Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Vieta, kur technologijos sutinka kūrybą
2022-05-18
Vieta, kur technologijos sutinka kūrybą
VILNIUS TECH „LinkMenų fabrikas“ tai kūrėjų bendruomenė, kūrėjų dirbtuvės, kūrėjų namai. Nuo 2015 metų veikiantis kūrybiškumo ir inovacijų centras gali džiaugtis įvairiais pasiekimais ne tik studentų tarpe, bet ir verslo sektoriuje. Ši erdvė yra skirta studentų kūrybiškumui ugdyti, kurioje kiekvienas gali įgyvendinti savo idėją. Tai vieta, kur tyrėjai, studentai, verslininkai, inžinieriai ir kūrybininkai randa vieni kitus ir sukuria inovatyvius projektus. Per septynerius veiklos metus, „LinkMenų fabriko“ komanda sukūrė ir įgyvendino nemažą skaičių projektų. Prototipų laboratorijos komandai uždavėme klausimų apie kuriamus projektus, patirtus iššūkius ir sulauktą sėkmę.
Naujas projektas – interaktyvi instaliacija
Prototipų laboratorijos vedėjas, dizaineris Jonas Kentrus Aliukas paklaustas, koks yra paskutinis jo vykdytas projektas, atskleidžia, kad dažniausiai vienu metu turi kelis projektus, todėl pasakyti kuris buvo paskutinis sudėtinga.
„Visada stengiuosi dirbti ties keliais projektais. Ypač jei turiu vieną ištęstą kompleksinę užduotį, dar šalia stengiuosi turėti vieną ar kelis paprastesnius projektus. Kelių projektų vykdymas vienu metu, man padeda lengviau spręsti atsirandančias kliūtis, visada galiu atsitraukęs pamatyti problemą „iš šalies“, taip ją lengviau perprasti ir surasti sprendimą.“
Jonas plačiau pasakoja apie paskutinį savo projektą, kurį greitu metu galės vadinti įgyvendintu. Tai muziejui kuriamos interaktyvios instaliacijos.
„Interaktyvių instaliacijų kūrimas įdomus tuo, kad jose neišeina naudoti jau esamų pagamintų technologijų. Kiekvieną objektą reikia suprojektuoti taip, kad jis atrodytų estetiškai patrauklus ir atlaikytų didelį lankytojų kiekį. Naudojami mechaniniai bei elektroniniai sprendimai turi būti apgalvoti iki mažiausių smulkmenų. Pavyzdžiui, viena iš instaliacijų bus interaktyvi knyga, kuri leis lankytojui vartyti puslapius bei „vaikščioti“ po skyrius kelių sensorinių jungiklių pagalba. Šiai instaliacijai buvo kuriamas specialus 3D knygos modelis, kurį vakuumo pagalba pavertėme į tuščiavidurę, plastikinę knygą. Naudojamas specialus trumpo nuotolio projektorius transliuos grafiškai apdirbtą vaizdą, kuris instaliacijoje sukurs gyvos knygos įspūdį.”
„LinkMenų fabrike“ viskas yra įmanoma
„LinkMenų fabrike“ dirbančios komandos nariai yra pasiruošę įveikti visus iššūkius. Metalo cecho vadovas Jonas Andriušiūnas paklaustas apie sunkumus su kuriais yra susidūręs dirbant, pripažįsta, kad iššūkių yra buvę įvairių.
„Iššūkių yra buvę įvairių, jie kyla tiek dėl technologinių ypatybių, tiek dėl užsakovo norų. Svarbu iš anksto numatyti visą technologinį procesą, inžineriškai sumodeliuoti gaminį CAD programa, turint omenyje naudojamas gamybos technologijas, kad nepadarytum kosminės detalės, kurios nesukurtų net NASA.”
Tačiau, atsiradę sunkumai nėra kliūtis, laboratorijos vedėjas Jonas džiaugiasi savo komanda ir patikina, kad jie pasiruošę padėti ir įgyvendinti visus užsakovo lūkesčius.
„Mūsų atliktus darbus jau daug metų viešina ir apie juos komunikuoja „LinkMenų fabrikas“, todėl užsakovai ar studentai, kurie kreipiasi su savomis idėjomis, jau numano ir supranta, kokia veikla mes užsiimam. Aišku kartais būna užklausų, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo labai sunkiai įgyvendinamos, bet mes tam ir esam. Susidūrę su kliūtimis, pasitelkę profesionalią prototipų laboratorijų komandą, visada randame atsakymą, kaip galėtume padėti užsakovui.“
Pirminė idėja tampa neefektyvi
Dar vienas šios komandos narys, robotikos ir mechatronikos specialistas Rokas Bagdonas, paklaustas apie iššūkius, su kuriais teko susidurti projekto vykdymo metu, prisimena, kaip projekto pirminė idėja tapo neefektyvi.
„Gaminant LED MATRIX, projekto pabaigoje netyčia buvo rastas geresnis LED šviesos sklaidymo būdas ir dėl to, jau beveik pabaigtą projektą reikėjo pritaikyti kitokiai konstrukcijai. Kiekviename projekte sunkiausias iššūkis yra kontroliuoti save ir laiku sau pripažinti, kad einama ne pačia efektyviausia linkme. Pradėjus arba net beveik pabaigus projekto kažkokią dalį ir supratus, kad yra geresnis sprendimas, nustoti švaistyti laiką ties pirmine idėja.”
Projekto komandos sudėtis
Sėkmingam projektui įvykdyti reikia nemažai laiko, dirbančių žmonių ir užsispyrimo. Jono Andriušiūno paklausėme, koks yra ilgiausias jo vykdytas projektas ir kas sudarė komandą.
„Ilgiausiai su komanda vykdėme interaktyvaus VR žiūronų stendo projektą, kolegų vadintą „gargantuanu“. Prie jo darbavosi ir esami, ir buvę „LinkMenų fabriko“ darbuotojai, nes dėl projekto sudėtingumo ir trukmės, reikėjo įvairių kompetencijų specialistų: metalo ir gamybos, elektronikos, dizaino ir net programuotojų.”
„LinkMenų fabrike“ vienoje vietoje galima rasti virš 10 cechų ir dirbtuvių, kuriose dirbančių specialistų pagalba, visos jūsų svajonės gali tapti realybe. Čia – viskas įmanoma, todėl fabrikas kviečia dalintis savo idėjomis ir įgyvendinti jas kartu.
Šis straipsnis yra VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų fakulteto studentų kompleksinio darbo dalis. Tekstą rašė ir redagavo studentai.
Naujas projektas – interaktyvi instaliacija
Prototipų laboratorijos vedėjas, dizaineris Jonas Kentrus Aliukas paklaustas, koks yra paskutinis jo vykdytas projektas, atskleidžia, kad dažniausiai vienu metu turi kelis projektus, todėl pasakyti kuris buvo paskutinis sudėtinga.
„Visada stengiuosi dirbti ties keliais projektais. Ypač jei turiu vieną ištęstą kompleksinę užduotį, dar šalia stengiuosi turėti vieną ar kelis paprastesnius projektus. Kelių projektų vykdymas vienu metu, man padeda lengviau spręsti atsirandančias kliūtis, visada galiu atsitraukęs pamatyti problemą „iš šalies“, taip ją lengviau perprasti ir surasti sprendimą.“
Jonas plačiau pasakoja apie paskutinį savo projektą, kurį greitu metu galės vadinti įgyvendintu. Tai muziejui kuriamos interaktyvios instaliacijos.
„Interaktyvių instaliacijų kūrimas įdomus tuo, kad jose neišeina naudoti jau esamų pagamintų technologijų. Kiekvieną objektą reikia suprojektuoti taip, kad jis atrodytų estetiškai patrauklus ir atlaikytų didelį lankytojų kiekį. Naudojami mechaniniai bei elektroniniai sprendimai turi būti apgalvoti iki mažiausių smulkmenų. Pavyzdžiui, viena iš instaliacijų bus interaktyvi knyga, kuri leis lankytojui vartyti puslapius bei „vaikščioti“ po skyrius kelių sensorinių jungiklių pagalba. Šiai instaliacijai buvo kuriamas specialus 3D knygos modelis, kurį vakuumo pagalba pavertėme į tuščiavidurę, plastikinę knygą. Naudojamas specialus trumpo nuotolio projektorius transliuos grafiškai apdirbtą vaizdą, kuris instaliacijoje sukurs gyvos knygos įspūdį.”
„LinkMenų fabrike“ viskas yra įmanoma
„LinkMenų fabrike“ dirbančios komandos nariai yra pasiruošę įveikti visus iššūkius. Metalo cecho vadovas Jonas Andriušiūnas paklaustas apie sunkumus su kuriais yra susidūręs dirbant, pripažįsta, kad iššūkių yra buvę įvairių.
„Iššūkių yra buvę įvairių, jie kyla tiek dėl technologinių ypatybių, tiek dėl užsakovo norų. Svarbu iš anksto numatyti visą technologinį procesą, inžineriškai sumodeliuoti gaminį CAD programa, turint omenyje naudojamas gamybos technologijas, kad nepadarytum kosminės detalės, kurios nesukurtų net NASA.”
Tačiau, atsiradę sunkumai nėra kliūtis, laboratorijos vedėjas Jonas džiaugiasi savo komanda ir patikina, kad jie pasiruošę padėti ir įgyvendinti visus užsakovo lūkesčius.
„Mūsų atliktus darbus jau daug metų viešina ir apie juos komunikuoja „LinkMenų fabrikas“, todėl užsakovai ar studentai, kurie kreipiasi su savomis idėjomis, jau numano ir supranta, kokia veikla mes užsiimam. Aišku kartais būna užklausų, kurios iš pirmo žvilgsnio atrodo labai sunkiai įgyvendinamos, bet mes tam ir esam. Susidūrę su kliūtimis, pasitelkę profesionalią prototipų laboratorijų komandą, visada randame atsakymą, kaip galėtume padėti užsakovui.“
Pirminė idėja tampa neefektyvi
Dar vienas šios komandos narys, robotikos ir mechatronikos specialistas Rokas Bagdonas, paklaustas apie iššūkius, su kuriais teko susidurti projekto vykdymo metu, prisimena, kaip projekto pirminė idėja tapo neefektyvi.
„Gaminant LED MATRIX, projekto pabaigoje netyčia buvo rastas geresnis LED šviesos sklaidymo būdas ir dėl to, jau beveik pabaigtą projektą reikėjo pritaikyti kitokiai konstrukcijai. Kiekviename projekte sunkiausias iššūkis yra kontroliuoti save ir laiku sau pripažinti, kad einama ne pačia efektyviausia linkme. Pradėjus arba net beveik pabaigus projekto kažkokią dalį ir supratus, kad yra geresnis sprendimas, nustoti švaistyti laiką ties pirmine idėja.”
Projekto komandos sudėtis
Sėkmingam projektui įvykdyti reikia nemažai laiko, dirbančių žmonių ir užsispyrimo. Jono Andriušiūno paklausėme, koks yra ilgiausias jo vykdytas projektas ir kas sudarė komandą.
„Ilgiausiai su komanda vykdėme interaktyvaus VR žiūronų stendo projektą, kolegų vadintą „gargantuanu“. Prie jo darbavosi ir esami, ir buvę „LinkMenų fabriko“ darbuotojai, nes dėl projekto sudėtingumo ir trukmės, reikėjo įvairių kompetencijų specialistų: metalo ir gamybos, elektronikos, dizaino ir net programuotojų.”
„LinkMenų fabrike“ vienoje vietoje galima rasti virš 10 cechų ir dirbtuvių, kuriose dirbančių specialistų pagalba, visos jūsų svajonės gali tapti realybe. Čia – viskas įmanoma, todėl fabrikas kviečia dalintis savo idėjomis ir įgyvendinti jas kartu.
Šis straipsnis yra VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų fakulteto studentų kompleksinio darbo dalis. Tekstą rašė ir redagavo studentai.