Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Nauja daktaro disertacija
.png)
2025-06-11
Nauja daktaro disertacija
VILNIUS TECH didžiuojasi savo doktorantų disertacijomis, todėl VILNIUS TECH Biblioteka kviečia sekti skelbiamas naujas apgintas disertacijas. Šiandien pristatoma disertacija, tema „Akustinės aglomeracijos reiškinio tyrimas slėginio uždegimo variklyje naudojant alternatyviuosius degalus kietųjų dalelių taršai mažinti“ („Research on acoustic agglomeration phenomenon by using alternative fuels in a compression ignition engine to reduce particle pollution“), kurią parengė Sai Manoj Rayapureddy. Disertacija rengta 2020–2025 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete, vadovas – doc. dr. Jonas Matijošius.
Disertacija ginama viešame Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. birželio 11 d. 14 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
IC (angl. internal combustion – vidaus degimo) varikliai yra pagrindinis kietųjų dalelių išmetimo šaltinis miestuose. Šias išmetamąsias daleles sudaro sudėtingas mikroskopinių dalelių mišinys, kuris yra svarbus žmonių sveikatą ir oro kokybę neigiamai veikiantis veiksnys. Alternatyvūs degalai, kuriuose yra daugiau deguonies ir mažesnis C/H santykis, padeda sumažinti išmetamų kietųjų dalelių kiekį. Nors dauguma darbų, atliktų nagrinėjant akustinės aglomeracijos koncepciją, yra skirti jai taikyti pramoninių išmetamųjų teršalų srityje. Akustinės aglomeracijos taikymas iš vidaus degimo variklių išmetamų dujų kietosioms dalelėms iš esmės yra neištirta sritis. Šioje disertacijoje užpildoma spraga tarp alternatyviųjų degalų strategijų ir akustinės aglomeracijos technologijos integravimo. Įvadiniame skyriuje pateikiama problemos formuluotė, darbo objektas ir svarba, darbo tikslas ir uždaviniai. Pateikiamas mokslinis naujumas, eksperimentų metu gautų rezultatų teorinė ir praktinė vertė, autoriaus paskelbtų mokslinių publikacijų sąrašas. Pirmajame skyriuje apžvelgiami įvairūs alternatyvieji degalai. Jame daugiausia dėmesio skiriama degalų maišymo svarbai siekiant geresnių rezultatų. Nustatyta, kad mažesnis C/H santykis ir didesnis deguonies kiekis turi vienodą įtaką išmetamųjų teršalų kiekiui esant panašioms apkrovoms. Taip pat pateikiama literatūros apie akustinės aglomeracijos koncepciją apžvalga ir kai kurių ankstesnių tyrimų rezultatai. Antrąjį skyrių sudaro metodologinė ir teorinė disertacijos dalis. Sukurtas naujoviškas akustinės aglomeracijos skaičiavimo modelis, kuriame dominuojančiais pirmosios eilės efektais laikomi akustinio sužadinimo efektas ir ortokinetinė sąveika. Taip pat pateikiama variklio sąranka, įmonėje sukurtos akustinės kameros specifikacija bei naudoti įvairių rūšių alternatyvieji degalai ir jų mišinių savybių skaičiavimai. Skaičiavimo ir eksperimentinės analizės rezultatai pateikiami 3 skyriuje. Toliau aiškinamas dalelių, veikiamų akustinio poveikio, elgsenos skaičiavimas. Pasirinktų alternatyviųjų degalų mišinių dalelių emisijos eksperimentiniai rezultatai lyginami su dyzelinių degalų emisijos eksperimentiniais rezultatais. Tiriamas ir lyginamas aglomeracijos poveikis dalelėms. Pateikiama išmetamųjų dujų recirkuliacijos įtaka dalelėms. Taip pat tiriamas dažnio pokyčio poveikis dalelių aglomeracijai. Disertacijos tema paskelbti 5 moksliniai straipsniai: 3 – Web of Science duomenų bazės leidiniuose su citavimo todikliu; 2 – Web of Science duomenų bazės konferencijų straipsnių rinkiniuose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.
Disertacija ginama viešame Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. birželio 11 d. 14 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
IC (angl. internal combustion – vidaus degimo) varikliai yra pagrindinis kietųjų dalelių išmetimo šaltinis miestuose. Šias išmetamąsias daleles sudaro sudėtingas mikroskopinių dalelių mišinys, kuris yra svarbus žmonių sveikatą ir oro kokybę neigiamai veikiantis veiksnys. Alternatyvūs degalai, kuriuose yra daugiau deguonies ir mažesnis C/H santykis, padeda sumažinti išmetamų kietųjų dalelių kiekį. Nors dauguma darbų, atliktų nagrinėjant akustinės aglomeracijos koncepciją, yra skirti jai taikyti pramoninių išmetamųjų teršalų srityje. Akustinės aglomeracijos taikymas iš vidaus degimo variklių išmetamų dujų kietosioms dalelėms iš esmės yra neištirta sritis. Šioje disertacijoje užpildoma spraga tarp alternatyviųjų degalų strategijų ir akustinės aglomeracijos technologijos integravimo. Įvadiniame skyriuje pateikiama problemos formuluotė, darbo objektas ir svarba, darbo tikslas ir uždaviniai. Pateikiamas mokslinis naujumas, eksperimentų metu gautų rezultatų teorinė ir praktinė vertė, autoriaus paskelbtų mokslinių publikacijų sąrašas. Pirmajame skyriuje apžvelgiami įvairūs alternatyvieji degalai. Jame daugiausia dėmesio skiriama degalų maišymo svarbai siekiant geresnių rezultatų. Nustatyta, kad mažesnis C/H santykis ir didesnis deguonies kiekis turi vienodą įtaką išmetamųjų teršalų kiekiui esant panašioms apkrovoms. Taip pat pateikiama literatūros apie akustinės aglomeracijos koncepciją apžvalga ir kai kurių ankstesnių tyrimų rezultatai. Antrąjį skyrių sudaro metodologinė ir teorinė disertacijos dalis. Sukurtas naujoviškas akustinės aglomeracijos skaičiavimo modelis, kuriame dominuojančiais pirmosios eilės efektais laikomi akustinio sužadinimo efektas ir ortokinetinė sąveika. Taip pat pateikiama variklio sąranka, įmonėje sukurtos akustinės kameros specifikacija bei naudoti įvairių rūšių alternatyvieji degalai ir jų mišinių savybių skaičiavimai. Skaičiavimo ir eksperimentinės analizės rezultatai pateikiami 3 skyriuje. Toliau aiškinamas dalelių, veikiamų akustinio poveikio, elgsenos skaičiavimas. Pasirinktų alternatyviųjų degalų mišinių dalelių emisijos eksperimentiniai rezultatai lyginami su dyzelinių degalų emisijos eksperimentiniais rezultatais. Tiriamas ir lyginamas aglomeracijos poveikis dalelėms. Pateikiama išmetamųjų dujų recirkuliacijos įtaka dalelėms. Taip pat tiriamas dažnio pokyčio poveikis dalelių aglomeracijai. Disertacijos tema paskelbti 5 moksliniai straipsniai: 3 – Web of Science duomenų bazės leidiniuose su citavimo todikliu; 2 – Web of Science duomenų bazės konferencijų straipsnių rinkiniuose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.