VILNIUS TECH Naujienų portalas
Naujienos
VILNIUS TECH viešėjo Kirgizijos delegacija: dėmesio centre – STEAM ugdymas
2025-12-08
VILNIUS TECH viešėjo Kirgizijos delegacija: dėmesio centre – STEAM ugdymas
VILNIUS TECH lankėsi delegacija iš Kirgizijos Respublikos. Vizito tikslas – susipažinti su Lietuvos patirtimi, diegiant STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) ugdymą bei aptarti glaudesnio bendradarbiavimo galimybes tarp universiteto ir Kirgizijos mokyklų.
Vizitas surengtas įgyvendinant projektą „Įtraukiojo ugdymo ir STEAM skatinimas miesto ir kaimo mokyklose Kirgizijoje“, kurį kuruoja „Tūkstantmečio mokyklų“ programos vadovė Judita Šarpienė kartu su Europos socialinio fondo agentūra.
Delegacijoje – mokyklų direktoriai, Švietimo ministerijos bei Kvalifikacijos kėlimo instituto ekspertai, besidomintys mokytojų kvalifikacijos kėlimu, moksleivių pritraukimu ir universiteto bei mokyklų bendradarbiavimo modeliais.
Dėmesio centre – praktinis STEAM pritaikymas ir mokytojų rengimas
Kirgizijos delegacijai, kuriai vadovavo Švietimo ministerijos Mokyklinio ugdymo valdybos atstovė Olga Alexandrovna, šis vizitas buvo itin aktualus dėl šalyje vykstančių švietimo reformų. Svečiai pabrėžė, kad Kirgizijoje šiuo metu aktyviai siekiama integruoti STEAM metodus į bendrąjį ugdymą, tačiau jaučiama praktinės patirties ir glaudesnio ryšio tarp bendrojo ugdymo mokyklų bei aukštųjų mokyklų stoka.
Svečiai teiravosi apie galimybes Kirgizijos pedagogams atvykti į Lietuvą ilgesniam laikui, įsitraukti į universitetinę aplinką ir praktiškai išmokti inžinerinių pagrindų, kuriuos vėliau galėtų perteikti mokiniams. Taip pat domėtasi galimybėmis gabiems Kirgizijos moksleiviams studijuoti VILNIUS TECH, stipendijomis bei nuotoliniais parengiamaisiais kursais.
Didelį įspūdį delegacijai paliko VILNIUS TECH modelis, kai universiteto dėstytojai vyksta į mokyklas arba moksleiviai atvyksta į universiteto laboratorijas atlikti praktinius bandymus.
Daugiausia dėmesio skirta realiai veikiančioms iniciatyvoms, skatinančioms moksleivių susidomėjimą inžinerija: darbui su mokytojais STEAM mokymų metu, „VILNIUS TECH klasėms“, kuriose mokiniai mokosi pagal sustiprintą tiksliųjų mokslų programą, ir kūrybiškumo ugdymui įvairiuose konkursuose („Ateities inžinerija“, „Makaronų tiltai“).
Ateities planai
Diskusijų metu sutarta, kad VILNIUS TECH yra pasirengęs priimti Kirgizijos mokytojus kvalifikacijos kėlimo kursams, organizuojant ir vasaros stovyklas universiteto miestelyje. Taip pat Tarptautinių studijų centro atstovai planuoja atsakomąjį vizitą į Centrinę Aziją, kurio metu pristatys studijų galimybes ir stipendijas tiesiogiai Kirgizijos mokyklose.
„Mums svarbu ne tik tai, kad mokiniai taptų inžinieriais, bet ir kad jie pradėtų mąstyti kaip inžinieriai dar mokyklos suole“, – akcentavo Mechanikos fakulteto dekanas J. Gargasas, kviesdamas svečius pratęsti pažintį universiteto laboratorijose.
Vizitas surengtas įgyvendinant projektą „Įtraukiojo ugdymo ir STEAM skatinimas miesto ir kaimo mokyklose Kirgizijoje“, kurį kuruoja „Tūkstantmečio mokyklų“ programos vadovė Judita Šarpienė kartu su Europos socialinio fondo agentūra.
Delegacijoje – mokyklų direktoriai, Švietimo ministerijos bei Kvalifikacijos kėlimo instituto ekspertai, besidomintys mokytojų kvalifikacijos kėlimu, moksleivių pritraukimu ir universiteto bei mokyklų bendradarbiavimo modeliais.
Dėmesio centre – praktinis STEAM pritaikymas ir mokytojų rengimas
Kirgizijos delegacijai, kuriai vadovavo Švietimo ministerijos Mokyklinio ugdymo valdybos atstovė Olga Alexandrovna, šis vizitas buvo itin aktualus dėl šalyje vykstančių švietimo reformų. Svečiai pabrėžė, kad Kirgizijoje šiuo metu aktyviai siekiama integruoti STEAM metodus į bendrąjį ugdymą, tačiau jaučiama praktinės patirties ir glaudesnio ryšio tarp bendrojo ugdymo mokyklų bei aukštųjų mokyklų stoka.
Svečiai teiravosi apie galimybes Kirgizijos pedagogams atvykti į Lietuvą ilgesniam laikui, įsitraukti į universitetinę aplinką ir praktiškai išmokti inžinerinių pagrindų, kuriuos vėliau galėtų perteikti mokiniams. Taip pat domėtasi galimybėmis gabiems Kirgizijos moksleiviams studijuoti VILNIUS TECH, stipendijomis bei nuotoliniais parengiamaisiais kursais.
Didelį įspūdį delegacijai paliko VILNIUS TECH modelis, kai universiteto dėstytojai vyksta į mokyklas arba moksleiviai atvyksta į universiteto laboratorijas atlikti praktinius bandymus.
Daugiausia dėmesio skirta realiai veikiančioms iniciatyvoms, skatinančioms moksleivių susidomėjimą inžinerija: darbui su mokytojais STEAM mokymų metu, „VILNIUS TECH klasėms“, kuriose mokiniai mokosi pagal sustiprintą tiksliųjų mokslų programą, ir kūrybiškumo ugdymui įvairiuose konkursuose („Ateities inžinerija“, „Makaronų tiltai“).
Ateities planai
Diskusijų metu sutarta, kad VILNIUS TECH yra pasirengęs priimti Kirgizijos mokytojus kvalifikacijos kėlimo kursams, organizuojant ir vasaros stovyklas universiteto miestelyje. Taip pat Tarptautinių studijų centro atstovai planuoja atsakomąjį vizitą į Centrinę Aziją, kurio metu pristatys studijų galimybes ir stipendijas tiesiogiai Kirgizijos mokyklose.
„Mums svarbu ne tik tai, kad mokiniai taptų inžinieriais, bet ir kad jie pradėtų mąstyti kaip inžinieriai dar mokyklos suole“, – akcentavo Mechanikos fakulteto dekanas J. Gargasas, kviesdamas svečius pratęsti pažintį universiteto laboratorijose.
-
- Puslapio administratoriai:
- Ugnė Daraškevičiūtė