Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centras
Išmanių ir klimatui neutralių kompetencijų centro naujienos
Virtualios lenktynės: ko reikia pergalei?
2023-11-23
Virtualios lenktynės: ko reikia pergalei?
Šį savaitgalį vykusiame virtualiame žiedinių lenktynių čempionate „OBS Endurance Cup“ Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Transporto inžinerijos fakulteto (TIF) komanda „Transport Engineers by VILNIUS TECH University“ laimėjo pirmąją vietą.
Šiose lietuvių jau antrus metus rengtose varžybose komandos rungėsi virtualiose trasose, sukurtose pagal tikras trasas visame pasaulyje. Čempionate dalyvavo virš 200 dalyvių iš įvairių šalių bei sudarė 60 komandų po 2-5 vairuotojus. Vienu metu trasoje varžosi trijų klasių automobiliai – OBSP, LMP3 ir GT3, automobilių klasės suskirstytos pagal komandų konkurencingumą ir patirtį.
VILNIUS TECH komanda, kurią sudarė TIF studentai Dominykas Eičinas, Kristupas Žukauskas ir Ignas Kaselis, varžybose naudojo savo pačių kurtą vairavimo simuliatorių bei vairavo GT3 klasei priklausantį Mercedes-AMG GT3 Evo automobilį.
Vienas komandos narių D. Eičinas pasakoja, jog šiose varžybose, kaip ir realiose, galioja tokie patys lenktynių taisyklių reglamentai, yra atkartojamas padangų dilimas ir kitų automobilio komponentų nusidėvėjimas, skaičiuojamos kuro sąnaudos, itin tiksliai atkuriama kontaktų ir avarijų fizika. Lenktynių eigoje keičiasi ir aplinkos sąlygos – oro temperatūra bei drėgmė, trasos sukibimas ir jos būklė. Šių ištvermės varžybų eigoje komandose keičiasi ir už vairo sėdintys pilotai.
Kitas komandos narys Kristupas Liudas Žukauskas teigia, jog „Transport Engineers by VILNIUS TECH University“ dar prieš startą buvo nusiteikusi vienam sunkiausių šio čempionato etapų dėl siauros bei pavojingos trasos, todėl varžybas itin nuodugniai planavo.
Vienas komandos narių D. Eičinas pasakoja, jog šiose varžybose, kaip ir realiose, galioja tokie patys lenktynių taisyklių reglamentai, yra atkartojamas padangų dilimas ir kitų automobilio komponentų nusidėvėjimas, skaičiuojamos kuro sąnaudos, itin tiksliai atkuriama kontaktų ir avarijų fizika. Lenktynių eigoje keičiasi ir aplinkos sąlygos – oro temperatūra bei drėgmė, trasos sukibimas ir jos būklė. Šių ištvermės varžybų eigoje komandose keičiasi ir už vairo sėdintys pilotai.
Kitas komandos narys Kristupas Liudas Žukauskas teigia, jog „Transport Engineers by VILNIUS TECH University“ dar prieš startą buvo nusiteikusi vienam sunkiausių šio čempionato etapų dėl siauros bei pavojingos trasos, todėl varžybas itin nuodugniai planavo.
„Šios varžybos stipriai įsiminė itin pavojingų situacijų gausa, kurių daugumos mums pavyko išvengti. Būtent greitas, bet saugus važiavimas mūsų komandai varžybų pabaigoje leido būti tarp 5 greičiausiųjų. Puikiai suderinę techninių aptarnavimų bei pilotų pasikeitimo taktiką paskutiniąsias varžybų minutes turėjome šviežesnes padangas ir tik menkai apgadintą automobilį. Diktavome greičiausią važiavimo tempą savo klasėje ir po labai artimos kovos finišavome pirmi, antrai vietai nuo mūsų atsilikus tik keliomis sekundėmis. Galime drąsiai sakyti, kad tokio rezultato nesitikėjome, ypač po to, kai varžybų pradžioje važiavome rikiuotės gale“, – pasakojo magistrantas K. L. Žukauskas.