Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VILNIUS TECH SKAITO mokslas pristato: „Crisis talk: negotiating with individuals in crisis“

2023-04-28
VILNIUS TECH SKAITO mokslas pristato: „Crisis talk: negotiating with individuals in crisis“
Senosios graikų-lietuvių kalbų žodyne sąvoka „krizė“ (gr. krisis κρίσις, εως, ἡ [κρίνω]) yra aiškinama taip: „ sprendimas, nuomonė, nutartis, pasirinkimas“. Keista, nes mums šis žodis labiau siejasi ne su nuomone ar sprendimu, bet su kažkokiais viską sujaukiančiais, staiga užklupusiais asmeniniais išgyvenimais, lydimais nerimo, pasimetimo, įtampos ir kitų nemalonių jausmų. Psichologinės asmens krizės pirmiausiai siejasi su sveikatos sutrikimais, artimo žmogaus netektimi, skyrybomis, darbo netekimu, būsto praradimu ir kitomis nelaimėmis ar tiesiog sudėtingais gyvenimo periodais. Prie asmeninių krizių prisideda ir šalies ar net viso pasaulio mastu esančios ir nuolat kylančios bei nerimą keliančios krizės: pandemijos, geopolitiniai iššūkiai, karai, migracijos srautai, klimato atšilimas ir t.t. Visa tai stipriai veikia žmones, kelia stresą, todėl labai svarbu laiku ir tikslingai susidoroti pirmiausia su savo asmeninėmis krizėmis, nes atsiranda saugumo jausmas artimoje aplinkoje, vidinė ramybė ir tada jau lengviau bus priimti ir šalyje ar pasaulyje kylančius neramumus.
Kovojant su savo krizėmis, pirmiausia reikia ieškoti profesionalios pagalbos, vertingų patarimų ir racionalių problemų sprendimo būdų. Pagalbą teikia įvairios organizacijos, specialistai, tačiau knygose taip pat galime rasti svarbios mums informacijos. VILNIUS TECH universiteto prenumeruojamose duomenų bazėse yra tikrai daug įvairių knygų krizės tematika. Šį kartą pristatome „Taylor and Francis“ elektroninę knygą – „Crisis talk: negotiating with individuals in crisis“, kurioje aptariami krizių ištiktų asmenų pokalbiai su specialistais, padėjusiais susidoroti su kilusiomis problemomis.
Kovojant su savo krizėmis, pirmiausia reikia ieškoti profesionalios pagalbos, vertingų patarimų ir racionalių problemų sprendimo būdų. Pagalbą teikia įvairios organizacijos, specialistai, tačiau knygose taip pat galime rasti svarbios mums informacijos. VILNIUS TECH universiteto prenumeruojamose duomenų bazėse yra tikrai daug įvairių knygų krizės tematika. Šį kartą pristatome „Taylor and Francis“ elektroninę knygą – „Crisis talk: negotiating with individuals in crisis“, kurioje aptariami krizių ištiktų asmenų pokalbiai su specialistais, padėjusiais susidoroti su kilusiomis problemomis.
Rein Ove Sikveland, Heidi Kevoe-Feldman, Elizabeth Stokoe „Crisis talk: negotiating with individuals in crisis“ | |
![]() |
Šioje knygoje nagrinėjamos konkrečių atvejų krizinės situacijos ne tik su krizės ištiktais asmenimis, bet ir su policijos akiratyje atsidūrusiais, ketinusiais nusižudyti, susižaloti ar skubios psichologinės pagalbos besikreipusiais asmenimis. Kalbėjimas yra socialinio gyvenimo pagrindas, todėl knygoje aptariami įvairūs komunikaciniai iššūkiai, įskaitant stiprų emocijų valdymą, asmenų priešiškumą ar natūraliai kylantį atmetimą. „Crisis Talk“ parodo skaitytojams, kaip pokalbyje su krizę ištiktais žmonėmis parinkti tinkamus žodžius, užduoti taiklius, tinkamai suformuluotus klausimus ir kaip valdyti šį procesą, atsižvelgiant į konkrečią situaciją. Ši knyga rekomenduojama psichologijos, sociologijos, kalbotyros ir kitų susijusių sričių specialistams bei žmonėms, dirbantiems su konflikto ir krizės ištiktais žmonėmis. |