Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Nauja daktaro disertacija
2024-06-07
Nauja daktaro disertacija
VILNIUS TECH didžiuojasi savo doktorantų disertacijomis, todėl VILNIUS TECH Biblioteka kviečia sekti skelbiamas naujas apgintas disertacijas. Šiandien pristatoma disertacija, tema „Valstybinės reikšmės kelių asfalto dangos būklės blogėjimo spartos vertinimo modelis“, kurią parengė doktorantas Paulius Paplauskas. Disertacija rengta 2019–2024 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete, vadovas – prof. dr. Audrius Vaitkus.
Disertacija ginama viešame Statybos inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2024 m. birželio 7 d. 13 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto SRA-I posėdžių salėje.
Disertacijoje nagrinėjama valstybinės reikšmės kelių tinklo asfalto dangų degradacijos dinamika ir jos prognozavimas. Disertacijos tikslas – sukurti valstybinės reikšmės kelių asfalto dangos blogėjimo spartos įvertinimo modelį, grindžiamą empirinių duomenų analize nustatytais dangos būklės blogėjimo scenarijais bei suminiu asfalto dangos būklės rodikliu ir jo kitimo prognoze. Disertacijoje išspręsti šie uždaviniai: išanalizuota ir įvertinta valstybinės reikšmės kelių tinklo struktūra bei sandara, išanalizuoti kelio dangos būklės degradacijos modeliai ir įvertintos jų paklaidos, sukurtas teorinis modelis kelių tinklo degradacijos spartai įvertinti, atliktas eksperimentinis tyrimas Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinklo būklei įvertinti ir degradacijos kitimui poremontiniu laikotarpiu nustatyti naudojant 3D dangų skenerį, išanalizuoti ir įvertinti ryšiai tarp kelio dangos degradacijos ir kelio dangos konstrukcijos, sudarytas ir įvertintas regresinis degradacijos modelis. Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, bendrosios išvados, rekomendacijos ir vienas priedas. Įvade aptarta tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašytas tyrimų objektas, suformuluotas darbo tikslas ir uždaviniai, mokslinis naujumas, praktinė darbo rezultatų reikšmė, ginamieji teiginiai. Pirmajame disertacijos skyriuje pateikiama literatūros analizė apie kelių turto valdymo bei dangų valdymo sistemų sampratą, įvairias dangų valdymo sistemas, dangų būklės vertinimo ir degradacijos modelius, dangų būklę apibūdinančius rodiklius ir vertinimo metodus. Skyriaus pabaigoje suformuluojami pagrindiniai disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje analizuojami dangos būklę apibūdinantys ir jai įtakos turintys rodikliai, aprašyti istoriniai kelio asfalto dangos nelygumo duomenys, gauti iš karto po atliktų remonto darbų. Taip pat pateiktas tyrimo planas, aprašyta tyrimo metodika ir gauti eksperimentinio tyrimo metu gauti rezultatai. Trečiajame skyriuje pateikiama kelio dangos nelygumo duomenų, gautų iš karto po atliktų remonto darbų, analizė ir nustatyti teoriniai dydžiai, skirti naudoti dangų valdymo sistemoje pritaikius remonto scenarijus. Pateikiama regresinė panelinių duomenų analizė, nustatant ryšius tarp dangos būklės indekso ir kitų kokybinių bei kiekybinių kintamųjų, jų reikšmingumas ir sudarytas dangos būklės in-dekso degradacijos modelis. Disertacijos tema paskelbti trys moksliniai straipsniai: du – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazę (Paplauskas & Vaitkus, 2022; Paplauskas et al., 2023), vienas – recenzuojamame tarptautinės konferencijos pranešimų rinkinyje (Paplauskas & Vaitkus, 2020). Disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai buvo pristatyti dviejose mokslinėse konferencijose Lietuvoje ir užsienyje.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.
Disertacija ginama viešame Statybos inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2024 m. birželio 7 d. 13 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto SRA-I posėdžių salėje.
Disertacijoje nagrinėjama valstybinės reikšmės kelių tinklo asfalto dangų degradacijos dinamika ir jos prognozavimas. Disertacijos tikslas – sukurti valstybinės reikšmės kelių asfalto dangos blogėjimo spartos įvertinimo modelį, grindžiamą empirinių duomenų analize nustatytais dangos būklės blogėjimo scenarijais bei suminiu asfalto dangos būklės rodikliu ir jo kitimo prognoze. Disertacijoje išspręsti šie uždaviniai: išanalizuota ir įvertinta valstybinės reikšmės kelių tinklo struktūra bei sandara, išanalizuoti kelio dangos būklės degradacijos modeliai ir įvertintos jų paklaidos, sukurtas teorinis modelis kelių tinklo degradacijos spartai įvertinti, atliktas eksperimentinis tyrimas Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinklo būklei įvertinti ir degradacijos kitimui poremontiniu laikotarpiu nustatyti naudojant 3D dangų skenerį, išanalizuoti ir įvertinti ryšiai tarp kelio dangos degradacijos ir kelio dangos konstrukcijos, sudarytas ir įvertintas regresinis degradacijos modelis. Disertaciją sudaro įvadas, trys skyriai, bendrosios išvados, rekomendacijos ir vienas priedas. Įvade aptarta tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašytas tyrimų objektas, suformuluotas darbo tikslas ir uždaviniai, mokslinis naujumas, praktinė darbo rezultatų reikšmė, ginamieji teiginiai. Pirmajame disertacijos skyriuje pateikiama literatūros analizė apie kelių turto valdymo bei dangų valdymo sistemų sampratą, įvairias dangų valdymo sistemas, dangų būklės vertinimo ir degradacijos modelius, dangų būklę apibūdinančius rodiklius ir vertinimo metodus. Skyriaus pabaigoje suformuluojami pagrindiniai disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje analizuojami dangos būklę apibūdinantys ir jai įtakos turintys rodikliai, aprašyti istoriniai kelio asfalto dangos nelygumo duomenys, gauti iš karto po atliktų remonto darbų. Taip pat pateiktas tyrimo planas, aprašyta tyrimo metodika ir gauti eksperimentinio tyrimo metu gauti rezultatai. Trečiajame skyriuje pateikiama kelio dangos nelygumo duomenų, gautų iš karto po atliktų remonto darbų, analizė ir nustatyti teoriniai dydžiai, skirti naudoti dangų valdymo sistemoje pritaikius remonto scenarijus. Pateikiama regresinė panelinių duomenų analizė, nustatant ryšius tarp dangos būklės indekso ir kitų kokybinių bei kiekybinių kintamųjų, jų reikšmingumas ir sudarytas dangos būklės in-dekso degradacijos modelis. Disertacijos tema paskelbti trys moksliniai straipsniai: du – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Clarivate Analytics Web of Science duomenų bazę (Paplauskas & Vaitkus, 2022; Paplauskas et al., 2023), vienas – recenzuojamame tarptautinės konferencijos pranešimų rinkinyje (Paplauskas & Vaitkus, 2020). Disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai buvo pristatyti dviejose mokslinėse konferencijose Lietuvoje ir užsienyje.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.