Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Naujas VILNIUS TECH žurnalo „Transport“ (Vol 37 No 4) numeris
2022-12-20
Naujas VILNIUS TECH žurnalo „Transport“ (Vol 37 No 4) numeris
Spalio–lapkričio mėnesiais išleistas VILNIUS TECH mokslo žurnalo „Transport“ naujas 37-ojo tomo 4-asis numeris. Šio žurnalo vyriausiasis redaktorius prof. dr. Olegas Prentkovskis didžiuojasi, kad tai vienas iš seniausių VILNIUS TECH žurnalų, kuris nuo pat įkūrimo 1986 m. pradžios išsaugojo savo aiškias transporto inžinerijos, saugaus eismo, transporto infrastruktūros, transporto logistikos, transporto ekonomikos ir transporto vadybos tematikas. Taip pat žurnalo „Transport“ pasididžiavimas – garbinga narystė Publikavimo etikos komitete (COPE –Committee on Publication Ethics). Bendras COPE narių skaičius apie 14 tūkstančių žurnalų ir/arba leidyklų, Lietuvoje leidžiama per 300 mokslo žurnalų, iš kurių tik 6 yra COPE nariai, ir „Transport“ yra vienintelis COPE narys iš mūsų universiteto leidžiamų 16 žurnalų.
TRANSPORT 37(4) 2022 publikuoti 6 mokslo straipsniai.
Numeryje yra keli straipsniai iš daugiakriterinės analizės metodų ir sprendimų priėmimo srities – „MOORA ir TOPSIS metodų taikymas priimant sprendimus dėl elektrinių transporto priemonių naudojimo viešajame transporte“ ir „2-jų žingsnių geležinkelio modernizacijos projektų atrankos metodas, pagrįstas analitiniu hierarchijos procesu“.
Vienas straipsnis yra iš transportavimo procesų optimizavimo srities – „Automobilių pakrovimo ir išdėstymo optimizavimo problema transportuojant: Kinijos pavyzdys“. Stengiamasi į vagoną pakrauti kuo daugiau transportuojamų automobilių, kas aktualu gamintojui ir transportuotojui. Taip pat sekamas automobiliais pakrauto vagono svorio centras, kas siejama su transportavimo sauga.
Publikuotas straipsnis „Dalijimosi mobilumo sprendimai atokiose turistinėse vietovėse: Lietuvos pavyzdys“, kuriame pateikiami Europinio projekto (Baltijos jūros regiono programa) „Mobility and Accessibility in Rural Areas (MARA)“ rezultatai: nustatomi gyventojų ir turistų automobilių dalijimosi ir mikromobilumo paslaugų poreikiai bei savivaldybės, gyventojų, turistų ir paslaugų tiekėjų požiūris į tai. Projektas buvo vykdomas VILNIUS TECH Transporto ir logistikos kompetencijos centre.
Neapsieita ir be kitos populiarios „transporto srautų“ tematikos, kuri aptariama straipsnyje „Trajektorijos planavimo algoritmas, grįstas heterogeninių transporto priemonių jungimo į srautą valdymu kreivalinijiniame kelyje“.
Taip pat žurnalo numeryje yra straipsnis uosto tematika: „Vidaus krovininių uostų tinklo patikimas planavimas, vertinant pervežimų sutrikimų rizikas“.
VILNIUS TECH leidžia 16 recenzuojamų universiteto mokslo žurnalų: aštuoni iš jų yra fizinių ir technologijos mokslų srities, penki – socialinių, trys – daugiadalykiai. Visi mokslo žurnalai leidžiami naudojant Atvirosios prieigos modelį. Nuo 2018 m. visi straipsniai publikuojami su CC-BY 4.0 licencija, tai suteikia galimybę viso pasaulio akademinei bendruomenei nemokamai pasiekti ir naudoti VILNIUS TECH produkciją.
Atkreipiame dėmesį, jog svarstant galimybę publikuotis mokslo žurnaluose, ieškant žurnalo savarankiškai ar gavus pakvietimą iš žurnalo, būtina įsitikinti žurnalo patikimumu, nes, išpopuliarėjus atvirosios prieigos publikavimo modeliui, kartu išsivystė ir juo paremtas sukčiavimo būdas – vadinamieji grobuoniški leidėjai ar žurnalai. Kviečiame skaitytojus ir autorius išlikti budrius. Autoriai raginami būti atsargūs ir, prieš teikiant savo rankraščius net gerai žinomam leidiniui ir leidėjui, pasitikrinti informaciją. Apie tai, kaip pasirinkti tinkamą leidinį straipsniams publikuoti, kaip įvertinti leidėjo ir žurnalo patikimumą bei pripažinimą tarptautinėje erdvėje, kviečiame skaityti čia
Ieškant informacijos konkrečiomis temomis, kviečiame naudotis VILNIUS TECH prenumeruojamomis duomenų bazėmis (pvz., transporto inžinerija). Šiuo metu VILNIUS TECH bendruomenei suteikiama prieiga prie 34 licencijuojamų duomenų bazių. Duomenų bazėse rasite elektronines knygas, mokslinius straipsnius, konferencijų pranešimus, standartus, statistinę, analitinę bei kitą mokslui ir studijoms aktualią informaciją. Prieiga: visų duomenų bazių turinys prieinamas iš asmeninio kompiuterio prisijungus prie VILNIUS TECH kompiuterių tinklo per VPN. Jungiantis prie VPN paslaugos, saugumui užtikrinti papildomai reikia naudoti dviejų faktorių autentifikaciją (t.y. patvirtinimas mobiliojo įrenginio aplikacijoje arba skambučiu).
TRANSPORT 37(4) 2022 publikuoti 6 mokslo straipsniai.
Numeryje yra keli straipsniai iš daugiakriterinės analizės metodų ir sprendimų priėmimo srities – „MOORA ir TOPSIS metodų taikymas priimant sprendimus dėl elektrinių transporto priemonių naudojimo viešajame transporte“ ir „2-jų žingsnių geležinkelio modernizacijos projektų atrankos metodas, pagrįstas analitiniu hierarchijos procesu“.
Vienas straipsnis yra iš transportavimo procesų optimizavimo srities – „Automobilių pakrovimo ir išdėstymo optimizavimo problema transportuojant: Kinijos pavyzdys“. Stengiamasi į vagoną pakrauti kuo daugiau transportuojamų automobilių, kas aktualu gamintojui ir transportuotojui. Taip pat sekamas automobiliais pakrauto vagono svorio centras, kas siejama su transportavimo sauga.
Publikuotas straipsnis „Dalijimosi mobilumo sprendimai atokiose turistinėse vietovėse: Lietuvos pavyzdys“, kuriame pateikiami Europinio projekto (Baltijos jūros regiono programa) „Mobility and Accessibility in Rural Areas (MARA)“ rezultatai: nustatomi gyventojų ir turistų automobilių dalijimosi ir mikromobilumo paslaugų poreikiai bei savivaldybės, gyventojų, turistų ir paslaugų tiekėjų požiūris į tai. Projektas buvo vykdomas VILNIUS TECH Transporto ir logistikos kompetencijos centre.
Neapsieita ir be kitos populiarios „transporto srautų“ tematikos, kuri aptariama straipsnyje „Trajektorijos planavimo algoritmas, grįstas heterogeninių transporto priemonių jungimo į srautą valdymu kreivalinijiniame kelyje“.
Taip pat žurnalo numeryje yra straipsnis uosto tematika: „Vidaus krovininių uostų tinklo patikimas planavimas, vertinant pervežimų sutrikimų rizikas“.
VILNIUS TECH leidžia 16 recenzuojamų universiteto mokslo žurnalų: aštuoni iš jų yra fizinių ir technologijos mokslų srities, penki – socialinių, trys – daugiadalykiai. Visi mokslo žurnalai leidžiami naudojant Atvirosios prieigos modelį. Nuo 2018 m. visi straipsniai publikuojami su CC-BY 4.0 licencija, tai suteikia galimybę viso pasaulio akademinei bendruomenei nemokamai pasiekti ir naudoti VILNIUS TECH produkciją.
Atkreipiame dėmesį, jog svarstant galimybę publikuotis mokslo žurnaluose, ieškant žurnalo savarankiškai ar gavus pakvietimą iš žurnalo, būtina įsitikinti žurnalo patikimumu, nes, išpopuliarėjus atvirosios prieigos publikavimo modeliui, kartu išsivystė ir juo paremtas sukčiavimo būdas – vadinamieji grobuoniški leidėjai ar žurnalai. Kviečiame skaitytojus ir autorius išlikti budrius. Autoriai raginami būti atsargūs ir, prieš teikiant savo rankraščius net gerai žinomam leidiniui ir leidėjui, pasitikrinti informaciją. Apie tai, kaip pasirinkti tinkamą leidinį straipsniams publikuoti, kaip įvertinti leidėjo ir žurnalo patikimumą bei pripažinimą tarptautinėje erdvėje, kviečiame skaityti čia
Ieškant informacijos konkrečiomis temomis, kviečiame naudotis VILNIUS TECH prenumeruojamomis duomenų bazėmis (pvz., transporto inžinerija). Šiuo metu VILNIUS TECH bendruomenei suteikiama prieiga prie 34 licencijuojamų duomenų bazių. Duomenų bazėse rasite elektronines knygas, mokslinius straipsnius, konferencijų pranešimus, standartus, statistinę, analitinę bei kitą mokslui ir studijoms aktualią informaciją. Prieiga: visų duomenų bazių turinys prieinamas iš asmeninio kompiuterio prisijungus prie VILNIUS TECH kompiuterių tinklo per VPN. Jungiantis prie VPN paslaugos, saugumui užtikrinti papildomai reikia naudoti dviejų faktorių autentifikaciją (t.y. patvirtinimas mobiliojo įrenginio aplikacijoje arba skambučiu).