Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
„OUTPACE“: kaip pasitelkus populiarią kultūrą galime paskatinti turizmo inovacijas?
2021-05-04
„OUTPACE“: kaip pasitelkus populiarią kultūrą galime paskatinti turizmo inovacijas?
Parengė Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Žinių ir technologijų perdavimo centro direktorė Vilma Purienė
Kroatijos Dubrovniko miestą staiga išpopuliarinę žymieji HBO „Sostų Karai“, pasaulinį dėmesį į Lietuvą atkreipęs HBO „Černobilis“ ar BBC „Karas ir taika“ – tai tik keletas pavyzdžių, kaip populiarioji kultūra gali atkreipti dėmesį į šalį, kaip į tam tikrą turizmo objektą.
Turizmo sektoriui, kaip svarbiam ekonomikos komponentui, šis populiariosios kultūros (filmų, televizijos serialų, knygų, muzikos) paskatintas susidomėjimas turistiniais objektais šiais laikais gali būti netgi gyvybiškai svarbus.
Vis tik, šis popkultūros paskatinimas tam tikrai turistinei vietovei gali būti trumpalaikis. Pastebima, kad dauguma turizmo sektoriaus įmonių puikiai teikia tradicines paslaugas, tačiau susiduria su sunkumais, įvaldant popkultūros atnešamas naudas ir galimybes arba tiesiog apie jas nežino.
Atsižvelgiant į šią situaciją, „Erasmus+“ projektas „OUTPACE“ siekia suteikti turizmo ir kūrybinių industrijų pedagogams, augimu suinteresuotiesiems mažų ir vidutinių įmonių subjektams bei verslininkams, žinių ir įgūdžių inovatyviai panaudoti popkultūros tendencijas. Taip siekiama paskatinti verslo galimybes turizmo srityje.
Skaitmeninių įgūdžių tobulinimas ir turizmo industrija
„Erasmus+“ projektas „Inovuoti turizmą pasitelkus populiarią kultūrą“ – „OUTPACE“ (angl. Innovating tourism through pop culture), kuria novatoriškus pedagogikos metodus, kurie pasinaudojus, pavyzdžiui, filmų industrijos ar kita populiariosios kultūros sukelta turizmo banga, padės didinti turizmo sektoriaus darbuotojų verslumą ir skaitmeninius įgūdžius.
Popkultūros paskatinto turizmo populiarumas labai priklauso nuo novatoriškų skaitmeninių technologijų, tokių kaip virtuali ar papildyta realybė, naudojimo.
Populiariosios kultūros turistai, skirtingai nei tradiciniai, pirmenybę teikia patirčiai, jausmams ir įspūdžiams. Įspūdžių ir patirties troškimas prisideda prie didėjančio naujausių technologijų naudojimo poreikio ir turizmo sektoriaus skaitmenizavimo. Dėl šios priežasties projekto metu kuriama mokymo metodika pabrėžia turizmo industrijos inovatyvumo reikiamybę.
„Projekto „OUTPACE“ konsorciumas, atstovaujantis Lietuvą, Jungtinę Karalystę, Islandiją, Airiją ir Švediją, koordinuojamas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH), kuria atvirą švietimo išteklių biblioteką mokytojams ir dėstytojams. Šie atviri mokymosi ištekliai papildys priešakinę turizmo sektoriaus darbuotojus ruošiančią švietimo bendruomenę interaktyvumo ir pažangaus skaitmeninio mokymosi ugdymo resursais,“ – pasakoja „OUTPACE“ projekto vadovė, VILNIUS TECH Žinių ir technologijų perdavimo centro direktorė Vilma Purienė.
Ji taip pat pabrėžia, kad projekto metu kuriamos metodikos ir įrankiai yra skirti plėsti turizmo įmonių, kuriančių inovatyvius produktus ir paslaugas, skaičių. Tai leis sukurti labiau į rinką reaguojančią ir dinamiškesnę regioninę turizmo ekonomiką.
Novatoriška tema aukštojo mokslo ir profesinio mokymo sektoriams
„OUTPACE“ projekto tema remiasi novatoriška idėja, kuri atsispindi aukštojo mokslo institucijų perėjime nuo akademinių popkultūros turizmo tyrimų, prie praktinio sutelktų žinių pritaikymo kuriant visiškai naujas mokymosi programas. Jas siekiama pritaikyti tarp aukštųjų mokyklų studentų bei profesinio mokymosi sektoriuje.
Šiose programose rinkos galimybės derinamos su inovacijų ir verslumo poreikiais: idėjų generavimu, problemų sprendimu, kritiniu mąstymu ir tarpkultūriniu bendradarbiavimu. Sprendžiant inovacijų turizme pritaikymo ir panaudojimo įgūdžių spragą, tikimasi skatinti regionų turizmo ekonomiką, kaip pagrindinę darbo vietų kūrėją.
Link inovatyvaus turizmo: metodikos ir resursai
„OUTPACE“ projekto rezultatai – intelektiniai produktai, susideda iš veiksmų plano, popkultūros išteklių paketo, atvirųjų švietimo išteklių ir šiems ištekliams lengviau pasiekti sukurtos mobiliosios aplikacijos.
Projekto metu kuriamas veiksmų planas individualiai pritaikytas kiekvienos partnerės šalies regionui tirti. Jame išryškinamas ir analizuojamas regionuose vyraujančių įgūdžių trūkumas. Remiantis veiksmų planu taip pat siekiama išlaikyti nuolatinį suinteresuotų šalių bendradarbiavimą.
Popkultūros išteklių paketas sukurtas siekiant supažindinti turizmo, kūrybinių industrijų ir kultūros paveldo darbuotojus, kitas suinteresuotąsias šalis su popkultūros turizmo koncepcija ir šios turizmo rūšies galimybėmis pakeisti regioninę turizmo ekonomiką.
„OUTPACE“ projekto metu taip pat kuriami atvirieji švietimo ištekliai. Jie leis aukštojo mokslo, profesinio mokymo ir verslo paramos organizacijoms sistemingai taikyti naujus mokymo metodus ir taip kurti inovatyvius, tvarius produktus ir paslaugas, pagrįstas popkultūros galimybėmis.
Projekto mobilioji aplikacija, skirta pedagogams, studentams, verslininkams ir visiems, norintiems pereiti prie turizmo ir skaitmeninio turinio naudojimo, pasitelkiant kūrybines industrijas, suteiks tiesioginę prieigą prie mokymo ir mokymosi resursų.
Projekto tikslinės grupės – aukštojo mokslo institucijos, turizmo industrijos, kūrybinės mažosios ir vidutinės įmonės, verslo plėtros ir profesinio švietimo organizacijos, kiti suinteresuoti asmenys iš turizmo plėtros ir kūrybinių industrijų pramonės bei verslo ir turizmo sričių studentai.
Daugiau apie projektą galite rasite čia.
Projektas vykdomas 2019-09-01-2021-08-31.
Projektas „OUTPACE“ – dalinai finansuojamas Europos Sąjungos programos „Erasmus+“.
Projekto koordinatorius – Vilniaus Gedimino technikos universitetas (Lietuva). Projekto partneriai – Canice Consulting (Jungtinė Karalystė), University of Greenwich (Jungtinė Karalystė), Icelandic tourism research centre (Islandija), Momentum educate + innovate (Airija) ir Swedish tourism innovation center (Švedija).
Kroatijos Dubrovniko miestą staiga išpopuliarinę žymieji HBO „Sostų Karai“, pasaulinį dėmesį į Lietuvą atkreipęs HBO „Černobilis“ ar BBC „Karas ir taika“ – tai tik keletas pavyzdžių, kaip populiarioji kultūra gali atkreipti dėmesį į šalį, kaip į tam tikrą turizmo objektą.
Turizmo sektoriui, kaip svarbiam ekonomikos komponentui, šis populiariosios kultūros (filmų, televizijos serialų, knygų, muzikos) paskatintas susidomėjimas turistiniais objektais šiais laikais gali būti netgi gyvybiškai svarbus.
Vis tik, šis popkultūros paskatinimas tam tikrai turistinei vietovei gali būti trumpalaikis. Pastebima, kad dauguma turizmo sektoriaus įmonių puikiai teikia tradicines paslaugas, tačiau susiduria su sunkumais, įvaldant popkultūros atnešamas naudas ir galimybes arba tiesiog apie jas nežino.
Atsižvelgiant į šią situaciją, „Erasmus+“ projektas „OUTPACE“ siekia suteikti turizmo ir kūrybinių industrijų pedagogams, augimu suinteresuotiesiems mažų ir vidutinių įmonių subjektams bei verslininkams, žinių ir įgūdžių inovatyviai panaudoti popkultūros tendencijas. Taip siekiama paskatinti verslo galimybes turizmo srityje.
Skaitmeninių įgūdžių tobulinimas ir turizmo industrija
„Erasmus+“ projektas „Inovuoti turizmą pasitelkus populiarią kultūrą“ – „OUTPACE“ (angl. Innovating tourism through pop culture), kuria novatoriškus pedagogikos metodus, kurie pasinaudojus, pavyzdžiui, filmų industrijos ar kita populiariosios kultūros sukelta turizmo banga, padės didinti turizmo sektoriaus darbuotojų verslumą ir skaitmeninius įgūdžius.
Popkultūros paskatinto turizmo populiarumas labai priklauso nuo novatoriškų skaitmeninių technologijų, tokių kaip virtuali ar papildyta realybė, naudojimo.
Populiariosios kultūros turistai, skirtingai nei tradiciniai, pirmenybę teikia patirčiai, jausmams ir įspūdžiams. Įspūdžių ir patirties troškimas prisideda prie didėjančio naujausių technologijų naudojimo poreikio ir turizmo sektoriaus skaitmenizavimo. Dėl šios priežasties projekto metu kuriama mokymo metodika pabrėžia turizmo industrijos inovatyvumo reikiamybę.
„Projekto „OUTPACE“ konsorciumas, atstovaujantis Lietuvą, Jungtinę Karalystę, Islandiją, Airiją ir Švediją, koordinuojamas Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH), kuria atvirą švietimo išteklių biblioteką mokytojams ir dėstytojams. Šie atviri mokymosi ištekliai papildys priešakinę turizmo sektoriaus darbuotojus ruošiančią švietimo bendruomenę interaktyvumo ir pažangaus skaitmeninio mokymosi ugdymo resursais,“ – pasakoja „OUTPACE“ projekto vadovė, VILNIUS TECH Žinių ir technologijų perdavimo centro direktorė Vilma Purienė.
Ji taip pat pabrėžia, kad projekto metu kuriamos metodikos ir įrankiai yra skirti plėsti turizmo įmonių, kuriančių inovatyvius produktus ir paslaugas, skaičių. Tai leis sukurti labiau į rinką reaguojančią ir dinamiškesnę regioninę turizmo ekonomiką.
Novatoriška tema aukštojo mokslo ir profesinio mokymo sektoriams
„OUTPACE“ projekto tema remiasi novatoriška idėja, kuri atsispindi aukštojo mokslo institucijų perėjime nuo akademinių popkultūros turizmo tyrimų, prie praktinio sutelktų žinių pritaikymo kuriant visiškai naujas mokymosi programas. Jas siekiama pritaikyti tarp aukštųjų mokyklų studentų bei profesinio mokymosi sektoriuje.
Šiose programose rinkos galimybės derinamos su inovacijų ir verslumo poreikiais: idėjų generavimu, problemų sprendimu, kritiniu mąstymu ir tarpkultūriniu bendradarbiavimu. Sprendžiant inovacijų turizme pritaikymo ir panaudojimo įgūdžių spragą, tikimasi skatinti regionų turizmo ekonomiką, kaip pagrindinę darbo vietų kūrėją.
Link inovatyvaus turizmo: metodikos ir resursai
„OUTPACE“ projekto rezultatai – intelektiniai produktai, susideda iš veiksmų plano, popkultūros išteklių paketo, atvirųjų švietimo išteklių ir šiems ištekliams lengviau pasiekti sukurtos mobiliosios aplikacijos.
Projekto metu kuriamas veiksmų planas individualiai pritaikytas kiekvienos partnerės šalies regionui tirti. Jame išryškinamas ir analizuojamas regionuose vyraujančių įgūdžių trūkumas. Remiantis veiksmų planu taip pat siekiama išlaikyti nuolatinį suinteresuotų šalių bendradarbiavimą.
Popkultūros išteklių paketas sukurtas siekiant supažindinti turizmo, kūrybinių industrijų ir kultūros paveldo darbuotojus, kitas suinteresuotąsias šalis su popkultūros turizmo koncepcija ir šios turizmo rūšies galimybėmis pakeisti regioninę turizmo ekonomiką.
„OUTPACE“ projekto metu taip pat kuriami atvirieji švietimo ištekliai. Jie leis aukštojo mokslo, profesinio mokymo ir verslo paramos organizacijoms sistemingai taikyti naujus mokymo metodus ir taip kurti inovatyvius, tvarius produktus ir paslaugas, pagrįstas popkultūros galimybėmis.
Projekto mobilioji aplikacija, skirta pedagogams, studentams, verslininkams ir visiems, norintiems pereiti prie turizmo ir skaitmeninio turinio naudojimo, pasitelkiant kūrybines industrijas, suteiks tiesioginę prieigą prie mokymo ir mokymosi resursų.
Projekto tikslinės grupės – aukštojo mokslo institucijos, turizmo industrijos, kūrybinės mažosios ir vidutinės įmonės, verslo plėtros ir profesinio švietimo organizacijos, kiti suinteresuoti asmenys iš turizmo plėtros ir kūrybinių industrijų pramonės bei verslo ir turizmo sričių studentai.
Daugiau apie projektą galite rasite čia.
Projektas vykdomas 2019-09-01-2021-08-31.
Projektas „OUTPACE“ – dalinai finansuojamas Europos Sąjungos programos „Erasmus+“.
Projekto koordinatorius – Vilniaus Gedimino technikos universitetas (Lietuva). Projekto partneriai – Canice Consulting (Jungtinė Karalystė), University of Greenwich (Jungtinė Karalystė), Icelandic tourism research centre (Islandija), Momentum educate + innovate (Airija) ir Swedish tourism innovation center (Švedija).