Transporto inžinerijos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Naujausia informacija
Automobilių transporto katedros mokslininkas dalyvavo išskirtinio "Iveco" pristatyme Vokietijoje
2016-09-12
Automobilių transporto katedros mokslininkas dalyvavo išskirtinio "Iveco" pristatyme Vokietijoje
Automobilių transporto katedros (ATK) dėstytojas Romualdas Juknelevičius vasarą lankėsi „IVECO“ koncernui priklausančioje Magirus Excellence Center gamykloje Ulmo mieste, Vokietijoje. Disertaciją apie alternatyvių degalų tyrimus rašantis mokslininkas buvo pakviestas dalyvauti išskirtinio vilkiko „Iveco Stralis NP400“ pristatyme.
Pristatyto vilkiko išskirtinumas artimai susijęs su intensyviai ATK vykdoma moksline veikla, apimančia tyrimus alternatyvių degalų srityje (daugiau apie tai galite skaityti paspaudę čia). Naujasis „Iveco“ kūrinys sulaukė didelio susidomėjimo dėl jį varančiųjų degalų - 400 arklio galių (AG) išvystantį variklį verčia dirbti vien suskystintos gamtinės dujos (SGD).
Prie vilkiko rėmo iš abiejų šonų yra pritvirtintos dvi kriogeninės talpos, kurių kiekviena talpina po 256 kg suskystintų gamtinių dujų. Su tokiu kiekiu pilnai pakrautas vilkikas gali nuvažiuoti 1500 km. – tokio atstumo pakanka, kad sunkvežimis iš Lietuvos pasiekų artimiausią iš keturių Europos Sąjungos Mėlynųjų koridorių.
Transportui pritaikytų suskystintų gamtinių dujų degalinių tinklas šiuo metu jungia 12 ES šalių. Tai sudaro galimybes krovininiam transportui judėti keturiais maršrutais vadinamais Mėlynaisiais koridoriais: WE Blue (iš šiaurės Italijos iki Škotijos), SoNor (iš pietų Ispanijos iki Švedijos), MedBlue (iš pietų Ispanijos iki šiaurės Italijos) ir ALT-BLUE (iš Portugalijos iki Švedijos).
Nuo 2014 metų gruodžio 3-osios dienos Klaipėdoje pradėjus veikti suskystintų gamtinių dujų saugyklai „Höegh LNG“, Lietuva tapo pajėgi savarankiškai apsirūpinti gamtinėmis dujomis. Šios saugyklos išnaudojimas transporto poreikiams atvertų galimybes Lietuvai įsijungti į Mėlynųjų koridorių tinklą.
Įsijungimas į šį tinklą būtų naudingas Lietuvos vežėjams, sukuriantiems beveik dešimtadalį šalies BVP. Jų teikiamos paslaugos išlaikytų patrauklumą Europoje ne tik dėl palankių kainų, bet taip pat dėl ženkliai sumažėjusios aplinkos taršos.