc. studentų sutinka arba greičiau sutinka su teiginiu „Buvo taikomi aktyvinamieji metodai, kurie skatino dalyvauti studijų procese (diskusijos, probleminiai klausimai, darbas grupėse ir pan.)“. Galima pastebėti, jog paskaitų metu stengiamasi įtraukti studentus organizuojant diskusijas, darbą grupėse ar užduodant probleminius klausimus.
Taip pat stebimas ir grįžtamojo ryšio sukūrimas – 2023-2024 m. m. rudens semestrą 83,66 proc., o pavasario - 82,44 proc. atsakiusių sutinka arba greičiau sutinka, kad buvo sudarytos galimybės aptarti atliktas užduotis ir jose padarytas klaidas.
Duomenys, perteikiantys studentų nuomonę apie dėstomų dalykų kokybę, atskleidžia pozityvias tendencijas – VILNIUS TECH užsiėmimų organizavimas ir vykdymas yra vertinimas aukštai. Tačiau galima pastebėti tobulintinas sritis, tokias kaip aktyviųjų metodų taikymas paskaitų metu ar grįžtamojo ryšio sukūrimas.
Šioje apklausoje domimasi, ar universitete dėstomi dalykai skatina studentų savarankišką mokymąsi ir praktinių įgūdžių tobulinimą, racionaliai paskirsto mokymosi krūvį, išsamiai, aktyviai ir įtraukiai pateikia dėstomą medžiagą. Taip pat atkreipiamas dėmesys į formaliuosius studijų proceso vykdymo komponentus: sąžiningą vertinimą, dalykišką bendravimą, grįžtamojo ryšio sukūrimą ar laikymąsi numatyto tvarkaraščio. Apklausos metu studentai palieka atsiliepimą apie kiekvieną studijuotą dalyką.
Siekiant pastebėti tendencijas ir pokyčius, kiekvieno semestro duomenys yra analizuojami ne izoliuotai, o kontekstualiai – apklausų metu gauta informacija nagrinėjama santykyje su praėjusiais dvejais mokslo metais.
2021-2022 – 2023-2024 mokslo metais visose analizuotose srityse pastebimas ilgalaikis aukštos kokybės išlaikymas.
Apie 80 proc. arba daugiau nei 80 proc. visų apklaustųjų sutinka ar greičiausiai sutinka su anketoje esančiais teiginiais, pateikiančiais kriterijus, nurodančius siekiamą dėstomo dalyko organizavimo ir vykdymo kokybę. Pastebėtina, jog paskaitų lankomumo procentas, atskleidžiantis studentų nuomonę, 2023-2024 m. m. padidėjo lyginant su ankstesniais metais. 2022-2023 m. m. pavasario semestre tik 74,79 proc. atsakiusių teigė, jog lankė daugiau nei puse paskaitų, o 2023-2024 m. m. pavasario semestre šis skaičius išaugo iki 82,62 proc. Tokį lankomumo augimą galimai paskatino 2023-2024 m. m. įvesti praktinių užsiėmimų lankymo minimalūs reikalavimai.
2023-2024 m. m. rudens semestrą – 83,86 proc., o pavasario – 83,02 proc. studentų sutinka, jog atskiri dėstomi dalykai buvo siejami su būsima specialybe bei pateikiama teoriją pagrindžiančių praktinių pavyzdžių. Kitaip tariant, studentų nuomone didelė dalis studijų programoje vedamų paskaitų yra tikslingos ir padedančios formuoti įgūdžius, reikalingus specialybei.
Taip pat išlaikomi aukšti akademinės etikos laikymosi rodikliai. 2023-2024 m. m. rudens semestrą – 85,86 proc., pavasario – 84,94 proc. studentų sutiko arba greičiausiai sutiko, jog akademinis nesąžiningumas paskaitų metu buvo netoleruotinas. Tų pačių mokslo metų rudens semestrą – 85,32 proc., o pavasario – 83,25 proc. sutinka arba greičiausiai sutinka, jog atliktos užduotys ir darbai buvo vertinami objektyviai. Tokie aukšti akademinio sąžiningumo ir darbų vertinimo rodikliai buvo ir ankstesniais mokslo metais.
Anketos duomenys atskleidžia, kad stengiamasi racionaliai paskirstyti dėstomų dalykų krūvį, atsižvelgti į studentų poreikius ir surasti būdus jiems sudominti. 2021-2022 – 2023-2024 m. m. atsiliepimai apie studijų dalyko mokymosi krūvio ir tempo tinkamumą medžiagos įsisavinimui ir užduočių atlikimui svyruoja 1 proc. ribose, pvz. 2021-2022 m. m. rudens semestrą 84,57 proc., o 2023-2024 m. m. – 83,59 proc. sutinka ar greičiau sutinka su teiginiu, jog „studijų dalyko mokymosi krūvis ir tempas buvo tinkamas įsisavinti medžiagą ir atlikti užduotis“.
Panaši situacija stebima ir atsakymuose apie savarankiško darbo įgūdžių ugdymą. 2021-2022 m. m. pavasario semestrą – 86,14 proc., o 2023-2024 m. m. – 85,30 proc. sutinka arba greičiau sutinka, jog dėstomų dalykų metu studentai buvo skatinami savarankiškai ieškoti ir analizuoti medžiagą.
Siekiant įtraukti studentus į aktyvų dalyvavimą paskaitos metu yra taikomi aktyvieji metodai. Atlikta apklausa atskleidžia, kad 2023-2024 m. m. rudens semestrą – 81,42 proc., o pavasario – 80,37 proc. studentų sutinka arba greičiau sutinka su teiginiu „Buvo taikomi aktyvinamieji metodai, kurie skatino dalyvauti studijų procese (diskusijos, probleminiai klausimai, darbas grupėse ir pan.)“. Galima pastebėti, jog paskaitų metu stengiamasi įtraukti studentus organizuojant diskusijas, darbą grupėse ar užduodant probleminius klausimus.
Taip pat stebimas ir grįžtamojo ryšio sukūrimas – 2023-2024 m. m. rudens semestrą 83,66 proc., o pavasario - 82,44 proc. atsakiusių sutinka arba greičiau sutinka, kad buvo sudarytos galimybės aptarti atliktas užduotis ir jose padarytas klaidas.
Duomenys, perteikiantys studentų nuomonę apie dėstomų dalykų kokybę, atskleidžia pozityvias tendencijas – VILNIUS TECH užsiėmimų organizavimas ir vykdymas yra vertinimas aukštai. Tačiau galima pastebėti tobulintinas sritis, tokias kaip aktyviųjų metodų taikymas paskaitų metu ar grįžtamojo ryšio sukūrimas.