Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VGTU Transporto inžinerijos fakultete 4 nauji mokslų daktarai
2020-06-26
VGTU Transporto inžinerijos fakultete 4 nauji mokslų daktarai
Laikotarpis prieš 2020 m. Jonines buvo labai „derlingas“. VGTU Transporto inžinerijos fakultete (TIF) apgintos 4 daktaro disertacijos: 3 technologijos mokslų transporto inžinerijos (T 003) kryptyje ir 1 socialinių mokslų (S 004) kryptyje.
Lietuvos transporto sistemai, sukuriančiai apie 12% šalies BVP, labai reikšmingi Transporto inžinerijos krypties darbai:
Džiaugiamės ir neįprastu TIF’ui ekonomikos krypties darbu:
Vytenio Surblio disertacijoje nagrinėjamos elektroniniu būdu reguliuojamos lengvųjų automobilių pakabos. Automobiliuose dažniausiai naudojamos pasyvios pakabos, kurios turi gamintojo nustatytas pastovias slopinimo charakteristikas. Tačiau sparčiai tobulėjant elektroninių sistemų valdymo technologijoms, į automobilius vis dažniau montuojami pakabos slopinimo elementai, kuriais galima keisti slopinimo charakteristikas. Pagrindinis tokių sistemų trūkumas paaiškėja automobiliui užvažiavus ant didesnių kelio nelygumų. Kadangi amortizatorius yra elektroninė sistema, turinti veikimo uždelsimą, tad pageidaujamos slopinimo reikšmės pakeičiamos per vėlai. Daugiau informacijos
Mantas Feneris savo disertacijoje teigia, kad darbas dedikuotas detaliam mikrodumblių aliejaus naudojamo transporte vertinimui, kuris apėmė mikrodumblių auginimo technologijos parinkimą, variklio degimo proceso skaitinį modeliavimą, pagamintų biodegalų fizikinių-cheminių charakteristikų nustatymą, išsamius dyzelinio variklio eksploatacinių ir aplinkosauginių charakteristikų tyrimus jam dirbant skirtingomis apkrovomis, paankstintais arba pavėlintais degalų įpurškimo kampais bei aktyviu/neaktyviu deginių recirkuliaciniu vožtuvu. Daugiau informacijos
Algimanto Danilevičiaus disertacijoje nagrinėjami gatvių transporto srautai ir jų skleidžiamas triukšmo lygis. Pagrindinis tyrimo objektas yra kelių transporto srautų gatvėse, jas supančios aplinkos ir transporto priemonių skleidžiamo momentinio triukšmo lygio sąveika. Triukšmas, viršijantis normas, kuris sklinda nuo transporto priemonės, yra vienas svarbiausių veiksnių, turinčių neigiamą įtaką eismo dalyvių bei netoli gatvių esančių (gyvenančių, dirbančių, besimokančių, poilsiaujančių, besigydančių...) žmonių sveikatai, poilsiui, jis trukdo darbui. Išsami transporto srauto ir jo skleidžiamo triukšmo lygio analizė leidžia nustatyti transporto srautų dinaminių procesų įtaką triukšmo lygiui bei galimas tinkamas priemones jam sumažinti. Daugiau informacijos
Rimvydo Labanauskio disertacijos tyrimų objektas – universiteto ekonominis tvarumas. Tvarios plėtros koncepcija mokslinėje literatūroje suprantama nevienareikšmiškai. Mokslinėje literatūroje dažniau analizuojama makro arba nacionaliniu lygmeniu, tačiau galima organizacijos plėtra, besiremianti ekonominiu tvarumu. Būtent pastarasis aspektas laikytinas disertacijos pagrindine ašimi. Disertacijoje atskleidžiamas universiteto, kaip organizacijos tipo, veiklos kompleksiškumas, jį supančių socialinių partnerių gausa ir įvairovė bei jų ryšys su universitetu. Pagrindinis analizės dėmesys sutelktas vienam pagrindinių universiteto veiklos procesų – aukštojo mokslo studijų procesui, kaip prielaidai universitetui siekti ekonominio tvarumo. Šis procesas analizuojamas ir modeliuojamas pasitelkiant Europos aukštajame moksle išplėtotą studijų kokybės užtikrinimo koncepciją. Ši koncepcija sudaro sąlygas išsamiai modeliuoti studijų procesą sudarančių komponentų ryšius ir svarbą siekiant užtikrinti universiteto veiklos ekonominį tvarumą bei sudaro prielaidas pasiekti strateginius universiteto tikslus. Daugiau informacijos
VGTU Transporto inžinerijos fakulteto vardu sveikinu visus jaunuosius mokslų daktarus!
Pagarbiai,
Transporto inžinerijos fakulteto dekanas
prof. dr. Olegas Prentkovskis
Lietuvos transporto sistemai, sukuriančiai apie 12% šalies BVP, labai reikšmingi Transporto inžinerijos krypties darbai:
- Vytenis Surblys (Automobilių inžinerijos katedros lektorius, doktorantas), disertacijos tema „Nelygia kelio danga važiuojančio lengvojo automobilio pusiau aktyvios pakabos valdymo algoritmai“;
- Mantas Felneris (Automobilių inžinerijos katedros doktorantas), disertacijos tema „Mikrodumblių aliejumi veikiančio dyzelinio variklio charakteristikų tyrimas“;
- Algimantas Danilevičius (Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedros lektorius, doktorantas), disertacijos tema „Diskretinis kelių transporto priemonių srauto tyrimo metodas momentiniam triukšmo lygiui gatvėse nustatyti“.
Džiaugiamės ir neįprastu TIF’ui ekonomikos krypties darbu:
- Rimvydas Labanauskis (Logistikos ir transporto vadybos katedros lektorius, Verslo technologijų ir verslininkystės katedros doktorantas), disertacijos tema „Modelling of university economic sustainability“ [Universiteto ekonominio tvarumo modeliavimas], disertacija parengta anglų kalba.
Vytenio Surblio disertacijoje nagrinėjamos elektroniniu būdu reguliuojamos lengvųjų automobilių pakabos. Automobiliuose dažniausiai naudojamos pasyvios pakabos, kurios turi gamintojo nustatytas pastovias slopinimo charakteristikas. Tačiau sparčiai tobulėjant elektroninių sistemų valdymo technologijoms, į automobilius vis dažniau montuojami pakabos slopinimo elementai, kuriais galima keisti slopinimo charakteristikas. Pagrindinis tokių sistemų trūkumas paaiškėja automobiliui užvažiavus ant didesnių kelio nelygumų. Kadangi amortizatorius yra elektroninė sistema, turinti veikimo uždelsimą, tad pageidaujamos slopinimo reikšmės pakeičiamos per vėlai. Daugiau informacijos
Mantas Feneris savo disertacijoje teigia, kad darbas dedikuotas detaliam mikrodumblių aliejaus naudojamo transporte vertinimui, kuris apėmė mikrodumblių auginimo technologijos parinkimą, variklio degimo proceso skaitinį modeliavimą, pagamintų biodegalų fizikinių-cheminių charakteristikų nustatymą, išsamius dyzelinio variklio eksploatacinių ir aplinkosauginių charakteristikų tyrimus jam dirbant skirtingomis apkrovomis, paankstintais arba pavėlintais degalų įpurškimo kampais bei aktyviu/neaktyviu deginių recirkuliaciniu vožtuvu. Daugiau informacijos
Algimanto Danilevičiaus disertacijoje nagrinėjami gatvių transporto srautai ir jų skleidžiamas triukšmo lygis. Pagrindinis tyrimo objektas yra kelių transporto srautų gatvėse, jas supančios aplinkos ir transporto priemonių skleidžiamo momentinio triukšmo lygio sąveika. Triukšmas, viršijantis normas, kuris sklinda nuo transporto priemonės, yra vienas svarbiausių veiksnių, turinčių neigiamą įtaką eismo dalyvių bei netoli gatvių esančių (gyvenančių, dirbančių, besimokančių, poilsiaujančių, besigydančių...) žmonių sveikatai, poilsiui, jis trukdo darbui. Išsami transporto srauto ir jo skleidžiamo triukšmo lygio analizė leidžia nustatyti transporto srautų dinaminių procesų įtaką triukšmo lygiui bei galimas tinkamas priemones jam sumažinti. Daugiau informacijos
Rimvydo Labanauskio disertacijos tyrimų objektas – universiteto ekonominis tvarumas. Tvarios plėtros koncepcija mokslinėje literatūroje suprantama nevienareikšmiškai. Mokslinėje literatūroje dažniau analizuojama makro arba nacionaliniu lygmeniu, tačiau galima organizacijos plėtra, besiremianti ekonominiu tvarumu. Būtent pastarasis aspektas laikytinas disertacijos pagrindine ašimi. Disertacijoje atskleidžiamas universiteto, kaip organizacijos tipo, veiklos kompleksiškumas, jį supančių socialinių partnerių gausa ir įvairovė bei jų ryšys su universitetu. Pagrindinis analizės dėmesys sutelktas vienam pagrindinių universiteto veiklos procesų – aukštojo mokslo studijų procesui, kaip prielaidai universitetui siekti ekonominio tvarumo. Šis procesas analizuojamas ir modeliuojamas pasitelkiant Europos aukštajame moksle išplėtotą studijų kokybės užtikrinimo koncepciją. Ši koncepcija sudaro sąlygas išsamiai modeliuoti studijų procesą sudarančių komponentų ryšius ir svarbą siekiant užtikrinti universiteto veiklos ekonominį tvarumą bei sudaro prielaidas pasiekti strateginius universiteto tikslus. Daugiau informacijos
VGTU Transporto inžinerijos fakulteto vardu sveikinu visus jaunuosius mokslų daktarus!
Pagarbiai,
Transporto inžinerijos fakulteto dekanas
prof. dr. Olegas Prentkovskis