Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Komunikacijos galia kūrybiniame pasaulyje: magistrantūros programa, formuojanti lyderius
.png)
2025-06-06
Komunikacijos galia kūrybiniame pasaulyje: magistrantūros programa, formuojanti lyderius
Šiuolaikinėje visuomenėje kūrybos industrijos tampa vis reikšmingesnės – jų indėlis tiek kultūrinei, tiek ekonominei raidai sparčiai auga, o kūrybingumo sklaida formuoja naujus socialinius ir inovacijų tinklus. Tačiau pačios idėjos nepakanka: joms reikia efektyvios komunikacijos, leidžiančios ne tik pasiekti tikslines auditorijas, bet ir įgalinti bendradarbiavimą, finansavimą bei tvarų projektų vystymąsi. VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų fakulteto Kūrybos visuomenės komunikacijos magistrantūros programa atsako į šiuolaikinius iššūkius – ji ruošia lyderius, gebančius kurti, valdyti ir sklaidyti kultūros ir kūrybinių industrijų vertę visuomenėje.
Magistrantūros programos esmė – sinergija susijungiant komunikaciją, kūrybiškumą, kultūros ir miestų studijos bei projektų vadyba. Studentai įgyja plačias žinias apie kūrybos ir kultūros procesų komunikaciją, kaip meninės ir inovacinės iniciatyvos rezonuoja visuomenėje, kokias žiniasklaidos priemones ir strategijas naudoti, kad kūrybinė žinutė pasiektų skirtingas auditorijas. Kultūros ir kūrybos projektai yra globalūs, reikalauja aukštos kvalifikacijos specialistų, kurie geba ne tik parengti atitinkamas paraiškas, bet ir aktyviai valdyti kultūros projektus ir juos komunikuoti. Studentai įgauna žinių nuo paraiškos rengimo Europos Sąjungos kultūros ir kūrybinių industrijų programoms iki praktinės veiklos koordinavimo partnerystės tinkle, biudžeto apskaitos ir rizikų vertinimo.
Studijų programos pirmininkas doc. dr. Robertas Leščinskij pabrėžia, kad kultūros ir kūrybinės industrijos vis aktyviau prisideda prie ekonomikos augimo ir visuomenės transformacijos:
„Kultūros ir kūrybinės industrijos tampa vis svarbesne ne tik mūsų kasdienybės, bet ir ekonomikos dalimi – jos generuoja vis didesnį indėlį į Europos Sąjungos šalių bendrąjį vidaus produktą, o jų vaidmuo inovacijų, tapatybės ir bendruomeniškumo formavime nuolat stiprėja. Šiandien matome augantį finansavimą kultūros ir kūrybos projektams, didėjantį tarptautinį bendradarbiavimą, o kūrybiniai projektai tampa globalūs tiek turiniu, tiek partnerystėmis. Todėl vis labiau reikalingi specialistai, gebantys suprasti kultūros procesus tarptautiniame kontekste ir juos profesionaliai komunikuoti. Mūsų siūloma studijų programa reaguoja į šias tendencijas – ji ne tik suteikia būtinas žinias ir įgūdžius, bet ir ugdo socialinį kapitalą, reikalingą sėkmingai veikti šioje dinamiškoje, tarptautiškėjančioje srityje.“
„Kultūros ir kūrybinės industrijos tampa vis svarbesne ne tik mūsų kasdienybės, bet ir ekonomikos dalimi – jos generuoja vis didesnį indėlį į Europos Sąjungos šalių bendrąjį vidaus produktą, o jų vaidmuo inovacijų, tapatybės ir bendruomeniškumo formavime nuolat stiprėja. Šiandien matome augantį finansavimą kultūros ir kūrybos projektams, didėjantį tarptautinį bendradarbiavimą, o kūrybiniai projektai tampa globalūs tiek turiniu, tiek partnerystėmis. Todėl vis labiau reikalingi specialistai, gebantys suprasti kultūros procesus tarptautiniame kontekste ir juos profesionaliai komunikuoti. Mūsų siūloma studijų programa reaguoja į šias tendencijas – ji ne tik suteikia būtinas žinias ir įgūdžius, bet ir ugdo socialinį kapitalą, reikalingą sėkmingai veikti šioje dinamiškoje, tarptautiškėjančioje srityje.“
Studijų metu derinami teoriniai moduliai su praktinėmis dirbtuvėmis: reklaminėmis kampanijomis, socialinių tinklų strategijomis bei interaktyvių meninių projektų kūrimu. Programos absolventai geba analizuoti kūrybos rezultatą bei siūlyti inovatyvias komunikacijos koncepcijas, kurios prisideda prie kultūros sklaidos, kūrybos visuomenės plėtros bei ekonominės pridėtinės vertės kūrimo.
Fakulteto dekanė Vaida Asakavičiūtė teigia, jog ši programa – atsakas į sparčiai besikeičiančią kultūros ir kūrybinių industrijų sektorių, kur efektyvi komunikacija tampa kertine sėkmės sąlyga. „Programos tikslas parengti kūrybos komunikacijos lyderius, gebančius ne tik kurti kūrybines idėjas kultūros sektoriui bet ir jas viešinti, taikys komunikacijos strategijas, stebėti ir analizuoti kultūros rinką ir plėtoti šiame sektoriuje verslą. Suprasdami įmonės kūrybinių veiklų, produktų ir inovacijų efektyvios komunikacijos reikšmę, programos absolventai prisideda prie įmonių konkurencingumo, pagrįsto didesniu kūrybingumu ir apskritai prie kūrybos visuomenės idėjos puoselėjimo.“
Kūrybos visuomenės komunikacijos magistrantūros studijos – tai investicija į visuomenės ateitį, kurioje kultūra, menas ir inovacijos veikia kartu. Šios programos absolventai tampa kultūros lyderiais, galinčiais ne tik formuoti komunikacinę aplinką, bet ir vystyti tvarius kūrybinius sektorius, skatinančius visuomenės kūrybingumą ir ekonominį klestėjimą.
Daugiau apie KŪRYBOS VISUOMENĖS KOMUNIKACIJĄ
Daugiau apie KŪRYBOS VISUOMENĖS KOMUNIKACIJĄ