Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU stiprina vidaus Kokybės vadybos sistemą

2015-12-11
VGTU stiprina vidaus Kokybės vadybos sistemą
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) vidaus auditorių komanda gilino žinias Kokybės vadybos sistemos (KVS) mokymuose ir susipažino su nauju Kokybės standartu ISO 9001:2015. Dviejų dienų trukmės mokymus lapkričio mėnesį organizavo Strateginio planavimo, kokybės vadybos ir analizės centras.
„Šie mokymai VGTU vidaus auditorių komandai buvo labai vertingi ne tik formuojant požiūrį į auditą, jo pagrindines suinteresuotas šalis – svarbiausius klientus ir naudas, bet ir praplečiant žinias apie vidaus audito atlikimą, esminių rezultatų fiksavimą, pateikimą, tolimesnę gerinimo eigą, o taip pat palaikyti auditorių bei aukščiausios valdžios grįžtamąjį ryšį“, – teigė Strateginio planavimo, kokybės vadybos ir analizės centro direktorė Lidija Kraujalienė.
UAB „Bureau Veritas Lit“ auditorius Gintaras Davalga, vesdamas mokymus, pasidalino patirtimi nuo Vidaus audito planavimo iki audito ataskaitos pateikimo: išskyrė svarbiausius ISO 9001 pokyčių akcentus, audito paskirtis bei pagrindinius principus, aptarė organizacijos rolę, pareigas ir įgaliojimus, akcentavo vidaus auditoriaus kompetencijas, aiškino pasiruošimą auditui, vidaus audito atlikimo procesus, įrodymų rinkimą ir analizavimą, neatitikčių formulavimą, vidaus audito ataskaitų rengimo niuansus, rezultatų pateikimą ir veiksmus po audito.
VGTU vidaus auditorių komanda turėjo galimybę ne tik plėsti savo žinias, bet ir apsikeisti pastebėjimais, atlikti lektoriaus paruoštas praktines užduotis pagal naują Kokybės vadybos standartą ISO 9001:2015.
Kokybės vadybos sistemoje procesinis požiūris yra labai svarbus. Kaip teigė vadybos sistemų auditorius G. Davalga, procesinis požiūris kuria universiteto vykdomų veiklų vertę bei padeda gerinti esamus procesus, įvertinant faktinius duomenis ir informaciją.
Svarbu suprasti, kad vidaus auditas padeda imtis veiklos gerinimo veiksmų, tikrinant institucijos veiklos sritis, dokumentus, duomenų įrašus. Tai paslaugų teikimas vidaus klientui, tačiau jokiu būdu tai nėra priemonė „gaudyti“ galimus kaltininkus. Audito metu ir po jo svarbu bendrauti su vidaus klientu, pranešti apie rastas neatitiktis bei apie audito rezultatus, kurie bus išdėstyti audito ataskaitoje, atsakyti į kilusius klausimus. Auditorius gali pateikti rekomendacijas arba gerinimo pasiūlymus.
Auditoriui, kaip svarbiam KVS dalyviui, svarbu ne tik profesionalumas savo darbe, bet ir etika, sąžiningumas, mandagumas, diplomatiškumas, bendravimo klimatas.
Svarbu pabrėžti, kad auditas šalina neatitikčių priežastis ne tik dėl to, kad kokybės vadybos sistemos reikalavimai būtų išpildyti, bet ir siekiant gerinti, optimizuoti universiteto veiklos procesus bei veiklas.
„VGTU siekia sistemingai gerinti ir optimizuoti veiklos procesus, kurti vieningai integruotą, greitą ir patogią vartotojams studijų ir mokslo aplinką“, – sakė L. Kraujalienė.
Daugiau informacijos apie VGTU Kokybės vadybos sistemos politiką ir turimą tarptautinį Kokybės vadybos standarto sertifikatą, pažymintį, kad VGTU kokybės vadybos sistema atitinka ISO 9001:2008 standarto reikalavimus studijų ir mokymosi visą gyvenimą organizavimo ir vykdymo, mokslinės (meninės) veiklos ir inovacijų srityse, galima rasti čia.