Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
MERIThON: studentai gliaudė išūkius taikydami ir kurdami dirbtinio intelekto sprendimus
2025-10-03
MERIThON: studentai gliaudė išūkius taikydami ir kurdami dirbtinio intelekto sprendimus
Spalio 1–3 dienomis VILNIUS TECH universitete vyko 5-asis kūrybinių technologinių iššūkių renginys MERIThON – trijų dienų IDEATHON ir HACKATHON tipo maratonas, subūręs studentus, technologijų entuziastus bei verslo atstovus iš visos Lietuvos.
Renginį atidarė Fundamentinių mokslų fakulteto dekanas prof. dr. Dalius Mažeika, pasveikinęs dalyvius ir pabrėžęs bendruomeniškumo bei kūrybiško požiūrio svarbą dirbtinio intelekto (DI) srityje.
MERIThON siekė skatinti naujų dirbtinio intelekto projektų idėjų kūrimą, plėsti ekspertų tinklą bei suburti inovatorių bendruomenę.
Renginys buvo suskirstytas į tris pagrindines dienas:
Spalio 1 d. – komandų formavimas, iššūkių pasirinkimas, pradinės mentorystės sesijos.
Spalio 2 d. – darbo pažangos stebėjimas, metodinių gairių pristatymams, intensyvus komandinis darbas.
Spalio 3 d. – sprendimų pateikimas, pristatymų sesijos ir apdovanojimai.
Dvi kryptys – IDEATHON ir HACKATHON
MERIThON jungė dvi paralelines kryptis:
IDEATHON – orientuotas į kūrybinių idėjų generavimą, problemos apibrėžimą ir poveikio vertinimą.
HACKATHON – skirtas praktiniam darbui su duomenimis ir mašininio mokymosi sprendimų kūrimui, prognozuojant studentų pažangą pagal pateiktus duomenų rinkinius.
Dalyviai galėjo rinktis iš pateiktų iššūkių arba pasiūlyti savo idėjas, o darbo eigoje – net keisti pasirinktą problemą.
Dalyviai ir mentoriai
Šių metų MERIThON subūrė įvairias komandas: Redflag, Fantastic Mr. Fox, Fortress, Path to Success, MCP & Agents – NGSS, AI Diffm, NextGen, Flagger.
Dalyvius konsultavo mentoriai iš VILNIUS TECH, Exacaster, Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos, Ignitis, Everwest, Vytauto Didžiojo universiteto, Kauno technologijos universiteto, Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija ir kitų partnerių organizacijų.
Apdovanojimai ir prizai
Pagrindiniai HACKATHON prizai – 250 eurų už inovatyviausią idėją, 250 eurų už brandžiausią sprendimą ir 250 eurų iš didžiausią tikslumą pasiekusį HAKATONO DI sprendimą.
HACKATHON laimėtojai bus paskelbti vėliau, šią savaitę, po sukurtų sprendimų techninės peržiūros.
Tuo tarpu IDEATHON nugalėtojais tapo komandos: Path to Success ir Flagger. Flagger komandos sprendimas “AI pagrįsta logistika: atitikties ir maršruto optimizavimo automatizavimas naudojant stiprinimą ir savarankiškai prižiūrimą mokymąsi” (angl. AI-Powered Logistics: Automating Compliance and Route Optimization with Reinforcement and Self-Supervised Learning). Path to Success Innovative komandos sprendimas sumažinti studijų nutraukimo riziką, remiantis realiu studijų elgesiu.
Dalyvių įspūdžiai
Studentai dalijosi džiaugsmu galėję prisiliesti prie realių pasaulio problemų, išbandyti save kuriant DI sprendimus ir užmegzti naujas pažintis. Jie taip pat gyrė organizatorių pasirūpinimą atmosfera, užkandžiais ir šiltu universiteto bendruomenės bei įmonių atstovų bendravimu.
Daugiau informacijos: http://https://digitalmerit.eu/merithon/merithon-2025-vilnius/
Renginį atidarė Fundamentinių mokslų fakulteto dekanas prof. dr. Dalius Mažeika, pasveikinęs dalyvius ir pabrėžęs bendruomeniškumo bei kūrybiško požiūrio svarbą dirbtinio intelekto (DI) srityje.
MERIThON siekė skatinti naujų dirbtinio intelekto projektų idėjų kūrimą, plėsti ekspertų tinklą bei suburti inovatorių bendruomenę.
Renginys buvo suskirstytas į tris pagrindines dienas:
Spalio 1 d. – komandų formavimas, iššūkių pasirinkimas, pradinės mentorystės sesijos.
Spalio 2 d. – darbo pažangos stebėjimas, metodinių gairių pristatymams, intensyvus komandinis darbas.
Spalio 3 d. – sprendimų pateikimas, pristatymų sesijos ir apdovanojimai.
Dvi kryptys – IDEATHON ir HACKATHON
MERIThON jungė dvi paralelines kryptis:
IDEATHON – orientuotas į kūrybinių idėjų generavimą, problemos apibrėžimą ir poveikio vertinimą.
HACKATHON – skirtas praktiniam darbui su duomenimis ir mašininio mokymosi sprendimų kūrimui, prognozuojant studentų pažangą pagal pateiktus duomenų rinkinius.
Dalyviai galėjo rinktis iš pateiktų iššūkių arba pasiūlyti savo idėjas, o darbo eigoje – net keisti pasirinktą problemą.
Dalyviai ir mentoriai
Šių metų MERIThON subūrė įvairias komandas: Redflag, Fantastic Mr. Fox, Fortress, Path to Success, MCP & Agents – NGSS, AI Diffm, NextGen, Flagger.
Dalyvius konsultavo mentoriai iš VILNIUS TECH, Exacaster, Lietuvos Respublikos Ryšių reguliavimo tarnybos, Ignitis, Everwest, Vytauto Didžiojo universiteto, Kauno technologijos universiteto, Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija ir kitų partnerių organizacijų.
Apdovanojimai ir prizai
Pagrindiniai HACKATHON prizai – 250 eurų už inovatyviausią idėją, 250 eurų už brandžiausią sprendimą ir 250 eurų iš didžiausią tikslumą pasiekusį HAKATONO DI sprendimą.
HACKATHON laimėtojai bus paskelbti vėliau, šią savaitę, po sukurtų sprendimų techninės peržiūros.
Tuo tarpu IDEATHON nugalėtojais tapo komandos: Path to Success ir Flagger. Flagger komandos sprendimas “AI pagrįsta logistika: atitikties ir maršruto optimizavimo automatizavimas naudojant stiprinimą ir savarankiškai prižiūrimą mokymąsi” (angl. AI-Powered Logistics: Automating Compliance and Route Optimization with Reinforcement and Self-Supervised Learning). Path to Success Innovative komandos sprendimas sumažinti studijų nutraukimo riziką, remiantis realiu studijų elgesiu.
Dalyvių įspūdžiai
Studentai dalijosi džiaugsmu galėję prisiliesti prie realių pasaulio problemų, išbandyti save kuriant DI sprendimus ir užmegzti naujas pažintis. Jie taip pat gyrė organizatorių pasirūpinimą atmosfera, užkandžiais ir šiltu universiteto bendruomenės bei įmonių atstovų bendravimu.
Daugiau informacijos: http://https://digitalmerit.eu/merithon/merithon-2025-vilnius/