Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Kviečiame studijuoti Verslo vadybos magistrantūros specializacijoje: marketingas
2021-02-10
Kviečiame studijuoti Verslo vadybos magistrantūros specializacijoje: marketingas
STUDIJOS VILNIUS TECH VERSLO VADYBOS FAKULTETE - PUIKUS PASIRINKIMAS SĖKMEI KARJEROJE
Interviu bendraautoriai: VILNIUS TECH Magistrė Aina Vaičiuvienė, Docentė Dr. Vilma Tamulienė, Docentė – partnerė Živilė Šimkienė
Gerb., Aina, pasidalinkite savo patirtimi apie marketingo studijų programos žinias įgytas studijų metu ir jų įtaką Jūsų praktinei veiklai?
Aš dirbu su prekių ženklais, naujų prekių ženklų įvedimu į Lietuvos rinką bei jau esamų vystymu. Pasirinkdama studijų programą atsižvelgiau į tai, kad studijuodama galėčiau įgyti teorinių žinių, kurias vėliau pritaikysiu savo darbe. Džiaugiuosi, kad ne tik gavau žinių, bet ir galėjau pasirinkti baigiamojo darbo temą. Tyrimas, kurį atlikau savo moksliniame darbe, suteikė man galimybę gautus rezultatus pritaikyti praktiškai.
Marketingo studijų programa tiesiogiai prisidėjo prie mano tobulėjimo kasdienėje darbinėje aplinkoje, manau, kad ateityje žinios turės teigiamos
įtakos siekiant tolimesnės karjeros marketingo ar verslo vadybos srityje.
įtakos siekiant tolimesnės karjeros marketingo ar verslo vadybos srityje.
Kaip Jūsų atliktos prekės ženklų marketingo analizės įtakoja Jūsų požiūrį į šių tyrimų būtinybę verslo efektyvumui? Kodėl šie tyrimai yra svarbūs?
Atliekant SEMPER ir DANONKI marketingo analizę tyriau, kaip efektyviai prekių ženklai išnaudoja marketingo komunikacijos kanalus. Atlikus tyrimą, galiu pastebėti, kad verslui ypač svarbu atlikti marketingo analizę, kuri gali padėti nustatyti, kaip efektyviai verslas išnaudoja marketingo komunikaciją. Rinka sparčiai kinta, atsiranda naujų technologijų ir galimybių, todėl prieš kelis metus efektyvia laikyta marketingo priemonė (nešiklis), šiandien gali būti jau nebeaktuali, tokiu atveju investicijos verslui neatneštų norimos grąžos.
Įmonei, kuriančiai prekės ženklą ir įvedančiai jį į rinką, svarbiausia, kad šis su laiku taptų žinomas, atpažįstamas vartotojams ir neštų pelną. Šiuo atveju verslas atlieka „namų darbus“, ne tik ištiria esamą rinką, konkurentus, bet ir apgalvoja, kuo prekės ženklas, jo produktai ar paslaugos gali būti patrauklūs tiksliniams vartotojams. Atlikus šiuos veiksmus, toliau jau formuojama marketingo komunikacija. Įmonės dažnai pamiršta atlikti analizę ir aklai investuoja į vieną ar kitą priemonę, nesusimąstę, ar ji gali būti pakankamai efektyvi bei atnešti taip siekiamą prekės ženklo žinomumą ir norimus pardavimus. Įmonėms, kuriančioms prekės ženklus, lygiai taip pat kaip ir dirbančioms su jau rinkoje esamais prekių ženklais, svarbu atlikti konkrečios prekių ar paslaugų kategorijos marketingo komunikacijos kanalų analizę, įvertinant, kokie marketingo komunikacijos kanalai ir kokios priemonės (nešikliai) efektyviausiai gali pasiekti tos kategorijos tikslinius vartotojus.
Ar rekomenduotumėte VILNIUS TECH Verslo vadybos fakulteto studijų programą planuojantiems studijas? Kodėl?
Taip, rekomenduočiau. Marketingo studijų programa orientuota į teorijos pritaikymą praktikoje. Studijuojant programos dalykus, dėstytojai supažindina su konkrečiais rinkos pavyzdžiais, prekių ženklų strategijomis, įmonių sėkmės ir nesėkmės istorijomis, siūloma kaip vieną ar kitą teoriją galima pritaikyti praktikoje ir išspręsti iškilusią problemą.
Marketingo programos dėstytojai nuolat dalinasi aktualiais pavyzdžiais iš rinkos, kelia diskusijas. Kadangi studijuojant programą, studentų grupės nėra didelės, tai paskaitų metu dažniau jautiesi ne studentas auditorijoje, o diskusijos ar pokalbio su savo srities profesionalu dalyvis. Studijų dalykų metu gali būti aptariamos net darbe iškylančios problemos. Viso kurso metu, studijuojant programos dalykus, dėstytojai konsultuoja dėl pasirinktos baigiamojo darbo temos, siūlo, ką iš jo dėstomo dalyko galima pritaikyti baigiamajame darbe. Dėl šių priežasčių baigiamąjį darbą studentai pradeda rašyti ar kaupti jam informaciją jau studijų pradžioje, todėl ir baigiamojo darbo rašymas neatrodo toks sudėtingas.
Kaip galėtumėte apibūdinti mokslinio darbo vadovės Docentės Dr. Vilmos Tamulienės įtaką ir pagalbą?
Rašant baigiamąjį darbą gavau išties daug pagalbos iš mokslinio darbo vadovės Docentės Dr. Vilmos Tamulienės, todėl norėčiau padėkoti už tai. Svarbiausia, kad vadovė savo patarimais nukreipdavo reikiama linkme, kai pasimesdavau savo pačios darbe, užduodavo klausimų, kuriuos analizuojant, kildavo dar daugiau idėjų tolimesniam darbo vystymui. Ji mane palaikė ir drąsino prieš mokslinio darbo gynimą.