Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Prie Kauno darnaus judumo plano rengimo prisidėjo ir VGTU
2019-10-04
Prie Kauno darnaus judumo plano rengimo prisidėjo ir VGTU
Ketvirtadienio vakarą pristatytas naujausias Kauno miesto darnaus judumo plano variantas. Planas kurtas dvejus metus, prie jo dirbo tarptautinė komanda, kurią sudarė bendrovės „Civitta“, „ROM Transportation Engineering Ltd.“, Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Teritorijų planavimo instituto ir MB „Pupa–strateginė urbanistika“ atstovai. Šis strateginis kompleksinis planas apima viešąjį transportą, dviratininkus, pėsčiuosius, logistiką, eismo saugą ir kt.
Į pristatymą susirinkusius Kauno gyventojus labiausiai domino išgirsti apie planus riboti eismą ir automobilių skaičių miesto centre, „vienas automobilis šeimai“ politiką bei dėmesį nuo centro nutolusiems rajonams. Plano kūrėjai akcentavo, kad ribojimas ir skatinimas kuo mažiau naudotis automobiliais bus proporcingas viešojo transporto galimybėms užtikrinti patogią ir greitą kelionę nuo durų iki durų, akcentuota susisiekimo bemotoriu transportu saugumo ir patogumo būtinybė, o taip pat tinkamas judumo valdymas. Ir visa tai vardan mažesnės oro taršos, eismo saugumo ir pan.
„Priimdami sprendimus rėmėmės matematiniu transporto modeliu, analizės duomenimis, apklausinėjome tikslines grupes, buvo žvelgiama kompleksiškai, įsiklausoma. Parengtas planas yra bendras rezultatas, kuris turėtų tenkinti visas puses“, – sakė „Pupa–strateginė urbanistika“ atstovas, urbanistas, VGTU lektorius Tadas Jonauskis.
Kauno miesto centre siūloma diegti ir išmaniąsias automobilių srautų valdymo sistemas, pavyzdžiui, realiuoju laiku informuojant, kur yra laisvų parkavimo vietų, greičiau, tad ir mažiau teršiant bei keliant triukšmo pavyktų pasistatyti automobilį.
Plano rengėjai pasakojo, kad planui aptarti iki šiol buvo surengti penki vieši renginiai, šešios tikslinių grupių diskusijos, rengėjams patarinėjo ir speciali 15 ekspertų grupė. Į aptarimus buvo įtraukti įvairių bendruomenių, viešųjų įstaigų, tarp kurių – gydymo ir vaikų ugdymo bei švietimo įstaigos – atstovai.
Savivaldybės atstovas akcentavo, kad šiuo metu dar nenuspręsta, kurie darnaus judumo plane pateikti siūlymai bus įgyvendinti. Kiekvieną miestą parengti darnaus judumo planą yra įpareigojusi Susisiekimo ministerija. Kaunas – vienintelis tokio plano dar nebaigęs rengti ir nepasitvirtinęs miestas.
Į pristatymą susirinkusius Kauno gyventojus labiausiai domino išgirsti apie planus riboti eismą ir automobilių skaičių miesto centre, „vienas automobilis šeimai“ politiką bei dėmesį nuo centro nutolusiems rajonams. Plano kūrėjai akcentavo, kad ribojimas ir skatinimas kuo mažiau naudotis automobiliais bus proporcingas viešojo transporto galimybėms užtikrinti patogią ir greitą kelionę nuo durų iki durų, akcentuota susisiekimo bemotoriu transportu saugumo ir patogumo būtinybė, o taip pat tinkamas judumo valdymas. Ir visa tai vardan mažesnės oro taršos, eismo saugumo ir pan.
„Priimdami sprendimus rėmėmės matematiniu transporto modeliu, analizės duomenimis, apklausinėjome tikslines grupes, buvo žvelgiama kompleksiškai, įsiklausoma. Parengtas planas yra bendras rezultatas, kuris turėtų tenkinti visas puses“, – sakė „Pupa–strateginė urbanistika“ atstovas, urbanistas, VGTU lektorius Tadas Jonauskis.
Kauno miesto centre siūloma diegti ir išmaniąsias automobilių srautų valdymo sistemas, pavyzdžiui, realiuoju laiku informuojant, kur yra laisvų parkavimo vietų, greičiau, tad ir mažiau teršiant bei keliant triukšmo pavyktų pasistatyti automobilį.
Plano rengėjai pasakojo, kad planui aptarti iki šiol buvo surengti penki vieši renginiai, šešios tikslinių grupių diskusijos, rengėjams patarinėjo ir speciali 15 ekspertų grupė. Į aptarimus buvo įtraukti įvairių bendruomenių, viešųjų įstaigų, tarp kurių – gydymo ir vaikų ugdymo bei švietimo įstaigos – atstovai.
Savivaldybės atstovas akcentavo, kad šiuo metu dar nenuspręsta, kurie darnaus judumo plane pateikti siūlymai bus įgyvendinti. Kiekvieną miestą parengti darnaus judumo planą yra įpareigojusi Susisiekimo ministerija. Kaunas – vienintelis tokio plano dar nebaigęs rengti ir nepasitvirtinęs miestas.