Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • „LinkMenų fabrikas“
  • „Faux Real Studio“
  • Studentams
    • Instruktažai
    • Dirbtuvių rezervacija
    • Praktikos pasiūlymai
    • Finansavimas ir stipendijos
    • Tarptautinės mokyklos
  • Paslaugos
    • Paslaugos
    • Edukacijos, kursai ir atvirų durų dienos
    • Vykdyti projektai
    • Dirbtuvės ir įranga
  • Įkvėpimo rinkiniai
    • Leidinys: our story
    • Studentų gidas
    • Dėstytojų gidas
    • Produktų žurnalas
    • Kiti leidiniai
    • Naujienos
  • Kontaktai
    • Kontaktai
    • Virtualus turas
Pradžia
en
„LinkMenų fabrikas“ Įkvėpimo rinkiniai Naujienos Pirmąjį kartą Lietuvoje: 3D animacijos ir judesių fiksavimo dirbtuvės
  • Leidinys: our story
  • Studentų gidas
  • Dėstytojų gidas
  • Produktų žurnalas
  • Kiti leidiniai
  • Naujienos
Pirmąjį kartą Lietuvoje: 3D animacijos ir judesių fiksavimo dirbtuvės
2018-04-18

Pirmąjį kartą Lietuvoje: 3D animacijos ir judesių fiksavimo dirbtuvės

Ką bendro turi žymieji avatarai iš Džeimso Kamerono kultinio filmo „Įsikūnijimas“ (2009), Cezaris iš pernai kinuose pasirodžiusio filmo „Karas už beždžionių planetą“ (2017) ir klasika tapęs kompiuterinis žaidimas „Persijos Princas“ (1989)? Visi pastarieji personažai sukurti naudojant tą pačią judesių fiksavimo (angl. Motion Capture) technologiją, suteikiant skaitmeniniam personažui žmogaus judesius bei mimikas. Praėjusią savaitę Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Multimedijos ir kompiuterinio dizaino studijų programos studentai pirmieji Lietuvoje turėjo galimybę išbandyti šias technologijas specialių dirbtuvių metu, vykusių VGTU „LinkMenų fabrike“.

Judesių fiksavimas įprastai apibrėžiamas kaip objektų ar žmonių judėjimo skaitmeninis registravimo procesas. Nors šis metodas naudojamas daugelyje sričių, pats populiariausias jis yra kino ir kompiuterinių žaidimų kūrimo industrijoje. Specialų sensorinį kostiumą vilkinčiam aktoriui technologija leidžia savo judesių ir veido išraiškų pagalba kontroliuoti kompiuteriu kurtą personažą, kitaip tariant, suteikti savo žmogiškąsias savybes animaciniams herojams ar bet kokiems kitiems objektams – augalams, daiktams, gamtos reiškiniams ir pan.

Per pastaruosius kelis dešimtmečius ši technologija padarė didžiulį šuolį ir savo įtaka kino industrijai yra prilyginama spalvoto kino atsiradimui. Minėti Holivudo filmai „Įsikūnijimas“ ir „Karas už beždžionių planetą“ yra plačiai pripažinti kino stebuklai, demonstruojantys ambicingiausias šios technologijos panaudojimo galimybes. Sunku patikėti, kad pirma judesių fiksavimo technologijos atsiradimo  užuomazga laikoma  vos prieš 28-erius metus sukurtas kompiuterinis žaidimas „Persijos Princas“, kai žaidimo kūrėjas Jordanas Mechneris, norėdamas suteikti personažui daugiau žmogaus judesių plastikos, panaudojo vaizdo įrašus su savo broliu bei perkėlė jo judesius į kompiuterinį žaidimą.

Šių bei daugelio kitų pavyzdžių įkvėpti, VGTU studentai analizavo, kūrė personažus, suteikdami jiems savo eiseną, šokių judesius ir kitus triukus. Pirmiausia, vilkėdami specialius kostiumus su sensoriais, studentai fiksavo savo judesius bei kūrė trimačius modelius, vėliau laukė duomenų apdorojimo ir personažų animavimo darbai. Iš dūmų gimstantis žmogus, žmogaus kūne vešintys augalai ar keliaujantys miltų maišai – visa tai gimė dirbtuvių metu. Lietuvoje pirmąjį kartą vykusioms 3D animacijos judesių fiksavimo dirbtuvėms vadovavo  Žilvinas Lilas – Kelno medijų meno akademijos profesorius, vienas iš Paidia instituto Kelne įkūrėjų, pats, prieš pradėdamas akademinę karjerą, dirbęs „Disney“ kompanijoje, kur kūrė 3D animacijos efektus bei personažus Holivudo filmams.

„Labai džiaugiamės galėdami suteikti savo studentams galimybę dirbti su didžiausių kino kompanijų naudojama profesionalia technika. Surinkome tarptautinę komandą, tad dirbtuvės suteikė vertingų žinių, neįkainojamos patirties ne tik studentams, bet ir dėstytojams“, – sako VGTU Grafinių sistemų katedros lektorė ir dirbtuvių organizatorė Rytė Žiūrienė.
Pasak VGTU Kūrybiškumo ir inovacijų centro „LinkMenų fabrikas“ direktoriaus Ado Meškėno,  kuriant realius produktus, neužtenka taikyti vienos technologijos, svarbu suprasti jų visumą ir derinimo galimybes. Tad ilgalaikis šių ir kitų 3D skenavimo, modeliavimo, animacijos, virtualios ir papildytos realybės dirbtuvių tikslas – stiprinti būsimų multimedijų specialistų praktinius įgūdžius bei prisidėti prie kūrybinių industrijų sektoriaus vystymo Lietuvoje.

Šios dirbtuvės turės ir tęstinumą – finansuojamos Baltijos šalių ir Vokietijos aukštųjų mokyklų biuro lėšomis, jos birželio mėnesį persikels į Kelno menų akademiją. Į Vokietijoje vyksiančias dirbtuves važiuos VGTU multimedijos studentai, prie jų prisijungs dalyviai ir iš kitų Europos šalių. Rudenį taip pat planuojama dirbtuves pratęsti VGTU „LinkMenų fabrike“, kur į viešas darbų peržiūras bus kviečiami visi norintys.








 
„LinkMenų fabrikas“
„LinkMenų fabrikas“
„Faux Real Studio“
„Faux Real Studio“
Studentams
Studentams
Instruktažai
Naujo vartotojo registracija
Instruktažai
Dirbtuvių rezervacija
Biurai
Medijų dirbtuvės
Mechanikos dirbtuvės
Dirbtuvių įranga
Praktikos pasiūlymai
Finansavimas ir stipendijos
Tarptautinės mokyklos
Paslaugos
Paslaugos
Paslaugos
3D spauda - DLP
3D spauda - FDM
Pjovimas ir graviravimas lazeriu
Techninės ir dizaino konsultacijos
Prototipo kūrimas
Įterptinių sistemų programavimas
Fotostudija, fotografijos ir vaizdo įrašų paslaugos
Audio studijos paslaugos
Edukacijos, kursai ir atvirų durų dienos
Vykdyti projektai
Nusiraminimo ir įsižeminimo stotelė – „Ramybės niša“ Bastėjoje
Kalbanti Bastėja
Garsinė istorijos stotelės Bastėjoje
Drėkintuvas meniniam samanų paveikslui išsaugoti
Interaktyvūs eksponatai Lietuvos Jūrų muziejui
Sausio 13-osios Atminimo stotelė
Autonominė augalų auginimo dėžė „AutoGreen“
Baby Portal
pOrtalas
Lietuvos gyvybes mokslų industrijos stendas
Blynų spausdintuvas
Burning Man meno instaliacija
Smėlio braižytuvas
Samsung Rocket
Skraidantis namas
4G automobilis
Alaus skonio stiprintuvas
Music box
Įmonės vertybių siena
Divine Mercy 3D
Princo atminimas
#NanoJesus
Interaktyvus taromatas
Išmanusis inkilas
Žalias Vilnius
LinkMedis
Interaktyvus LED ekranas
Interaktyvus nuotraukų stendas
Industrinių šviestuvų dirbtuvės
Šviestuvų dirbtuvės senjorams
Dirbtuvės ir įranga
Įkvėpimo rinkiniai
Įkvėpimo rinkiniai
Leidinys: our story
Studentų gidas
Dėstytojų gidas
Produktų žurnalas
Kiti leidiniai
Naujienos
Kontaktai
Kontaktai
Kontaktai
Virtualus turas
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Vilniaus Gedimino technikos universiteto Kūrybiškumo ir inovacijų centras “LinkMenų fabrikas”
Linkmenų g. 28, Vilnius   
Telefonas (0 5) 251 2473   El. paštas crypt:bGlua21lbnVmYWJyaWthc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdA==:xx crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA