Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Kinijos kontrastai – VGTU studentės įspūdžiai ir patirtys
2019-08-27
Kinijos kontrastai – VGTU studentės įspūdžiai ir patirtys
Įspūdžiais apie pusmečio trukmės studijas Kinijoje dalijasi Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybinių industrijų fakulteto 3 kurso studentė Jomantė Maksvytytė.
Paslaptimis, mitais bei stereotipais apipinta galingoji Azijos milžinė man asocijavosi su atradimais bei laukiančiais iššūkiais. Kvietimas keliauti studijuoti į Kinijos Liaudies Respubliką pažadino manyje vis neapleidžiantį smalsumo jausmą, todėl nedvejojusi priėmiau šį iššūkį. Po pirmojo išvykimo pagal Erasmus+ mainų programą ir studijų Izraelyje, Negevo-Ben Guriono universitete, supratau, kokias dideles galimybes atveria patirtys kituose pasaulio universitetuose. Atrodė, kad jaudulio po akademinių bei gyvenimiškų patirčių Artimuosiuose Rytuose jau nebeliko, tik neapleidžiantis motyvacijos jausmas įgyti naujų žinių. Nusprendusi laiką Kinijoje išnaudoti kuo produktyviau, prie paskaitų universitete į planą įtraukiau profesinę praktiką, bakalauro tyrimą vienintelėje Kinijoje esančioje matriarchalinėje gentyje, taip pat mandarinų kalbos paskaitas ir kultūrinę pažintį su Kinija.
Atvykusi pamačiau Kiniją nemiegančią ir skubančią. Atrodė, kad visi kinai turi magiškus sportbačius, kurių baterijai išsikrauti nėra šansų. Neužtrukau ir aš suprasti, ką reiškia „dėvėti tuos batelius“. Gyvenimas bei mokslas Azijos milžinėje man priminė kinišką karuselę, kuri nuolatos ir sparčiai juda. Draugystė tarp manęs bei šalies kultūrinių, tradicinių skirtumų buvo labai nuosekli, kas kartą vis pamokanti ir plačiau atverianti akis. Į daugelį dalykų teko pažvelgti iš skirtingų perspektyvų, mokytis prisitaikyti prie kiniško gyvenimo ritmo bei tolerantiškai žvelgti į skirtumus.
UNIVERSITETAS
Beveik miesto centre įsikūręs Pekino Nacionalinis universitetas turi daugiau nei 22 000 tūkstančius studentų ir jau 117 metų kuria unikalią istoriją. Universitete keliami aukšti reikalavimai, pabrėžiama mokslo svarba ir vertybės, taip pat didelė konkurencija kiekvieną skatina neskaičiuojant valandų mokintis ir siekti maksimalių rezultatų.
Tarptautiniams studentams tempas nėra sulėtinamas. Atvykusiems mokytis iš kitur sudaromos galimybės pasirinkti iš labai plataus studijų sąrašo. Kad patirčiau kiniško mokslo spartą bei disciplinuotą mokymąsi, studijavau su magistro studentais. Mokiausi ne tik iš dėstytojų, bet taip pat ir iš didelę akademinę bei gyvenimišką patirtį turinčių magistrantų. Į mano tvarkaraštį buvo įtrauktos akademinės disciplinos, artimiausios socialiniams mokslams, bei taip pat ir paskaitos, kurias pasirinkau tikėdamasi įgyti žinių, reikalingų bakalauro baigiamojo darbo rengimui – organizacijų valdymas ir ne pelno siekiančios organizacijos bei lyderystė, taip pat ir migracija Kinijos kontekste bei pasaulyje.
Svarbios patirties įgijau lyčių lygybės bei plėtros studijose, kuriose su profesorės pagalba tikslingai sisteminau informaciją ir dėliojau juodraštį būsimam tyrimui Mosuo gentyje bei bakalauro rašymui. Šioje paskaitoje minėti skirtumai tarp Europoje bei Azijoje lytims lipinamų etikečių, taip pat akcentuoti įsišakniję lyčių stereotipai Kinijos provincijose, kur jie yra stebėtinai dideli. Šiuos skirtumus pamačiau pati pradėjusi ruoštis vienam iš bakalauro darbo tyrimų bei sukorusi daugiau nei 3000 kilometrų į Pietų Kiniją, vykdama į Junano ir Sičuano provincijų sankirtoje prie Lugu ežero įsikūrusią Mosuo gentį. Šis žinių, kantrybės bei iššūkių pareikalavęs tyrimas man atskleidė labai unikalią genties antropologinę bei socialinę pusę, taip pat pasiūlė kitokias perspektyvas, iš kurių gali būti tyrinėjama gentis bei taip pat suformavo kritišką nuomonę apie medijose kuriamą genties portretą.
Akademinėje erdvėje buvo šiltai bei atvirai priimamas požiūris nediferencijuoti dėstytojo ir studentų patirčių, skatinama mokytis vieniems iš kitų. Buvo gera girdėti tokioje margoje tarptautinių studentų apsuptyje dėstytojo kartojamą frazę: „ačiū, su jumis daug išmokstu“. Dėstytojai ne tik norėjo mus mokyti, bet ir išmokti iš mūsų, įsiklausyti ir diskutuoti drauge. Galbūt kai kuriose gyvenimo srityse slopinamas kinų kritiškumas turi poveikį formuojant kitokį požiūrį akademiniais aspektais, todėl ir man dėl šios priežasties kartais tekdavo slopinti vakarietišką kritiškumą. Taip pat džiaugiuosi turėjusi galimybę pažinti mandarinų kalbą, kuri žvilgsnį nukreipė į Kinijos kultūrą, tradicijas bei istoriją. Žinoma, šnekamoji ir rašomoji kalba pradžioje atrodė tarsi duomenų šifravimas, bet kuo toliau, tuo labiau norėjosi tęsti pažintį su šia įdomia kalba. Susidorojusi su nelengvais iki tol dar nepažintos kalbos egzaminais įrodžiau sau, kad ir sudėtingiausi iššūkiai gali būti įveikiami.
PRAKTIKA
Galimybę pažinti kūrybinę kinų identiteto pusę įgijau profesinės praktikos metu. Aotu Space 凹凸空间 – tai daugiafunkcinė erdvė, kuri įkvepia kūrėjus, menininkus, šokėjus, inovatorius bei tampa jų kūrybos stotele. Performansai, spektakliai, diskusijos, koncertai, Kinijos bei viso pasaulio menininkų personalinės ir grupinės parodos čia kasdienybė.
Asmeninė patirtis ir darbas su kinais ne tik gerokai praplėtė kūrybiškumo sąvoką, bet ir leido įsitikinti, kad kūryboje ribos neegzistuoja. Kiekvienas projektas, kurį drauge su komanda vykdėme, man suteikė didžiulės patirties ir įnešė dar daugiau spalvų į visą praktikos laikotarpį: skirtingos perspektyvos, naujovių paieškos, papildytos ilgomis darbo valandomis, man leido išmokti unikalių planavimo bei renginių organizavimo įgūdžių. Pasiūlyta mano idėja, kad aš galiu organizuoti ir surengti parodą-performansą, sulaukė komandos pritarimo. Žinios, įgūdžiai, paruošiamieji darbai ir bendradarbiavimas su fotografais – tai tik maža nematoma darbo pusė. Šiame projekte pagrindinis dėmesys buvo skiriamas dvynius siejančio mistiško ryšio atskleidimui skirtingose amžiaus tarpsniuose. Bendradarbiavimas su japonų, kinų, lietuvių fotografais ir jų darbų reprezentavimas bei prie šio projekto prisijungęs gausus būrys profesionalų, įkvėpė toliau kryptingai judėti ir atrasti vis naujus saviraiškos kelius.
Kontrastingoji Kinija, tapusi antra studijų stotele, mane dar stipriau stumtelėjo į unikalumais žavintį pažinimo pasaulį, todėl ir toliau norisi judėti, tyrinėti, semiantis mokslo ir žinių. Manau, kad ši patirtis mane dar labiau užaugino. Po daugiau nei pusmečio praleisto Kinijoje, man ji atrodo kitokia – artimesnė ir savesnė. Žodžiais sunku nusakyti, kokia dėkinga esu šiai šaliai už pažintį, šioje studijų kelionėje kartu buvusiems ir mane mokiusiems pakeleiviams bei už visas įgytas nepamatuojamas patirtis.
Nuoširdžiai esu dėkinga antrą kartą manimi patikėjusiam Alma mater – VGTU, kuris ir vėl mane išleido tęsti studijų ir pažinti Kiniją. Visada jutau rūpestį, dėmesį bei palaikymą iš didelės VGTU šeimos, todėl visiems tariu ačiū (谢谢)!
Paslaptimis, mitais bei stereotipais apipinta galingoji Azijos milžinė man asocijavosi su atradimais bei laukiančiais iššūkiais. Kvietimas keliauti studijuoti į Kinijos Liaudies Respubliką pažadino manyje vis neapleidžiantį smalsumo jausmą, todėl nedvejojusi priėmiau šį iššūkį. Po pirmojo išvykimo pagal Erasmus+ mainų programą ir studijų Izraelyje, Negevo-Ben Guriono universitete, supratau, kokias dideles galimybes atveria patirtys kituose pasaulio universitetuose. Atrodė, kad jaudulio po akademinių bei gyvenimiškų patirčių Artimuosiuose Rytuose jau nebeliko, tik neapleidžiantis motyvacijos jausmas įgyti naujų žinių. Nusprendusi laiką Kinijoje išnaudoti kuo produktyviau, prie paskaitų universitete į planą įtraukiau profesinę praktiką, bakalauro tyrimą vienintelėje Kinijoje esančioje matriarchalinėje gentyje, taip pat mandarinų kalbos paskaitas ir kultūrinę pažintį su Kinija.
Atvykusi pamačiau Kiniją nemiegančią ir skubančią. Atrodė, kad visi kinai turi magiškus sportbačius, kurių baterijai išsikrauti nėra šansų. Neužtrukau ir aš suprasti, ką reiškia „dėvėti tuos batelius“. Gyvenimas bei mokslas Azijos milžinėje man priminė kinišką karuselę, kuri nuolatos ir sparčiai juda. Draugystė tarp manęs bei šalies kultūrinių, tradicinių skirtumų buvo labai nuosekli, kas kartą vis pamokanti ir plačiau atverianti akis. Į daugelį dalykų teko pažvelgti iš skirtingų perspektyvų, mokytis prisitaikyti prie kiniško gyvenimo ritmo bei tolerantiškai žvelgti į skirtumus.
UNIVERSITETAS
Beveik miesto centre įsikūręs Pekino Nacionalinis universitetas turi daugiau nei 22 000 tūkstančius studentų ir jau 117 metų kuria unikalią istoriją. Universitete keliami aukšti reikalavimai, pabrėžiama mokslo svarba ir vertybės, taip pat didelė konkurencija kiekvieną skatina neskaičiuojant valandų mokintis ir siekti maksimalių rezultatų.
Tarptautiniams studentams tempas nėra sulėtinamas. Atvykusiems mokytis iš kitur sudaromos galimybės pasirinkti iš labai plataus studijų sąrašo. Kad patirčiau kiniško mokslo spartą bei disciplinuotą mokymąsi, studijavau su magistro studentais. Mokiausi ne tik iš dėstytojų, bet taip pat ir iš didelę akademinę bei gyvenimišką patirtį turinčių magistrantų. Į mano tvarkaraštį buvo įtrauktos akademinės disciplinos, artimiausios socialiniams mokslams, bei taip pat ir paskaitos, kurias pasirinkau tikėdamasi įgyti žinių, reikalingų bakalauro baigiamojo darbo rengimui – organizacijų valdymas ir ne pelno siekiančios organizacijos bei lyderystė, taip pat ir migracija Kinijos kontekste bei pasaulyje.
Svarbios patirties įgijau lyčių lygybės bei plėtros studijose, kuriose su profesorės pagalba tikslingai sisteminau informaciją ir dėliojau juodraštį būsimam tyrimui Mosuo gentyje bei bakalauro rašymui. Šioje paskaitoje minėti skirtumai tarp Europoje bei Azijoje lytims lipinamų etikečių, taip pat akcentuoti įsišakniję lyčių stereotipai Kinijos provincijose, kur jie yra stebėtinai dideli. Šiuos skirtumus pamačiau pati pradėjusi ruoštis vienam iš bakalauro darbo tyrimų bei sukorusi daugiau nei 3000 kilometrų į Pietų Kiniją, vykdama į Junano ir Sičuano provincijų sankirtoje prie Lugu ežero įsikūrusią Mosuo gentį. Šis žinių, kantrybės bei iššūkių pareikalavęs tyrimas man atskleidė labai unikalią genties antropologinę bei socialinę pusę, taip pat pasiūlė kitokias perspektyvas, iš kurių gali būti tyrinėjama gentis bei taip pat suformavo kritišką nuomonę apie medijose kuriamą genties portretą.
Akademinėje erdvėje buvo šiltai bei atvirai priimamas požiūris nediferencijuoti dėstytojo ir studentų patirčių, skatinama mokytis vieniems iš kitų. Buvo gera girdėti tokioje margoje tarptautinių studentų apsuptyje dėstytojo kartojamą frazę: „ačiū, su jumis daug išmokstu“. Dėstytojai ne tik norėjo mus mokyti, bet ir išmokti iš mūsų, įsiklausyti ir diskutuoti drauge. Galbūt kai kuriose gyvenimo srityse slopinamas kinų kritiškumas turi poveikį formuojant kitokį požiūrį akademiniais aspektais, todėl ir man dėl šios priežasties kartais tekdavo slopinti vakarietišką kritiškumą. Taip pat džiaugiuosi turėjusi galimybę pažinti mandarinų kalbą, kuri žvilgsnį nukreipė į Kinijos kultūrą, tradicijas bei istoriją. Žinoma, šnekamoji ir rašomoji kalba pradžioje atrodė tarsi duomenų šifravimas, bet kuo toliau, tuo labiau norėjosi tęsti pažintį su šia įdomia kalba. Susidorojusi su nelengvais iki tol dar nepažintos kalbos egzaminais įrodžiau sau, kad ir sudėtingiausi iššūkiai gali būti įveikiami.
PRAKTIKA
Galimybę pažinti kūrybinę kinų identiteto pusę įgijau profesinės praktikos metu. Aotu Space 凹凸空间 – tai daugiafunkcinė erdvė, kuri įkvepia kūrėjus, menininkus, šokėjus, inovatorius bei tampa jų kūrybos stotele. Performansai, spektakliai, diskusijos, koncertai, Kinijos bei viso pasaulio menininkų personalinės ir grupinės parodos čia kasdienybė.
Asmeninė patirtis ir darbas su kinais ne tik gerokai praplėtė kūrybiškumo sąvoką, bet ir leido įsitikinti, kad kūryboje ribos neegzistuoja. Kiekvienas projektas, kurį drauge su komanda vykdėme, man suteikė didžiulės patirties ir įnešė dar daugiau spalvų į visą praktikos laikotarpį: skirtingos perspektyvos, naujovių paieškos, papildytos ilgomis darbo valandomis, man leido išmokti unikalių planavimo bei renginių organizavimo įgūdžių. Pasiūlyta mano idėja, kad aš galiu organizuoti ir surengti parodą-performansą, sulaukė komandos pritarimo. Žinios, įgūdžiai, paruošiamieji darbai ir bendradarbiavimas su fotografais – tai tik maža nematoma darbo pusė. Šiame projekte pagrindinis dėmesys buvo skiriamas dvynius siejančio mistiško ryšio atskleidimui skirtingose amžiaus tarpsniuose. Bendradarbiavimas su japonų, kinų, lietuvių fotografais ir jų darbų reprezentavimas bei prie šio projekto prisijungęs gausus būrys profesionalų, įkvėpė toliau kryptingai judėti ir atrasti vis naujus saviraiškos kelius.
Kontrastingoji Kinija, tapusi antra studijų stotele, mane dar stipriau stumtelėjo į unikalumais žavintį pažinimo pasaulį, todėl ir toliau norisi judėti, tyrinėti, semiantis mokslo ir žinių. Manau, kad ši patirtis mane dar labiau užaugino. Po daugiau nei pusmečio praleisto Kinijoje, man ji atrodo kitokia – artimesnė ir savesnė. Žodžiais sunku nusakyti, kokia dėkinga esu šiai šaliai už pažintį, šioje studijų kelionėje kartu buvusiems ir mane mokiusiems pakeleiviams bei už visas įgytas nepamatuojamas patirtis.
Nuoširdžiai esu dėkinga antrą kartą manimi patikėjusiam Alma mater – VGTU, kuris ir vėl mane išleido tęsti studijų ir pažinti Kiniją. Visada jutau rūpestį, dėmesį bei palaikymą iš didelės VGTU šeimos, todėl visiems tariu ačiū (谢谢)!