Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • „LinkMenų fabrikas“
  • „Faux Real Studio“
  • Studentams
    • Instruktažai
    • Dirbtuvių rezervacija
    • Praktikos pasiūlymai
    • Finansavimas ir stipendijos
    • Tarptautinės mokyklos
  • Paslaugos
    • Paslaugos
    • Edukacijos, kursai ir atvirų durų dienos
    • Vykdyti projektai
    • Dirbtuvės ir įranga
  • Įkvėpimo rinkiniai
    • Leidinys: our story
    • Studentų gidas
    • Dėstytojų gidas
    • Produktų žurnalas
    • Kiti leidiniai
    • Naujienos
  • Kontaktai
    • Kontaktai
    • Virtualus turas
Pradžia
en
„LinkMenų fabrikas“ Įkvėpimo rinkiniai Naujienos Parodoje „Studijos 2020“ – susitikimas su pirmąja Lietuvoje virtualia studente
  • Leidinys: our story
  • Studentų gidas
  • Dėstytojų gidas
  • Produktų žurnalas
  • Kiti leidiniai
  • Naujienos
Parodoje „Studijos 2020“ – susitikimas su pirmąja Lietuvoje virtualia studente
2020-02-06

Parodoje „Studijos 2020“ – susitikimas su pirmąja Lietuvoje virtualia studente

Vykstantis lūžis tarp virtualios ir papildytos realybės jau nebestebina, o mintis tapti virtualiu „influenceriu“ –reali. Pasaulyje išgarsėjęs pavyzdys – virtuali socialinių tinklų žvaigždė Lil Miquela, per trumpą laiką sulaukusi 1,9 mln. sekėjų ir dirbusi su garsiausiais mados ženklais, tokiais kaip „Prada“, „Chanel“, „Tesla“. Šiame technologijų lūžio kontekste neatsilieka ir Lietuva. Rytoj prasidedančioje tarptautinėje mokymosi, studijų ir karjeros planavimo parodoje „Studijos 2020“ įsikūrusioje Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) STEAM erdvėje lankytojai galės susipažinti su pirmąja virtualia studente, užduoti jai klausimus ir gauti atsakymus.  

Į VGTU STEAM erdvėje esantį stendą užsukęs lankytojas bus pakviestas užsidėti virtualios realybės akinius, kuriais naudodamasis jis nusikels į futuristinę universiteto miestelio aplinką, kur su juo įvairiomis temomis bendraus virtuali studentė. „Specialiai parodai sukūrėme virtualios merginos prototipą. Virtualią studentę realiu laiku vaidins mergina, dėvinti specialų kostiumą, sukurtą naudojant judesių fiksavimo (angl. Motion Capture) technologiją, suteikiant skaitmeniniam veikėjui realius judesius ir mimikas, kurie perduodami avatarui. Aktorė dėvės šalmą, prie kurio pritvirtinta įranga skaitmeninio veikėjo veido išraiškai valdyti, todėl jos avataras galės šypsotis, kalbėti bei reikšti emocijas“, – pasakoja VGTU kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ Multimedijos technologijų projektų vadovas Leonardas Žilinskas.


Parodos metu virtualios studentės ir aplinkos vizualizavimui bus naudojamas kompiuterinių žaidimų variklis „Unreal Engine“. Leonardas atkreipia dėmesį, kad dėl technologinio lūžio vaizdo atkūrimo srityje „Unreal Engine“ tampa nepakeičiamu įrankiu filmų kūrimo industrijoje. Anksčiau daug laiko užimdavo duomenų apdorojimas, grafinės medžiagos paruošimas ir vaizdų generavimas. „Jei filmo veikėjas sugeneruotas kompiuterine grafika, vaizdų generavimas trukdavo ištisus mėnesius. Pavyzdžiui, prieš daugiau nei dešimtmetį rodyto filmo „Įsikūnijimas“ vaizdai buvo generuojami specialiai sukurtame 1000 kvadratinių metrų duomenų centre, tačiau vos vieną filmo kadrą šis duomenų centras generuodavo keletą valandų. Viena filmo sekundė sudaryta iš 24 kadrų, tad galite įsivaizduoti, kiek trukdavo visas generavimo procesas“, – teigia L. Žilinskas.  

Anot Leonardo, naudojant tokias technologijas, kaip „Unreal Engine“, galutinis filmo vaizdas gali būti sugeneruojamas vos 6 milisekundžių greičiu, o tai reiškia, kad netrukus filmus ne tik žiūrėsime, bet ir galėsime keisti jų eiga, pabaigą, lygiai taip, kas vyksta žaidžiant kompiuterinius žaidimus. 

„Technologijos jau leidžia namuose turėti pakankamai gerus virtualios realybės akinius už sąlyginai nedidelę kainą. Jau netrukus kompanija „Facebook“ ruošiasi atverti „Horizon“ platformą virtualios realybės naudotojams, kur jie galės bendrauti su savo draugais ir kitais žmonėmis iš viso pasaulio. Tad artimiausiu metu pasaulis tik dar labiau „virtualės“, nes papildytos realybės akiniai ar kontaktiniai lęšiai leis judėti per miestus ar visą pasaulį, gaunant informaciją čia ir dabar – tiesiai prieš akis“, – technologines naujoves apžvelgia L. Žilinskas. 


Šalia virtualios realybės zonos VGTU STEAM stende bus ir žaliojo ekrano erdvė, kurioje lankytojai galės persikelti į futuristinę virtualią aplinką bei nusifotografuoti su virtualiu veikėju. Žaliasis ekranas, naudojant specialiąsias technologijas, perkelia realius žmones į virtualią aplinką. Spartų šalies proveržį technologijų srityje iliustruoja šiandieninė mokslo pažanga ir iš to gimstančios technologijos, leidžia žmonėms virtualiai nukeliauti į tokias vietas, kurių jie negalėjo įsivaizduoti. 

Šiuo metu vaizdo kūrimo industrijoje dažniausiai naudojami du filmavimo ir realių vaizdų sujungimo su virtualiais vaizdais būdai: žaliasis ir mėlynasis ekranai. Kine ir kitose judančio vaizdo formose šių spalvų ekranai plačiai naudojami, jais uždengiama dalis arba visas fonas, kuris vėliau yra pakeičiamas naujai sukurtais vaizdais. 

„Dažniausiai ekrano spalva yra parenkama pagal filmavimo objektus. Jei aktoriai aprengti žalsvais drabužiais ar reikalingas žalias apšvietimas, naudojamas mėlynas fonas ir atvirkščiai. Žalias ar mėlynas fonas naudojamas todėl, kad vėliau būtų galima scenos fragmentus gražiai iškirpti, neliečiant kitų filmuotų paviršių. Jis tampa tarsi permatomas, todėl po juo galima įklijuoti bet kokį norimą vaizdą. Savo stende turėsime žalią ekraną, todėl apsilankiusius dalyvius galėsime iškirpti iš realybės ir perkelti į virtualų, Cyberpunk stiliaus ir kompiuterine grafika sugeneruotą, ateities Vilnių“, – pasakoja L. Žilinskas.  

Pagrindiniame universiteto stende parodos lankytojai gaus išsamią informaciją apie studijų galimybes, stojimo sąlygas, atnaujintas studijų programas, pabendraus su dėstytojais ir studentais. Dalyvių laukia diskusija apie kosmoso ir aviacijos sektoriuje laukiamus iššūkius. Taip pat lankytojų laukia įtraukiančios paskaitos apie „fake news“, bus diskutuojama, kaip nanotechnologijos nugalės vėžį, kaip dirbtinio intelekto sprendimai pakeitė mūsų kasdienį gyvenimą. 

Vasario 6–7 dienomis vykstanti studijų paroda „Studijos 2020“ kasmet pritraukia vis daugiau studijomis ir savo karjera besidominčių 9–12 klasių moksleivių, jų tėvų ir pedagogų.
„LinkMenų fabrikas“
„LinkMenų fabrikas“
„Faux Real Studio“
„Faux Real Studio“
Studentams
Studentams
Instruktažai
Naujo vartotojo registracija
Instruktažai
Dirbtuvių rezervacija
Biurai
Medijų dirbtuvės
Mechanikos dirbtuvės
Dirbtuvių įranga
Praktikos pasiūlymai
Finansavimas ir stipendijos
Tarptautinės mokyklos
Paslaugos
Paslaugos
Paslaugos
3D spauda - DLP
3D spauda - FDM
Pjovimas ir graviravimas lazeriu
Techninės ir dizaino konsultacijos
Prototipo kūrimas
Įterptinių sistemų programavimas
Fotostudija, fotografijos ir vaizdo įrašų paslaugos
Audio studijos paslaugos
Edukacijos, kursai ir atvirų durų dienos
Vykdyti projektai
Nusiraminimo ir įsižeminimo stotelė – „Ramybės niša“ Bastėjoje
Kalbanti Bastėja
Garsinė istorijos stotelės Bastėjoje
Drėkintuvas meniniam samanų paveikslui išsaugoti
Interaktyvūs eksponatai Lietuvos Jūrų muziejui
Sausio 13-osios Atminimo stotelė
Autonominė augalų auginimo dėžė „AutoGreen“
Baby Portal
pOrtalas
Lietuvos gyvybes mokslų industrijos stendas
Blynų spausdintuvas
Burning Man meno instaliacija
Smėlio braižytuvas
Samsung Rocket
Skraidantis namas
4G automobilis
Alaus skonio stiprintuvas
Music box
Įmonės vertybių siena
Divine Mercy 3D
Princo atminimas
#NanoJesus
Interaktyvus taromatas
Išmanusis inkilas
Žalias Vilnius
LinkMedis
Interaktyvus LED ekranas
Interaktyvus nuotraukų stendas
Industrinių šviestuvų dirbtuvės
Šviestuvų dirbtuvės senjorams
Dirbtuvės ir įranga
Įkvėpimo rinkiniai
Įkvėpimo rinkiniai
Leidinys: our story
Studentų gidas
Dėstytojų gidas
Produktų žurnalas
Kiti leidiniai
Naujienos
Kontaktai
Kontaktai
Kontaktai
Virtualus turas
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybiškumo ir inovacijų centras “LinkMenų fabrikas”
Linkmenų g. 28, Vilnius   
Telefonas (0 5) 251 2473   El. paštas crypt:bGlua21lbnVmYWJyaWthc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdA==:xx crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA