VILNIUS TECH Naujienų portalas
Naujienos
„Išmanusis dėstymas 5.0“ subūrė virš 100 dėstytojų iš visos Lietuvos: gilinosi į ateities mokymo tendencijas

2025-05-30
„Išmanusis dėstymas 5.0“ subūrė virš 100 dėstytojų iš visos Lietuvos: gilinosi į ateities mokymo tendencijas
Šiandien vis dažniau kalbama apie tai, kad mokymosi aplinka universitetuose turi keistis. Kaip prisitaikyti prie besikeičiančių studentų kartų, poreikių ir technologijų pažangos? Apie tai ketvirtadienį buvo diskutuojama VILNIUS TECH vykusiame aukštųjų mokyklų dėstytojų forume „Išmanusis dėstymas 5.0“, subūrusiame virš 100 dėstytojų ir administracijos darbuotojų iš 15 Lietuvos universitetų ir kolegijų.
Šiemet aukštųjų mokyklų dėstytojų forumas buvo skirtas įžvalgoms apie dabartines aukštojo mokslo tendencijas, dėstytojų kompetencijų kaitą ir išmanųjų dėstymą.
Technologinė pažanga ir besikeičianti studentų karta reikalauja nuolatinio dėstymo metodų atnaujinimo ir prisitaikymo. Forumą organizavusio VILNIUS TECH Akademinės paramos centro direktorės dr. Gražina Droessiger, tardama sveikinimo žodį, ypač pabrėžė kintantį ir besiplečiantį dėstytojo vaidmenį. Anot jos, pedagogas šiais laikais yra tarsi žmogus-orkestras.
„Šiandien tikrai nebeužtenka vien dėstyti – tiesiog perduoti žinias studentams. „Išmanusis dėstytojas“ yra labai kompleksiška asmenybė: jis – puikus savo dalyko specialistas, kartu gebantis taikyti inovatyvius dėstymo bei vertinimo metodus, adaptuoti juos, parinkti pagal studentų poreikius, individualizuoti mokymą(si). Tam būtina empatija, emocinis intelektas, kūrybiškumas, o DI eroje ypatingai reikalingas ir kritinis mąstymas“, – tikino dr. G. Droessiger.
VILNIUS TECH studijų prorektorė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė akcentavo, kad bendradarbiavimas tarp skirtingų institucijų, dalijimasis patirtimi ir galimybė mokytis vieniems iš kitų labai prisideda prie studijų kokybės užtikrinimo.
„Tai, kad susirenka aukštųjų mokyklų dėstytojai – žmonės, kurie ugdo jaunąją kartą – mums yra be galo svarbu, nes galime iš jūsų mokytis. Tik būdami kartu galime į tai, ką darome, pažvelgti tarsi iš paukščio skrydžio“, – sakė doc. dr. Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.
VILNIUS TECH Akademinės paramos centro organizuotame forume pranešimus skaitė ir įžvalgomis dalijosi Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė prof. dr. Regina Valutytė, VILNIUS TECH studijų prorektorė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, Kultūros ministerijos specialistė Agnė Mikštienė, VILNIUS TECH prof. dr. Simona Ramanauskaitė bei Lietuvos studentų sąjungos viceprezidentė Gabija Juzėnaitė. Taip pat vyko aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų tobulinimo centrų atstovų diskusija.
Pagrindinis dėmesys forume skirtas dirbtinio intelekto (DI) integracijai į studijų procesą, kintantiems Z kartos studentų poreikiams ir lūkesčiams, inovatyviems dėstymo metodams bei dėstytojo vaidmens evoliucijai.
Dėstytojai bei studijų kokybe besirūpinantys administracijos atstovai ne tik aptarė svarbiausias aukštojo mokslo aktualijas ir įgijo naujų žinių, bet ir gavo platformą vertingų profesinių ryšių mezgimui bei gerosios praktikos pavyzdžių sklaidai.
Pirmasis VILNIUS TECH organizuotas dėstytojų forumas įvyko 2018 m.
Šiemet aukštųjų mokyklų dėstytojų forumas buvo skirtas įžvalgoms apie dabartines aukštojo mokslo tendencijas, dėstytojų kompetencijų kaitą ir išmanųjų dėstymą.
Technologinė pažanga ir besikeičianti studentų karta reikalauja nuolatinio dėstymo metodų atnaujinimo ir prisitaikymo. Forumą organizavusio VILNIUS TECH Akademinės paramos centro direktorės dr. Gražina Droessiger, tardama sveikinimo žodį, ypač pabrėžė kintantį ir besiplečiantį dėstytojo vaidmenį. Anot jos, pedagogas šiais laikais yra tarsi žmogus-orkestras.
„Šiandien tikrai nebeužtenka vien dėstyti – tiesiog perduoti žinias studentams. „Išmanusis dėstytojas“ yra labai kompleksiška asmenybė: jis – puikus savo dalyko specialistas, kartu gebantis taikyti inovatyvius dėstymo bei vertinimo metodus, adaptuoti juos, parinkti pagal studentų poreikius, individualizuoti mokymą(si). Tam būtina empatija, emocinis intelektas, kūrybiškumas, o DI eroje ypatingai reikalingas ir kritinis mąstymas“, – tikino dr. G. Droessiger.
VILNIUS TECH studijų prorektorė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė akcentavo, kad bendradarbiavimas tarp skirtingų institucijų, dalijimasis patirtimi ir galimybė mokytis vieniems iš kitų labai prisideda prie studijų kokybės užtikrinimo.
„Tai, kad susirenka aukštųjų mokyklų dėstytojai – žmonės, kurie ugdo jaunąją kartą – mums yra be galo svarbu, nes galime iš jūsų mokytis. Tik būdami kartu galime į tai, ką darome, pažvelgti tarsi iš paukščio skrydžio“, – sakė doc. dr. Ž. Sederevičiūtė-Pačiauskienė.
VILNIUS TECH Akademinės paramos centro organizuotame forume pranešimus skaitė ir įžvalgomis dalijosi Švietimo, mokslo ir sporto viceministrė prof. dr. Regina Valutytė, VILNIUS TECH studijų prorektorė doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė, Kultūros ministerijos specialistė Agnė Mikštienė, VILNIUS TECH prof. dr. Simona Ramanauskaitė bei Lietuvos studentų sąjungos viceprezidentė Gabija Juzėnaitė. Taip pat vyko aukštųjų mokyklų dėstytojų kompetencijų tobulinimo centrų atstovų diskusija.
Pagrindinis dėmesys forume skirtas dirbtinio intelekto (DI) integracijai į studijų procesą, kintantiems Z kartos studentų poreikiams ir lūkesčiams, inovatyviems dėstymo metodams bei dėstytojo vaidmens evoliucijai.
Dėstytojai bei studijų kokybe besirūpinantys administracijos atstovai ne tik aptarė svarbiausias aukštojo mokslo aktualijas ir įgijo naujų žinių, bet ir gavo platformą vertingų profesinių ryšių mezgimui bei gerosios praktikos pavyzdžių sklaidai.
Pirmasis VILNIUS TECH organizuotas dėstytojų forumas įvyko 2018 m.
-
- Puslapio administratoriai: