Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Kokia veikla užsiima VILNIUS TECH Akademinės paramos centras?
2022-03-22
Kokia veikla užsiima VILNIUS TECH Akademinės paramos centras?
Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) jau trečius metus veikia Akademinės paramos centras (APC), padedantis dėstytojams užmegzti glaudesnį ryšį su studentais, efektyviai bei patraukliai jiems dėstyti, o studentams – suvokti save, suprasti dėstytojus, sėkmingai studijuoti, baigti studijas bei rasti darbą. Tai – tik dalis centro veiklų. Plačiau apie jo veiklą pasakoja direktorė dr. Gražina Droessiger.
Ką veikia centro darbuotojai?
Nors visus vienija tas pats siekis, tačiau teikiama parama skiriasi. Centras susideda iš keturių grupių, kurios turi aiškų veiklų profiliavimą. Edukacinių kompetencijų, Elektroninių studijų grupės veda mokymus, konsultuoja įvairiais aukštojo mokslo didaktikos ir edukacinių technologijų taikymo klausimais.
Audiovizualinių technologijų grupė daugiausiai dirba su dėstytojais, teikia techninę pagalbą organizuojant įvairius renginius, mokymus. Karjeros ir psichologinio konsultavimo grupės tikslinė auditorija – VILNIUS TECH studentai, kurie kreipiasi dėl psichologinių konsultacijų, pagalbos karjeros valdymo klausimais. Šioje grupėje dirba ir individualiųjų poreikių turinčių studentų reikalų koordinatorė. Pagrindinė jos užduotis – padėti individualiųjų poreikių turintiems studentams aktyviai įsitraukti į studijas, konsultuoti dėstytojus, teikti jiems rekomendacijas darbui su šiais studentais.
VILNIUS TECH APC – unikalus atvejis Lietuvoje
Po mažesnį padalinį, atsakingą už dėstytojų edukologinių kompetencijų tobulinimą, turi Lietuvos sveikatos mokslų ir Kauno technologijos universitetas. Vakarų Europos ir JAV aukštosiose mokyklose tokie centrai nėra naujovė. Kai kurie iš jų turi labai gilias tradicijas.
VILNIUS TECH APC yra vienintelis centras, taip prasmingai ir pamatuotai sujungęs edukologus, psichologus ir technologijų specialistus, nes jų bendradarbiavimas duoda neįtikėtinai gerų rezultatų. Kuriant šį centrą buvo remiamasi ir gerosiomis praktikomis iš užsienio universitetų.
APC komandos nariai ir juos džiuginanti veikla
Edukologės doc. dr. Vida Navickienė, doc. dr. Ilona Valantinaitė ir Elida Žalnieriūnienė
Po kiekvieno seminaro renkame dėstytojų refleksijas ir jas analizuojame, kad žinotume, ką turime daryti geriau, ką reikia tobulinti. Didžiausią džiaugsmą teikia tai, kad matome augančią akademinę bendruomenę – suprantančią studentus, tobulėjančią, besimokančią naujų dalykų, besidalijančią savo gerąja patirtimi. Gebančią taikyti inovatyvius studijų įrankius.
Bendradarbiaujant su Rygos technikos universitetu, kuriančiu panašią edukacinę grupę, esame sulaukę klausimo – kaip pasiekti tokių gerų rezultatų? Atsakymas paprastas – reikia kantrybės, supratingumo ir laiko.
Praėjus keleriems metams po centro įkūrimo, galime drąsiai teigti, kad liko maža dalis dėstytojų, kuriems mokymai yra „kančia“, nes daugelis seminarus pamėgo, į juos ateina tikrai daug dažniau, nei reikia tam, kad būtų sukauptos kvalifikacijos tobulinimo valandos. Būtent dėl šios priežasties ir mums tapo daug drąsiau inicijuoti netradicines veiklas studijų proceso metu, skatinti vykdyti į studentą orientuotas studijas.
Elektroninių studijų specialistės Aurelija Okunytė, Sigita Pagirienė ir Jurgita Satkūnaitė
Džiaugiamės, kai VILNIUS TECH dėstytojai rodo norą mokytis, sužinoti ką nors naujo ir pritaikę žinias stengiasi pateikti geriausią savo Moodle kurso variantą studentams. Kasdieniniai pokalbiai per konsultacijas ar mokymus leidžia artimiau susipažinti su universiteto dėstytojais, kiekvienam pagal poreikį pasiūlyti įvairius kilusių problemų sprendimo būdus.
Nauji iššūkiai, susiję su hibridiniu mokymu, įtraukia ir suteikia galimybę praturtinti studijų procesą gerąja patirtimi. Taip pat labai džiugu matyti, kaip skaitmeninių technologijų srityje tobulėja dėstytojai – jiems kyla daug klausimų, tad mūsų grupė taip pat stengiasi nuolatos tobulėti ir ieškoti atsakymų. Netinkamų klausimų nėra – yra tik neužduoti klausimai.
Psichologės Gintė Gudzevičiūtė ir Miglė Rudytė
Studentai, esant poreikiui, sukaupia savo jėgas ir kreipiasi pagalbos, siekdami rasti būdų pasirūpinti savo psichologine gerove, spręsti savo rūpesčius. Vis dažniau sutinkame akademinės bendruomenės narius, kurie supranta, jog psichologinė savijauta glaudžiai siejasi su gebėjimu mokytis, sėkmingai studijuoti, dirbti ir siekti savo tikslų.
Smagu, kad žmonės yra linkę plėsti savo žinias apie psichologinę savijautą, įgyti naujų įgūdžių, padedančių palaikyti sveiką psichologinį klimatą. Pastebime, kad didelė bendruomenės dalis yra atvira, linkusi megzti naujas pažintis, suprasti ir padėti vieni kitiems.
Audiovizualinės technikos specialistai Edmundas Kapusta ir Domantas Liubartas
Mus aplanko teigiamos emocijos, kai pavyksta ilgai planuotas ir sudėtingų techninių sprendimų reikalaujantis renginys. Renginiai suburia mūsų dėstytojus ir administracijos darbuotojus, tad būna gera matyti besišypsančius žmonių veidus.
Džiaugiamės, galėdami bendrauti su universiteto bendruomenės nariais, galėdami patarti ir padėti, kilus techninei problemai. Nuolat domimės technikos naujovėmis, ieškome naujos techninės įrangos, nes besinaudojant ja, atsiveria naujos galimybės prisidėti prie universiteto tobulėjimo.
Direktorė dr. Gražina Droessiger
VILNIUS TECH dėstytojai yra ne tik savo srities profesionalai, bet ir puikūs pedagogai, gebantys sudominti, dėstyti moderniai ir efektyviai, taikyti aktyviuosius metodus, edukacines technologijas. Stebime situaciją ir matome, kad turime, kuo didžiuotis – nuobodus medžiagos skaitymas iš skaidrių tapo atgyvena.
Manau, kad modernių studijų metodų taikymas yra vienas mūsų universiteto kozirių, galintis pritraukti daugiau studentų, sumažinti jų nubyrėjimą. Beje, studentai labai vertina, aktyviai naudojasi psichologių bei karjeros konsultavimo paslaugomis. Tai rodo, kad teikiamos konsultacijos – reikalingos ir naudingos.
Visada smagu, kai dėstytojai kreipiasi ne vien turėdami problemų, bet ir norėdami pasidalinti džiaugsmu, kad pavyko tai, ką matė per mokymus ar išgirdo konsultacijų metu. Tokiais momentais, kaip niekada, jaučiuosi svarbia mūsų universiteto bendruomenės dalimi.
Šią savaitę prie APC komandos prisijungė nauja narė – karjeros konsultantė Eglė Dabulevičiūtė.
Daugiau informacijos apie APC galite rasti čia.
Ką veikia centro darbuotojai?
Nors visus vienija tas pats siekis, tačiau teikiama parama skiriasi. Centras susideda iš keturių grupių, kurios turi aiškų veiklų profiliavimą. Edukacinių kompetencijų, Elektroninių studijų grupės veda mokymus, konsultuoja įvairiais aukštojo mokslo didaktikos ir edukacinių technologijų taikymo klausimais.
Audiovizualinių technologijų grupė daugiausiai dirba su dėstytojais, teikia techninę pagalbą organizuojant įvairius renginius, mokymus. Karjeros ir psichologinio konsultavimo grupės tikslinė auditorija – VILNIUS TECH studentai, kurie kreipiasi dėl psichologinių konsultacijų, pagalbos karjeros valdymo klausimais. Šioje grupėje dirba ir individualiųjų poreikių turinčių studentų reikalų koordinatorė. Pagrindinė jos užduotis – padėti individualiųjų poreikių turintiems studentams aktyviai įsitraukti į studijas, konsultuoti dėstytojus, teikti jiems rekomendacijas darbui su šiais studentais.
VILNIUS TECH APC – unikalus atvejis Lietuvoje
Po mažesnį padalinį, atsakingą už dėstytojų edukologinių kompetencijų tobulinimą, turi Lietuvos sveikatos mokslų ir Kauno technologijos universitetas. Vakarų Europos ir JAV aukštosiose mokyklose tokie centrai nėra naujovė. Kai kurie iš jų turi labai gilias tradicijas.
VILNIUS TECH APC yra vienintelis centras, taip prasmingai ir pamatuotai sujungęs edukologus, psichologus ir technologijų specialistus, nes jų bendradarbiavimas duoda neįtikėtinai gerų rezultatų. Kuriant šį centrą buvo remiamasi ir gerosiomis praktikomis iš užsienio universitetų.
APC komandos nariai ir juos džiuginanti veikla
Edukologės doc. dr. Vida Navickienė, doc. dr. Ilona Valantinaitė ir Elida Žalnieriūnienė
Po kiekvieno seminaro renkame dėstytojų refleksijas ir jas analizuojame, kad žinotume, ką turime daryti geriau, ką reikia tobulinti. Didžiausią džiaugsmą teikia tai, kad matome augančią akademinę bendruomenę – suprantančią studentus, tobulėjančią, besimokančią naujų dalykų, besidalijančią savo gerąja patirtimi. Gebančią taikyti inovatyvius studijų įrankius.
Bendradarbiaujant su Rygos technikos universitetu, kuriančiu panašią edukacinę grupę, esame sulaukę klausimo – kaip pasiekti tokių gerų rezultatų? Atsakymas paprastas – reikia kantrybės, supratingumo ir laiko.
Praėjus keleriems metams po centro įkūrimo, galime drąsiai teigti, kad liko maža dalis dėstytojų, kuriems mokymai yra „kančia“, nes daugelis seminarus pamėgo, į juos ateina tikrai daug dažniau, nei reikia tam, kad būtų sukauptos kvalifikacijos tobulinimo valandos. Būtent dėl šios priežasties ir mums tapo daug drąsiau inicijuoti netradicines veiklas studijų proceso metu, skatinti vykdyti į studentą orientuotas studijas.
Elektroninių studijų specialistės Aurelija Okunytė, Sigita Pagirienė ir Jurgita Satkūnaitė
Džiaugiamės, kai VILNIUS TECH dėstytojai rodo norą mokytis, sužinoti ką nors naujo ir pritaikę žinias stengiasi pateikti geriausią savo Moodle kurso variantą studentams. Kasdieniniai pokalbiai per konsultacijas ar mokymus leidžia artimiau susipažinti su universiteto dėstytojais, kiekvienam pagal poreikį pasiūlyti įvairius kilusių problemų sprendimo būdus.
Nauji iššūkiai, susiję su hibridiniu mokymu, įtraukia ir suteikia galimybę praturtinti studijų procesą gerąja patirtimi. Taip pat labai džiugu matyti, kaip skaitmeninių technologijų srityje tobulėja dėstytojai – jiems kyla daug klausimų, tad mūsų grupė taip pat stengiasi nuolatos tobulėti ir ieškoti atsakymų. Netinkamų klausimų nėra – yra tik neužduoti klausimai.
Psichologės Gintė Gudzevičiūtė ir Miglė Rudytė
Studentai, esant poreikiui, sukaupia savo jėgas ir kreipiasi pagalbos, siekdami rasti būdų pasirūpinti savo psichologine gerove, spręsti savo rūpesčius. Vis dažniau sutinkame akademinės bendruomenės narius, kurie supranta, jog psichologinė savijauta glaudžiai siejasi su gebėjimu mokytis, sėkmingai studijuoti, dirbti ir siekti savo tikslų.
Smagu, kad žmonės yra linkę plėsti savo žinias apie psichologinę savijautą, įgyti naujų įgūdžių, padedančių palaikyti sveiką psichologinį klimatą. Pastebime, kad didelė bendruomenės dalis yra atvira, linkusi megzti naujas pažintis, suprasti ir padėti vieni kitiems.
Audiovizualinės technikos specialistai Edmundas Kapusta ir Domantas Liubartas
Mus aplanko teigiamos emocijos, kai pavyksta ilgai planuotas ir sudėtingų techninių sprendimų reikalaujantis renginys. Renginiai suburia mūsų dėstytojus ir administracijos darbuotojus, tad būna gera matyti besišypsančius žmonių veidus.
Džiaugiamės, galėdami bendrauti su universiteto bendruomenės nariais, galėdami patarti ir padėti, kilus techninei problemai. Nuolat domimės technikos naujovėmis, ieškome naujos techninės įrangos, nes besinaudojant ja, atsiveria naujos galimybės prisidėti prie universiteto tobulėjimo.
Direktorė dr. Gražina Droessiger
VILNIUS TECH dėstytojai yra ne tik savo srities profesionalai, bet ir puikūs pedagogai, gebantys sudominti, dėstyti moderniai ir efektyviai, taikyti aktyviuosius metodus, edukacines technologijas. Stebime situaciją ir matome, kad turime, kuo didžiuotis – nuobodus medžiagos skaitymas iš skaidrių tapo atgyvena.
Manau, kad modernių studijų metodų taikymas yra vienas mūsų universiteto kozirių, galintis pritraukti daugiau studentų, sumažinti jų nubyrėjimą. Beje, studentai labai vertina, aktyviai naudojasi psichologių bei karjeros konsultavimo paslaugomis. Tai rodo, kad teikiamos konsultacijos – reikalingos ir naudingos.
Visada smagu, kai dėstytojai kreipiasi ne vien turėdami problemų, bet ir norėdami pasidalinti džiaugsmu, kad pavyko tai, ką matė per mokymus ar išgirdo konsultacijų metu. Tokiais momentais, kaip niekada, jaučiuosi svarbia mūsų universiteto bendruomenės dalimi.
Šią savaitę prie APC komandos prisijungė nauja narė – karjeros konsultantė Eglė Dabulevičiūtė.
Daugiau informacijos apie APC galite rasti čia.