Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VILNIUS TECH absolventas M. Cibulis pomėgį pavertė verslu: kuria populiarius kompiuterinius žaidimus
2024-06-18
VILNIUS TECH absolventas M. Cibulis pomėgį pavertė verslu: kuria populiarius kompiuterinius žaidimus
Didžiausią pomėgį paversti darbu ir net verslu? Toks scenarijus ne vienam gali skambėti kaip didžiausios svajonės išsipildymas, o žaidimų kūrėjui, įmonės „Jollybits Games“ įkūrėjui Martynui Cibuliui tai – realybė. Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Fundamentinių mokslų fakulteto absolvento istorija gali įkvėpti ne vieną moksleivį, trokštantį savo karjerą sieti su kompiuteriniais žaidimais. Tiesa, to neįmanoma padaryti be mokslo ir nuoseklaus darbo.
Žaidimus kurti pradėjo dar paauglystėje
Pasak Martyno Cibulio, jam niekada neteko daug svarstyti, kokį karjeros kelią pasirinkti – vaikinas tai žinojo jau nuo 6 klasės. Mokykloje bendrieji dalykai jo nelabai domino, tačiau visada traukė grafikos dizainas, piešimas, 3D modeliavimas, šiek tiek vėliau – programavimas. Vėlesnėse klasėse jis susipažino su žaidimų kūrimu – veikla, kuri apjungė visus anksčiau minėtus pomėgius ir įgūdžius.
Ši sritis Martynui nebuvo svetima – jis jau vaikystėje valandų valandas praleisdavo žaisdamas įvairius kompiuterinius žaidimus ir puoselėjo svajonę juos kada nors kurti pats. Tiesa, atėjus metui teikti studijų paraišką vaikinui teko kiek pasukti galvą, mat tuo metu žaidimų kūrimo studijų Lietuvoje nebuvo. Jam teko rinktis tai, kas buvo arčiausiai šios disciplinos – arba programų sistemas, arba multimedijos technologijas.
„Galiausiai pasirinkau Multimedijos ir kompiuterinio dizaino studijų programą VILNIUS TECH fundamentinių mokslų fakultete, kadangi programoje buvo kursų, glaudžiai susijusių su žaidimų kūrimu. Be to, norėjau studijuoti Vilniuje ir buvau girdėjęs, kad VILNIUS TECH – pažangiausias Lietuvos universitetas multimedijos technologijų srityje“, – dalijasi M. Cibulis.
Vaikinas šypsosi – mokykloje nebuvęs pavyzdingu mokiniu, ir universitete netapo pavyzdingu studentu. Į VILNIUS TECH M. Cibulis įstojo sukaupęs nemažą žinių bagažą, tad daug universitete dėstomų dalykų jam nebuvo nauji.
„Jau nuo pirmojo kurso dirbau žaidimų kūrimo srityje, todėl nebuvau aktyvus paskaitų lankytojas, kartais atvykdavau tik į atsiskaitymus. Vis dėlto, buvo daug įdomių dalykų, kurių nemokėjau, todėl papildomų žinių universitete tikrai gavau“, – sako pašnekovas.
Karjeros šuolį nulėmė sveika konkurencija
Vis tik, profesionalios žaidimų kūrėjo karjeros pradžia M. Cibulis įvardija antrąjį studijų kursą, kai įsidarbino programuotoju mobiliųjų žaidimų kūrimo studijoje „TutoTOONS“. Ši patirtis jam suteikė ne tik daug žinių ir praktikos, bet irišskirtinę progą tobulėti.
„Labai gerai sutariau su savo vadovu, tačiau vienas kitam jautėme sveiką konkurenciją. Kasdien vienas kitą paragindavome daugiau vystyti savo projektus. Darbo valandų tam dažniausiai neužtekdavo – aš prie savo projekto „Ready, Steady Ship!“, o vadovas prie „No More Snow“ sėdėdavome ir po darbo“, – prisimena vaikinas.
Karantino metu Martyno sukurtas žaidimas apie siuntų skirstymą „Ready, Steady Ship!“ ilgainiui ėmė sulaukti vis daugiau dėmesio, o lūžio tašku, lėmusiu tolimesnę jo karjeros kryptį, tapo pergalė konferencijoje „DevGAMM Vilnius 2023“.
„Kai laimėjau „Best Game From Baltics 2023“ apdovanojimą, supratau, kad laikas išeiti iš darbo ir įkurti savo įmonę – tai buvo privaloma, norint sudaryti sutartį su žaidimo leidėjais „Sony“, „Microsoft“ ir „Nintendo“. Kai su leidėjais sukirtome rankomis, atsisveikinau su tuometine pozicija ir įkūriau savo žaidimų studiją „Jollybits Games“. Pradžioje viską finansavau iš savo santaupų, kurias buvau sukaupęs būsto pradiniam įnašui“, – dalijasi VILNIUS TECH absolventas.
Akivaizdu, kad nė viena sėkmės istorija nėra paremta tiesiog akla sėkme – iš pradžių reikia daug mokytis, įdėti daug darbo, kuris nesibaigia, pasiekus tikslą. Tuomet tenka susidurti su įvairiais iššūkiais, rizika ir priimti nelengnvus sprendimus.
„Kuriant profesionalius žaidimus rizika yra milžiniška. Tai yra ilgas procesas: vieno žaidimo kūrimo trukmė gali siekti net 3 metus, sukurti didesnį žaidimą užtrunka dar ilgiau, o tam reikia pradinio kapitalo ir finansavimo. Žinoma, prieš žaidimui pasiekiant parduotuves, įvairiais indikatoriais galima nustatyti, ar jis taps sėkmingu, tačiau būna ir nesėkmių. Pavyzdžiui, studija žaidimą kuria metus ar daugiau ir tuomet nusprendžia, kad žaidimas nebus sėkmingas, tad nėra verta investuoti daugiau laiko ir pinigų. Tokie atvejai yra patys nemaloniausi“, – užkulisiais dalijasi M. Cibulis.
Vis dėlto šis darbas – be galo įdomus, linksmas ir kūrybiškas, tad vertas visų pastangų ir karčių mokslo šaknų, tikina žaidimų kūrėjas.
„Kompiuteriniai žaidimai yra terpė, jungianti įvairias meno rūšis – dailę, muziką, režisūrą, animaciją. Kuriant nėra jokių taisyklių – gali daryti bet ką ir bet kaip, tad kiekvienas žaidimas ir jo prasmė yra skirtinga. Vis tik, vienareikšmiškai, tai yra pramoga, tad svarbu, kad žaidimas sudomintų žmones ir atneštų jiems gerų emocijų. Matyti žaidėją, žaidžiantį tavo kurtą žaidimą, ir jo sukeliamas emocijas, kūrėjui yra pats smagiausias jausmas ir geriausias darbo įvertinimas“, – šypsosi „Jollybits Games“ įkūrėjas.
Moksleiviams ir studentams, svajojantiems apie žaidimų kūrėjo profesiją, M. Cibulis pataria nuolatos domėtis šia industrija – sekti tendencijas ir veiklą Lietuvoje. Taip pat verta prisijungti ir aktyviai dalyvauti Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos veikloje – patyrę specialistai su jaunaisiais kūrėjais mielai dalijasi patarimais ir žiniomis.
Vis tik savo profesinę kelionę M. Cibulis rekomenduoja pradėti VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakultete – rinktis Multimedijos ir kompiuterinio dizaino studijų programą. Karjeroje jam pačiam ypač pravertė tokie studijų dalykai kaip kompiuterinių žaidimų dizainas ir kompiuterinių žaidimų kūrimo technologijos, vaizdų analizės metodai, 3D modeliavimas, kompiuterinė grafika ir grafinio dizaino pagrindai.
„Mūsų įmonėje šiuo metu dirba du darbuotojai, VILNIUS TECH studijuojantys būtent šią programą. Labai džiaugiamės jų rezultatais ir žiniomis, todėl manau, kad šios studijos yra tikrai tinkamas sprendimas, norint pradėti žengti pirmuosius žingsnius žaidimų industrijoje“, – sako VILNIUS TECH absolventas M. Cibulis.
Daugiau informacijos apie studijas VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakultete rasite čia.
Straipsnį parengė VILNIUS TECH Viešosios komunikacijos direkcijos išorinės komunikacijos projektų vadovė Giedrė Gedeikytė. Nuotraukos – Alekso Jauniaus.
Žaidimus kurti pradėjo dar paauglystėje
Pasak Martyno Cibulio, jam niekada neteko daug svarstyti, kokį karjeros kelią pasirinkti – vaikinas tai žinojo jau nuo 6 klasės. Mokykloje bendrieji dalykai jo nelabai domino, tačiau visada traukė grafikos dizainas, piešimas, 3D modeliavimas, šiek tiek vėliau – programavimas. Vėlesnėse klasėse jis susipažino su žaidimų kūrimu – veikla, kuri apjungė visus anksčiau minėtus pomėgius ir įgūdžius.
Ši sritis Martynui nebuvo svetima – jis jau vaikystėje valandų valandas praleisdavo žaisdamas įvairius kompiuterinius žaidimus ir puoselėjo svajonę juos kada nors kurti pats. Tiesa, atėjus metui teikti studijų paraišką vaikinui teko kiek pasukti galvą, mat tuo metu žaidimų kūrimo studijų Lietuvoje nebuvo. Jam teko rinktis tai, kas buvo arčiausiai šios disciplinos – arba programų sistemas, arba multimedijos technologijas.
„Galiausiai pasirinkau Multimedijos ir kompiuterinio dizaino studijų programą VILNIUS TECH fundamentinių mokslų fakultete, kadangi programoje buvo kursų, glaudžiai susijusių su žaidimų kūrimu. Be to, norėjau studijuoti Vilniuje ir buvau girdėjęs, kad VILNIUS TECH – pažangiausias Lietuvos universitetas multimedijos technologijų srityje“, – dalijasi M. Cibulis.
Vaikinas šypsosi – mokykloje nebuvęs pavyzdingu mokiniu, ir universitete netapo pavyzdingu studentu. Į VILNIUS TECH M. Cibulis įstojo sukaupęs nemažą žinių bagažą, tad daug universitete dėstomų dalykų jam nebuvo nauji.
„Jau nuo pirmojo kurso dirbau žaidimų kūrimo srityje, todėl nebuvau aktyvus paskaitų lankytojas, kartais atvykdavau tik į atsiskaitymus. Vis dėlto, buvo daug įdomių dalykų, kurių nemokėjau, todėl papildomų žinių universitete tikrai gavau“, – sako pašnekovas.
Karjeros šuolį nulėmė sveika konkurencija
Vis tik, profesionalios žaidimų kūrėjo karjeros pradžia M. Cibulis įvardija antrąjį studijų kursą, kai įsidarbino programuotoju mobiliųjų žaidimų kūrimo studijoje „TutoTOONS“. Ši patirtis jam suteikė ne tik daug žinių ir praktikos, bet irišskirtinę progą tobulėti.
„Labai gerai sutariau su savo vadovu, tačiau vienas kitam jautėme sveiką konkurenciją. Kasdien vienas kitą paragindavome daugiau vystyti savo projektus. Darbo valandų tam dažniausiai neužtekdavo – aš prie savo projekto „Ready, Steady Ship!“, o vadovas prie „No More Snow“ sėdėdavome ir po darbo“, – prisimena vaikinas.
Karantino metu Martyno sukurtas žaidimas apie siuntų skirstymą „Ready, Steady Ship!“ ilgainiui ėmė sulaukti vis daugiau dėmesio, o lūžio tašku, lėmusiu tolimesnę jo karjeros kryptį, tapo pergalė konferencijoje „DevGAMM Vilnius 2023“.
„Kai laimėjau „Best Game From Baltics 2023“ apdovanojimą, supratau, kad laikas išeiti iš darbo ir įkurti savo įmonę – tai buvo privaloma, norint sudaryti sutartį su žaidimo leidėjais „Sony“, „Microsoft“ ir „Nintendo“. Kai su leidėjais sukirtome rankomis, atsisveikinau su tuometine pozicija ir įkūriau savo žaidimų studiją „Jollybits Games“. Pradžioje viską finansavau iš savo santaupų, kurias buvau sukaupęs būsto pradiniam įnašui“, – dalijasi VILNIUS TECH absolventas.
Akivaizdu, kad nė viena sėkmės istorija nėra paremta tiesiog akla sėkme – iš pradžių reikia daug mokytis, įdėti daug darbo, kuris nesibaigia, pasiekus tikslą. Tuomet tenka susidurti su įvairiais iššūkiais, rizika ir priimti nelengnvus sprendimus.
„Kuriant profesionalius žaidimus rizika yra milžiniška. Tai yra ilgas procesas: vieno žaidimo kūrimo trukmė gali siekti net 3 metus, sukurti didesnį žaidimą užtrunka dar ilgiau, o tam reikia pradinio kapitalo ir finansavimo. Žinoma, prieš žaidimui pasiekiant parduotuves, įvairiais indikatoriais galima nustatyti, ar jis taps sėkmingu, tačiau būna ir nesėkmių. Pavyzdžiui, studija žaidimą kuria metus ar daugiau ir tuomet nusprendžia, kad žaidimas nebus sėkmingas, tad nėra verta investuoti daugiau laiko ir pinigų. Tokie atvejai yra patys nemaloniausi“, – užkulisiais dalijasi M. Cibulis.
Vis dėlto šis darbas – be galo įdomus, linksmas ir kūrybiškas, tad vertas visų pastangų ir karčių mokslo šaknų, tikina žaidimų kūrėjas.
„Kompiuteriniai žaidimai yra terpė, jungianti įvairias meno rūšis – dailę, muziką, režisūrą, animaciją. Kuriant nėra jokių taisyklių – gali daryti bet ką ir bet kaip, tad kiekvienas žaidimas ir jo prasmė yra skirtinga. Vis tik, vienareikšmiškai, tai yra pramoga, tad svarbu, kad žaidimas sudomintų žmones ir atneštų jiems gerų emocijų. Matyti žaidėją, žaidžiantį tavo kurtą žaidimą, ir jo sukeliamas emocijas, kūrėjui yra pats smagiausias jausmas ir geriausias darbo įvertinimas“, – šypsosi „Jollybits Games“ įkūrėjas.
Moksleiviams ir studentams, svajojantiems apie žaidimų kūrėjo profesiją, M. Cibulis pataria nuolatos domėtis šia industrija – sekti tendencijas ir veiklą Lietuvoje. Taip pat verta prisijungti ir aktyviai dalyvauti Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos veikloje – patyrę specialistai su jaunaisiais kūrėjais mielai dalijasi patarimais ir žiniomis.
Vis tik savo profesinę kelionę M. Cibulis rekomenduoja pradėti VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakultete – rinktis Multimedijos ir kompiuterinio dizaino studijų programą. Karjeroje jam pačiam ypač pravertė tokie studijų dalykai kaip kompiuterinių žaidimų dizainas ir kompiuterinių žaidimų kūrimo technologijos, vaizdų analizės metodai, 3D modeliavimas, kompiuterinė grafika ir grafinio dizaino pagrindai.
„Mūsų įmonėje šiuo metu dirba du darbuotojai, VILNIUS TECH studijuojantys būtent šią programą. Labai džiaugiamės jų rezultatais ir žiniomis, todėl manau, kad šios studijos yra tikrai tinkamas sprendimas, norint pradėti žengti pirmuosius žingsnius žaidimų industrijoje“, – sako VILNIUS TECH absolventas M. Cibulis.
Daugiau informacijos apie studijas VILNIUS TECH Fundamentinių mokslų fakultete rasite čia.
Straipsnį parengė VILNIUS TECH Viešosios komunikacijos direkcijos išorinės komunikacijos projektų vadovė Giedrė Gedeikytė. Nuotraukos – Alekso Jauniaus.