Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Virtuali paroda: Gabrielė Krulytė „Lelijos, lelijos“
2021-06-21
Virtuali paroda: Gabrielė Krulytė „Lelijos, lelijos“
Autorė apie parodą:
„Lelijos“ atspindi visuomenės kuriamų stereotipų dekonstravimo ir transformavimo taktiką. Naudodama žinomo Claude Monet „Vandens lelijų“ paveikslo motyvą, apeliuoju į meno standartų nureikšminimą ir naikinimą. Muziejaus pasididžiavimu laikomas eksponatas virsta vartotojiškos visuomenės sampratos ir stereotipų atspindžiu. Kūrybos, meno, menininko, garsaus tapybos darbo (istorinės įžymybės) įkontekstinimas, pasitelkiant vartotojišką kasdienybę įprasminančias priemones (markeriai, tušinukai, lipnūs lapeliai, skaitmeninė spauda) perkuria visiems žinomo, ikona tapusio darbo esmę, naikina jo „sureikšmintą“, „sudievintą“ įvaizdį. Kūrinys netenka savo prasmės. „Atspausdintas“, „pažymėtas“, jis tėra vienas iš daugelio skubančios, užduotis bei gyvenimo detales markeriu pasižyminčios visuomenės mąstymo dalių."
„Gausioje tikslų ir darbų samplaikoje viskas susilieja į vieną neatpažįstamą spalvų ir žymenų vaizdinį. Išnyksta atpažįstatumas, įvaizdis ir žinomo kūrinio reikšmė. Kas tie garsūs menininkai, kas tas menas ir jo keliama prasmė?“, - kelia klausimus parodos autorė Gabrielė Krulytė.
Virtualių parodų archyvą rasite >>>
„Lelijos“ atspindi visuomenės kuriamų stereotipų dekonstravimo ir transformavimo taktiką. Naudodama žinomo Claude Monet „Vandens lelijų“ paveikslo motyvą, apeliuoju į meno standartų nureikšminimą ir naikinimą. Muziejaus pasididžiavimu laikomas eksponatas virsta vartotojiškos visuomenės sampratos ir stereotipų atspindžiu. Kūrybos, meno, menininko, garsaus tapybos darbo (istorinės įžymybės) įkontekstinimas, pasitelkiant vartotojišką kasdienybę įprasminančias priemones (markeriai, tušinukai, lipnūs lapeliai, skaitmeninė spauda) perkuria visiems žinomo, ikona tapusio darbo esmę, naikina jo „sureikšmintą“, „sudievintą“ įvaizdį. Kūrinys netenka savo prasmės. „Atspausdintas“, „pažymėtas“, jis tėra vienas iš daugelio skubančios, užduotis bei gyvenimo detales markeriu pasižyminčios visuomenės mąstymo dalių."
„Gausioje tikslų ir darbų samplaikoje viskas susilieja į vieną neatpažįstamą spalvų ir žymenų vaizdinį. Išnyksta atpažįstatumas, įvaizdis ir žinomo kūrinio reikšmė. Kas tie garsūs menininkai, kas tas menas ir jo keliama prasmė?“, - kelia klausimus parodos autorė Gabrielė Krulytė.
Virtualių parodų archyvą rasite >>>