Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU studentės baigiamasis darbas pateko į 2 prestižinius festivalius
2020-07-14
VGTU studentės baigiamasis darbas pateko į 2 prestižinius festivalius
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU), Fundamentinių mokslų fakulteto Multimedijos ir kompiuterinio dizaino studentės Indros Kraptavičiūtės baigiamasis darbas „Muzikinio kūrinio vizualumas virtualioje, interaktyvioje erdvėje“ pateko į prestižinį festivalį. Darbui vadovavo prof. Remigijus Venckus.
Pasak studentės, kūrybinio projekto idėją nulėmė šiuolaikinio meno bei kūrybos tiesioginė priklausomybė nuo spartaus audiovizualinių sprendimų vystymosi, kuri apima garso, vaizdo ir erdvės derinimą. „Atsiradęs stimuliacijų bei simuliacijų poreikis, kuriame klausa ir rega yra reikšmingiausios ir dirginamos žmogaus juslės, taip pat labai svarbūs veiksniai“, - teigia Indra.
Būtent šios prielaidos paskatino ieškoti inovacijų, kuriant virtualias aplinkas bei integruojant į jas audiovizualinius sprendimus. Taip susiformavo ir kūrybinio projekto idėja – kurti muzikinio kūrinio vizualizavimą interaktyvioje, virtualioje erdvėje.
VGTU studentė Indra įvardija tikslą, kuris buvo iškeltas, rengiant baigiamojo bakalauro darbo kūrybinį projektą. „Norėjau sukurti „Dub“ iš albumo „Titled#” bei „Digital vintage“ kompozitoriaus G. Kraptavičiaus eksperimentinės muzikos kūrinių vizualizacijas, jas realizuoti virtualioje erdvėje“, – pasakoja mergina.
Muzikinis kūrinys „Digital Vintage“ ir jo vizualizacijos buvo atrinktos į Brazilijoje vyksiantį elektronikos festivalį „File Sao Paulo 2020“, virtualios realybės (VR) ekspoziciją „Metaverse“. Joje bus pristatomi „Sound Campus“ projektai, dalijamasi virtualia erdve, kuri susilieja su tikrove. Virtualios garso vaizdo instaliacijos ir kompozicijos tyrinės naujus dalykus, pavyzdžiui, kaip sukurti garso patirtį bendrose virtualiose erdvėse.
Indros Kraptavičiūtės baigiamasis darbas pateko ir į „Ars Elektronica“ festivalį, kasmet vykstantį nuo 1979 m. Tai vienas didžiausių pasaulyje skaitmeninio meno festivalių, suburiantis gausų būrį žiūrovų, menininkų, mokslininkų, technologų, tyrinėjančių, besidalijančių skaitmeninio meno inovacijomis, įvairiais meniniais sprendimais ar atradimais. Šiais metais jis bus rengiamas Lince, Austrijoje. Festivalio metu kūrinys bus eksponuojamas parodoje bei internetinėje erdvėje.
Naudodamasi 3D Blender programine įranga, Indra sukūrė erdvės modelį, jį integravo į „Unity“, suprogramavo projekto interaktyvumą ir patalpino jį internetinėje erdvėje (WebGI).
„Kurdama vizualizacijas, atsižvelgiau į muzikos žanrą, iš kurio kilo eksperimentinės estetinės garso asociacijos vaizde. Mano manymu, lietuviškai scenai trūksta infrastruktūros, kuri užtikrintų eksperimentinio žanro plėtrą. Dėl šios priežasties pasirinkau būtent šį muzikos žanrą“, – teigia VGTU studentė.
Merginos manymu, eksperimentinė muzika pasižymi unikalia vizija, ji neturi apibrėžtos stilistikos, todėl ir sukurti vaizdiniai sprendimai yra eksperimentiniai. Vizualizacijos nuolat išlieka gyvos, keičia formą, galima pamatyti daug abstrakcijų ir neapibrėžtumų. Unikalūs elektroniniai garsai sukomponuojami kartu su generuojamu vaizdu ir leidžia vartotojui pajausti dviejų disciplinų sąjungą, imersiškumą.
Pasak studentės, kūrybinio projekto idėją nulėmė šiuolaikinio meno bei kūrybos tiesioginė priklausomybė nuo spartaus audiovizualinių sprendimų vystymosi, kuri apima garso, vaizdo ir erdvės derinimą. „Atsiradęs stimuliacijų bei simuliacijų poreikis, kuriame klausa ir rega yra reikšmingiausios ir dirginamos žmogaus juslės, taip pat labai svarbūs veiksniai“, - teigia Indra.
Būtent šios prielaidos paskatino ieškoti inovacijų, kuriant virtualias aplinkas bei integruojant į jas audiovizualinius sprendimus. Taip susiformavo ir kūrybinio projekto idėja – kurti muzikinio kūrinio vizualizavimą interaktyvioje, virtualioje erdvėje.
VGTU studentė Indra įvardija tikslą, kuris buvo iškeltas, rengiant baigiamojo bakalauro darbo kūrybinį projektą. „Norėjau sukurti „Dub“ iš albumo „Titled#” bei „Digital vintage“ kompozitoriaus G. Kraptavičiaus eksperimentinės muzikos kūrinių vizualizacijas, jas realizuoti virtualioje erdvėje“, – pasakoja mergina.
Muzikinis kūrinys „Digital Vintage“ ir jo vizualizacijos buvo atrinktos į Brazilijoje vyksiantį elektronikos festivalį „File Sao Paulo 2020“, virtualios realybės (VR) ekspoziciją „Metaverse“. Joje bus pristatomi „Sound Campus“ projektai, dalijamasi virtualia erdve, kuri susilieja su tikrove. Virtualios garso vaizdo instaliacijos ir kompozicijos tyrinės naujus dalykus, pavyzdžiui, kaip sukurti garso patirtį bendrose virtualiose erdvėse.
Indros Kraptavičiūtės baigiamasis darbas pateko ir į „Ars Elektronica“ festivalį, kasmet vykstantį nuo 1979 m. Tai vienas didžiausių pasaulyje skaitmeninio meno festivalių, suburiantis gausų būrį žiūrovų, menininkų, mokslininkų, technologų, tyrinėjančių, besidalijančių skaitmeninio meno inovacijomis, įvairiais meniniais sprendimais ar atradimais. Šiais metais jis bus rengiamas Lince, Austrijoje. Festivalio metu kūrinys bus eksponuojamas parodoje bei internetinėje erdvėje.
Naudodamasi 3D Blender programine įranga, Indra sukūrė erdvės modelį, jį integravo į „Unity“, suprogramavo projekto interaktyvumą ir patalpino jį internetinėje erdvėje (WebGI).
„Kurdama vizualizacijas, atsižvelgiau į muzikos žanrą, iš kurio kilo eksperimentinės estetinės garso asociacijos vaizde. Mano manymu, lietuviškai scenai trūksta infrastruktūros, kuri užtikrintų eksperimentinio žanro plėtrą. Dėl šios priežasties pasirinkau būtent šį muzikos žanrą“, – teigia VGTU studentė.
Merginos manymu, eksperimentinė muzika pasižymi unikalia vizija, ji neturi apibrėžtos stilistikos, todėl ir sukurti vaizdiniai sprendimai yra eksperimentiniai. Vizualizacijos nuolat išlieka gyvos, keičia formą, galima pamatyti daug abstrakcijų ir neapibrėžtumų. Unikalūs elektroniniai garsai sukomponuojami kartu su generuojamu vaizdu ir leidžia vartotojui pajausti dviejų disciplinų sąjungą, imersiškumą.