Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Pradžiamokslis meikeriams: „RetroPie“ žaidimų konsolės gamyba
2021-03-09
Pradžiamokslis meikeriams: „RetroPie“ žaidimų konsolės gamyba
Kaip pasigaminti retro žaidimų konsolę namuose? Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ inžinerinių projektų vadovas Ričardas Leščinskas į šį klausimą atsakė kovo 4 d. vykusio virtualaus užsiėmimo „Kaip pasigaminti „RetroPie“ žaidimų konsolę?“ metu.
„RetroPie“ konsolės gamybai gali prireikti įvairios inžinerinės įrangos – nuo 3D spausdintuvo iki CNC frezavimo staklių, taip pat gana plataus žinių spektro, pradedant programavimu, baigiant elektronika. Pačią paprasčiausią „RetroPie“ konsolės versiją galima pasigaminti nusipirkus vos kelis komponentus ir turint šokoladinių saldainių dėžutę, kompiuterį ir televizorių,“ ¬– pasakoja VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“ inžinerinių projektų vadovas.
Virtualaus užsiėmimo metu R. Leščinskas šmaikščiai ir vaizdingai papasakojo kompiuterinių žaidimų istoriją ir priminė devyniasdešimtųjų vaikų kartai nostalgiją keliančius terminus, tokius kaip „Sega“, „Nintendo“, „Sonikas“ ir „Tankiukai“.
Pasakojimą apie kompiuterinių žaidimų istoriją inžinerinių projektų vadovas pradėjo nuo žaidimų eros gimimo pradžios – pradedant 1948 m. Alano Turing‘o ir Davido Champernowne sukurtos, bet žaidėjų nepasiekusios šaškių simuliacijos „Turochamp“ iki pirmojo sėkmingo „Bertie the Brain“ kompiuterinio žaidimo „Kryžiukai-nuliukai“, sukurto 1950 m.
Pasak R. Leščinsko, šis „Bertie the Brain“ kompiuterinis žaidimas taip pat buvo neprieinamas paprastiems vartotojams, nes tuo metu jis kainavęs šimtus tūkstančių Jungtinių Amerikos valstijų (JAV) dolerių.
R. Leščinskas savo pasakojimą tęsė toliau ir pristatė pirmąjį sėkmingą komercinį žaidimą „Tennis for two“, 1958 m. sukurtą Williamo Higginbotham‘o. Svarbu paminėti tai, kad vietoje monitoriaus šiame žaidime buvo naudojamas oscilografas.
Pasak inžinerinių projektų vadovo, tokie ikoniniai žaidimai, kaip 1978 m. „Space Invader“, jau buvo kuriami komerciniais tikslais. Tačiau „Space Invader“ buvo pirmasis žaidimas istorijoje, kuriam buvo pradėti skaičiuoti žaidėjų taškai.
„Vėliau atėjo tokių žaidimų kaip „Pac-Man“ (1980 m.) ir „Nintendo“ „Donkey Kong“ žaidimų era (1981 m.),“ – pasakoja R. Leščinskas.
Po įdomios kompiuterinių žaidimų istorijos apžvalgos buvo aptarta, kokios įrangos reikia, norint pasigaminti „RetroPie“ žaidimų konsolę namuose.
„RaspberryPi“ mini kompiuterio, Mikro SD kortelės, USB žaidimų pultelio, televizoriaus ar monitoriaus, kompiuterio, 5V maitinimo šaltinio (>=2 A) ir HDMI kabelio“, – „RetroPie“ žaidimų konsolei pasigaminti reikiamus daiktus pristato R. Leščinskas.
Užsiėmimo metu inžinerinių projektų vadovas dalyviams taip pat pristatė savo VILNIUS TECH „LinkMenų fabrike“ pagamintos nešiojamos „RetroPie“ konsolės prototipą.
Galiausiai, diskusijos dalyviai turėjo galimybę parsisiųsti „LinkMenų fabriko“ inžinerinių projektų vadovo projektuotus nešiojamos retro konsolės trimačius failus, skirtus spausdinimui 3D spausdintuvu. Taip pat „RetroPie“ bendruomenės atrinktas ir paruoštas nesudėtingas instrukcijas, kurios padės retro konsolę pasigaminti namų sąlygomis.
Visą užsiėmimo įrašą galite rasti čia.
„RetroPie“ konsolės gamybai gali prireikti įvairios inžinerinės įrangos – nuo 3D spausdintuvo iki CNC frezavimo staklių, taip pat gana plataus žinių spektro, pradedant programavimu, baigiant elektronika. Pačią paprasčiausią „RetroPie“ konsolės versiją galima pasigaminti nusipirkus vos kelis komponentus ir turint šokoladinių saldainių dėžutę, kompiuterį ir televizorių,“ ¬– pasakoja VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“ inžinerinių projektų vadovas.
Virtualaus užsiėmimo metu R. Leščinskas šmaikščiai ir vaizdingai papasakojo kompiuterinių žaidimų istoriją ir priminė devyniasdešimtųjų vaikų kartai nostalgiją keliančius terminus, tokius kaip „Sega“, „Nintendo“, „Sonikas“ ir „Tankiukai“.
Pasakojimą apie kompiuterinių žaidimų istoriją inžinerinių projektų vadovas pradėjo nuo žaidimų eros gimimo pradžios – pradedant 1948 m. Alano Turing‘o ir Davido Champernowne sukurtos, bet žaidėjų nepasiekusios šaškių simuliacijos „Turochamp“ iki pirmojo sėkmingo „Bertie the Brain“ kompiuterinio žaidimo „Kryžiukai-nuliukai“, sukurto 1950 m.
Pasak R. Leščinsko, šis „Bertie the Brain“ kompiuterinis žaidimas taip pat buvo neprieinamas paprastiems vartotojams, nes tuo metu jis kainavęs šimtus tūkstančių Jungtinių Amerikos valstijų (JAV) dolerių.
R. Leščinskas savo pasakojimą tęsė toliau ir pristatė pirmąjį sėkmingą komercinį žaidimą „Tennis for two“, 1958 m. sukurtą Williamo Higginbotham‘o. Svarbu paminėti tai, kad vietoje monitoriaus šiame žaidime buvo naudojamas oscilografas.
Pasak inžinerinių projektų vadovo, tokie ikoniniai žaidimai, kaip 1978 m. „Space Invader“, jau buvo kuriami komerciniais tikslais. Tačiau „Space Invader“ buvo pirmasis žaidimas istorijoje, kuriam buvo pradėti skaičiuoti žaidėjų taškai.
„Vėliau atėjo tokių žaidimų kaip „Pac-Man“ (1980 m.) ir „Nintendo“ „Donkey Kong“ žaidimų era (1981 m.),“ – pasakoja R. Leščinskas.
Po įdomios kompiuterinių žaidimų istorijos apžvalgos buvo aptarta, kokios įrangos reikia, norint pasigaminti „RetroPie“ žaidimų konsolę namuose.
„RaspberryPi“ mini kompiuterio, Mikro SD kortelės, USB žaidimų pultelio, televizoriaus ar monitoriaus, kompiuterio, 5V maitinimo šaltinio (>=2 A) ir HDMI kabelio“, – „RetroPie“ žaidimų konsolei pasigaminti reikiamus daiktus pristato R. Leščinskas.
Užsiėmimo metu inžinerinių projektų vadovas dalyviams taip pat pristatė savo VILNIUS TECH „LinkMenų fabrike“ pagamintos nešiojamos „RetroPie“ konsolės prototipą.
Galiausiai, diskusijos dalyviai turėjo galimybę parsisiųsti „LinkMenų fabriko“ inžinerinių projektų vadovo projektuotus nešiojamos retro konsolės trimačius failus, skirtus spausdinimui 3D spausdintuvu. Taip pat „RetroPie“ bendruomenės atrinktas ir paruoštas nesudėtingas instrukcijas, kurios padės retro konsolę pasigaminti namų sąlygomis.
Visą užsiėmimo įrašą galite rasti čia.