Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Nauja daktaro disertacija
2022-04-11
Nauja daktaro disertacija
VILNIUS TECH didžiuojasi savo doktorantų disertacijomis, todėl VILNIUS TECH Biblioteka kviečia sekti skelbiamas naujas apgintas disertacijas. Šiandien pristatoma disertacija tema „Autobuso rėmo su stiklo pluošto elementais tyrimai“, kurią parengė VILNIUS TECH doktorantas Tautvydas Pravilonis. Disertacija rengta 2017–2022 metais, vadovas – prof. dr. Edgar Sokolovskij.
Disertacija buvo ginama viešame Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2022 m. balandžio 11 d. 10 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto senato posėdžių salėje.
„Disertacijoje nagrinėjama autobuso rėmo konstrukcija, kuri gaminama naudojant inovatyvias, bendrą transporto priemonės masę mažinančias medžiagas. Vienas iš pagrindinių uždavinių, sprendžiamų disertacijoje, yra konstrukcijos saugumo įvertinimas atliekant vertimo ir šoninio smūgio skaitinį modeliavimą, paremtą baigtinių elementų metodu ir natūriniais eksperimentais. Darbe taip pat įvertinamas dinaminių parametrų kitimas, keleivių komfortas, atliekama lyginamoji rezultatų analizė. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, bendrosios išvados, naudotos literatūros, autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai ir septyni priedai. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema ir darbo aktualumas. Aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas ir uždaviniai, pateikiama tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmajame skyriuje apžvelgiami moksliniai darbai disertacijos tema. Pateikiama autobuso rėmo konstrukcijos saugumą užtikrinančių reikalavimų analizė. Apžvelgiama, kokios priemonės taikomas transporto priemonių masei mažinti ir saugumui užtikrinti. Antrajame skyriuje pateikiami inovatyvios, stiklo pluoštu armuoto polimero kompozitinės medžiagos, kuri pagaminta pultruzijos būdu, mechaninių savybių nustatymo bandymų rezultatai, lyginamos skirtingos medžiagos. Naudojantis Ansys Workbench programa suvedamos eksperimentiniais bandymais nustatytos medžiagos savybės. Trečiajame skyriuje pateikiami skaitiniai modeliai, taikomi modeliuojant autobuso rėmo konstrukciją dinamikoje. Atliekant skaitinį modeliavimą, įvertinami ir palyginami skirtingų konstrukcijų parametrai. Ketvirtajame skyriuje pateikiami autobuso rėmo konstrukcijos stiprumui ir dinaminėms charakteristikoms įvertinti naudota įranga, eksperimentinio tyrimo atlikimo metodika, natūrinių eksperimentinių bandymų rezultatai, palyginami skaitinio modeliavimo ir eksperimentiniai rezultatai. Disertacijos tema paskelbti devyni moksliniai straipsniai: keturi – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazę, du – kitų tarptautinių duomenų bazių mokslo žurnaluose, vienas – recenzuojamose periodiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose, du – recenzuojamuose konferencijų straipsnių rinkiniuose“.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH virtualiojoje bibliotekoje
Disertacija buvo ginama viešame Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2022 m. balandžio 11 d. 10 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto senato posėdžių salėje.
„Disertacijoje nagrinėjama autobuso rėmo konstrukcija, kuri gaminama naudojant inovatyvias, bendrą transporto priemonės masę mažinančias medžiagas. Vienas iš pagrindinių uždavinių, sprendžiamų disertacijoje, yra konstrukcijos saugumo įvertinimas atliekant vertimo ir šoninio smūgio skaitinį modeliavimą, paremtą baigtinių elementų metodu ir natūriniais eksperimentais. Darbe taip pat įvertinamas dinaminių parametrų kitimas, keleivių komfortas, atliekama lyginamoji rezultatų analizė. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, bendrosios išvados, naudotos literatūros, autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai ir septyni priedai. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema ir darbo aktualumas. Aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas ir uždaviniai, pateikiama tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmajame skyriuje apžvelgiami moksliniai darbai disertacijos tema. Pateikiama autobuso rėmo konstrukcijos saugumą užtikrinančių reikalavimų analizė. Apžvelgiama, kokios priemonės taikomas transporto priemonių masei mažinti ir saugumui užtikrinti. Antrajame skyriuje pateikiami inovatyvios, stiklo pluoštu armuoto polimero kompozitinės medžiagos, kuri pagaminta pultruzijos būdu, mechaninių savybių nustatymo bandymų rezultatai, lyginamos skirtingos medžiagos. Naudojantis Ansys Workbench programa suvedamos eksperimentiniais bandymais nustatytos medžiagos savybės. Trečiajame skyriuje pateikiami skaitiniai modeliai, taikomi modeliuojant autobuso rėmo konstrukciją dinamikoje. Atliekant skaitinį modeliavimą, įvertinami ir palyginami skirtingų konstrukcijų parametrai. Ketvirtajame skyriuje pateikiami autobuso rėmo konstrukcijos stiprumui ir dinaminėms charakteristikoms įvertinti naudota įranga, eksperimentinio tyrimo atlikimo metodika, natūrinių eksperimentinių bandymų rezultatai, palyginami skaitinio modeliavimo ir eksperimentiniai rezultatai. Disertacijos tema paskelbti devyni moksliniai straipsniai: keturi – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazę, du – kitų tarptautinių duomenų bazių mokslo žurnaluose, vienas – recenzuojamose periodiniuose ir vienkartiniuose leidiniuose, du – recenzuojamuose konferencijų straipsnių rinkiniuose“.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH virtualiojoje bibliotekoje