Apie katedrą
Baigiamųjų darbų įkėlimo instrukcija
TTĮ katedros studentas laimėjo „Porsche klubas Lietuva“ vardinę stipendiją
Gegužės pradžioje VGTU Transporto inžinerijos fakulteto studentams įteiktos Asociacijos „Porsche klubas Lietuva“ vardinės stipendijos 2017–2018 mokslo metams.
Vienas iš stipendijos laimėtojų – Transporto technologinių įrenginių katedros trečiakursis, Transporto technologinių sistemų inžinerijos specializacijos studentas Vygantas Verbilis.
Studentai, pretenduodami laimėti stipendiją, turėjo sukurti ir pateikti vaizdo įrašą, kuriame ne tik papasakojo apie save, savo studijų Vilniaus Gedimino technikos universitete tikslus bei ateities planus transporto srityje, bet ir pademonstravo žinias apie Porsche automobilius.
„Porsche klubas Lietuva“, bendradarbiaudamas su VGTU Transporto inžinerijos fakultetu jau trečius metus skiria studentams stipendijas, skatindami domėtis automobiliais bei siekti aukščiausių studijų rezultatų.
Vardinę stipendiją įteikė klubo prezidentas Edvinas Mamedovas bei klubo narys Rytis Paulauskas. Stipendijų laimėtojus pasveikino VGTU rektorius prof. Alfonsas Daniūnas, Strateginės partnerystės prorektorė doc. Asta Radzevičienė bei Transporto inžinerijos fakulteto dekanas prof. Olegas Prentkovskis.



Magr. Larisa Valentinovič ir dokt. Andrius Ružinskas dalyvavo tarptautinėje konferencijoje
Transporto technologinių įrenginių katedros magistrantė Larisa Valentinovič (vadovas prof. habil. dr. Henrikas Sivilevičius) ir doktorantas Andrius Ružinskas (vadovas prof. habil. dr. Henrikas Sivilevičius) dalyvavo tarptautinėje konferencijoje The 10th International Conference ENVIRONMENTAL ENGINEERING 10th ICEE.
Magr. Larisa Valentinovič skaitė pranešimą "Traukinių eismo valdymo plėtros galimybės, remiantis Europos geležinkelių eismo valdymo sistemų "Rail Baltica" ruože įgyvendinimu ("Development of the Train Traffic Regulation Method for "Rail Baltica" Line Based on the Implementation of the European Train Traffic Control Systems").
Dokt. Andrius Ružinskas pristatė pranešimą tema "Padangų sąveikos su ledu tyrimai ir palyginimas" (Investigation and Comparison of Tires Performance on Ice").
Magr. Larisa Valentinovič skaitė pranešimą "Traukinių eismo valdymo plėtros galimybės, remiantis Europos geležinkelių eismo valdymo sistemų "Rail Baltica" ruože įgyvendinimu ("Development of the Train Traffic Regulation Method for "Rail Baltica" Line Based on the Implementation of the European Train Traffic Control Systems").
Dokt. Andrius Ružinskas pristatė pranešimą tema "Padangų sąveikos su ledu tyrimai ir palyginimas" (Investigation and Comparison of Tires Performance on Ice").
TTĮ katedros doktorantai dalyvavo konferencijoje
Transporto technologinių įrenginių katedros pirmojo kurso doktorantai dalyvavo 10-ojoje nacionalinėje jūros mokslų ir technologijų „Jūros ir krantų tyrimai 2017“ teminėje konferencijoje.
Dokt. Paulius Bogdevičius skaitė pranešimą "TRANSMISIJOS SU KARDANINIAIS VELENAIS DINAMINIŲ CHARAKTERISTIKŲ TYRIMAS". Dokt. Mykola Karpenko pristatytė stendinį pranešimą "HYDRAULIC ENERGY-SAVING SYSTEM BASED ON EFFECT OF HYDRAULIC IMPACT".
Dokt. Paulius Bogdevičius skaitė pranešimą "TRANSMISIJOS SU KARDANINIAIS VELENAIS DINAMINIŲ CHARAKTERISTIKŲ TYRIMAS". Dokt. Mykola Karpenko pristatytė stendinį pranešimą "HYDRAULIC ENERGY-SAVING SYSTEM BASED ON EFFECT OF HYDRAULIC IMPACT".
Tai buvo pirmosios TTĮ katedros pirmųjų metų doktorantų prezentacijos mokslo konferencijoje. Po konferencijos doktorantai aplankė Palangos tiltą, nes dokt. Mykola Karpenko pirmą kartą buvo Palangoje.



Kūrybinio konkurso "Išgelbėk Gedimino kalną!" nugalėtojai
Transporto technologinių įrenginių katedra organizavo konkursą „Išgelbėk Gedimino kalną!”, kurio tikslas buvo sukurti unikalią įrangą, skirtą Gedimino kalno rekonstrukcijos darbams atlikti. Nugalėtojais tapo Transporto technologinių sistemų inžinerijos specializacijos trečio kurso studentai Andrius Kučiauskas ir Gedas Dauskurdas, kurių idėja buvo pripažinta geriausia. Studentai sukūrė mobilią platformą su atraminėmis kojomis, kuri, traukiama plieninių lynų, gali judėti kalno paviršiumi ir stovėti ant jo horizontalioje padėtyje, užtikrinant darbuotojų saugumą.
Platformos veikimo principas: darbo pradžioje platforma stovi ant ratų. Įjungiami motoreduktoriai ir platforma pradeda judėti aukštyn arba žemyn. Posūkio varikliai reguliuoja priekinių kojų pasisukimo kampą. Pakilus ar nusileidus į reikiamą vietą, priekinės kojos atsilenkia ir priglunda prie kalno reljefo. Suradus rekonstrukcijos darbams atlikti tinkamą vietą, įjungiama elektrinė linijinė pavara ir pradedami stumti papildomi vamzdžiai su atraminėmis pėdomis. Pavaros mechanizmai reguliuojami atskirai, todėl galima sureguliuoti horizontalią padėtį, atsižvelgiant į kalno reljefą. Sureguliavus padėtį, platforma paruošta darbui. Baigus darbą, platformos galinės kojos grįžta į pradinę padėtį. Priekinės kojos grįžta ant ratų ir platforma gali tęsti judėjimą kalno paviršiumi.
Platformos veikimo principas: darbo pradžioje platforma stovi ant ratų. Įjungiami motoreduktoriai ir platforma pradeda judėti aukštyn arba žemyn. Posūkio varikliai reguliuoja priekinių kojų pasisukimo kampą. Pakilus ar nusileidus į reikiamą vietą, priekinės kojos atsilenkia ir priglunda prie kalno reljefo. Suradus rekonstrukcijos darbams atlikti tinkamą vietą, įjungiama elektrinė linijinė pavara ir pradedami stumti papildomi vamzdžiai su atraminėmis pėdomis. Pavaros mechanizmai reguliuojami atskirai, todėl galima sureguliuoti horizontalią padėtį, atsižvelgiant į kalno reljefą. Sureguliavus padėtį, platforma paruošta darbui. Baigus darbą, platformos galinės kojos grįžta į pradinę padėtį. Priekinės kojos grįžta ant ratų ir platforma gali tęsti judėjimą kalno paviršiumi.
„Išgelbėk Gedimino kalną!” konkurso nugalėtojai buvo apdovanoti piniginiu prizu bei diplomais.
Transporto technologinių įrenginių katedros darbuotojai linki laimėtojams sėkmės tolimesniuose kūrybiniuose darbuose!

dr. Justas Bražiūnas dalyvavo renginyje gimnazistams "Karjeros dienos 2016"
Šių metų gruodžio 9 d. katedros lektorius dr. Justas Bražiūnas lankėsi Kupiškio Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijoje vykusiame tradiciniame renginyje „Karjeros dienos 2016“. Renginio metu skirtingų amžiaus grupių gimnazistams buvo skaitomos paskaitos apie transporto inžinieriaus profesijos išskirtinumą ir svarbą, transporto sektorių ir jo įtaką šalies ūkiui, didėjantį inžinierių poreikį Lietuvos darbo rinkoje, studijų Vilniaus Gedimino technikos universitete privalumus. Diskutuota apie absolventų galimybes atlikti praktikas bei išvykti į stažuotes užsienyje. Taip pat, pristatyta katedros veikla, turima įranga, įdomiausi bakalaurantų ir magistrantų baigiamieji darbai, studentų pasiekimai ir jų sėkmės istorijos įsidarbinant bei sėkmingai kopiant karjeros laiptais.
Katedros docentas dalyvavo Vilniaus licėjaus moksleiviams skirtame paskaitų ir praktinių užsiėmimų cikle
Guodžio 13 d. Transporto inžinerijos fakultete vykusių paskaitų ir praktinių užsiėmimų cikle Vilniaus licėjaus auklėtinius sutiko Transporto technologinių įrenginių katedros docentas Viktor Skrickij ir Automobilių transporto katedros docentas Robertas Pečeliūnas.
Nuo 10 val. moksleivių laukė docentas Viktor Skrickij su teorine paskaita apie autonominį transportą. Svečiai iš Vilniaus licėjaus paskaitos metu buvo supažindinti su autonominių transporto priemonių vystymosi tendencijomis. Buvo nagrinėjami uždaviniai, kuriuos reikia išspręsti norint pakeisti įprastines transporto priemones autonominėmis.
Docentas Viktor Skrickij taip pat pristatė temą apie lenktyninio automobilio telemetrijos sprendimus ir duomenų analizę iš praktinės pusės. Praktinio užsiėmimo metu moksleiviams buvo pristatyta lengvuosiuose automobiliuose montuojama įranga transporto priemonių dinaminių parametrų nustatymui realiame laike, aptartos panaudojimo galimybės ruošiant transporto priemonę lenktynėms.
Po pietų paskaitas perėmė docentas Robertas Pečeliūnas, licėjaus auklėtinius supažindinęs su šiuolaikinių automobilių saugumo technologijomis ir su automobilio slydimo sistema.
Vytauto Didžiojo gimnazijos moksleivio apsilankymas Transporto technologinių įrenginių katedroje
2016 metų lapkričio 30 ir gruodžio 2 dienomis katedroje lankėsi 12-tos klasės moksleivis iš Vytauto Didžiojo gimnazijos. Pagal programą "Savaitė aukštojoje mokykloje" jis pareiškė norą Transporto inžinerijos fakultete lankyti paskaitas, pratybas, laboratorinius darbus, dalyvauti jų ir kursinių projektų gynime. Tai jau antri metai, kai Transporto inžinerijos fakultete lankosi moksleiviai pagal projektą "Savaitė aukštojoje mokykloje". Moksleivis turėjo galimybę dalyvauti katedros „Technologinių įrenginių diagnostikos metodų“ paskaitoje ir laboratoriniuose darbuose, „Hidraulinių ir pneumatinių sistemų“ laboratoriniuose darbuose bei „Kompiuterizuoto projektavimo ir modeliavimo“ pratybose.
Transporto technologinių įrenginių katedros lektorius dalyvavo Erasmus+ mokymuose Ispanijoje

Š.m. liepos 23–29 dienomis VGTU Transporto inžinerijos fakulteto (TIF) Transporto technologinių įrenginių katedros (TTIK) lektorius Šarūnas Šukevičius dalyvavo Erasmus+ programos KA1 mokymuose - „Socialinių ir profesinių įgūdžių ugdymas taikant grupinius dinaminius metodus“.
TTIK lektorius Šarūnas Šukevičius dalyvavo savaitės trukmės mokymuose kuriuos organizavo “CERVANTES TRAINING S.L." (Madridas, Ispanija), mokymų tema kursuose - "Let’s make our school more international: European Project Planning, Design, Management and Funding under Erasmus+". Pagal kursų programą, pirmosios dvi dienos buvo individualiam dalyvių prisistatymui, susipažinimui ir ekskursijoms Alcala de Henares mieste. Alcala de Henares miestas garsus visoje Ispanijoje ir už jos ribų dėl savo universiteto, įkurto 1293 m., ir žinoma dėl to, kad tai yra garsaus Ispanijos rašytojo Migelio Servanteso gimtasis miestas. Likusios mokymų dienos buvo skirtos Erasmus+ programos finansuojamų projektų pagal KA1 ir KA2 veiklas paraiškų ruošimui, projekto valdymo organizavimui, dažniausiai pasitaikančių problemų sprendimui.
Šios išvykos metu TTIK lektorius užmezgė naujų kontaktų būsimoms bendradarbiavimo ERASMUS+ programos paraiškoms, pasisėmė tarpkultūrinio bendravimo patirties, patobulino anglų kalbos žinias bei turėjo galimybę pažinti iš arčiau ispanų šalį ir kultūrą.
VILNIAUS INŽINERINIO LICĖJAUS MOKINIŲ INŽINERINIO UGDYMO UŽSIĖMIMAI
2016 09 23 dieną katedroje vyko Vilniaus inžinerinio licėjaus mokinių inžinerinio ugdymo užsiėmimai, kuriuose dalyvavo XII A, B, C klasės. Katedros vedėjas prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius pristatė teorinę paskaitą tema „Kodėl juda transporto mašinos“. Paskaitos metu buvo aiškinama apie šiuolaikinės transporto mašinos sandarą, transporto mašinos sistemų sąveiką, mašinos judėjimo principus. Remiantis Niutono dėsniais aiškino kietųjų kūnų, skysčių bei dujų judėjimą ir tarpusavio sąveiką, trinties jėgas, jų veikimo kryptis ir dydžius. Buvo aiškinamas „hidrodinaminio pleišto“ efektas bei hidrodinaminių guolių veikimo principai, mechaniniai virpesiai ir jų panaudojimas kuriant transporto mašinas ir diagnozuojant jų gedimus.
Praktinio užsiėmimo metu prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius pristatė temą „Transporto mašinos važiavimo per greičio mažinimo „kauburėlį“ parametrų nustatymas priklausomai nuo važiavimo greičio ir kliūties parametrų“. Mokiniai buvo supažindinti, kaip panaudojant kompiuterinę programą sukuriamas kliūties profilis, pasirenkami transporto mašinos parametrai. Nustatoma vertikalios jėgos, veikiančios į mašinos ratą, priklausomybė nuo važiavimo greičio.
Dr. Viktor Skrickij praktinio užsiėmimo metu mokiniams pristatė temą „Hidraulinės-pneumatinės sistemos (gesinimo įrenginys) fizinių procesų parametrų matavimas“. Pademonstravo, kaip nustatoma atatrankos jėga, panaudojant pagreičių matuoklius. Greitumine vaizdo kamera buvo įrašomas vandens išpurškimo procesas, analizuojamas vandens lašelių greičių pasiskirstymas. Mokiniai turėjo galimybę patys išbandyti gesinimo įrenginį.
Įdomioji transporto inžinerija – kas tai?
Rugsėjo 16 dieną vykusiame tryliktame mokslo festivalyje „Erdvėlaivis Žemė 2016“ tradiciškai dalyvavo ir katedros atstovai. Įdomioji transporto inžinerija – kas tai? Į šį klausimą katedros vedėjas prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius trijų paskaitų ciklo metu atsakė, pasitelkdamas praktinius pavyzdžius ir studentų sukurtus įrenginius. Katedros doktorantai Algimantas Danilevičius ir Nykola Karpenko pademonstravo transporto priemonę ant oro pagalvės, pneumatinį ekskavatorių, važiuojančią ir ieškančią kelio transporto priemonę (modelinį-robotą), sumaniąją roboto ranką ir keletą kitų. Prototipų gamybai naudotas 3D spausdintuvas. Dėstytojai paaiškino šių išmanių įrenginių veikimo principus, valdymo ypatumus, kūrimo etapus. Dalyviai turėjo galimybę patys išmėginti šių įrenginių veikimą.
Prof. Marijonas Bogdevičius skaitė paskaitą akcinėje bendrovėje "ORLEN Lietuva" ekspertų klube
Rugpjūčio 19 d. Akcinėje bendrovėje "ORLEN Lietuva" ekspertų klube bendrovės technologams ir mechanikams apie hidraulikos procesų tyrimus vamzdynuose sutiko pravesti prof. hab. dr. Marijonas Bogdevičius, Vilniaus Gedimino Technikos Universiteto Transporto inžinerijos fakulteto Transporto technologinių įrenginių katedros vedėjas.
Profesoriaus pasiūlyta pranešimo tema „Naftos antiturbulentinių priedų naudojimas ir hidraulinių nuostolių mažinimas vamzdynuose. Hidrodinaminių procesų tyrimai vamzdynuose“ yra labai artimi akcinei bendrovei "ORLEN Lietuva", nes naftos perdirbimo įrenginių eksploatavimo metu nuolatos vyksta hidrodinaminiai procesai. Prezentacijos metu buvo apžvelgta mokslinių darbų bei tarptautinių projektų pasiekti rezultatai, pateikti problemų sprendimo pavyzdžiai.
Tarp doktorantų bei magistrantų darbų, minimų prezentacijoje, buvo Vamzdynų ir terminalo operacijų padalinio Terminalo operacijų grupės pamainos viršininko Kęstučio Joniko darbas, nes profesorius buvo Kęstučio vadovas atliekant mokslinį tiriamąjį darbą.
Profesorius paragino visada prisiminti, kad personalas, eksploatuojantis bei aptarnaujantis įrenginius ar atliekantis remonto darbus, spręsdamas kasdienes problemas visų pirma turi sugebėti vis sau kelti klausimą „kodėl“ vyksta vienoki ar kitokie procesai, nes tik mokant sau palaipsniui atsakyti į tuos kylančius „kodėl“, galima suprasti kada atsakymo reikia ieškoti plačiau ar kitur.
Prieš prezentaciją prof. hab. dr. M. Bogdevičius turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su įmone, nes Technologijos ir investicijų skyriaus Gamybos palaikymo grupės vyresnysis inžinierius technologas Saidas Pervainis ekskursijos metu parodė pagrindinius gamybinius įrenginius bei esančias komunikacijas.
Prezentacijos metu profesorius pastebėjo, kad norint ieškoti bendrovės gamybiniuose padaliniuose energijos optimizavimo ar efektyvinimo būdų, problemos turi būti sprendžiamos visas komunikacijas ar vamzdynus laikant vieninga sistema, bet tai jau būtų labai didelis iššūkis visiems.
Tikimasi, kad akcinės bendrovės "ORLEN Lietuva" ekspertų klubo dalyviams tos praleistos valandos su profesoriumi buvo įdomios ir naudingos, nes iš pateiktų pavyzdžių galima bus rasti daug galimų problemų sprendimų būdų arba bent paprasčiau jas rasti.


Transporto technologinių įrenginių katedros dėstytojai bendrauja su verslo įmone AB "ORLEN LIETUVA"
2016.07.20 VGTU transporto inžinerijos fakulteto Transporto technologinių įrenginių katedros profesorius habil.dr. Marijonas Bogdevičius dalyvavo AB „ORLEN LIETUVA“ Būtingės terminalo organizuotame seminare „Būtingės terminalo ir magistralinių vamzdynų plėtros ir bendradarbiavimo potencialios galimybės“. Prof. M. Bogdevičius skaitė mokslinį pranešimą „NAFTOS ANTITURBULENTINIŲ PRIEDŲ NAUDOJIMAS IR HIDRAULINIŲ NUOSTOLIŲ MAŽINIMAS VAMZDYNUOSE. HIDRODINAMINIŲ PROCESŲ TYRIMAI VAMZDYNUOSE“. Seminare dalyvavo Klaipėdos universiteto profesoriai, AB „Klaipėdos Nafta“ bei AB „ORLEN LIETUVA“ atstovai. Seminare dalyviai aptarė galimybes dėl bendradarbiavimo sprendžiant aktualias mokslines ir technines problemas.
2016 metais apginti magistro baigiamiegi darbai
2016 metais vyko magistro baigiamųjų darbų gynimas pristatant unikalius tyrimus, atliktus rašant savo baigiamuosius darbus.
Apgintų baigiamųjų darbų temos:
Paulius Bogdevičius "Popieriaus gamybos pneumatinės technologinės linijos efektyvumo didinimas"
Karolis Kirna "Bepiločio kvadrakopterio dinaminių procesų tyrimas"
Domantas Mozūraitis "Padangos slėgio įtakos transporto priemonės eksploatacinėms savybėms tyrimas"
Virginijus Kuklys "Dyzelinių degalų parametrų ir jų įtakos realioms vilkiko degalų sąnaudoms tyrimas"
Robert Molis "Automobilio ir pėsčiojo sąveika"
Andrius Osipovas "Suspausto oro inovatyvaus generavimo įrenginio hidrodinaminių procesų tyrimas"
Šarūnas Jankauskas "Karjero savivarčio darbo proceso optimizavimas"
Mindaugas Vyšniauskas "Triukšmo automobilių keliuose dinamikos ir mažinimo priemonių veiksmingumo tyrimas"
Augustinas Gudelis "Naujų valstybinės reikšmės kelių rato sukibimo su danga koeficiento variacijos tyrimas ir vertinimas"
Albert Ignatavičius "Elektrinio dviračio dinaminių procesų tyrimas"
Katedroje lankėsi UAB "TechVitas" atstovai
Sausio 29 dieną Transporto technologinių įrenginių katedroje lankėsi UAB "TechVitas" atstovai: inžinierius Gabrielius Skersys ir vadovo asistentė Nijolė Jokubauskienė. Nuo 2015 metų katedra bendradarbiauja su šia bendrove. Bendrovės atstovai su Transporto technologinių įrenginių katedros vedėju prof. Marijonu Bogdevičiumi aptarė bendradarbiavimo gaires. Svečiai susipažino su TTĮ katedros laboratorija, mokymo baze, interesų kryptimis bei pasiekimais. 2016 metų sausio pradžioje UAB "TechVitas" padovanojo detales ir mazgus reikalingus, katedroje kuriamo, "Energiją sugeriančio pneumatinio mechaninio, hidraulinio mechanizmo" modelio gamybai.
Katedros lektorius J. Bražiūnas dalyvavo renginyje moksleiviams „Karjeros dienos 2015“
Šių metų gruodžio 4 d. katedros lektorius dr. Justas Bražiūnas lankėsi Kupiškio Lauryno Stuokos – Gucevičiaus gimnazijoje vykusiame renginyje moksleiviams „Karjeros dienos 2015“. Renginio metu moksleiviams buvo skaitoma paskaita apie transporto inžinieriaus profesiją, transporto svarbą šalies ūkiui, didėjantį inžinierių poreikį darbo rinkoje, inžinerinių studijų procesą Vilniaus Gedimino technikos universitete, absolventų galimybes atlikti praktikas bei išvykti studijuoti į užsienį. Taip pat, pristatyta katedros veikla, turima įranga, įdomiausi bakalaurantų ir magistrantų baigiamieji darbai, studentų pasiekimai ir jų sėkmės istorijos įsidarbinant bei sėkmingai kopiant karjeros laiptais.
Katedroje lankėsi Vilniaus inžinerijos licėjaus mokiniai
Šių metų lapkričio 20 d. katedroje lankėsi Vilniaus inžinerijos licėjaus mokiniai bei atliko 3 laboratorinius darbus:
- Automobilio hidraulinio amortizatoriaus charakteristikų nustatymas: moksleiviai buvo supažindinti su amortizatorių bandymų stendu, matuotas amortizatoriaus pasipriešinimo jėgos kitimas bėgant laikui prie skirtingo žadinimo dažnio.
- Hidraulinės-pneumatinės sistemos (gesinimo įrenginio) fizinių procesų parametrų matavimas: panaudojus pagreičių matuoklius nustatyta atatrankos jėga, greitumine vaizdo kamera įrašytas vandens išpurškimo procesas, analizuotas vandens lašelių greičių pasiskirstymas.
- Transporto mašinos važiavimo per greičio mažinimo „kauburėlį“ parametrų nustatymas priklausomai nuo važiavimo greičio ir kliūties parametrų: panaudojant kompiuterinę programą buvo sukurtas kliūties profilis, parinkti transporto mašinos parametrai, nustatyta ratą veikiančios vertikalios jėgos priklausomybė nuo važiavimo greičio.
Darbus vedė katedros meistras A. Danilevičius, lekt. dr. V. Skrickij ir vedėjas prof. habil. dr. M. Bogdevičius.
Katedroje lankėsi UAB „Witraktor“ atstovai
Šių metų lapkričio 17 d. katedroje lankėsi UAB „Witraktor“ atstovai: „Caterpillar“ mažosios statybinės technikos vadovas Baltijos šalyse Mindaugas Lapienis ir Witraktor technikos nuomos vadybininkas, buvęs katedros magistrantas Simas Ivanauskas. M. Lapienis skaitė paskaitą „Naujų technologijų pritaikymas „Caterpillar“ technikoje: hibridinis elektrinis buldozeris“ katedros ketvirto kurso studentams. S. Ivanauskas supažindino studentus su praktikos atlikimo bei įsidarbinimo įmonėje galimybėmis.
Katedros studentų darbai buvo demonstruojami parodoje „Mokykla be sienų“
Šių metų lapkričio 6-7 d. „Litexpo“ parodų rūmuose vykusioje parodoje moksleiviams „Mokykla be sienų“ buvo demonstruojami katedros studentų kūrybinio kompleksinio projekto metu sukurti įrenginiai.
Katedroje lankėsi Lietuvos geležinkelių infrastruktūros direkcijos atstovai
Šių metų lapkričio 4 d. katedroje svečiavosi AB „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros direkcijos diagnostikos centro atstovai: viršininkas Arvydas Miliauskas, bėgių techninės priežiūros laboratorijos viršininkas Darius Valba ir elektrotechnikos laboratorijos vyr. specialistas Petras Akstinas. Katedros vedėjas supažindino svečius su katedros vykdoma moksline veikla bei sprendžiamomis problemomis. Vizito metu svečiams buvo pristatytos katedros laboratorijos, turima matavimo bei programinė įranga, studentų kūrybinio kompleksinio projekto metu sukurti įrenginiai. Prie apvalaus stalo buvo aptartos bendradarbiavimo galimybės sprendžiant AB „Lietuvos geležinkeliai“ mokslines ir technines problemas.

Katedra minėjo 30 metų sukaktį
2015 m. spalio 16 d. katedroje buvo minimas 30-ies metų įkūrimo jubiliejus. Transporto technologinių įrenginių katedra buvo įkurta 1985 m. rupgjūčio 31 d. Vilniaus inžinerinio statybos instituto Mechaninės technologijos fakultete, kuomet tuometis universiteto rektorius prof. habil. dr. A. Čyras pasirašė įsakymą įkurti Statybos ir kelių mašinų katedrą.
Su jubiliejumi katedrą pasveikino universiteto rektorius prof. dr. A. Daniūnas, Transporto inžinerijos fakulteto dekanas prof. dr. O. Prentkovskis, Mechanikos fakulteto ir Miestų statybos katedros atstovai, Klaipėdos, Kauno technologijos ir Aleksandro Stulginskio universitetų atstovai, akademikas prof. habil. dr. K. Ragulskis, AB „Lietuvos geležinkeliai“, UAB „Baltic Cranes Industry“, UAB „Wirtgen Lietuva“, VšĮ „Technikos priežiūros tarnyba“, VĮ „Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas prie Vidaus Reikalų Ministerijos“.
Renginio kulminacija tapo katedros lektoriaus A. Matuliausko šeimyninio muzikinio ansamblio pasirodymas.
Katedra dėkoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ už pagalbą organizuojant jubiliejaus minėjimą.
Katedros doktorantai lankėsi seminare Lenkijoje
Šių metų rugsėjo 14-16 d. katedros doktorantai Andrius Ružinskas (3-jų metų) ir Tomas Eglynas (4-jų metų) kartu su vedėju prof. habil. dr. Marijonu Bogdevičiumi, Automobilių transporto katedros doktorantu VIdu Žurauliu bei Klaipėdos universiteto doktorantu Pauliumi Rapaliu lankėsi Varšuvos technologijos universitete. Doktorantai dalyvavo Darbo mašinų fakulteto organizuojamame doktorantų seminare - konferencijoje bei pristatė stendinius pranešimus. Po konferencijos fakulteto dekanas prof. habil. dr. Stanislaw Radkowski svečiams iš Lietuvos aprodė laboratorijas bei turimą mokslinę įrangą, supažindino su sprendžiamomis mokslinėmis problemomis bei buvo aptartos tarpusavio bendradarbiavimo galimybės.
![]() |
Adresas:
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Transporto inžinerijos fakultetas Transporto technologinių įrenginių katedra Plytinės g. 27 (Transporto rūmai), III aukštas LT-10105 Vilnius Lietuva |
Važiuoti:
troleibusais Nr. 2, 10, 19, 21 iki stotelės "Senoji plytinė" ir eiti toliau vieną stotelę;
autobusais Nr. 4G, 5G iki stotelės "Senoji plytinė" ir eiti toliau vieną stotelę;
autobusais Nr. 18, 38, 114 iki stotelės "Plytinės".
Transporto technologinių įrenginių katedra įkurta 1985 m. Vilniaus inžinerinio statybos instituto Mechaninės technologijos fakultete. Tada katedra buvo vadinama Statybos ir kelių mašinų katedra. Jos pirmasis vedėjas buvo doc. dr. Bronislovas Spruogis.
Nuo 1991 iki 1995 m. jau Vilniaus technikos universitete Mechanikos fakultete katedra vadinama Kelių tiesimo ir statybos mašinų katedra.
1994 m. įkūrus Transporto inžinerijos fakultetą, katedra buvo pavadinta Transporto technologinių įrenginių katedra.
Nuo 1995 m. katedrai vadovauja prof. habil. dr. Marijonas Bogdevičius.
Katedros absolventai dirba privačiose ir valstybinėse įmonėse, kuriose naudojamos, projektuojamos transporto mašinos ir technologiniai įrenginiai bei statybos technika, transporto mašinų priežiūros ir prekybos, eismo saugumo, vamzdynų transporto ir degalinių ūkio srityse, kelių policijos, muitinės, gaisrinės saugos ir gelbėjimo padaliniuose, oro ir laivų uostuose.
Katedrai priklauso Hidraulinių pavarų mokomoji laboratorija.
Infrastruktūra
Plytinės g. 27, I aukštas (Vilnius):
- TR-103 - Hidraulinių pavarų mokomosios laboratorijos vedėjos Renatos Autukevičiūtės kabinetas
- TR-104 - Kompiuterių auditorija
- TR-105 - Hidraulinių pavarų mokomoji laboratorija ir meistro Algimanto Danilevičiaus kabinetas
Plytinės g. 27, III aukštas (Vilnius):
- TR-301 - serverinė
- TR-302 - doc. dr. Viliaus Bartulio kabinetas
- TR-303 - doktorantų ir mokslo darbuotojų kabinetas
- TR-304 - posėdžių kabinetas
- TR-305 - kompiuterių auditorija (30 darbo vietų)
- TR-306 - prof. habil. dr. Henriko Sivilevičiaus kabinetas
- TR-307 - lektoriaus Arvydo Matuliausko kabinetas
- TR-308 - dr. Viktoro Skrickio kabinetas
- TR-309 - doc. dr. Raimundo Junevičiaus ir lektoriaus Šarūno Šukevičiaus kabinetas
- TR-310 - studentų auditorija (90 vietų)
- TR-311 - mokomoji laboratorija
- TR-312 - studentų auditorija (35 vietos)
- TR-313 - vyr. laborantės Genės Aldonos Puzinienės kabinetas
- TR-314 - studentų auditorija (80 vietų)
- TR-315 - prof. dr. Olego Prentkovskio ir lektorės Rasos Prentkovskienės kabinetas
- TR-316 - katedros vedėjo prof. habil. dr. Marijono Bogdevičiaus kabinetas
- TR-317 - katedros reikalų tvarkytojos Laimos Dabulevičienės kabinetas
J. Basanavičiaus g. 28 (Vilnius):
- Hidraulinių pavarų mokomoji laboratorija
Partneriai

LIETUVA
Vlado Bložės PĮ (Lietuva)

BALTARUSIJA

ESTIJA

LATVIJA

LENKIJA

PRANCŪZIJA

RUSIJA

SLOVAKIJA
Privati eismo valdymo įmonė ELSIG-NP

ŠVEDIJA

UKRAINA

VOKIETIJA
-
- Puslapio administratoriai:
- Lijana Maskeliūnaitė
- Rasa Prentkovskienė
- Dominykas Eičinas
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė