Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
VILNIUS TECH vyko „Ateities inžinerija“ 6-ojo sezono baigiamasis renginys
2023-06-05
VILNIUS TECH vyko „Ateities inžinerija“ 6-ojo sezono baigiamasis renginys
Birželio 2 d. Vilniaus Gedimino technikos universitete (VILNIUS TECH) vyko nuotolinės ugdymo platformos „Ateities inžinerija“ (AI) Pavasario sesija. Jos metu buvo baigtas 6-asis, bene sėkmingiausias, AI sezonas – jo metu daugiau kaip 700 mokinių iš 43 mokyklų atliko ir sėkmingai pristatė 236 projektinius darbus 20-yje AI tematikų. Komandos, kurios negalėjo savo darbų pristatyti baigiamajame renginyje, tai atliko nuotoliniu būdu dar gegužės 30 d.
Ketvirtadalis iš visų sesijos metu pristatytų darbų buvo pripažinti savo tematikų nugalėtojais arba laimėjo kitus prizus. Vienos iš aktyviausių gimnazijų šį sezoną – Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos, Kauno Jono Basanavičiaus, Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo, Klaipėdos Baltijos gimnazija ir kt. Labai svarbu ir tai, kad AI veiklose aktyviai dalyvavo ir progimnazijos – Šiaulių Dainų ir Salduvės.
Projekto koordinatorius dr. Henrikas Mykolaitis atkreipia dėmesį, kad tai, jog į AI veiklas įsitraukia jauni mokiniai rodo, kad nuotolinės ugdymo platformos veikla turi perspektyvas plėstis ir kasmet pritraukti vis daugiau dalyvių.
Pavasario sesijos metu, be projektinių darbų pristatymo ir konkurso, dalyvių bendravimo ir keitimosi patirtimi, buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp VILNIUS TECH ir Šiaulių inžinerijos gimnazijos. Ši gimnazija dalyvauja AI veiklose nuo pat platformos veiklos pradžios.
Sesijos metu dalyviai klausėsi ir seminaro–diskusijos tema „Inžinerija STEAM ugdymo ekosistemoje“, kurioje dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Nacionalinės švietimo agentūros, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro, Lietuvos inžinerijos pramonės asociacijos LINPRA atstovai, 10-ies Lietuvos savivaldybių administracijų atstovai ir mokytojai.
VILNIUS TECH, vystydamas AI platformos veiklą ir būdamas daugumos Lietuvos savivaldybių partneriu Tūkstantmečio mokyklų programoje, aktyviai dalyvauja realiai kuriant būsimų inžinierių ir novatorių ugdymo ekosistemą, tad įvykusi diskusija ir jos išvados bei pasiūlymai – dar vienas žingsnis siekiant užsibrėžtų tikslų.
„AI nebūtų sulaukusi tokio didelio moksleivių, mokytojų, švietimo įstaigų dėmesio, jeigu jos įkūrėjas – dr. Henrikas Mykolaitis – nebūtų į šią veiklą investavęs tiek daug savo jėgų ir atsidavimo. Būtent jo indėlis, vystant AI veiklas yra didžiausias, būtent dėl jo skirto laiko ir nepamatuojamo indėlio apie šią nuotolinio ugdymo platformą garsiai kalba ne tik politikai, bet ir kiti žymūs visuomenės veikėjai. Dėkoju jam už pagalbą ruošiant ateities kūrėjus“, – teigia VILNIUS TECH rektorius dr. Romualdas Kliukas.
Primename, kad nuotolinė ugdymo platforma AI skirta 7-12 klasių mokinių projektinei veiklai – ji siūlo ugdymo turinį, įrankius, nuotolines bei kontaktines konsultacijas, konkursus ir profesinio orientavimo renginius 20-yje šiuolaikinės inžinerijos tematinių sričių – nuo medijų ir finansų iki darniosios aplinkos, energetikos ir robotikos inžinerijos. Tai sudaro galimybes mokiniams atlikti projektinius darbus jų pačių pasirinkta tema.
Darbams vadovauja mokytojai, padeda konsultantai – atitinkamų sričių profesionalai iš VILNIUS TECH. Būtent tokia projektinės veiklos organizavimo forma yra optimali šiuolaikinei švietimo sistemos situacijai, kai yra aiškus poreikis plėsti ir stiprinti integruotą taikomąjį STEAM dalykų ugdymą, tačiau mokytojų kompetencija tam, dažnu atveju, yra nepakankama.
Inžinerija integruoja ir pritaiko visų kitų STEAM dalykų žinias praktiniam aplinkos problemų sprendimui, siūlydama mokiniams neribotą skaičių aktualių temų jų tiriamiesiems ir kūrybiniams darbams. Svarbu tai, kad bendras AI platformos projektinių darbų bruožas yra jų orientacija į pridedamąją vertę – visuomenei, verslui ir, žinoma, sau patiems.
Alekso Jauniaus nuotraukos.
Ketvirtadalis iš visų sesijos metu pristatytų darbų buvo pripažinti savo tematikų nugalėtojais arba laimėjo kitus prizus. Vienos iš aktyviausių gimnazijų šį sezoną – Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos, Kauno Jono Basanavičiaus, Švenčionėlių Karaliaus Mindaugo, Klaipėdos Baltijos gimnazija ir kt. Labai svarbu ir tai, kad AI veiklose aktyviai dalyvavo ir progimnazijos – Šiaulių Dainų ir Salduvės.
Projekto koordinatorius dr. Henrikas Mykolaitis atkreipia dėmesį, kad tai, jog į AI veiklas įsitraukia jauni mokiniai rodo, kad nuotolinės ugdymo platformos veikla turi perspektyvas plėstis ir kasmet pritraukti vis daugiau dalyvių.
Pavasario sesijos metu, be projektinių darbų pristatymo ir konkurso, dalyvių bendravimo ir keitimosi patirtimi, buvo pasirašyta bendradarbiavimo sutartis tarp VILNIUS TECH ir Šiaulių inžinerijos gimnazijos. Ši gimnazija dalyvauja AI veiklose nuo pat platformos veiklos pradžios.
Sesijos metu dalyviai klausėsi ir seminaro–diskusijos tema „Inžinerija STEAM ugdymo ekosistemoje“, kurioje dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, Nacionalinės švietimo agentūros, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro, Lietuvos inžinerijos pramonės asociacijos LINPRA atstovai, 10-ies Lietuvos savivaldybių administracijų atstovai ir mokytojai.
VILNIUS TECH, vystydamas AI platformos veiklą ir būdamas daugumos Lietuvos savivaldybių partneriu Tūkstantmečio mokyklų programoje, aktyviai dalyvauja realiai kuriant būsimų inžinierių ir novatorių ugdymo ekosistemą, tad įvykusi diskusija ir jos išvados bei pasiūlymai – dar vienas žingsnis siekiant užsibrėžtų tikslų.
„AI nebūtų sulaukusi tokio didelio moksleivių, mokytojų, švietimo įstaigų dėmesio, jeigu jos įkūrėjas – dr. Henrikas Mykolaitis – nebūtų į šią veiklą investavęs tiek daug savo jėgų ir atsidavimo. Būtent jo indėlis, vystant AI veiklas yra didžiausias, būtent dėl jo skirto laiko ir nepamatuojamo indėlio apie šią nuotolinio ugdymo platformą garsiai kalba ne tik politikai, bet ir kiti žymūs visuomenės veikėjai. Dėkoju jam už pagalbą ruošiant ateities kūrėjus“, – teigia VILNIUS TECH rektorius dr. Romualdas Kliukas.
Primename, kad nuotolinė ugdymo platforma AI skirta 7-12 klasių mokinių projektinei veiklai – ji siūlo ugdymo turinį, įrankius, nuotolines bei kontaktines konsultacijas, konkursus ir profesinio orientavimo renginius 20-yje šiuolaikinės inžinerijos tematinių sričių – nuo medijų ir finansų iki darniosios aplinkos, energetikos ir robotikos inžinerijos. Tai sudaro galimybes mokiniams atlikti projektinius darbus jų pačių pasirinkta tema.
Darbams vadovauja mokytojai, padeda konsultantai – atitinkamų sričių profesionalai iš VILNIUS TECH. Būtent tokia projektinės veiklos organizavimo forma yra optimali šiuolaikinei švietimo sistemos situacijai, kai yra aiškus poreikis plėsti ir stiprinti integruotą taikomąjį STEAM dalykų ugdymą, tačiau mokytojų kompetencija tam, dažnu atveju, yra nepakankama.
Inžinerija integruoja ir pritaiko visų kitų STEAM dalykų žinias praktiniam aplinkos problemų sprendimui, siūlydama mokiniams neribotą skaičių aktualių temų jų tiriamiesiems ir kūrybiniams darbams. Svarbu tai, kad bendras AI platformos projektinių darbų bruožas yra jų orientacija į pridedamąją vertę – visuomenei, verslui ir, žinoma, sau patiems.
Alekso Jauniaus nuotraukos.