Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Nauja daktaro disertacija
.png)
2025-06-06
Nauja daktaro disertacija
VILNIUS TECH didžiuojasi savo doktorantų disertacijomis, todėl VILNIUS TECH Biblioteka kviečia sekti skelbiamas naujas apgintas disertacijas. Šiandien pristatoma disertacija, tema „Structural analysis of innovative steel cable-stayed-string bridge“ („Inovatyvaus vantinio-styginio plieno tilto konstrukcijų analizė“), kurią parengė doktorantas Povilas Dabrila. Disertacija rengta 2020–2025 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete, vadovas – prof. dr. Algirdas Juozapaitis.
Disertacija ginama viešame Statybos inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. birželio 6 d. 9 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
Vantiniai tiltai – tiltų konstrukcijos tipas, turintis turtingą, porą šimtmečių besitęsiančią istoriją bei garsėjantis išskirtine architektūrine išraiška ir gebėjimu įveikti vienus ilgiausių atstumų pasaulyje. Tačiau po elegantiška vantinių tiltų estetika slypi sudėtinga jėgų sąveika, kuri gali sukelti nepageidaujamų problemų. Inžinieriai ir mokslininkai aktyviai ieško naujų sprendimų, kuria naujas šio tipo tilto formas ir metodikas šioms formoms vertinti. Toks naujas sprendinys yra kryžminių vantų pėsčiųjų tiltai. Nors tokie konstrukciniai sprendiniai yra perspektyvūs, jie vis dar yra ganėtinai nauji. Pastebima, kad trūksta detalesnės tiltų elgsenos analizės ir skaičiavimo metodikų. Disertacijoje aptariama nauja vantinio-styginio plieninio tilto konstrukcinė sistema su kryžminiais vantais ir tarpiniais pilonais. Tilto elgesena nagrinėjama atliekant eksperimentinio modelio tyrimą, skaitinę ir analitinę analizę. Darbo tikslas – sukurti inovatyvią kryžminių vantų pėsčiųjų tilto konstrukciją bei parengti jos inžinerinę skaičiavimo metodiką. Pirmame skyriuje pateikiama trumpa vantinių pėsčiųjų tiltų istorija, dabartinė tyrimų kryptis bei jų konstrukcijų ir laikančiųjų elementų literatūros apžvalga. Apžvelgiamos vantinių tiltų, pasvirusių lynų skaičiavimo metodikos. Antrame skyriuje pristatoma dviejų tipų tilto konstrukcijų – su standumo sija ir su styga – inžinerinė skaičiavimo metodika. Atliekamas vantinio-styginio tilto komponavimas ir parenkami racionalūs parametrai. Pateikti racionalūs pilono aukščiai ir galimas jų išdėstymas. Trečiame skyriuje analizuojama kryžminių vantų sistemos elgesena vykdant modelio eksperimentą ir skaitinę analizę. Pateikiamos simetriškai ir asimetriškai apkrautos tilto sistemos įrąžos ir poslinkiai, palyginami fizinio eksperimento ir skaitinės analizės rezultatai. Parodyta stygų ir kryžminių vantų išankstinio įtempimo įtaka tilto konstrukcijos elgsenai. Disertacijos medžiaga paskelbta dviejuose moksliniuose straipsniuose, kurie yra recenzuojamuose mokslo žurnaluose, o disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai – dviejose mokslinėse konferencijose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.
Disertacija ginama viešame Statybos inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. birželio 6 d. 9 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
Vantiniai tiltai – tiltų konstrukcijos tipas, turintis turtingą, porą šimtmečių besitęsiančią istoriją bei garsėjantis išskirtine architektūrine išraiška ir gebėjimu įveikti vienus ilgiausių atstumų pasaulyje. Tačiau po elegantiška vantinių tiltų estetika slypi sudėtinga jėgų sąveika, kuri gali sukelti nepageidaujamų problemų. Inžinieriai ir mokslininkai aktyviai ieško naujų sprendimų, kuria naujas šio tipo tilto formas ir metodikas šioms formoms vertinti. Toks naujas sprendinys yra kryžminių vantų pėsčiųjų tiltai. Nors tokie konstrukciniai sprendiniai yra perspektyvūs, jie vis dar yra ganėtinai nauji. Pastebima, kad trūksta detalesnės tiltų elgsenos analizės ir skaičiavimo metodikų. Disertacijoje aptariama nauja vantinio-styginio plieninio tilto konstrukcinė sistema su kryžminiais vantais ir tarpiniais pilonais. Tilto elgesena nagrinėjama atliekant eksperimentinio modelio tyrimą, skaitinę ir analitinę analizę. Darbo tikslas – sukurti inovatyvią kryžminių vantų pėsčiųjų tilto konstrukciją bei parengti jos inžinerinę skaičiavimo metodiką. Pirmame skyriuje pateikiama trumpa vantinių pėsčiųjų tiltų istorija, dabartinė tyrimų kryptis bei jų konstrukcijų ir laikančiųjų elementų literatūros apžvalga. Apžvelgiamos vantinių tiltų, pasvirusių lynų skaičiavimo metodikos. Antrame skyriuje pristatoma dviejų tipų tilto konstrukcijų – su standumo sija ir su styga – inžinerinė skaičiavimo metodika. Atliekamas vantinio-styginio tilto komponavimas ir parenkami racionalūs parametrai. Pateikti racionalūs pilono aukščiai ir galimas jų išdėstymas. Trečiame skyriuje analizuojama kryžminių vantų sistemos elgesena vykdant modelio eksperimentą ir skaitinę analizę. Pateikiamos simetriškai ir asimetriškai apkrautos tilto sistemos įrąžos ir poslinkiai, palyginami fizinio eksperimento ir skaitinės analizės rezultatai. Parodyta stygų ir kryžminių vantų išankstinio įtempimo įtaka tilto konstrukcijos elgsenai. Disertacijos medžiaga paskelbta dviejuose moksliniuose straipsniuose, kurie yra recenzuojamuose mokslo žurnaluose, o disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai – dviejose mokslinėse konferencijose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.