Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Nauja daktaro disertacija
.png)
2025-06-13
Nauja daktaro disertacija
VILNIUS TECH didžiuojasi savo doktorantų disertacijomis, todėl VILNIUS TECH Biblioteka kviečia sekti skelbiamas naujas apgintas disertacijas. Šiandien pristatoma disertacija „Hibridinio automobilio bioetanoliu varomo kibirkštinio uždegimo variklio eksploatacijos energinių ir ekologinių rodiklių tyrimas“, kurią parengė doktorantas Gabrielius Mejeras. Disertacija rengta 2020–2025 metais Vilniaus Gedimino technikos universitete, vadovas – prof. dr. Alfredas Rimkus.
Disertacija ginama viešame Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. birželio 13 d. 13 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
Ekologinė situacija ir iškastinių resursų mažėjimas verčia atsisakyti iškastinių degalų, juos pakeičiant iš vietinių resursų gaminamais atsinaujinančiais degalais. Automobilių transporto įtaka aplinkos taršai mažinama ir gerinant automobilių energinį efektyvumą. Disertacijoje tiriami atsinaujinantys degalai, tinkantys kibirkštinio uždegimo varikliams (KU), naudojamiems hibridiniuose automobiliuose. Pagrindinis tyrimų objektas – hibridinio automobilio kibirkštinio uždegimo variklio veikimo charakteristikos, naudojant skirtingus benzino ir bioetanolio mišinius. Disertacijos tikslas – taikant eksperimentinius ir teorinius tyrimo metodus, nustatyti benzino ir bioetanolio mišinio sudėties įtaką kibirkštinio uždegimo variklio energiniams bei ekologiniams rodikliams varikliui veikiant klasikiniame ir hibridiniame automobilyje, keičiant mišinio riebumą, papildomai tiekiant vandenilį, reguliuojant uždegimo momentą ir, remiantis gautais rezultatais, pateikti siūlymus dėl efektyviausio šių mišinių naudojimo. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, rezultatų apibendrinimas, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai bei priedai. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas bei uždaviniai, pateikiama tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmasis skyrius skirtas literatūros apžvalgai, jame formuluojamos skyriaus išvados, papildomi ir tikslinami disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje pateikiama variklio stendinio tyrimo, hibridinio automobilio pasaulinis suderintasis lengvųjų automobilių bandymo ciklo tyrimas ir duomenų analizės metodika. Trečiajame skyriuje pateikiami kibirkštinio uždegimo variklio ir hibridinio automobilio, veikiančių įvairiais benzino ir bioetanolio mišiniais eksperimentinių tyrimų rezultatai ir jų analizė. Ketvirtajame skyriuje pristatomi benzino ir bioetanolio mišinių šilumos išsiskyrimo analizės bei prognozavimo rezultatai, gauti naudojant dirbtinį neuroninį tinklą. Disertacijos tema yra atspausdinti 3 moksliniai straipsniai mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Web of Science duomenų bazę (Rimkus et al., 2023; Rimkus et al. 2024a; Rimkus et al. 2024b). Disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai buvo paskelbti trijose mokslinėse konferencijose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.
Disertacija ginama viešame Transporto inžinerijos mokslo krypties disertacijos gynimo tarybos posėdyje 2025 m. birželio 13 d. 13 val. Vilniaus Gedimino technikos universiteto Aula Doctoralis posėdžių salėje.
Ekologinė situacija ir iškastinių resursų mažėjimas verčia atsisakyti iškastinių degalų, juos pakeičiant iš vietinių resursų gaminamais atsinaujinančiais degalais. Automobilių transporto įtaka aplinkos taršai mažinama ir gerinant automobilių energinį efektyvumą. Disertacijoje tiriami atsinaujinantys degalai, tinkantys kibirkštinio uždegimo varikliams (KU), naudojamiems hibridiniuose automobiliuose. Pagrindinis tyrimų objektas – hibridinio automobilio kibirkštinio uždegimo variklio veikimo charakteristikos, naudojant skirtingus benzino ir bioetanolio mišinius. Disertacijos tikslas – taikant eksperimentinius ir teorinius tyrimo metodus, nustatyti benzino ir bioetanolio mišinio sudėties įtaką kibirkštinio uždegimo variklio energiniams bei ekologiniams rodikliams varikliui veikiant klasikiniame ir hibridiniame automobilyje, keičiant mišinio riebumą, papildomai tiekiant vandenilį, reguliuojant uždegimo momentą ir, remiantis gautais rezultatais, pateikti siūlymus dėl efektyviausio šių mišinių naudojimo. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, rezultatų apibendrinimas, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai bei priedai. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas bei uždaviniai, pateikiama tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertacijos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmasis skyrius skirtas literatūros apžvalgai, jame formuluojamos skyriaus išvados, papildomi ir tikslinami disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje pateikiama variklio stendinio tyrimo, hibridinio automobilio pasaulinis suderintasis lengvųjų automobilių bandymo ciklo tyrimas ir duomenų analizės metodika. Trečiajame skyriuje pateikiami kibirkštinio uždegimo variklio ir hibridinio automobilio, veikiančių įvairiais benzino ir bioetanolio mišiniais eksperimentinių tyrimų rezultatai ir jų analizė. Ketvirtajame skyriuje pristatomi benzino ir bioetanolio mišinių šilumos išsiskyrimo analizės bei prognozavimo rezultatai, gauti naudojant dirbtinį neuroninį tinklą. Disertacijos tema yra atspausdinti 3 moksliniai straipsniai mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Web of Science duomenų bazę (Rimkus et al., 2023; Rimkus et al. 2024a; Rimkus et al. 2024b). Disertacijoje atliktų tyrimų rezultatai buvo paskelbti trijose mokslinėse konferencijose.
Mokslo darbą galite rasti VILNIUS TECH Virtualiojoje bibliotekoje.