.png)
2025-05-14
VILNIUS TECH Alumnų vakare – diskusijos apie žaidybinimo poveikį švietimui
Gegužės 7 d. Fundamentinių mokslų fakultete (FMF) įvyko dar vienas įkvepiantis Alumnų vakaras. Šįkart renginio akcentu tapo švietimo inovacijos, o pagrindinį pranešimą pristatė universiteto alumnas Darius Kniūkšta – vienas pirmųjų Lietuvos „YouTube“ platformos kūrėjų, kūrybinių sprendimų ekspertas ir žaidybinimo entuziastas.
Renginį pradėjo FMF studijų, alumnų ir partnerystės prodekanė Anna Limanovskaja, pasveikinusi susirinkusius alumnus ir padėkojusi už palaikomą ryšį su fakultetu. Toliau žodį tarė FMF dekanas prof. dr. Dalius Mažeika, kuris pristatė fakulteto veiklos kryptis, naujausius pokyčius bei planus ateičiai.
VILNIUS TECH Strateginės partnerystės centro direktorė dr. Milena Seržantė pristatė, kokias naudas ir galimybes universitetas suteikia absolventams bei pabrėžė stiprėjančios alumnų bendruomenės svarbą: „Alumnai – tai universitetą jungiantis tiltas su pasauliu: jie grįžta su patirtimis, idėjomis ir įkvepia dabartinius studentus.“
Alumnas Darius Kniūkšta pasidalino įžvalgomis apie vieną iš pastaruoju metu daug dėmesio sulaukiančių švietimo inovacijų – sužaidybinimą (angl. gamification).
„Šiandien švietimo pasaulis keičiasi sparčiau nei bet kada – technologijos, naujų kartų lūkesčiai, informacijos gausa skatina ieškoti inovatyvių būdų, kaip įtraukti besimokančiuosius“, – kalbėjo D. Kniūkšta.
Jo pranešimas kėlė klausimus apie žaidimo elementų pritaikymo ribas ir galimybes: kur baigiasi naudinga žaidybinė struktūra ir prasideda „žaidimas dėl žaidimo“? Pasitelkęs tiek tyrimų duomenis, tiek savo asmenines patirtis, pranešėjas akcentavo, kad žaidybinimas veikia tik tuomet, kai jis įgyvendinamas tikslingai – ne kaip priedas, o kaip ugdymo proceso dalis.
D. Kniūkšta dalinosi pavyzdžiais iš projektų, kuriuos įgyvendino su mokyklomis ir neformalaus ugdymo iniciatyvomis. Jis akcentavo, kad žaidimo elementai gali tapti galingu motyvacijos įrankiu, tačiau jų taikymas turi būti pagrįstas, įtraukiantis ir susietas su aiškiais mokymosi tikslais.
Vakaro pabaigoje dalyviai buvo pakviesti į ekskursiją po Fundamentinių mokslų fakultetą, kurios metu apžiūrėjo atnaujintas patalpas, susipažino su fakulteto infrastruktūra, veikla bei diskutavo apie tarpdisciplininių mokslų svarbą šiuolaikinėje švietimo sistemoje.
Vakaro atmosfera buvo šilta ir bendruomeniška – renginio dalyviai ne tik gilino žinias, bet ir stiprino ryšius su universitetu bei vieni su kitais.
Kitas Alumnų vakaras vyks birželio 4 d., 18.00 val., Kūrybinių industrijų fakultete. Jo metu lektorė Sigita Kamašauskė pristatys pranešimą įkvepiančia tema – „Išsiskirk: VILNIUS TECH ambasadorystė, kurianti tavo įvaizdį“. Daugiau informacijos rasite čia.
Visas aktualiausias naujienas, kvietimus į renginius bei nuotraukas rasite alumnų Facebook grupėje – kviečiame prisijungti!
Renginį pradėjo FMF studijų, alumnų ir partnerystės prodekanė Anna Limanovskaja, pasveikinusi susirinkusius alumnus ir padėkojusi už palaikomą ryšį su fakultetu. Toliau žodį tarė FMF dekanas prof. dr. Dalius Mažeika, kuris pristatė fakulteto veiklos kryptis, naujausius pokyčius bei planus ateičiai.
VILNIUS TECH Strateginės partnerystės centro direktorė dr. Milena Seržantė pristatė, kokias naudas ir galimybes universitetas suteikia absolventams bei pabrėžė stiprėjančios alumnų bendruomenės svarbą: „Alumnai – tai universitetą jungiantis tiltas su pasauliu: jie grįžta su patirtimis, idėjomis ir įkvepia dabartinius studentus.“
Alumnas Darius Kniūkšta pasidalino įžvalgomis apie vieną iš pastaruoju metu daug dėmesio sulaukiančių švietimo inovacijų – sužaidybinimą (angl. gamification).
„Šiandien švietimo pasaulis keičiasi sparčiau nei bet kada – technologijos, naujų kartų lūkesčiai, informacijos gausa skatina ieškoti inovatyvių būdų, kaip įtraukti besimokančiuosius“, – kalbėjo D. Kniūkšta.
Jo pranešimas kėlė klausimus apie žaidimo elementų pritaikymo ribas ir galimybes: kur baigiasi naudinga žaidybinė struktūra ir prasideda „žaidimas dėl žaidimo“? Pasitelkęs tiek tyrimų duomenis, tiek savo asmenines patirtis, pranešėjas akcentavo, kad žaidybinimas veikia tik tuomet, kai jis įgyvendinamas tikslingai – ne kaip priedas, o kaip ugdymo proceso dalis.
D. Kniūkšta dalinosi pavyzdžiais iš projektų, kuriuos įgyvendino su mokyklomis ir neformalaus ugdymo iniciatyvomis. Jis akcentavo, kad žaidimo elementai gali tapti galingu motyvacijos įrankiu, tačiau jų taikymas turi būti pagrįstas, įtraukiantis ir susietas su aiškiais mokymosi tikslais.
Vakaro pabaigoje dalyviai buvo pakviesti į ekskursiją po Fundamentinių mokslų fakultetą, kurios metu apžiūrėjo atnaujintas patalpas, susipažino su fakulteto infrastruktūra, veikla bei diskutavo apie tarpdisciplininių mokslų svarbą šiuolaikinėje švietimo sistemoje.
Vakaro atmosfera buvo šilta ir bendruomeniška – renginio dalyviai ne tik gilino žinias, bet ir stiprino ryšius su universitetu bei vieni su kitais.
Kitas Alumnų vakaras vyks birželio 4 d., 18.00 val., Kūrybinių industrijų fakultete. Jo metu lektorė Sigita Kamašauskė pristatys pranešimą įkvepiančia tema – „Išsiskirk: VILNIUS TECH ambasadorystė, kurianti tavo įvaizdį“. Daugiau informacijos rasite čia.
Visas aktualiausias naujienas, kvietimus į renginius bei nuotraukas rasite alumnų Facebook grupėje – kviečiame prisijungti!