Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Pristatyti VGTU kūrybinių architektūros dirbtuvių rezultatai (nuotraukų galerija)
2016-09-16
Pristatyti VGTU kūrybinių architektūros dirbtuvių rezultatai (nuotraukų galerija)
Nuo rugsėjo 1 d. dvi savaites vykusios trys architektūros studentų kūrybinės dirbtuvės – „PLAY EAST!”, „MODERN EDUCATIONAL SPACE“ ir „DIY RAPID IMPLEMENTATION WORKSHOP 1:1“ – trečiadienį finišavo uždarymo renginiu, kuriame buvo pristatyti kūrybinių dirbtuvių rezultatai.
VGTU Architektūros fakultete buvo pristatyti visų trijų kūrybinių dirbtuvių – „PLAY EAST!”, „MODERN EDUCATIONAL SPACE“ ir „DIY RAPID IMPLEMENTATION WORKSHOP 1:1“ – metu nuveikti darbai. Pristatymas baigėsi nuotaikingai atsinaujinusio įėjimo į Architektūros fakultetą atidarymu ir vakarėliu kieme.
„PLAY EAST!“ architektūros kūrybinės dirbtuvės – tarptautinė vasaros mokykla, kuratorės – architektės Barbara Pampe, Vittoria Capresi, Carla Schwarz, Leonie Weber (baladilab, DE), Indrė Ruseckaitė ir Aistė Galaunytė. Kuratorės iš Vokietijos atstovauja architektūrinę komandą baladilab, plėtojanti programą „learn-move-play-ground“, kurios tikslas – pagerinti pradinių mokyklų kiemelių aplinką taikant aktyviąją metodologiją, įtraukiant vaikus, mokytojus į kūrybinį procesą tiesiogiai iki paties projekto įgyvendinimo. Kūrybinių dirbtuvių metu kuratorės ir tarptautinė architektūros studentų grupė kartu su Katalikiškos Versmės gimnazijos mokiniais, mokytojais ir tėvais dirbs kartu permąstydami ir naujai atrasdami „Versmės“ gimnazijos kiemo aplinką bei pastatydami kūrybišką ir įkvepiančią žaidimo aikštelę. Kūrybinių dirbtuvių rėmėjai ir bendradarbiai: DAAD, Goethe's Institutas, Partners4Value, Vilniaus statybininkų rengimo centras, Würth, UAB „Eituma“, Caparol, AB „SKV“: ARKO blokų, MITTO statybinių mišinių ir kitų ženklų atstovė.
„MODERN EDUCATIONAL SPACE“, kuratoriai – Architektūros istorikas, olandiškojo avangardo istorijos žinovas ir edukacijai skirtos architektūros raidos Nyderlanduose ekspertas Dolf Broekhuizen (NL), Edita Riaubienė ir Liutauras Nekrošius. Kūrybinių dirbtuvių temą lėmė tai, kad Lietuvoje bendrojo ugdymo sistemoje daugiausia dėmesio gauna pradinis ugdymas ir gimnazistai, o pagrindinio ugdymo grandis (5-8 klasių mokiniai) suvokiama kaip tarpinė, save kurianti ir savaime egzistuojanti ugdymo dalis. Būtent šio tarpsnio moksleivių ugdymui skirta fizinė aplinka nėra pritaikyta jų specifiniams poreikiams. Kūrybinės dirbtuvės – tai netipinių Vilniaus bendrojo lavinimo mokyklų erdvių tyrimas ir pasiūlymai kaip jau suformuotas bendrojo lavinimo mokyklų fizines aplinkas pritaikyti paauglių ugdymui, kaip skirtingais laikotarpiais pastatytų mokyklų patalpas transformuoti į 5-8 klasių mokiniams patrauklias, norą mokytis ir pažinti, bendrauti ir bendradarbiauti stimuliuojančias aplinkas. Kūrybines dirbtuves remia: Nyderlandų ambasada, Partners4Value.
„DIY RAPID IMPLEMENTATION WORKSHOP 1:1“, kuratoriai – architektas Slavis Lew Poczebutas (DE) ir Eglė Navickienė. Slavis Lew Poczebutas 2010–2015 m. dirbo projektų vadovu OMA Roterdame, šiuo metu startuoja su savo įkurta architektūrinio projektavimo įmone „Mekado“ Berlyne. Architektūrinių dirbtuvių metu bus pateikiami siūlymai įvažiavimo į Architektūros rūmus sutvarkymui, iškart įgyvendinant idėjas mastelyje 1:1. Tai probleminė ir sprendimo laukianti rūmų vieta, kuriai studentai siūlys nesudėtingai įgyvendinamus sumanymus, kaip pertvarkyti ir estetiškai pagerinti įvažiavimą, kad jis taptų patrauklesne ir patogesne erdve. Dėmesys kreipiamas į architektūrinius elementus: grindinys, sienos ir lubos, ir į priemones: apšvietimas, spalva, medžiaga. Siūlymai vystomi ir įgyvendinami kuriant ir dirbant komandoje. Kūrybines dirbtuves remia: Švietimo ir mokslo ministerija.