Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VILNIUS TECH SKAITO laisvalaikis: knygos apie verslą
2023-11-10
VILNIUS TECH SKAITO laisvalaikis: knygos apie verslą
Kasmet antrąjį lapkričio mėnesio penktadienį Lietuvoje pažymima profesinė verslo atstovų šventė. Biblioteka mini ją kartu su Verslo vadybos fakultetu ir rubrikoje VILNIUS TECH SKAITO laisvalaikis pristato knygas apie verslo valdymą, verslo sėkmės istorijas ir lyderystę, kurias galite pasiskolinti ir skaityti VILNIUS TECH Bibliotekoje.
Knygos verslo valdymo ir lyderystės temomis VILNIUS TECH Bibliotekoje | |
Leander Kahney „Apple smegenys : Steve'o Jobso verslo pamokos“ Sunku patikėti, kad 8-ojo ir 9-ojo praėjusio amžiaus dešimtmečių kompiuterių revoliucijos autorius (Apple II ir Mac), trimatės animacijos pradininkas (Pixar) ir šio amžiaus skaitmeninės muzikos perversmo „kaltininkas“ yra vienas ir tas pats žmogus – Steve’as Jobsas. Nieko keista, kad nemažai žmonių garbina jį kaip dievą. Kita vertus, Steve’o pykčio priepuoliai ir bjaurus charakteris taip pat jau tapo legenda. Redaktorius ir knygų autorius, antrą dešimtmetį Apple vadovą tirinėjantis Leander Kahney, atskleidė, kokiais principais vadovaujasi Jobsas, kurdamas nepaprastai populiarius, novatoriškus produktus, kaip asmenines savybes, kitų laikomas trūkumais, jis išnaudoja sėkmingam Apple ir Pixar kompanijų vadovavimui ir konkurencinei kovai... |
|
Howard Behar, Janet Goldstein „Starbucks smegenys“ Dirbdamas Starbucks, Howardas Beharas įskiepijo paprastą požiūrį: darbuotojus ir klientus reikia vertinti kaip žmones, o visa kita išsispręs savaime. Jeigu savo personalą laikai žmonėmis, o ne darbo sąnaudomis, jie pasieks neįmanomų rezultatų. Laikydamas klientus žmonėmis, kuriems nori pasitarnauti, o ne pelno nešėjais, užmezgi su jais ryšį ir jie vėl pas tave sugrįžta. Tokį požiūrį H. Beharas atnešė į kompaniją ir išlaikė iki šių dienų. „Starbucks smegenys" – knyga apie tai, kaip kompanijai pavyko išsaugoti savo filosofiją aršios konkurencijos sąlygomis įvairiose rinkose, kaip svarbu kurti pasitikėjimą, atremti sunkumus ir išdrįsti svajoti. |
|
Vida Davidavičienė, Sigitas Davidavičius, Giedrė Lapinskienė, Virginija Grybaitė „Verslo valdymas informaciniame amžiuje“ Vadovėlyje aprašoma verslo valdymo specifika informaciniame amžiuje. Aptariami verslo pokyčius lemiantys veiksniai, jų atsiradimo prielaidos, nagrinėjami nauji verslo modeliai, elektroninio verslo plėtros aplinka ir jos pokyčiai. Pateikiamos svarbiausios įmonių organizavimo ir valdymo priemonės, kurios skirtos tiek tradiciniams, tiek elektroniniams verslams valdyti.
Klasikinės vadybos funkcijos (planavimo, organizavimo, vadovavimo, kontrolės) pristatomos šiuolaikinių vadybos iššūkių kontekste. Taip pat aprašomos naujosios technologijos ir jų taikymo versle atvejai.
Didelis dėmesys skiriamas projektų valdymo ypatumams informacinių ryšio technologijų plėtros kontekste, pristatomi tiek projektų valdymo teoriniai elementai, tiek praktinės priemonės.
|
|
Rūta Banelienė, Rolandas Strazdas, Audrius Dzikevičius, Augustinas Maceika, Renata Mizgaitienė, Eligijus Toločka „Inovacijų vadyba“ Vadovėlyje sistemintai pateikta svarbiausia informacija apie inovacijų vadybą, kuri apima inovacijų sampratą ir klasifikavimą, naujų produktų kūrimo modelius įmonėse, kūrybiškumo skatinimo metodus, įskaitant geštalto terapijos taikymą, idėjų generavimą ir vertinimą, inovacijų komercializavimo procesą, inovacinių projektų rengimą, valdymą ir finansavimą, intelektinės nuosavybės apsaugą ir licencijavimą. Vadovėlis yra skirtas aukštųjų mokyklų inžinerijos mokslų gamybos inžinerijos studijų krypties bakalauro studijų baigiamųjų metų bei magistrantūros studijų studentams ir pramonės įmonių vadovams bei vadovaujančios grandies darbuotojams. Taip pat vadovėlis gali būti naudingas plačiajai visuomenei, besidominčiai inovacijomis ir jų diegimu praktikoje. |
|
Giedrius Drukteinis „Žmonės ir kompanijos: 50 sėkmės istorijų“ „Google", „Facebook", „Ryanair", „BMW", „Calvin Klein" ir daugybės kitų sėkmingų kompanijų istorijos prasidėjo nuo žmonių – nebūtinai genijų, gimusių turtingose šeimose ar turėjusių įtakingų pažįstamų. Verslo magnatų, mados kūrėjų, socialinių tinklų guru praeitis daug margesnė, nei iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti. Ar žinojote, kad „Harley Davidson" motociklai pirmą kartą buvo surinkti daržinėje? Arba kad „Gucci" įkūrėjo giminaičių-paveldėtojų posėdžiai neapsieidavo be riksmų, o kartais net kumščių? O štai „Playboy" įkūrėjas Hughas Hefneris augo religingoje ir konservatyvių pažiūrų šeimoje... Daugelis jų neturėjo pradinio kapitalo, ilgai ieškojo, kol atrado savo kelią, buvo veikiami istorinių ir politinių aplinkybių, klupo ir stojosi, kol pasiekė Olimpą – tapo žymūs ir turtingi. Jų istorijos įtraukia tarsi nuotykių romanas, pažeria daugybę įdomių faktų, įkvepia ir skatina drąsiau siekti savo tikslų. |
|
Giedrius Drukteinis „Lyderiai: 50 sėkmės istorijų“ „Coca-cola“, „Lego“, „Sony“, „Johnson&Johnson“, „KFC“, „Kellog‘s“, „Philips“ – kasdien išvystame mažiausiai penkis tūkstančius prekių ženklų ant maisto ir vaistų pakuočių, drabužių etikečių, automobilių grotelių, elektroninių prietaisų, pastatų, lėktuvų, net ginklų. Prekių ženklai mus pasitinka parduotuvėse ir restoranuose, kreipiasi į mus iš televizorių ir radijo imtuvų, liejasi iš mylimųjų burnų, šmėžuoja prieš akis žaidžiant su vaikiškais žaislais.
Ką vis dėlto prekių ženklai reiškia ir kas juos sukūrė? Kas buvo tie žmonės, kurių vardus kasdien valgome, geriame, avime, mūvime, vairuojame ir įjungiame? Kas skatino tuos prekių ženklų kūrėjus tapti tuo, kuo tapo? Paskaitykite – jų istorijos įtraukia kaip nuotykių romanas, o iš jų ieškojimų, klaidų, nuopuolių ir sėkmės galima daug ko išmokti.
|
|
Giedrius Drukteinis „Kūrėjai: 50 sėkmės istorijų“ „Armani", BBC, „Braun", „Hesburger" ir kitus visiems puikiai žinomus sėkmingus prekės ženklus sukūrė itin užsispyrę ir savo idėja tikintys žmonės. Nepasiduoti ir išplėtoti mintį iki daikto gali tik nepailstantis kūrėjas! Ar žinojote, kad energinių gėrimų rinkos krikštatėvis ir „Red bull" sumanytojas iš Austrijos verslą pradėjo keliaudamas Tailande, kai pastebėjo, kad Bankoko gatvėse niekada nepailstantys rikšų vairuotojai siurbčioja kažin kokį keistą gėrimą? Ar būtumėte pagalvoję, kad kavos aparatų „Melitta" era prasidėjo nuo Drezdene gyvenusios namų šeimininkės, kuri tiesiog mėgo gerą kavą, tad ėmė ir išrado kavos filtrą? O štai pasaulinio giganto kurjerių tarnybos UPS, dabar per dieną pristatančios 14 milijonų siuntų ir krovinių, kūrėjas iš Amerikos pradėjo nuo 100 pasiskolintų dolerių ir paauglių kurjerių tarnybos, turinčios vos du dviračius... Šios ir kitos sėkmės istorijos – lyg amerikietiški kalneliai su kryčiais ir pakilimais, įkvepiančios nepasiduoti ir siekti tikslo. |
|
Gitana Ginkevičė „Verslo sparnai: kaip įkurti ir plėtoti verslą internete“ Šis pagalbininkas skirtas visiems, kurie svarsto paversti savo mėgstamą veiklą ar idėją pelningu verslu.
Knygos autorė – Gitana Ginkevičė, baigusi informacinių technologijų magistro studijas, nuo 2012-ųjų aktyviai praktikuojasi taikydama skaitmeninę rinkodarą. Praktinių skaitmeninės rinkodaros mokymų lektorė konsultuoja smulkius verslininkus, kaip technologijų pagalba galima populiarinti savo verslą ir aktyvinti pardavimus.
|
|
Carmine Gallo „Storytelling: pasakojimo meistrystė“ „Storytelling“ išmokys jus pasakoti taip, kad vienu sakiniu galėtumėte priblokšti klausytojus. Šioje knygoje sutiksite Richardą Bransoną, Sheryl Sandberg, Oprah Winfrey, Eloną Muską, Steve'ą Wynną, Tony Robbinsą, Steve'ą Jobsą ir kitus, kurie tapo savo sričių lyderiais, nes sugebėjo pasakoti gyvenimus keičiančias istorijas. Daugelis šioje knygoje minimų žmonių yra sakę TED kalbas, kurios žaibo greičiu išpopuliarėjo internete – ne dėl pateiktų duomenų, o dėl papasakotų istorijų. Jūs irgi taip galite! |
|
Rory Sutherland „Alchemija: stulbinama iracionalių idėjų galia“ Kodėl „Red Bull" toks populiarus, nors kiekvienas – kiekvienas – bjaurisi jo skoniu?
Žmonės iracionalūs – sprendimus priima vadovaudamiesi subtiliais išoriniais signalais, užuot rėmęsi objektyviomis savybėmis, tokiomis kaip skonis, kaina ar kokybė. Pasaulis nenuilstamai keičiasi ir sėkmės, vien remiantis sausais apskaitos rodikliais, nesuprojektuosi. Tad siekdami atrasti aukso gyslą privalote įvaldyti alchemiją – slėpiningąjį meną ir įdomųjį mokslą, kaip kurti idėjas, kurioms neįmanoma atsispirti.
|
|
David Burkus „Naujasis vadovavimas: kaip lyderiaujančios organizacijos griauna nusistovėjusią verslo tvarką“ Knyga „Naujasis vadovavimas“ pretenduoja tapti geriausiu verslo pertvarkymo priemonių rinkiniu.
Lietuviškų šaknų turintis amerikietis, pripažintas verslo vadybos ekspertas, bestselerių autorius, apdovanojimus pelniusių tinklalaidžių (angl. podcasts) kūrėjas David Burkus šioje knygoje dalijasi mintimis apie esmines valdymo koncepcijas ir mokslo tyrimais pagrįstas šios srities naujoves.
|
|
Raimonda Martinkutė-Kaulienė, Viktorija Stasytytė „Rizikos valdymas“ Vadovėlyje "Rizikos valdymas“ rašoma apie pasaulyje pripažintus rizikos valdymo standartus ir metodologijas, kurios gali būti pritaikytos įvairių sričių verslo įmonėse. Skaitytojai bus supažindinti su rizikos sampratos evoliucija, rizikų klasifikacija ir rūšimis, riziką sukeliančiais veiksniais. Knygoje "Rizikos valdymas" nagrinėjamas rizikos valdymo procesas – nuo rizikos nustatymo iki valdymo priemonių pasiūlymo bei rizikos valdymo plano parengimo, išskirtinis dėmesys skiriamas rizikos identifikavimo ir analizės metodams. Autorės pabrėžia ir finansinio rizikos aspekto svarbą, atskiras vadovėlio dalis skiria finansinės analizės, bankroto klausimams nagrinėti bei finansinės rizikos ypatumams ir jos valdymo priemonėms analizuoti. Taip pat detaliai nagrinėjama išvestinių vertybinių popierių tema, akcentuojamos išankstinių, ateities, pasirinkimo ir apsikeitimo sandorių galimybės taikant finansinės rizikos valdymo priemones. |
Knygas galite pasiskolinti per VILNIUS TECH Virtualiąją biblioteką. Gavę pranešimą apie paruoštą užsakymą, atvykite pasiimti leidinių į nurodytą vietą: Centrinę biblioteką (I a. holas) ar skaityklą fakultete.