Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Rubrikoje „Susipažink su VVF“ pristatome Verslo technologijų ir verslininkystės katedros profesorių – partnerį dr. Artūrą Jakubavičių
2023-11-17
Rubrikoje „Susipažink su VVF“ pristatome Verslo technologijų ir verslininkystės katedros profesorių – partnerį dr. Artūrą Jakubavičių
Tęsiame rubriką „Susipažink su VVF“ ir pristatome VVF dėstytojus. Šįkart kalbinome Verslo technologijų ir verslininkystės katedros profesorių – partnerį dr. Artūrą Jakubavičių, kuris yra tikras inovacijų ekspertas! Sukaupta inovacijų vadybos patirtimi su studentais dalinasi jau virš 30 metų. Todėl pirmiausia A. Jakubavičiaus klausėme – kas gi smagiausia yra dėstyme?
„Dėstymas man - tai būdas prinorinti save pastoviai domėtis mokslo pasiekimais dėstomoje tematikoje. Juk negražu bus, jei nesugebėsi per paskaitas atsakyti į studentų užduodamus klausimus. Iš patirties galiu pasakyti, kad dėstymas - tai geras būdas kovoti su tingėjimu skaityti mokslinę literatūrą, vykdyti mokslinius ir inovacinius projektus bei sistemingai kelti savo, kaip žinovo, kvalifikaciją. Jau nekalbant apie tai, kad dėstymo metu pastoviai vyksta naujų žinių generavimas, galima realiu laiku auditorijoje iš studentų gauti atgalinį ryšį į perteikiamų žinių pritaikymą realiose sąlygose. Dėstymas man – tai veikla, kuri veža.“
„Labiausiai patinka dėstyti disciplinas, susijusias su inovacijų vadyba (inovacijų teorijos, auštųjų technologijų projektų vadyba ir pan.). Inovacijos – tai procesas, kai žinios virsta pinigais (naujais produktais rinkoje ar įdiegtais procesais generuojančiais naudą). Tikiuosi pritarsite, kad gimėme ne tam, kad dirbti, o dirbame tik tiek, kiek reikia gyvenimui. O jei tiksliau: kol veikiame, tol gyvename. Tad inovacijų vadyba yra skirta tiems, kurie nori veikti „galva“, siekiant daryti pokyčius bei pritaria A. Einšteino išsakytai minčiai, kad „beprotybė pasireiškia tada, kai vėl ir vėl darai tuos pačius dalykus, bet tikiesi skirtingų rezultatų”
Dėstau beveik trisdešimt metų. Per tą laiką keitėsi laikmetis, keitėsi žmonės, radosi naujos žinios, bet išliko studentų žingeidumas, siekis įgyti naujų žinių, reikalingų daryti pokyčius. Sunku būtų išskirti smagiausius dalykus, nutikusius dėstant. Kiekviena paskaita turi savo žavesio, savo „razinką“. Dėstyme gal smagiausia situacija yra ta, kai paskaitoje įsijaučiama į diskusijas tiek, kad jau nebepastebima, kiek laiko praėjo, o paskaitą nutraukia atėjęs budintysis, norintis perspėti apie universiteto patalpų užrakinimą.“
„Ypač geras derinys gaunasi tarp dėstymo ir projektinės veiklos. Čia kaip sakoma, situacija „win win”. Dėstyme naudojamas žinias panaudoju praktikoje, inicijuojant bei įgyvendinat tarptautinius ir nacionalinius projektus, skatinančius inovacijų plėtrą. Ir atvirkščiai, dalyvaudamas ekspertu ir/arba vadovu tuose projektuose, generuoju naujas žinias, kurias panaudoju dėstyme. Per paskutinius du dešimtmečius, lygiagrečiai dėstymui, darbuojantis Lietuvos inovacijų centre teko prisidėti prie daugiau keturiasdešimt inovacijų skatinimo projektų įgyvendinimo ne tik Lietuvoje ar ES, bet ir Moldovoje, Ukrainoje, Dramblio Kaulo Kranto respublikoje.“
„Dėstymas man - tai būdas prinorinti save pastoviai domėtis mokslo pasiekimais dėstomoje tematikoje. Juk negražu bus, jei nesugebėsi per paskaitas atsakyti į studentų užduodamus klausimus. Iš patirties galiu pasakyti, kad dėstymas - tai geras būdas kovoti su tingėjimu skaityti mokslinę literatūrą, vykdyti mokslinius ir inovacinius projektus bei sistemingai kelti savo, kaip žinovo, kvalifikaciją. Jau nekalbant apie tai, kad dėstymo metu pastoviai vyksta naujų žinių generavimas, galima realiu laiku auditorijoje iš studentų gauti atgalinį ryšį į perteikiamų žinių pritaikymą realiose sąlygose. Dėstymas man – tai veikla, kuri veža.“
- O kokios studijų disciplinos yra mėgstamiausios?
„Labiausiai patinka dėstyti disciplinas, susijusias su inovacijų vadyba (inovacijų teorijos, auštųjų technologijų projektų vadyba ir pan.). Inovacijos – tai procesas, kai žinios virsta pinigais (naujais produktais rinkoje ar įdiegtais procesais generuojančiais naudą). Tikiuosi pritarsite, kad gimėme ne tam, kad dirbti, o dirbame tik tiek, kiek reikia gyvenimui. O jei tiksliau: kol veikiame, tol gyvename. Tad inovacijų vadyba yra skirta tiems, kurie nori veikti „galva“, siekiant daryti pokyčius bei pritaria A. Einšteino išsakytai minčiai, kad „beprotybė pasireiškia tada, kai vėl ir vėl darai tuos pačius dalykus, bet tikiesi skirtingų rezultatų”
Dėstau beveik trisdešimt metų. Per tą laiką keitėsi laikmetis, keitėsi žmonės, radosi naujos žinios, bet išliko studentų žingeidumas, siekis įgyti naujų žinių, reikalingų daryti pokyčius. Sunku būtų išskirti smagiausius dalykus, nutikusius dėstant. Kiekviena paskaita turi savo žavesio, savo „razinką“. Dėstyme gal smagiausia situacija yra ta, kai paskaitoje įsijaučiama į diskusijas tiek, kad jau nebepastebima, kiek laiko praėjo, o paskaitą nutraukia atėjęs budintysis, norintis perspėti apie universiteto patalpų užrakinimą.“
- Kas geriausiai dera su dėstymu?
„Ypač geras derinys gaunasi tarp dėstymo ir projektinės veiklos. Čia kaip sakoma, situacija „win win”. Dėstyme naudojamas žinias panaudoju praktikoje, inicijuojant bei įgyvendinat tarptautinius ir nacionalinius projektus, skatinančius inovacijų plėtrą. Ir atvirkščiai, dalyvaudamas ekspertu ir/arba vadovu tuose projektuose, generuoju naujas žinias, kurias panaudoju dėstyme. Per paskutinius du dešimtmečius, lygiagrečiai dėstymui, darbuojantis Lietuvos inovacijų centre teko prisidėti prie daugiau keturiasdešimt inovacijų skatinimo projektų įgyvendinimo ne tik Lietuvoje ar ES, bet ir Moldovoje, Ukrainoje, Dramblio Kaulo Kranto respublikoje.“
- Koks laisvalaikio leidimo būdas Jums yra arčiausiai širdies?