Automobilių inžinerijos katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4790
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnRpYWlAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPnRpYWlAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Automobilių inžinerijos katedra
Automobilių inžinerijos katedra (AIK) yra VILNIUS TECH Transporto inžinerijos fakulteto padalinys, puoselėjantis ir rengiantis automobilių transporto inžinerijos (ATI) studijas ir vertybes tiems, kurie pasiryžę įgyvendinti savo kūrybingumą ir inžinerinį mąstymą.
VILNIUS TECH uždavinys aprūpinti šalies transporto sektorių kvalifikuotais, sklandžią jo veiklą užtikrinančiais ir sektoriaus plėtojimui bei inovacijų vystymui parengtais specialistais, kurie gebėtų mokslinę patirtį ir potencialą efektyviai perkelti ir pritaikyti praktiniame gyvenime. Automobilių transporto svarba ir įtaka mūsų kasdienybei leidžia ATI išlikti reikšminga mokslo ir švietimo dalimi, vykdančia nuoseklią ir progresyvią pedagoginę ir mokslinę veiklą.
Katedra rengia pirmosios ir antrosios pakopos studijas - nuolatinių, išlyginamųjų ir drauge su kitomis katedromis vykdomų ištęstinių bakalauro studijų formas bei nuolatines magistrantūros studijas. Aktyvūs studentai dalyvauja akademinėje universiteto veikloje, taip pat gilina žinias pagal ERASMUS mainų programą užsienio universitetuose. Siekiant sėkmingos studentų integracijos, platus AIK partnerių ratas suteikia puikias praktikos ir karjeros sąlygas pradėti profesinį kelią įvairiose šalies įmonėse ir valdymo įstaigose. Mūsų absolventams atsiveria galimybė įsilieti į Lietuvos ir užsienio transporto sektoriaus veiklą tiek privačiose įmonėse, tiek valstybinėse įstaigose, arba rinktis mokslinės karjeros kelią – doktorantūros studijas.
VILNIUS TECH uždavinys aprūpinti šalies transporto sektorių kvalifikuotais, sklandžią jo veiklą užtikrinančiais ir sektoriaus plėtojimui bei inovacijų vystymui parengtais specialistais, kurie gebėtų mokslinę patirtį ir potencialą efektyviai perkelti ir pritaikyti praktiniame gyvenime. Automobilių transporto svarba ir įtaka mūsų kasdienybei leidžia ATI išlikti reikšminga mokslo ir švietimo dalimi, vykdančia nuoseklią ir progresyvią pedagoginę ir mokslinę veiklą.
Katedra rengia pirmosios ir antrosios pakopos studijas - nuolatinių, išlyginamųjų ir drauge su kitomis katedromis vykdomų ištęstinių bakalauro studijų formas bei nuolatines magistrantūros studijas. Aktyvūs studentai dalyvauja akademinėje universiteto veikloje, taip pat gilina žinias pagal ERASMUS mainų programą užsienio universitetuose. Siekiant sėkmingos studentų integracijos, platus AIK partnerių ratas suteikia puikias praktikos ir karjeros sąlygas pradėti profesinį kelią įvairiose šalies įmonėse ir valdymo įstaigose. Mūsų absolventams atsiveria galimybė įsilieti į Lietuvos ir užsienio transporto sektoriaus veiklą tiek privačiose įmonėse, tiek valstybinėse įstaigose, arba rinktis mokslinės karjeros kelią – doktorantūros studijas.
ISTORIJA
1943 m. visos aukštosios mokyklos Lietuvoje buvo uždarytos, todėl mokslo ir mokymo tęstinumui buvo įkurtas pogrindinis Technikos mokslų skyrius prie vakarinio instituto suaugusiems Kaune.
1944 m. Vilniaus ir Kauno universitetams atnaujinus savo veiklą nauju pavadinimu atkurtame Kauno valstybiniame universitete įsteigta Transporto mašinų katedra.
Greta geležinkelio, vandens ir oro transporto buvo įkurta pagrindinė specialybė – automobilių transporto eksploatacija. Pirmieji transporto mašinų specialybės inžinierių-mechanikų diplomai buvo išduoti Kauno universitete 1946 m.
1950 m. reorganizavus Kauno valstybinį universitetą Transporto mašinų katedra buvo pervadinta Automobilių katedra ir perkelta į Kauno politechnikos institutą (KPI).
Automobilių katedroje (Kauno politechnikos institute) dėstė: L. Gastila (1944–1970), K. Lukoševičius (1950–1970), V. Drozda (1954–1970), R. Brazys (1957–1970), A. Mikulskis (1961–1964), J. Jurgaitis (1962–1970), R. Žeromskas (1963–1970), J. A. Poviliūnas (1967–1970).
Nuo 1944 m. katedros vedėjais buvo T. Balčiūnas (1944–1945 ir 1947–1948), generolas I. Barzda-Bradauskas (1945–1947), L. Gastila (1948–1964), K. Lukoševičius (1964–1976).
KPI Automobilių katedra rengė dviejų specialybių – automobilių transporto eksploatacijos ir kelių statybos mechanizacijos – inžinierius.
Kaune 1945–1970 m. parengti 423 inžinieriai. Katedrai vadovaujant L. Gastilai buvo parengta ir apginta 11 kandidato (dabar daktaro) disertacijų, tarp jų – dvi iš Talino politechnikos instituto.
1956 m. įkurtas KPI vakarinis skyrius sparčiai išaugo iki fakulteto, po penkerių metų įgavo Vilniaus filialo statusą.
1960 m. pradėta Vilniuje rengti automobilių transporto eksploatacijos inžinierius.
Pirmaisiais automobilių inžinerijos dėstytojais Vilniuje buvo Z. Klimavičius, T. Narbutas, A. Butkus, A. Lašas ir A. Norvaišas. 1963 m. automobilių transporto studijas baigė baigė pirmoji automobilių inžinierių laida.
1969 m. KPI Vilniaus filialas buvo pertvarkytas į Vilniaus inžinerinį statybos institutą (VISI).
1970 m. Automobilių katedrą iš KPI perkėlus į VISI, padalinys įgijo šiandieninį pavadinimą – Automobilių transporto katedra.
Iš pradžių katedroje buvo rengiamos 2 grupės automobilių transporto inžinerijos studentų, vėliau, išaugus studentų skaičiui, buvo ruošiamos 4 dieninio skyriaus grupės bei po vieną vakarinių ir neakivaizdinių studijų grupę. Iki 1984 m. katedra rengė automobilių eksploatacijos bei kelių ir statybos mašinų inžinirius.
1990 m. VISI, kaip atitinkantis technikos universitetų statutą, Lietuvos Respublikos Aukščiausios Tarybos Prezidiumo nutarimu buvo pavadintas Vilniaus technikos universitetu (VTU). 1996 m. LR vyriausybės nutarimu Vilniaus technikos universitetui suteiktas Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino vardas – nuo tada VTU vadinamas Vilniaus Gedimino technikos universitetu.
Atsiradus geležinkelio ir oro transporto inžinierių poreikiui, Automobilių transporto katedroje buvo pradėti rengti geležinkelių transporto bei orlaivių ir jų variklių eksploatacijos inžinieriai. Katedroje, vėl pervadintoje į Transporto mašinų, buvo parengti pirmieji minėtų specialybių inžinieriai. Katedrai vedėjavo V. Tilindis (1976–1981), M. Nemira (1981–1986), A. Pikūnas (1986–1996). Prie Automobilių transporto katedros akademinio kolektyvo prisijungė iš Kauno atvykę L. Gastila, K. Lukoševičius, R. Žeromskas, J. Poviliūnas, R. Brazys, J. Jurgaitis ir A. Stanulis. Katedroje taip pat pradėjo dirbti A. Butkus, Z. Klimavičius, A. Lašas, M. Nemira, O Lukoševičienė, V. Tilindis, L. P. Lingaitis, S. Šimakauskas, A. Pikūnas.
1994 m. įkūrus Transporto inžinerijos fakultetą (TIF) pirmuoju jo dekanu tapo Automobilių transporto katedros profesorius R. Žeromskas. TIF apėmė Automobilių transporto ir Geležinkelių transporto katedras bei A. Gustaičio aviacijos institutą. Automobilių transporto katedroje rengiamos automobilių transporto inžinerijos bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros studijos.
Katedroje dirbo ar tebedirba A. Butvilas, V. Valiūnas, K. Olšauskas, S. Karosas, V. Bartulis, R. Subačius, V. Ivanovas, J. Jurevičius, M. Bogdevičius, G. Medeišis, V. Mickūnaitis, S. Petkevičius, A. Šerkšnas, N. Lukoševičienė, A. Aleksiejūnas, Untulis, V. Jovaiša, G. Bureika, S. Pukalskas, G. Garbinčius, R. Pečeliūnas, S. Nagurnas, A. Ambrazevičius, L. Zubavičius. Katedrai vedėjavo O. Lukoševičienė (1996–2000), A. Pikūnas (2000–2008) ir S. Pukalskas (nuo 2008 m.).
2006 m. įsteigta Eismo dalyvių psichofiziologijos laboratorija.
Vienas aktyviausių šios laboratorijos, išplėtusios ATK tyrimų lauką, iniciatorių buvo jos vedėju tapęs dr. Zenonas Bogdanovičius.
2012 m. sėkmingai įgyvendintas elektromobilio projektas.
Nuo studentų iniciatyvos kilusi elektromobilio idėja bendromis studentų ir dėstytojų pastangomis tapo didelio visuomenės ir specialistų dėmesio sulaukusiu vien elektra varomu kūriniu.
2014 m. sukurta automobilio slydimo sistema.
Jaunųjų ATK specialistų suprojektuota ir įgyvendinta automobilio slydimą imituojanti sistema tapo svarbiu naujai steigiamos laboratorijos tyrimų įrenginiu.
2014 m. įsteigta Saugaus eismo laboratorija (SEL).
Laboratorijoje atliekami kompleksiniai vairuotojo ir automobilio elgsenos bei dinaminiai tyrimai. SEL iniciatorius ir vedėjas - tyrėjas Vidas Žuraulis.
2014 m. ATK mokslininkai pradeda mokslinį bendradarbiavimą ir dalyvavimą projekte „Hidrometano moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“.
Pirmoje Baltijos šalyse „Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorijoje“ verslo iniciatyva „SG dujos Auto“ ir moksliniai partneriai siekia sukurti naują ekologišką degalų tipą - hidrometaną.
2015 m. AT katedros iniciatyva ir pagrindu sukuriama studentų formulės automobilio komanda - „VGTU Formula Student Racing Team“.
Tai jaunųjų inžinerijos entuziastų komanda, apjungianti net 6 fakultetų studentus bendram tikslui - elektrinės formulės automobilio sukūrimui ir pasirengimui dalyvauti „Formula SAE Student“ varžybose.
2016 m. katedroje pradedama vystyti nauja mokslo sritis - autonominės automobilio valdymo sistemos. Sukuriama vairo pasukimo valdymo ir stabdžių pedalo paminos valdymo robotai. Rengiama disertacija tema - Adaptyvios autonominio automobilio valdymo sistemos kūrimas ir modeliavimas (doktorantas Paulius Skačkauskas).
2017 m. katedra naujus mokslo metus pasitinka su nauju pavadinimu - Automobilių inžinerijos katedra (AIK), anglų kalba - Department of Automotive Engineering (DAE).
Įvairiais pavadinimais gyvavusi ir skirtingose vietose vykdytos automobilių transporto inžinerijos studijos nuo 1945 iki 2017 metų parengė virš 4100 visų studijų pakopų automobilių transporto inžinerijos specialistų.
Nuo pat katedros pradžios - Kauno valstybinio universiteto Transporto mašinų katedros, Kauno politechnikos instituto Automobilių katedros ir Vilniaus inžinerinio statybos instituto - iki šių dienų Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Automobilių inžinerijos katedros absolventai - inžinieriai mechanikai, bakalaurai, magistrai, daktarai, habilituoti daktarai ir profesoriai - įnešė ir įneša svarų indėlį į Lietuvos įvairių transporto rūšių, susisiekimo, saugaus eismo, kelių statybos, mašinų gamybos, radioelektronikos, chemijos, transporto eismo ir kitų susijusių sričių, įstaigų, įmonių, universitetų ir kolegijų veiklą bei plėtrą.
1944 m. Vilniaus ir Kauno universitetams atnaujinus savo veiklą nauju pavadinimu atkurtame Kauno valstybiniame universitete įsteigta Transporto mašinų katedra.
Greta geležinkelio, vandens ir oro transporto buvo įkurta pagrindinė specialybė – automobilių transporto eksploatacija. Pirmieji transporto mašinų specialybės inžinierių-mechanikų diplomai buvo išduoti Kauno universitete 1946 m.
1950 m. reorganizavus Kauno valstybinį universitetą Transporto mašinų katedra buvo pervadinta Automobilių katedra ir perkelta į Kauno politechnikos institutą (KPI).
Automobilių katedroje (Kauno politechnikos institute) dėstė: L. Gastila (1944–1970), K. Lukoševičius (1950–1970), V. Drozda (1954–1970), R. Brazys (1957–1970), A. Mikulskis (1961–1964), J. Jurgaitis (1962–1970), R. Žeromskas (1963–1970), J. A. Poviliūnas (1967–1970).
Nuo 1944 m. katedros vedėjais buvo T. Balčiūnas (1944–1945 ir 1947–1948), generolas I. Barzda-Bradauskas (1945–1947), L. Gastila (1948–1964), K. Lukoševičius (1964–1976).
KPI Automobilių katedra rengė dviejų specialybių – automobilių transporto eksploatacijos ir kelių statybos mechanizacijos – inžinierius.
Kaune 1945–1970 m. parengti 423 inžinieriai. Katedrai vadovaujant L. Gastilai buvo parengta ir apginta 11 kandidato (dabar daktaro) disertacijų, tarp jų – dvi iš Talino politechnikos instituto.
1956 m. įkurtas KPI vakarinis skyrius sparčiai išaugo iki fakulteto, po penkerių metų įgavo Vilniaus filialo statusą.
1960 m. pradėta Vilniuje rengti automobilių transporto eksploatacijos inžinierius.
Pirmaisiais automobilių inžinerijos dėstytojais Vilniuje buvo Z. Klimavičius, T. Narbutas, A. Butkus, A. Lašas ir A. Norvaišas. 1963 m. automobilių transporto studijas baigė baigė pirmoji automobilių inžinierių laida.
1969 m. KPI Vilniaus filialas buvo pertvarkytas į Vilniaus inžinerinį statybos institutą (VISI).
1970 m. Automobilių katedrą iš KPI perkėlus į VISI, padalinys įgijo šiandieninį pavadinimą – Automobilių transporto katedra.
Iš pradžių katedroje buvo rengiamos 2 grupės automobilių transporto inžinerijos studentų, vėliau, išaugus studentų skaičiui, buvo ruošiamos 4 dieninio skyriaus grupės bei po vieną vakarinių ir neakivaizdinių studijų grupę. Iki 1984 m. katedra rengė automobilių eksploatacijos bei kelių ir statybos mašinų inžinirius.
1990 m. VISI, kaip atitinkantis technikos universitetų statutą, Lietuvos Respublikos Aukščiausios Tarybos Prezidiumo nutarimu buvo pavadintas Vilniaus technikos universitetu (VTU). 1996 m. LR vyriausybės nutarimu Vilniaus technikos universitetui suteiktas Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino vardas – nuo tada VTU vadinamas Vilniaus Gedimino technikos universitetu.
Atsiradus geležinkelio ir oro transporto inžinierių poreikiui, Automobilių transporto katedroje buvo pradėti rengti geležinkelių transporto bei orlaivių ir jų variklių eksploatacijos inžinieriai. Katedroje, vėl pervadintoje į Transporto mašinų, buvo parengti pirmieji minėtų specialybių inžinieriai. Katedrai vedėjavo V. Tilindis (1976–1981), M. Nemira (1981–1986), A. Pikūnas (1986–1996). Prie Automobilių transporto katedros akademinio kolektyvo prisijungė iš Kauno atvykę L. Gastila, K. Lukoševičius, R. Žeromskas, J. Poviliūnas, R. Brazys, J. Jurgaitis ir A. Stanulis. Katedroje taip pat pradėjo dirbti A. Butkus, Z. Klimavičius, A. Lašas, M. Nemira, O Lukoševičienė, V. Tilindis, L. P. Lingaitis, S. Šimakauskas, A. Pikūnas.
1994 m. įkūrus Transporto inžinerijos fakultetą (TIF) pirmuoju jo dekanu tapo Automobilių transporto katedros profesorius R. Žeromskas. TIF apėmė Automobilių transporto ir Geležinkelių transporto katedras bei A. Gustaičio aviacijos institutą. Automobilių transporto katedroje rengiamos automobilių transporto inžinerijos bakalauro, magistrantūros ir doktorantūros studijos.
Katedroje dirbo ar tebedirba A. Butvilas, V. Valiūnas, K. Olšauskas, S. Karosas, V. Bartulis, R. Subačius, V. Ivanovas, J. Jurevičius, M. Bogdevičius, G. Medeišis, V. Mickūnaitis, S. Petkevičius, A. Šerkšnas, N. Lukoševičienė, A. Aleksiejūnas, Untulis, V. Jovaiša, G. Bureika, S. Pukalskas, G. Garbinčius, R. Pečeliūnas, S. Nagurnas, A. Ambrazevičius, L. Zubavičius. Katedrai vedėjavo O. Lukoševičienė (1996–2000), A. Pikūnas (2000–2008) ir S. Pukalskas (nuo 2008 m.).
2006 m. įsteigta Eismo dalyvių psichofiziologijos laboratorija.
Vienas aktyviausių šios laboratorijos, išplėtusios ATK tyrimų lauką, iniciatorių buvo jos vedėju tapęs dr. Zenonas Bogdanovičius.
2012 m. sėkmingai įgyvendintas elektromobilio projektas.
Nuo studentų iniciatyvos kilusi elektromobilio idėja bendromis studentų ir dėstytojų pastangomis tapo didelio visuomenės ir specialistų dėmesio sulaukusiu vien elektra varomu kūriniu.
2014 m. sukurta automobilio slydimo sistema.
Jaunųjų ATK specialistų suprojektuota ir įgyvendinta automobilio slydimą imituojanti sistema tapo svarbiu naujai steigiamos laboratorijos tyrimų įrenginiu.
2014 m. įsteigta Saugaus eismo laboratorija (SEL).
Laboratorijoje atliekami kompleksiniai vairuotojo ir automobilio elgsenos bei dinaminiai tyrimai. SEL iniciatorius ir vedėjas - tyrėjas Vidas Žuraulis.
2014 m. ATK mokslininkai pradeda mokslinį bendradarbiavimą ir dalyvavimą projekte „Hidrometano moksliniai tyrimai ir technologinė plėtra“.
Pirmoje Baltijos šalyse „Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorijoje“ verslo iniciatyva „SG dujos Auto“ ir moksliniai partneriai siekia sukurti naują ekologišką degalų tipą - hidrometaną.
2015 m. AT katedros iniciatyva ir pagrindu sukuriama studentų formulės automobilio komanda - „VGTU Formula Student Racing Team“.
Tai jaunųjų inžinerijos entuziastų komanda, apjungianti net 6 fakultetų studentus bendram tikslui - elektrinės formulės automobilio sukūrimui ir pasirengimui dalyvauti „Formula SAE Student“ varžybose.
2016 m. katedroje pradedama vystyti nauja mokslo sritis - autonominės automobilio valdymo sistemos. Sukuriama vairo pasukimo valdymo ir stabdžių pedalo paminos valdymo robotai. Rengiama disertacija tema - Adaptyvios autonominio automobilio valdymo sistemos kūrimas ir modeliavimas (doktorantas Paulius Skačkauskas).
2017 m. katedra naujus mokslo metus pasitinka su nauju pavadinimu - Automobilių inžinerijos katedra (AIK), anglų kalba - Department of Automotive Engineering (DAE).
Įvairiais pavadinimais gyvavusi ir skirtingose vietose vykdytos automobilių transporto inžinerijos studijos nuo 1945 iki 2017 metų parengė virš 4100 visų studijų pakopų automobilių transporto inžinerijos specialistų.
Nuo pat katedros pradžios - Kauno valstybinio universiteto Transporto mašinų katedros, Kauno politechnikos instituto Automobilių katedros ir Vilniaus inžinerinio statybos instituto - iki šių dienų Vilniaus Gedimino technikos universiteto, Automobilių inžinerijos katedros absolventai - inžinieriai mechanikai, bakalaurai, magistrai, daktarai, habilituoti daktarai ir profesoriai - įnešė ir įneša svarų indėlį į Lietuvos įvairių transporto rūšių, susisiekimo, saugaus eismo, kelių statybos, mašinų gamybos, radioelektronikos, chemijos, transporto eismo ir kitų susijusių sričių, įstaigų, įmonių, universitetų ir kolegijų veiklą bei plėtrą.
STUDIJŲ PROGRAMOS
Automobilių transporto inžinerija.
Automobilių pramonė yra viena didžiausių ir svarbiausių šakų pasaulio ekonomikoje.
Automobilių pramonė yra viena didžiausių ir svarbiausių šakų pasaulio ekonomikoje.
Šios srities inžinieriai dirba įvairiose pramonės srityse. Jie ne tik projektuoja, kuria ir gamina automobilius, bet ir dalyvauja jų saugumo bandymuose, tobulina transporto priemonių išvaizdą ar ieško būdų sumažinti taršą.
Šiais laikais daug dėmesio skiriama ne tik automobilio greičiui, bet ir jo tvarumui, pažangių šiuolaikinių technologijų integracijai, taip pat ir alternatyviąja energija varomų transporto priemonių kūrimui.
Technologijų tobulėjimas, aplinkai nekenksmingų ir žmonėms saugesnių alternatyvų paieška lemia, kad transporto sektorius išgyvena didžiules permainas, tad šios srities specialistai paklausūs visame pasaulyje.
Šios specializacijos absolventai išmanys automobilių teoriją, konstrukcijas, projektavimą ir eksploatavimą.
Tokie specialistai mokės atlikti eismo įvykių analizę, turės žinių apie kelių eismo organizavimą ir valdymą, gebės modeliuoti, analizuoti įvairius inžinerinius procesus, kurti įvairias inžinerines sistemas ar tobulinti technologijas, tyrinėti ir spręsti su automobilių projektavimu ir eksploatavimu susijusias problemas.
MOKSLAS
AIK yra aktyvi automobilių transporto inžinerijos mokslo dalyvė, puoselėjanti ir formuojanti šios srities tradicijas ir vertybes, savo darbais siekianti prisidėti prie pažangos kūrimo ir taikymo mūsų šalies gyvenime. Čia kuriamos galimybės apima nuo inovatyvių inžinerinių idėjų ir sprendimų generavimo iki projektų įgyvendinimo ir tarptautinio bendradarbiavimo.
Atsižvelgiant į transporto įtaką aplinkos apsaugos ir energijos taupymo svarbai, naujų technologijų ir sistemų optimizavimo poreikį, AIK palaiko platų automobilių transporto inžinerijos mokslo interesų spektrą. Katedroje vykdomi tyrimai intensyviausiai koncentruojami darniojo transporto kryptimi, apimant:
Mokslinės veiklos ir studijų proceso užtikrinimui mūsų darbuotojai ir studentai dirba su unikalia laboratorine įranga bei naujausiomis kompiuterinio modeliavimo programomis, kuriomis atliekami įvairaus sudėtingumo moksliniai eksperimentiniai bei užsakomieji tyrimai, atveriantys platesnes mokslinių vizijų galimybes.
Atsižvelgiant į transporto įtaką aplinkos apsaugos ir energijos taupymo svarbai, naujų technologijų ir sistemų optimizavimo poreikį, AIK palaiko platų automobilių transporto inžinerijos mokslo interesų spektrą. Katedroje vykdomi tyrimai intensyviausiai koncentruojami darniojo transporto kryptimi, apimant:
- energiją ir aplinką tausojančias transporto priemones;
- transporto priemonių skaitinį modeliavimą (programos AVL BOOST ir AVL CRUISE https://www.avl.com/simulation);
- transporto sistemų ir eismo modeliavimą, optimizavimą, saugą ir valdymą;
- naujas judėjimo technologijos, intelektines transporto sistemas.
Mokslinės veiklos ir studijų proceso užtikrinimui mūsų darbuotojai ir studentai dirba su unikalia laboratorine įranga bei naujausiomis kompiuterinio modeliavimo programomis, kuriomis atliekami įvairaus sudėtingumo moksliniai eksperimentiniai bei užsakomieji tyrimai, atveriantys platesnes mokslinių vizijų galimybes.
KONTAKTAI
doc. dr. Saugirdas Pukalskas
vedėjas
Mobilus 8 655 29 573
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnNhdWdpcmRhcy5wdWthbHNrYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQiIHRpdGxlPSJzYXVnaXJkYXMucHVrYWxza2FzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij5zYXVnaXJkYXMucHVrYWxza2FzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
Vilija Pečeliūnienė
administratorė
Telefonas (8 5) 274 4790
Vietinis telefonas 9790
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZpbGlqYS5wZWNlbGl1bmllbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQiIHRpdGxlPSJ2aWxpamEucGVjZWxpdW5pZW5lQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij52aWxpamEucGVjZWxpdW5pZW5lQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
-
- Puslapio administratoriai:
- Lijana Maskeliūnaitė
- Rasa Prentkovskienė
- Dominykas Eičinas
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė
- Monika Bissekerskaja