Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Transporto inžinerijos fakultetas
    • Apie fakultetą
    • Struktūra
    • Rėmėjai ir partneriai
    • Studentų atstovybė
  • Studijos
    • Apie studijas
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Moksleiviams
  • Mokslas ir inovacijos
    • Apie mokslą ir inovacijas
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Pasiekimai
    • Paslaugos verslui
    • Renginiai ir konferencijos
    • Kita informacija
  • Tarptautiškumas
    • Apie tarptautiškumą
    • Tarptautinės galimybės studentams
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Tarptautiniai partneriai
    • Tarptautiniai projektai
  • Padaliniai
    • Automobilių inžinerijos katedra
    • Logistikos ir transporto vadybos katedra
    • Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
    • Transporto ir logistikos kompetencijos centras
    • Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorija
  • Kontaktai
Pradžia
en
Transporto inžinerijos fakultetas Padaliniai Automobilių inžinerijos katedra Baigiamųjų darbų anotacijos
  • Automobilių inžinerijos katedra
      • Baigiamųjų darbų anotacijos
      • Informacija studentams
  • Logistikos ir transporto vadybos katedra
  • Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
  • Transporto ir logistikos kompetencijos centras
  • Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorija
Automobilių inžinerijos katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4790
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnRpYWlAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPnRpYWlAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx

Anotacijos

Studento vardas, pavardė Baigiamojo darbo pavadinimas Baigiamojo darbo vadovas Anotacija
2022 metų bakalauro baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė
Renatas Ašmena
Baigiamojo darbo pavadinimas
O2 klasės priekaba automobilių sporto varžybų įrangai transportuoti
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vytenis Surblys
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame darbe projektuojama „O2“ klasės priekaba automobilių sporto varžybų įrangai transportuoti, skirta pagerinti, pagreitinti automobilių varžybų organizavimą ir paruošimą. Priekaba plataus naudojimo, transportuoja palapines, šviesoforus, bei 2x3 metro ekraną. Darbe pateikta priekabų konstrukcijos ir joms skirti reikalavimai, metalo apdirbimo ir paruošimo technologija. Atlikti projektiniai skaičiavimai, parinkti priekabos gamybai naudojami profiliai, atlikti varžtų stiprumo skaičiavimai. Parinkti standartiniai komponentai. Darbo apimtis 50p. be teksto priedų, 28pav., 3 lentelės., 27 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Grafinė dalis – keturi A1 formato brėžiniai, prieduose 3 lapai A4 formato specifikacijos.

Raktiniai žodžiai: Priekaba, gamyba, stipruminiai, rėmas, konstrukcija


Anotacija (užsienio k.)

The thesis designs an O2-class trailer for the transportation of motorsport equipment in order to enhance and accelerate the organisation and preparation for motorsport competitions. The trailer has a wide range of uses, including transportation of tents, traffic signals and a 2x3 metres display. The thesis presents the design and requirements for trailers, the technology of metal processing and fabrication. It includes design calculations, selection of the profiles to be used in the manufacture of the trailers, and the calculation of the strength of the bolts also were carried out. The research includes the selection of standard components. The thesis consists of 50 pages without text appendices, 28 pages, 3 tables, 27 bibliographic sources. The appendices are attached separately. Graphical part - four A1 format drawings, with 3 A4 specification sheets in appendices.

Raktiniai žodžiai: Trailer, manufacture, strenght, frame, construction

Studento vardas, pavardė
Edvinas Račys
Baigiamojo darbo pavadinimas
Eismo pralaidumo gerinimo galimybės (pasirinktoje sankryžoje)
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vidmantas Pumputis
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra nagrinėjama Kareivių – Verkių gatvių sankryža, siekiant pagerinti sankryžos eismo pralaidumą. Pagrindinis darbo tikslas – išnagrinėti esamos sankryžos eismo pralaidumą, nustatyti eismo organizavimo trūkumus, pateikti pasiūlymus, kaip būtų galima pagerinti sankryžos eismo pralaidumą bei suprojektuoti išmanųjį eismo stebėjimo įrenginį. Projekte apžvelgta dabartinės sankryžos eismo pralaidumo situacija, pateikti pasiūlymai, kaip būtų galima išspręsti besiformuojančias spūstis, žiedinių sankryžų projektavimo kriterijai bei ypatumai, atliktas eksperimentinis tyrimas, atliktos eismo simuliacijos esamos bei rekonstruotos sankryžų simuliacijos. Grafinėje dalyje pateikiami esamos bei rekonstruotos sankryžos brėžiniai, išmanaus eismo stebėjimo įrenginio pjūvis, grafikai, įrodantys siūlomų sprendimų privalumus. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, pagrindinės įžvalgos dėl spūsčių, eismo srautų analizė, reguliuojamų sankryžų aptarnavimo lygis, žiedinės sankryžos Lietuvoje, žiedinių sankryžų projektavimo kriterijai, eismo srautų simuliacija, automobilių žala aplinkai, transporto eismo stebėjimo sistemos išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 42 p. teksto be priedų, 25 iliustr., 7 lent., 16 literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: eismas, eismo pralaidumas, gerinimas, turbožiedinė sankryža, eismo stebėjimas, saugumas.


Anotacija (užsienio k.)

The bachelor's thesis deals with the intersection of Kareivių and Verkių streets in order to improve the traffic flow at the intersection. The main goal of the work is to examine the traffic flow of the existing intersection, to identify the shortcomings of traffic organization, to make suggestions on how to improve the traffic flow at the intersection and to design an intelligent traffic monitoring device. The project reviews the current traffic flow situation at the intersection, offers suggestions on how to solve the emerging congestion, design criteria and features of roundabouts, performed an experimental study, performed traffic simulations and reconstructed intersection simulations. The graphic part presents the drawings of the existing and reconstructed intersection, the section of the intelligent traffic monitoring device, the graphs proving the advantages of the proposed solutions. The structure of the thesis: introduction, basic insights on congestion, traffic flow analysis, level of service at regulated intersections, roundabouts in Lithuania, roundabout design criteria, traffic flow simulation, car environmental damage, traffic monitoring system conclusions and suggestions, references, appendices . Thesis consists of 42 p. text without appendixies, 25 pictures, 7 tables, 16 references. Drawings and accessories are attached separately.

Raktiniai žodžiai: traffic, traffic flow, improvement, turbo roundabout, traffic monitoring, safety.

Studento vardas, pavardė
Daniel Juchnevič
Baigiamojo darbo pavadinimas
Ratas su automatiškai reguliuojama padangos slėgio sistema
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vytenis Surblys
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe nagrinėjama žemės ūkio technikos padangos slėgio reguliavimo technologija. Išmanųjį traktoriaus ratą galima valdyti elektroniniu būdu, vairuotojui sėdint kabinoje. Sistema yra universali tuo, kad ją galima nuimti nuo rato ir pritvirtinti prie kito traktoriaus rato, iš kurio tereiktų paduoti 12 V maitinimą. Aprašomoje dalyje yra apžvelgtos panašias funkcijas turinčios sistemos: rate naudojamų vožtuvų ir kompresoriaus parinkimas, jų tvirtinimų prie rato projektavimas ir atsparumo skaičiavimas. Apskaičiuojamos kompresoriaus elektros sąnaudos, parenkamas metalas, iš kurio yra pagaminti varžtai, ir metalas laikikliams pagaminti. Apskaičiuojamas atsvaras, kuris yra reikalingas sumontuoti ant ratlankio, kad išbalansuotų ratą nuo ant jo pritvirtintų komponentų. Apskaičiavus ir suprojektavus specialios paskirties ratą, kurio skersmuo yra (coliais) 38, o (coliais) plotis 15,5. Pateikiamos baigiamojo darbo išvados. Darbą sudaro 4 dalys: įvadas, projektuojamos sistemos aprašymas, sistemos veikimas, pagrindinių komponentų apžvalga ir parinkimas, atsvaras, išvados ir literatūros sąrašas. Baigiamojo darbo apimtis – 43 p. teksto be priedų, 25 iliustracijos, 4 lentelės, priedai ir 4 A1 lapo formato sistemos brėžiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: žemės ūkio technika, padangos slėgio reguliavimas, išmanusis traktoriaus ratas, valdomas elektroniniu būdu, tvirtinimų prie rato projektavimas, atsparumo skaičiavimas, apskaičiuojamas atsvaras.


Anotacija (užsienio k.)

The final bachelor's thesis deals with the technology of tyre pressure regulation in ag-ricultural machinery. The tractor's intelligent wheel can be controlled electronically from the driver's seat. The system is universal in that it can be removed from the wheel and attached to another wheel of the tractor, from which only 12 V supply should be supplied. The described part covers systems with similar functions, the selection of the valves and compressor used in the wheel, the design of their attachment to the wheel and the calculation of their resistance. The electrical cost of the compressor is calculated, the metal used for the bolts and the metal used for the brackets are selected. The counterweight required to be mounted on the wheel to unbalance the wheel against the parts mounted on it is calculated. Then, after calculating and designing a special-purpose wheel with a diameter (in inches) of 38 and a width (in inches) of 15.5. The conclusions of the thesis are presented. The thesis consists of 4 parts: introduction, description of the system to be designed, performance of the system, overview and selection of the main components, counterbalance, conclusions and list of references. The thesis consists of 43 pages of text without appendices, 25 illustrations, 4 tables, appendices and drawings of the system in 4 A1 sheet format. The annexes are attached separately.

Raktiniai žodžiai: Agricultural machinery, tire pressure regulation, intelligent tractor wheel, electronically con-trolled, attachments to wheels design, resistance calculation, counterweight calculation.

Studento vardas, pavardė
Emilis Čebatariūnas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Savivartė priekaba, skirta lengviems ūkio darbams
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Edgar Sokolovskij
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe projektuojama dviejų ašių savivartė priekaba. Pagrindinis darbo tikslas – palyginti esamų savivarčių konstrukcinius sprendimus ir suprojektuoti optimalaus dydžio, kainos ir pritaikymo galimybių priekabą. Darbe apžvelgti kitų gamintojų priimti sprendimai ir pagal tai buvo pasirinkti parametrai norimam rezultatui pasiekti. Šiame darbe buvo atlikta prototipo apžvalga, Lietuvos ir Europos teisės reglamentų analizė, 3D modelio projektavimas, stiprumo skaičiavimai, detalių parinkimas, ekonominiai skaičiavimai, vartotojo instrukcija ir 5 A1 formato brėžiniai. Pasirinkti standartiniai komponentai tokie kaip: žibintai, atšvaitai, sukabinimo mechanizmas, hidraulinio cilindro sistema, važiuoklės komponentai, ratai ir stabdžiai. Pateikiamos suformuluotos galutinės išvados. Darbą sudaro 7 skyriai: įvadas, Prototipo analizė, teisės reglamentų analizė, Stiprumo skaičiavimai, Aplinkosauga, ekonominiai skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 60 p. teksto, 5 A1 brėžiniai, 18 pav., 5 lentelių, 17 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Savivartė priekaba hidraulinio cilindro sistema


Anotacija (užsienio k.)

In the final bachelor's work, a two-axle tipper trailer is designed. The main goal of the work is to compare the design solutions of the existing dump trucks and to design a trailer of optimal size, price and application possibilities. The work reviews the decisions made by other manufacturers and according to which the parameters were chosen to achieve the desired result. In this work, an overview of the prototype, analysis of Lithuanian and European legal regulations, 3D model design, strength calculations, detail selection, economic calculations, user manual and 5 A1 format drawings were performed. Selected standard components including: headlights, reflectors, clutch mechanism, hydraulic cylinder system, chassis components, wheels and brakes. The formulated final conclusions are presented. Structure: introduction, Prototype analysis, analysis of legal regulations, Strength calculations, Environmental protection, economic calculations, conclusions, references. Thesis consists of: 60 p. text, 5 A1 drawings, 18 figures, 5 tables, 17 bibliographical entries. Work attachments are included separately.

Raktiniai žodžiai: Tipper trailer hydraulic cylinder system

Studento vardas, pavardė
Arijus Balčiūnas
Baigiamojo darbo pavadinimas
O2 klasės centrinės ašies priekaba-furgonas
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vaidas Vadluga
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra atliekamas O2 klasės centrinės ašies priekabos, uždaru kėbulu, skirtos supakuotiems stalams vežti, projektavimas. Šio bakalaurinio darbo tikslas – suprojektuoti O2 klasės uždaro tipo priekabą, kuri atitiks visus O2 klasės priekaboms keliamus reikalavimus. Taip pat ji turi būti kuo universalesnė, t. y. ją būtų galima naudoti vežant įvairių matmenų ir masių krovinius. Darbe bus išnagrinėti reglamentai, apžvelgtos taisyklės, į kurias atsižvelgiant bus atliekami projektiniai skaičiavimai ir projektuojama priekaba. Suprojektavus priekabą gautas rezultatas bus apipavidalintas brėžiniuose. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, priekabos prototipų apžvalga, rėmo profilių apžvalga, reglamentų apžvalga, projektiniai skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 55 p. teksto be priedų, 19 paveikslų, 8 lentelės. Grafinė dalis – 4 A1 formato brėžiniai.

Raktiniai žodžiai: Priekaba, kėbulas, reglamentai.


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor thesis is about designing enclosed O2 class trailer for transporting packed tables. The aim of this bachelor's thesis is to design an O2 closed-type trailer that will meet all the requirements for O2 class trailers. It must also be as versatile as possible, thus it can be used to transport goods of various dimensions and weights. Thesis will include examination of regulations and rules, according to which the design calculations will be made. The result of the design process will be presented in the drawings. Structure: introduction, overview of trailer prototypes, overview of frame profiles, review of regulations, design calculations, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 55 p. text without appendixes, 19 figures, 8 tables. Graphic part - 4 A1 format drawings.

Raktiniai žodžiai: Enclosed trailer, regulations

Studento vardas, pavardė
Rokas Pūras
Baigiamojo darbo pavadinimas
M2 klasės autobusas moksleiviams vežti
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vaidas Vadluga
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauriniame darbe projektuojamas M2 klasės autobusas skirtas moksleiviams vežti su 19 sėdimųjų vietų keleiviams. Tiesiogiai iš gamintojo įsigyti mokyklinio autobuso, atitinkančio visus Jungtinių Tautų Europos ekonominės komisijos ir nacionalines taisykles, bei reglamentus, nėra galimybės. Pirmiausia įsigyjama bazinė transporto priemonė, tada ji įrengiama atsižvelgiant į aktualius reglamentus. Darbe apžvelgti galimi mokyklinio autobuso prototipai, išnagrinėti teisės aktai susiję su autobuso avariniais išėjimais, sėdynių išdėstymu (JT EEK taisyklė Nr. 107), jų tvirtinimu (JT EEK taisyklė Nr. 80), diržų tvirtinimu (JT EEK taisyklė Nr. 14), bei kitais nacionaliniais reglamentais apimančiais išorinį mokyklinio autobuso žymėjimą (avarinės šviesos, užrašas "Mokyklinis", šviesą atspindinčios juostos ir kt.). Projektavimo skyriuje atlikti parengtos eksploatuoti transporto priemonės masės, masės pasiskirstymo ant ašių skaičiavimai, atlikti stipruminiai bandymai "Solidworks" aplinkoje, atsižvelgiant į bandymų tvarką aprašytą JT EEK taisyklėse Nr. 80 ir Nr. 14. Atlikti savikainos skaičiavimai, kuriuose nurodyta sunaudotų medžiagų savikaina, darbų atlikimo kaina, numatyta pardavimo kaina. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, prototipų apžvalga, M2 klasės transporto priemonėms taikomų teisės aktų apžvalga, įtaisų įrengiamų mokykliniame autobuse parinkimas, projektiniai skaičiavimai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 53 p. teksto be priedų, 36 pav. 18 lentelių, 16 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: M2 klasė, mokyklinis autobusas, teisės aktai, projektavimas, įtaisų parinkimas,


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor's graduation thesis a M2 class school bus is designed with 19 seats for passengers. It is not possible to purchase a school bus directly from the manufacturer that complies with all the rules and regulations of the United Nations Economic Commission for Europe and national rules and regulations. First, the base vehicle is purchased, then it is installed taking the relevant regulations into account. This thesis consists of a review of possible prototypes of the school bus, examination of the legislation relating to bus emergency exits, the arrangement of seats (UN ECE Rule 107), their approval (UN ECE Rule 80), belt anchorage (UN ECE Rule 14), and other national regulations covering external school bus marking (emergency lights, inscription "School", reflective tapes, etc.). In this thesis calculations of the mass of the vehicle ready for service, the distribution of mass on the axles, and the strength tests carried out in the "Solidworks" environment, taking into account the test procedures described in UN ECE Regulations No 80 and No 14 were made. Cost calculations have been made that indicate the cost of consumed materials, the cost of installation, the estimated selling price. Structure: introduction, review of prototypes, overview of the legislation applicable to vehicles of class M2, selection of devices installed on the school bus, design calculations, list of literature. Thesis consists of 53 p. text without attachments, 36 pictures. 18 tables, 16 bibliographical entries. Attachments included.

Raktiniai žodžiai: M2 class, school bus, legislation, development, selection of devices.

Studento vardas, pavardė
Karolis Pranckevičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Hibridinio automobilio vidaus degimo variklio galios didinimas ir ekologinių rodiklių pokyčio tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
Tadas Vipartas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe tyrimo objektas — Toyota RAV 4 Hybrid. Atliekama literatūros ir kitų informacijos šaltinių analizė susijusi su hibridinių automobilių tipais, charakteristikomis ir galios didinimo būdais. Tyrimo tikslas — eksperimentiniu būdu ištirti hibridinio automobilio rodiklius, teoriškai padidinti variklio galią ir ištirti ekologinius rodiklius prieš galios didinimą ir po. Grafiškai pateikti rezultatus. Apžvelgti turimą įrangą, kurios pagalba bus eksperimentiškai matuojami hibridinio automobilio rodikliai. Teoriškai apskaičiuoti vidaus degimo variklio šiluminius ir konstrukcinius rodiklius be turbokompresoriaus ir su juo. Gauti duomenys palyginami ir pavaizduojami grafiškai. Suskaičiuoti konstrukciniai dydžiai panaudojami projektuojant VDV detales. Apžvelgti aplinkosaugos ryšį su hibridiniais automobiliais. Parašyti darbo rezultatų išvadas. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, aprašomoji dalis, skaičiavimai, eksperimentinė dalis, aplinkosaugos apžvalga, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis 64 psl. teksto be priedų, 27 paveikslų,8 lentelių, 22 šaltinių. Grafinė dalis 4 A1 formato lapai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Efektyvumas, ekologija, ekonomika, projektas, transporto priemonė, hibridas, parametrų stebėjimas, analizė, optimizavimas, taršą mažinančios priemonės.


Anotacija (užsienio k.)

The object of research in the bachelor's thesis is Toyota RAV 4 Hybrid. An analysis of the literature and other sources of information related to hybrid car types, characteristics, and ways to increase power is performed. The aim of the study is to experimentally investigate the performance of a hybrid car, theoretically increase engine power, and investigate ecological performance before and after power increase. Graphically present the results. Review the available equipment that will be used to experimentally measure the performance of a hybrid car. Theoretically calculate the thermal and structural performance of an internal combustion engine without and with a turbocharger. The obtained data are compared and plotted graphically. The calculated design dimensions are used to design internal combustion engine parts. To review the environmental relationship with hybrid cars. Write conclusions of work results. The work consists of 7 chapters: introduction, descriptive part, calculations, experimental part, environmental review, conclusions, references. Thesis consists of 64 pages. text without adds, 27 pictures, 8 tables, 22 sources. Graphic part 4 A1 format sheets Work attachments are included separately.

Raktiniai žodžiai: Efficiency, ecology, economy, project, vehicle, hybrid, parameter monitoring, analysis, optimization, pollution reducing implements.

Studento vardas, pavardė
Lukas Balčiūnas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Rate integruotas elektros variklis su pakaba ir stabdžiais elektromobiliui
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Vidas Žuraulis
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame darbe projektuojamas rate integruotas elektros variklis su pakaba ir stabdžiais elektromobiliui. Projekto prototipu modifikacijai pasirenkamas lengvasis automobilis su priekiniais varančiaisiais ratais. Pagal galimybes integruojami elektros varikliai į galinius automobilio ratus. Perskaičiuojami pakabos standumo ir slopinimo elementai, pagal prototipą pritaikoma pakaba. Integruotoje dalyje numatyta standartinė hidraulinė stabdžių sistema. Preliminariai pritaikomos baterijos modifikuojamam elektromobiliui bei trumpai apžvelgiama konstrukcijos ekologija. Atliekami naujai modifikuoto elektromobilio traukos skaičiavimai. Darbas sudarytas iš pagrindinių dalių: elektromobilių su ratuose montuojamais elektros varikliais konstrukcijų ir veikimo apžvalga, stabdžių ir pakabos pritaikymo apžvalga, pasirinktos konstrukcijos aprašymas, pakabos elementų skaičiavimai bei suprojektuoto ratuose integruotų elektros variklių montavimo standartiniuose automobiliuose galimybių įvertinimas.

Raktiniai žodžiai: Elektros variklis, integravimas, elektromobilis, stabdžių sistema, pakabos elementai, modifikacija, elektromobilio ekologija, elektromobilio baterijos, elektromobilio traukos savybės.


Anotacija (užsienio k.)

In conclusion, in the thesis a in-wheel electric motor with suspension and brakes for an electric vehicle is designed. A passenger car with front-wheel drive is selected for modification of the project prototype. According to the passibilities in-wheel electric motors are integrated into the rear wheels of the car. The stiffness and damping elements of the suspension are recalculated and the suspension is adapted to the prototype. The integrated part provides a standard hydraulic brake system. The batteries of the modified electric vehicle are preliminarily applied and the ecology of the construction is briefly reviewed. Traction calculations of the newly modified electric vehicle are performed. The work consists of the main parts: an overview of the construction and operation of electric vehicles with in-wheel electric motors, an overview of the application of brakes and suspension, a description of the selected design, calculations of suspension elements and evaluation of the design of in-wheel electric motors in standard cars.

Raktiniai žodžiai: In-wheel motor, hub motor, electric vehicle corner, hydraulic brake system, suspension elements, modification, electric vehicle ecology, electric vehicle batteries, traction characteritics.

Studento vardas, pavardė
Augustas Zabotka
Baigiamojo darbo pavadinimas
M2/M3 klasės transporto priemonė su elektrine pavara
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Tautvydas Pravilonis
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe projektuojama elektrinė pavaros sistema automobiliui „Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI extra long“. Suprojektuotas reduktorius. Taip pat pasirinkti ir pritaikyti elektros komponentai, variklis, baterija ir inverteris. Darbą sudaro 11 dalių: įvadas, literatūros apžvalga, kitų gamintojų koncepcijų analizė, projektavimo sprendimų pagrindimas, projektiniai skaičiavimai, projektavimas, braižymas, elektros komponentų saugumo analizavimas, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 62 p. teksto be priedų, 20 iliustracijų, 9 lentelės, 14 bibliografinių šaltinių.

Raktiniai žodžiai: Elektrinės pavaros sistema, elektrinis variklis, reduktorius, baterija, automobilis.


Anotacija (užsienio k.)

The final thesis of the bachelor's degree project is the design of an electric drive system for the Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI extra long. The reducer transmission is designed. The electrical components, the motor, the battery and the inverter are also selected and adapted. The thesis consists of 11 parts: introduction, literature review, analysis of concepts from other manufacturers, justification of design decisions, design calculations, design, drawing, safety analysis of electrical components, conclusions, reference list, appendices. The thesis consists of 62 pages of text without appendices, 20 illustrations, 9 tables, 14 bibliographical references.

Raktiniai žodžiai: electric drive system, electric motor, gearbox, battery, car.

Studento vardas, pavardė
Normantas Stramiela
Baigiamojo darbo pavadinimas
Lengvųjų automobilių techninės apžiūros stoties stabdžių patikros stendas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame darbe nagrinėjami stabdžių patikros stendai, jų privalumai, trūkumai. Apžvelgiami stabdžių sistemai keliami reikalavimai. Atliekami techninės apžiūros centro technologiniai skaičiavimai. Projektinėje dalyje, atliekami stabdžių stendo technologiniai skaičiavimai, iš standartų parenkami pagrindiniai stabdžių stendo mazgai, tokie kaip motoreduktorius, grandinė. Gauti skaičiavimai išanalizuoti ir pateikti išvadose. Darbą sudaro įvadas, 3 skyriai, išvados, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 51 p. teksto be priedų, 18 iliustr., 2 lentelės, 8 literatūros šaltiniai, 2 priedai.

Raktiniai žodžiai: reikalavimai keliami stabdžių sistemai, ritininis stabdžių stendas, stabdžių tikrinimo būdai, dažniausiai pasitaikantys trūkumai, technologiškai būtinas darbininkų skaičius, technologiškai būtinas postų skaičius, stabdžių patikros stendas.


Anotacija (užsienio k.)

The final work examines the brake test stands, their advantages and disadvantages. The requirements for the braking system are reviewed. Technological calculations of the technical inspection center are performed. In the design part, the technological calculations of the brake bench are performed, the main components of the brake bench, such as the motor gearbox, are selected from the standards. The obtained calculations were analyzed and presented in the conclusions. The works consist of introduction, 3 chapters, conclusions, list of literature and eclosures. Thesis extent – 51 pages without enclosures, 18 pictures, 2 tables, 8 list of literature, 2 enclosures.

Raktiniai žodžiai: requirements for the brake system, roller brake stand, brake inspection methods, most common defects, technologically necessary number of workers, technologically necessary number of work posts, brake test bench.

Studento vardas, pavardė
Klaidas Plytnikas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Automobilio „Audi A4“ transmisija su 6 laipsnių pavarų dėže
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra projektuojama 6 laipsnių mechaninė pavarų dėžė lengvajam automobiliui ,,Audi A4‘‘, 2004 metų, B6 modeliui, siekiant padidinti automobilio maksimalų greitį ir pagerinti automobilio degalų ekonomiją. Projekte apžvelgiami pavarų dėžės bei transmisijos elementų komponavimo būdai tinkami šiam automobiliui, bei krumpliaratinės pavarų dėžės perjungimo būdai, Atlikti projektuojamos pavarų dėžės projektiniai skaičiavimai, apskaičiuotos ir grafiškai pateiktos automobilio traukos balanso charakteristikos. Grafinėje dalyje pateikiami: pavarų dėžės išilginio pjūvio brėžinys, projektuojamų detalių darbo brėžiniai, automobilio traukos balanso grafikai, kinematinė schema. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, projektiniai pavarų dėžės skaičiavimai, automobilio su projektuojama pavarų dėže traukos balanso skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 54 p. teksto be priedų, 4 paveikslai, 24 lentelės, 10 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai

Raktiniai žodžiai: pavarų dėžė, traukos balansas, projektavimas, krumpliaračiai.


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor‘s graduation thesis a 6 speed manual gearbox is developed for a ‘‘Audi A4“ 2004 B6 model, to increase the car's top speed and improve the car's fuel economy. Project reviews the methods of assembling the gearbox and transmission elements suitable for this car, as well as the methods of shifting the gearbox. Development for the gearbox and dynamical parameters of the vehicle are calculated in bachelor‘s thesis, and presented graphically. The graphical part consists of longitudinal drawing, gearbox part drawings, dynamical parameters diagrams , kinematic scheme. The project consists of 6 parts: introduction, literature analysis, gearbox calculations, dynamical calculations for a car with a projected gearbox, conclusions, references. Thesis consists of: 54 p. text without appendixes, 4 pictures, 24 tables, 10 bibliographical entries. Project attachments are included separately

Raktiniai žodžiai: gearbox, dynamical parameters, development, gearwheels.

Studento vardas, pavardė
Lukas Jakštavičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Techninės pagalbos automobilis ant „Renault Midlum“ bazės
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe projektuojamas techninės pagalbos automobilis ant ,,Renault Midlum“ bazės. Darbe apžvelgiama avaringumo pokyčių tendencijos, poreikis projekto įgyvendinamumui. Pasirinkto ,,Euro 5“ standartą turinčio sunkvežimio bazėje sumontuojamas hidraudinis manipuliatorius, kurio pasukamumas pagerinamas sliekinio reduktoriaus sistema, judanti platforma, ant kurios suprojektuota ir užmontuota 2 kW hidraulinė traukimo gervė. Atlikti darbinių agregatų hidraulinių linijų skaičiavimai. Atliekami hidraulinės traukimo gervės, hidraulinio manipuliatoriaus pasukamumo, pasukamos platformos, jos konstrukcinių dalių ir hidraulinės sistemos projektiniai skaičiavimai. Sudaromi techninės pagalbos automobilio bendro vaizdo, hidraulinės traukimo gervės, hidraulinio manipuliatoriaus surinkimo brėžiniai ir pagrindinių detalių darbo brėžiniai. Pateikiami projektinių skaičiavimų gauti rezultatai, suformuluotos išvados bei pasiūlymai. Darbą sudaro 8 skyriai: įvadas, projekto apžvalga ir pagrindimas, hidraulinės traukimo gervės skaičiavimas, projektinis hidraulinio manipuliatoriaus pasukamumo skaičiavimas, pakeliamos platformos judančių dalių skaičiavimas, hidraulinės sistemos projektinis skaičiavimas, gautų projektinių skaičiavimo rezultatų apibendrinimas ir išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 87 p. teksto be priedų, 11 pav., 9 lentelių, 4 A1 brėžiniai, 22 bibliografinis šaltinis.

Raktiniai žodžiai: techninės pagalbos automobilis, hidraulinė traukimo gervė, hidraulinio manipuliatoriaus pasukamumas, pasukama platforma.


Anotacija (užsienio k.)

In bachelor‘s degree final work a technical assistance car on ,,Renault Midlum“ base is projected. The work analyses and observes the tendencies of road accidents and the need’s to implement this project. The chosen ,,Euro 5” standard heavy-duty vehicle base will consist of a hydraulic manipulator, which turnability will be modified with a worm gear system to achieve a 360 degree rotation, a moving platform, which will have a 2 kW hydraulic winch mounted on top of it. Perform operating component hydraulic line calculations. Perform hydraulic winch, hydraulic manipulation rotation, moving platform turnability, it’s structural components and hydraulic systems design calculations. Overall technical assistance car, hydraulic winch, hydraulic manipulator and main operating part drawings are formed. The results of design calculations are presented, conclusions and suggestions are formulated. The work consists of 8 chapters: introduction, project observation and justification, hydraulic winch calculation, hydraulic manipulator rotation design calculation, lifting platform moving parts calculation, hydraulic system design calculation, summary of the results of the design calculations obtained and conclusions, references. Thesis consists of 87 p. of text without appendixes, 11 pictures, 9 tables, 4 A1 drawings, 22 biographic source.

Raktiniai žodžiai: technical assistance car, hydraulic winch, hydraulic manipulator rotation, turning platform.

Studento vardas, pavardė
Vytautas Kačinskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Padidintos galios automobilio „Subaru Impreza WRX“ EJ serijos variklis
Baigiamojo darbo vadovas
Gabrielius Mejeras
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe atliktas automobilio ,,Subaru Impreza WRX'' su varikliu kurio kodas EJ207 galios didinimas. Pirmame skyriuje apžvelgtas variklio prototipas, jo pagrindimas bei savybės. Antrame apžvelgtas variklio galios skaičiavimas bei galios didinimo būdai. Trečiame skyriuje atlikti variklio darbo skaičiavimai: variklio darbo ciklai, indikatorinai ir efektyvieji rodikliai, šilumos balansas, deginių kenksmingumo įvertiniams bei dujų slėgis, veikiančios jėgos ir sukimo momentas su galia. Ketvirtame skyriuje atliktas variklio detalių bei aušinimo sistemos skaičiavimai. Atlikus skaičiavimus pateiktos išvados. Taip pat literatūros sąrašas bei priedai. Prieduose yra pateikta ,,Diesel RK" programos skaičiavimai. Darbą sudaro 4 dalys: Įvadas, prototipo apžvalga, variklio galios didinimo būdai, variklio darbo skaičiavimai, variklio detalių skaičiavimai, Išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis 49p. teksto be priedų, 10 iliustr., 5 lent., 11 bibliografinių šaltinių. atskirai pridedami darbo priedai. Grafinė dalis - 4 A1 formato brėžiniai.

Raktiniai žodžiai: Subaru Impreza WRX, galios didinimas, vožtuvai, turbina, EJ207


Anotacija (užsienio k.)

In this final thesis power increase for ,,Subaru Impreza WRX'' with EJ207 series engine was done. First chapter contains a review of an engine type, its construction and technical information. In the second chapter there is information about power calculations and methods for increasing power. Third chapter contains engine work calculations: engine working cycles, indcating and effectivness calculations, heat balance, exhausy toxicity and gas pressure calculations, also the torque, power and forces to an engine where calculated. Fourth chapter contains engine parts calculation and cooling system calculation. After all calculations there is conclusions formulated. In the appendixes there is calculations from ,,Diesel RK'' for the same engine. Structure: Introduction,prototype overview, engine power increase methods, engine work calculations, engine parts calculations, conclusions, references. hesis consist of 49 p. text without appendixes, 10 pictures, 5 tables, 11 bibliographical entries. Appendixes included. 4 A1 size drawings included.

Raktiniai žodžiai: Subaru Impreza WRX, power increase, valves, turbo, EJ207

Studento vardas, pavardė
Gvidas Lekavičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
O2 klasės centrinės ašies priekaba keturračiui motociklui vežti
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vaidas Vadluga
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra atliekamas O2 klasės centrinės ašies priekabos su specialia daiktadėže, skirtos vežti du keturračius motociklus, projektavimas. Šio bakalaurinio darbo tikslas – suprojektuoti O2 klasės tipo priekabą, kuri atitiks visus O2 klasės priekaboms keliamus reikalavimus. Taip pat priekaba turi būti universali, ir tinkama vežti visų klasių keturračiams motociklams. Darbe bus išnagrinėti ir aprašyti reglamentai, apžvelgtos taisyklės, į kurias atsižvelgiant bus atliekami projektiniai skaičiavimai ir projektuojama priekaba. Suprojektavus priekabą gautas rezultatas bus apipavidalintas brėžiniuose. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, priekabos prototipų apžvalga, keturračių prototipų apžvalga, reglamentų apžvalga, tvirtinimo apžvalga, projektiniai skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 55 p. teksto be priedų, 22 paveikslėliai, 11 lentelių. Grafinė dalis – 4 A1 formato brėžiniai.

Raktiniai žodžiai: priekaba, keturratis, reglamentai


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor thesis is about designing enclosed O2 class trailer for transporting two quadricycle bikes. The aim of this bachelor's thesis is to design an O2 trailer that will meet all the requirements for O2 class trailers. It must also be as versatile as possible, thus it can be used to transport various types of quadricycle bikes. Thesis will include examination of regulations and rules, according to which the design calculations will be made. The result of the design process will be presented in the drawings. Structure: introduction, overview of trailer prototypes, overview of quadricycle bikes, review of regulations, design calculations, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 55 p. text without appendixes, 22 figures, 11 tables. Graphic part - 4 A1 format drawings.

Raktiniai žodžiai: trailer, quadricycle, regulations

Studento vardas, pavardė
Armandas Kurkulis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Padidintos prošvaisos automobilis TOYOTA TUNDRA su sniego valymo įrenginiu
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauriniame darbe projektuojamas sniego valymo įrenginys Toyota Tundra automobiliui. Išnagrinėti esami sniego valymo įrenginiai, plieniniai profiliai naudojami gamyboje ir hidraulinės sistemos bei jų komponentai. Apskaičiuota sniego valymo įrenginio maksimali pasipriešinimo jėga, hidraulinė sistema įrenginiui pakelti, labiausiai apkrautų profilių reakcijos jėgos ir automobilio dinaminė charakteristika. Atlikus skaičiavimus pateiktos išvados. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, sniego valymo įrenginio skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis - 59 psl. teksto be priedų, 17 iliustr., 33 lent., 15 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami 4 A1 formato brėžiniai.

Raktiniai žodžiai: sniego valymo įrenginys, hidraulinis cilindras, hidraulinis siurblys, vamzdynas, plieno profilis, stūmoklis, dinaminė charakteristika.


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor's thesis, a snow blower for Toyota Tundra was designed. Existing snow blower designs, steel profiles that are used in production and hydraulic systems and their components were examined. The calculations for the snow blower included maximum resistance force of the snow blower, the hydraulic system for lifting the blower, the reaction forces of the most loaded profiles and the dynamic characteristics of the car. In the end conclusions were drawn. The thesis consists of 5 parts: introduction, literature review, calculations of the snow blower, conclusions, list of literature sources. The scope of the work - 59 pages of text without attachments, 17 illustrations, 33 tables, 15 bibliographic sources. Separately, 4 A1 format drawings are added.

Raktiniai žodžiai: snow blower, hydraulic cylinder, hydraulic pump, piping, steel profile, piston, dynamic characteristics.

Studento vardas, pavardė
Domantas Kvedaravičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Padidintos galios automobilio „Mitsubishi“ variklis 4G63
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra projektuojamas ,,Mitsubishi” 4G63 variklis su padidintu cilindro pripildymo slėgiu, siekiant padidinti turbokompresoriaus našumą, taip padidinant automobilio variklio galią ir sukimo momentą. Projekte apžvelgiami šiluminiai, indikatoriniai ir efektyvieji variklio rodikliai bei pagrindinių variklio detalių - alkūninio veleno, stūmoklio, švaistiklio ir stūmoklio piršto stipruminiai skaičiavimai. Grafine?je dalyje pateikiami: variklio išilginio pjūvio brėžinys, projektuojamų detalių darbo brėžiniai, grafiškai pateiktos sukimosi dažnio, slėgio indikatorinių ir inercijos jėgų lyginamosios bei alkūninio veleno augančių jėgų diagramos. Darba? sudaro 8 dalys: i?vadas, literatu?ros apžvalga, variklio šiluminiai skaic?iavimai, indikatoriniai ir efektyvieji variklio rodikliai, indikatorinis sukimo momento skaičiavimas, variklio detaliu? skaic?iavimas, išvados, literatu?ros sa?rašas. Darbo apimtis – 64 p. teksto be priedu?, 10 paveikslų, 1 lentele?, 10 bibliografiniu? šaltiniu?. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Variklis, turbokompresorius, stūmoklis, švaistiklis, alkūninis velenas, projektavimas.


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor‘s graduation thesis, a “Mitsubishi” 4G63 engine with increased cylinder filling pressure is developed to increase the performance of the turbocharger, thus increasing the car's engine power and torque. The project reviews the thermal, indicative and efficient engine performance, strength calculations for the main engine components - crankshaft, piston, connecting rod and piston finger. The graphic part contains: the longitudinal section drawing of the engine, the working drawings of the designed parts, the comparative diagrams of the speed, pressure indicator and inertial forces and the increasing forces of the crankshaft. The work consists of 8 parts: introduction, literature review, engine thermal calculations, indicator and effective engine indicators, indicator torque calculation, engine parts calculation, conclusions, references. Thesis consists of: 64 p. text without appendixes, 10 pictures, 1 table, 10 bibliographical entries. Work attachments are included separately.

Raktiniai žodžiai: Engine, turbocharger, piston, connecting rod, crankshaft, development.

Studento vardas, pavardė
Pavel Markovski
Baigiamojo darbo pavadinimas
N1 klasės transporto priemonių remonto proceso optimizavimas taikant LEAN sistemą
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Jurijus Zaranka
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro studijų darbe pateikiamas N1 klasės transporto priemonių techninės priežiūros stoties remonto proceso optimizavimas taikant Lean sistemą. Šiuo projektu siekiama pritaikyti Lean veiklos metodiką įmonės darbo organizavimo procese ir padidinti autoserviso darbo produktyvumą ir efektyvumą. Atliktas techninis – ekonominis pagrindimas, gamybinės programos skaičiavimas. Darbe atlikti skaičiavimai: metinė darbų apimtis, darbininkų skaičiaus nustatymas, techninės priežiūros ir remonto postų skaičiavimas, patalpų ploto skaičiavimas. Pateikiamas serviso technologinės įrangos sąrašas. Konstrukcinėje dalyje suprojektuotas specializuotas įrankių transportavimo įrenginys, pateikti pagrindiniai detalių skaičiavimai. Darbe išnagrinėti darbo saugos, aplinkos apsaugos ir priešgaisrinės saugos reikalavimai. Grafinė dalis – 4 A1 formato lapai: generalinis planas ( su išoriniais Lean sistemų elementais), remonto baras su technologinės įrangos išdėstymu ir pagrindinių komunikacijų atvaizdavimu, specializuotas įrankių transportavimo įrenginys su papildoma pozicionavimo sistema, specializuoto įrenginio tvirtinimo elementų darbo brežiniai.

Raktiniai žodžiai: automobilis, autoservisas, einamasis remontas, techninė priežiūra, optimizavimas, technologinė įranga.


Anotacija (užsienio k.)

In this bachelor‘s graduation thesis, I present the optimization of the repair process of the N1 class vehicle maintenance station using the Lean system. This project aims to apply the Lean operating methodology in the company's work organization process and increase the productivity and efficiency of car service work. Technical and economic substantiation, calculation of the production program have been performed. Calculations performed at work: annual volume of work, determination of the number of workers, calculation of maintenance and repair posts, calculation of the area of the premises. A list of service technology equipment is provided. In the structural part a specialized tool transportation device is designed, the main calculations of details are presented. The requirements of work safety, environmental protection and fire safety are examined in the work. Graphic part - 4 A1 format sheets: general plan (with external elements of Lean systems), repair bar with layout of technological equipment and display of basic communications, specialized tool transport device with additional positioning system, working drawings of specialized device fasteners.

Raktiniai žodžiai: car, service station, operation repairs, maintenance, optimization, technological equipment.

Studento vardas, pavardė
Denis Kožuško
Baigiamojo darbo pavadinimas
Patobulintos konstrukcijos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos automobilis
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamojo bakalauro darbe projektuojamas patobulintos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos automobilis bei modernizuojamas pasirinktas konstrukcinis elementas. Analitinėje dalyje aptariamas pasirinkto automobilio – prototipas bei apžvelgtos esamų, priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje naudojamų automobilių konstrukcijos. Parinktos projektuojamos konstrukcijos, tobulinamas lafetinis švirkštas, įvertinti lafeto pasukimo mechanizmai bei atlikti projektiniai skaičiavimai. Išvadose aptariami gauti projektavimo rezultatai. Grafinėje medžiagoje pateikiamas bendras modernizuojamo prototipo vaizdas bei papildomi konstrukciniai elementai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, projektuojamos konstrukcijos prototipo parinkimas ir pagrindimas, lafetinio švirkšto elementų projektiniai skaičiavimai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 69 p. teksto be priedų, 33 iliustr., 8 lent., 6 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: priešgaisrinės tarnybos automobilis, lafetinio švirkšto projektavimas, prototipo parinkimas, lafetinio švirkšto projektiniai skaičiavimai.


Anotacija (užsienio k.)

The final bachelor thesis designs an improved fire service vehicle and upgrades the selected structural element. The analytical part discusses the prototype of the selected car and reviews the design of the existing cars used in the fire rescue service. The design structures are selected, the lafette syringe is improved, the lafette rotation mechanisms are evaluated and design calculations are performed. The conclusions discuss the design results obtained. The graphical material provides an overall view of the prototype to be upgraded and additional design elements. The thesis consists of 6 parts: introduction, selection and justification of the prototype design, design calculations of the elements of the lafette syringe, conclusions, list of references, appendices. The volume of the thesis is 69 p. of text without appendices, 33 illustrations, 8 tables, 6 bibliographic sources. The appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: fire service vehicle, design of a lafette syringe, selection of a prototype, design calculations for a lafette syringe.

2022 metų magistro baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė
Airidas Staputis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Stabdžių antiblokavimo sistemos efektyvumo avarinio pasukimo manevro metu tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Vidas Žuraulis
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame magistro darbe buvo nagrinėjamas stabdžių antiblokavimo sistemos efektyvumas avarinio pasukimo manevro metu. Darbe atlikta literatūros šaltinių analizė, kurios metu buvo nagrinėjamos ABS sistemos pagrindinės funkcijos, veikimo principas. Taip pat literatūros analizėje yra apžvelgiami įvairūs ABS sistemos moduliai bei rinkoje naudojami algoritmai, atlikta automobilio dinaminių savybių bei matematinių modelių analizė. Antrojoje darbo dalyje atliekami metodiniai tyrimai, naudojamas automobilio su ABS sistema matematinis modelis, atliekamos simuliacijos „Adams Car“ ir „MATLAB/Simulink“ programose bei palyginami gauti rezultatai. Trečiojoje darbo dalyje yra atliekami matavimai realiomis sąlygomis, vertinama ABS sistemos įtaka automobilio manevravimui, kai yra atliekamas ekstremalus stabdymas su posūkio (kliūties išvengimo) manevru. Pateikiamos išvados bei pasiūlymai. Baigiamąjį darbą sudaro 6 dalys: įvadas, mokslinės literatūros analizė, metodiniai tyrimai, eksperimentiniai tyrimai, išvados ir literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 72 puslapiai, 36 iliustracijos, 4 lentelės ir 37 literatūros šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), ekstremalus stabdymas, programa „Adams Car“, posūkio manevras


Anotacija (užsienio k.)

In this master's thesis, the efficiency of the anti-lock braking system during an emergency turning-braking maneuver was examined. The analysis of literature sources was performed in the work, during which the main functions of the ABS system and the principle of operation were analyzed. The analysis of the literature also reviews various modules of the ABS system and algorithms used in the market. The analysis of the car's dynamic properties and mathematical car and wheel models were observed. In the second part of the work, methodological research is performed, a mathematical model of a car with ABS system is used, simulations are performed in „Adams Car“ and „MATLAB / Simulink“ programs, and comparisons of the obtained results were made. In the third part of the work, measurements are made in real conditions, the influence of the ABS system on the maneuvering of the car is evaluated when extreme braking with a turning (obstacle avoidance) maneuver is performed. Conclusions and suggestions are presented. The thesis consists of 6 parts: introduction, analysis of scientific articles, methodology analysis, experimental studies, conclusions and bibliography. Thesis consists of 72 pages, 36 illustrations, 4 tables and 37 references.

Raktiniai žodžiai: Anti-Lock braking system (ABS), emergency braking, „Adams Car“, turning maneuver

Studento vardas, pavardė
Šarūnas Kairaitis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Padangų geometrijos parametrų įtakos automobilio stabilumui ir komfortiškumui tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Vidas Žuraulis
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas skirtingos geometrijos padangų poveikis automobilio saugumo ir komfortiškumo charakteristikoms. Nagrinėjama padangos sandara, kokios jėgos veikia padangą, kokie reiškiniai pasireiškia jėgos veikiamoje padangoje, kokie tyrimai ir eksperimentai buvo atliekami parenkant skirtingus padangos geometrijos parametrus, kodėl gamintojai siūlo skirtingos geometrijos parametrų ratlankius ir jiems pritaikytas padangas, pagal kokius veiksnius pirkėjas gali rinktis padangas ir kas yra reglamentuota pardavėjams. Atliktos kompiuterinės simuliacijos naudojantis MSC Adams Car programa, parenkant tuo pačiu matematiniu modeliu aprašytas skirtingos geometrijos padangas, atliekant tiesaus stabdymo, posūkio įveikimo, stabdymo posūkio metu, dvigubo juostos keitimo ir posūkio manevru, kuomet posūkio spindulys yra pastovus. Atlikti eksperimentiniai tyrimai, kurių metu naudojantis XL Meter prietaisu buvo matuojami automobilio pagreičiai stabdant nuo 100 iki 0 km/h, užmontavus skirtingos geometrijos padangas. Atlikti sukeliamo triukšmo ir vertikalių automobilio svyravimų tyrimai skirtingos geometrijos padangomis važiuojant keturiomis skirtingomis kelio dangomis. Darbo pabaigoje suformuluotos išvados, atsakančios į iškeltą hipotezę ir darbo uždavinius. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, mokslinės literatūros ir eksperimentinių tyrimų apžvalga, kompiuterinės simuliacijos, eksperimentiniai tyrimai, išvados, literatūros sąrašas, iliustracijų ir lentelių sąrašas. Darbo apimtis – 58 p. teksto be priedų, 53 iliustr., 10 lent., 21 bibliografinis ir 11 interaktyviųjų šaltinių.

Raktiniai žodžiai: Padangos geometrija, skirtingos padangos, padangą veikiančios jėgos, padangos kontakto plotas, padangos plotis, padangos aukštis, padangos geometrijos palyginimas, sukibimas tarp padangos ir kelio, adhezija, histerezė, padangos stabdymas.


Anotacija (užsienio k.)

In the Master’s degree graduation thesis tire geometry parameters influence on vehicle stability and ride comfort is researched: tire structure, tire acting forces, occurring phenomenona in tires affected by force, researches and experiments performed while using different tire geometry parameters, reasons why manufacturers’ offer different rim and tire combinations, factors from which customer can choose tires and commodity regulations for the sellers. During the research computer simulations were performed using MSC Adams Car program, choosing different geometry tires written by the same mathematical model. The comparison was achieved after calculation of straight braking, turn-in, turn during brake, double lane changing and turn at the constant radius simulations. During experimental study was used XL Meter device for braking from 100 to 0 km/h while using the same manufacturers’ tires with different geometry. In thesis was performed noise and vertical vehicle fluctuation experiments for different geometry tires driving on four different road surfaces. In the end of research conclusions were made which answer to raised hypothesis and problems. The research consists of 7 parts: introduction, scientific literature and experimental research review, simulations, experimental studies, conclusions, list of literature, list of pictures and tables. Thesis volume – 58 pages without accessories, 53 pictures, 10 tables, 21 bibliographic and 11 interactive sources.

Raktiniai žodžiai: tire geometry, different tires, acting forces in the tire, tire contact patch, tire width, tire height, tire geometry comparison, tire and road grip, adhesion, hysteresis, braking of the tire.

Studento vardas, pavardė
Donatas Pilipuitis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Išmaniojo telefono naudojimas kelio paviršiui nustatyti
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Vytenis Surblys
Anotacija (lietuvių k.)

Išmanieji telefonai gali būti naudojami norint nustatyti kelio paviršiaus nelygumą. Žinant kelio paviršių ir dangos kokybę galima pagerinti saugumą keliuose ir sumažinti automobilių važiavimo kaštus. Išmaniuosiuose telefonuose yra integruojamas akcelerometras, giroskopas ir GPS, kurie gali nustatyti kelio paviršiaus šiurkštumo indeksą. Šiame darbe analizuojami akcelerometro pagreičio rezultatai priklausomai nuo tyrime naudojamo automobilio, išmaniųjų telefonų montavimo vietos automobilyje ir išmaniųjų telefonų operacinės sistemos. Baigiamajame darbe atliekama vidutinio kvadratinio nuokrypio rezultatų analizė ir sukuriama „Matlab“ funkcija leidžianti automatiškai nustatyti kelio nelygumo kategoriją. Taip pat pateikiama literatūros analizė, tyrimų apžvalgos ir išvados.

Raktiniai žodžiai: Reikšminiai žodžiai: kelio paviršius, akcelerometras, vertikalusis pagreitis, išmanusis telefonas, kelio paviršiaus nelygumo indeksas, vidutinis kvadratinis nuokrypis.


Anotacija (užsienio k.)

Smartphones could be usefull to determine road surface roughness condition. Knowing road surface quality can give a lift to improve road safety and reduce vehicle operating cost. Accelerometers, gyroscopes and GPS are integrate into smartphones and can collect data to find out road roughness index. This work analyzes acceleration results, when smartphones are in different locations, with different operating systems and different vehicles. To make work more valuable matlab function was made to determine road surface category, which calculates Standard deviation. The literature review, research review and conclusions are presented.

Raktiniai žodžiai: Key words: road surface, accelerometer, vertical acceleration, smartphone, road roughness index, standard deviatio

Studento vardas, pavardė
Nikita Kolyško
Baigiamojo darbo pavadinimas
Vilniaus miesto Ozo g. eismo organizavimo, suteikiant prioritetą viešajam transportui, efektyvumo tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Šio darbo tikslas yra remiantis statistiniais duomenimis apie Vilniaus miesto Ozo gatvės kelio ruožo eismo intensyvumo indeksą, sudaryti teorinį matematinį modelį ir patikrinti eismo rodiklių pokyčius suteikiant prioritetą viešajam transportui. Tyrimo tikslas yra išsigryninti teorines prielaidas, kurios galėtų parodyti, kokiomis sąlygomis prioritetas viešajam transportui yra efektyvus, kada toks sprendimas galėtų būti neįmanomas, arba kaip turėtų būti organizuojamas eismas suteikiant prioritetą viešajam transportui. Darbą sudaro: įvadas, literatūros apžvalga, kitų šalių praktinių sprendimų pavyzdžiai, Vilniaus eismo valdymo centro kaupiamų duomenų statistinė analizė, teorinio matematinio modelio analizė ir simuliacijos, išvados, literatūros sąrašas.

Raktiniai žodžiai: Eismo valdymas, matematinis modelis, viešojo transporto prioritetas, prioritetinės sistemos, viešasis transportas, kelių eismo srautai.


Anotacija (užsienio k.)

The work purpose is to compile a theoretical mathematical model and checking the changes in traffic factors on the priority of public transport, by utilising statistical data on the traffic intensity index of the Ozo st. road section in Vilnius. The aim of the study is to refine the theoretical assumptions that could show under what conditions the priority of public transport is effective, when such a solution might not be possible, or how traffic could be organized by utilising the priority to public transport model. Structure: introduction, literature review, examples of practical solutions from other countries, statistical analysis of data collected by Vilnius Traffic Management Center, analysis of theoretical mathematical model and simulations, conclusions, references.

Raktiniai žodžiai: Traffic management, mathematical model, public transport priority, priority systems, public transport, road traffic flows.

Studento vardas, pavardė
Mindaugas Vėgėla
Baigiamojo darbo pavadinimas
Kelių transporto priemonių vertės nustatymo metodikos tobulinimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saugirdas Pukalskas
Anotacija (lietuvių k.)

Darbe apžvelgta ir išanalizuota Lietuvoje nuo 2020 m. rugsėjo 22 d. įsigaliojusi apgadintų transporto priemonių vertinimo metodika, kuri apibrėžia transporto priemonių vertinimo eigą ir taisykles. Metodikoje yra trūkumų bei neapibrėžtumų, kurie palieka daug vietos įvairioms interpretacijoms ir netikslumams. Darbe atlikta išsami Lietuvos transporto priemonių parko analizė, kuri minima dabartinėje metodikoje. Tam buvo naudojama 2019 m. Lietuvos techninės apžiūros asociacijos „Transeksta“ techninių apžiūrų duomenų bazė. Atlikta išsami M kategorijos transporto priemonių analizė, kurioje transporto priemonės suskirstytos pagal klases ir degalų rūšis. Gautas rezultatas, jog M1 klasės transporto priemonių Lietuvoje yra daugiausia, o pupuliariausia šios klasės degalų rūšis – dyzelinas. Darbe aprašyta, kaip turėtų būti nustatomas Apraše minimas efektyvusis vidutinis transporto priemonės amžius. Taip pat Lietuvos transporto priemonių parko analizėje pateikta metodika, kaip nustatyti vidutinę transporto priemonių statistinę ridą, kuri yra būtina nustatant dalies nuvertinimo normą dėl ridos. Darbe aprašyta tiksli metodika, kaip turėtų būti atliekama transporto priemonių parko analizė bei kaip turėtų būti atrūšiuojami ir skirstomi duomenys. Remiantis atlikta Lietuvos transporto priemonių parko analize, pasiūlyti alternatyvūs bazinės vertės nustatymo metodai.

Raktiniai žodžiai: Turto vertinimas, kilnojamojo turto vertinimas, transporto priemonių parkas, vidutinė transporto priemonių statistinė rida, vidutinis amžius, vertės nustatymo metodika, bazinė vertė


Anotacija (užsienio k.)

The paper reviews and analyzes Lithuanian vehicle assessment methodology, which defines the procedure and rules for the assessment of vehicles. There are shortcomings and uncertainties in the methodology that leave much room for various interpretations and inaccuracies. The work includes a detailed analysis of the Lithuanian vehicle fleet, which is mentioned in the current methodology. For this purpose was used 2019 Lithuanian Technical Inspection Association Transeksta technical inspection database. A detailed analysis of category M vehicles has been performed, with a breakdown of vehicles by class and fuel type. The result is that diesel is the largest and most popular fuel of this class in Lithuania. The paper describes how the average age of the vehicle mentioned in the description should be determined. The analysis of the Lithuanian vehicle fleet also presents a methodology for determining the average vehicle statistics, which is a necessary depreciation rate due to mileage. The paper describes the exact methodology of how the fleet analysis should be performed and how the data should be sorted and retrieved. Based on the analysis of the Lithuanian vehicle fleet, alternative methods for determining the base value have been proposed.

Raktiniai žodžiai: Property valuation, movable property valuation, vehicle fleet, average statistical vehicle mileage, average age, valuation methodology, base value

Studento vardas, pavardė
Augustas Ivanauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
N1 klasės komercinės paskirties automobilių stiklų pažeidimų analizė
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe atliekama N1 klasės komercinių automobilių stiklų pažeidimų analizė pritaikant matematinės statistikos modelius. Atlikta mokslinės literatūros apžvalga, kurioje yra nagrinėjami automobilių konstrukcinių elementų patikimumo ir kokybės parametrai. Statistiniams duomenims apie stiklų pažeidimus (įdaužas) apdoroti sudaromi ir taikomi matematinės statistikos modeliai. Atliekant eksperimentą, buvo naudoti stiklų serviso, draudimo paslaugas teikiančios draudimo įmonės ir valstybės įmonės, tvarkančios kelių transporto priemonių registrus, duomenys. Nagrinėtiems stiklų pažeidimams (įdaužoms) prognozuoti sudaryti matematinės statistikos modeliai, nustatyti pagrindiniai patikimumo rodikliai (vidutinis įdirbis iki pažeidimo, jo intensyvumas ir t.t.). Darbą sudaro 3 skyriai: įvadas, mokslinių straipsnių apžvalga, automobilių elementų statistinių modelių sudarymo principai, N1 klasės komercinės paskirties automobilių stiklų patikimumo modelių sudarymas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 60 p. teksto be priedų, 32 iliustracijos, 15 lentelių, 22 bibliografiniai šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: matematinė statistika, patikimumas, techninė priežiūra, stiklas, stiklo įdauža.


Anotacija (užsienio k.)

In the final master's thesis the analysis of N1 class commercial car glass damage using mathematical statistical models is performed. A review of the scientific literature is performed, which examines the parameters of reliability and quality of automotive structural elements. Mathematical statistical models are developed and applied to process statistics on glass damage (chip). The experiment used data from a glass service, an insurance company providing insurance services, and a state – owned company that maintains road vehicle registers. Mathematical statistical models were developed to predict the examined glass damage (chip), the main reliability indicators were determined (average working time before the damage, intensity, etc.). The work consists of 3 chapters: introduction, review of scientific articles, principles of compiling statistical models of car elements, compilation of reliability models of N1 class commercial car windows, conclusions, references. Thesis consists of: 60 p. text without appendixes, 32 pictures, 15 tables, 22 bibliographical entries.

Raktiniai žodžiai: mathematical statistics, reliability, maintenance, glass, glass breakage.

Studento vardas, pavardė
Andžej Puzevič
Baigiamojo darbo pavadinimas
M3 klasės transporto priemonių, eksploatuojamų miesto sąlygomis, kietųjų dalelių filtrų (DPF) būklės vertinimas
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Jurijus Zaranka
Anotacija (lietuvių k.)

Magistro studijų baigiamojo darbo tikslas – ištirti kietųjų dalelių filtro valymo efektyvumą, jo užterštumo lygio įtaką vidaus degimo variklinės alyvos kokybiniams rodikliams, įvertinti filtro eksploatavimo laikotarpį. Darbe tiriami M3 klasės autobusai SOLARIS URBINO U12,eksploatuojami reguliaraus susisiekimo maršrutais Vilniaus mieste, matuojama šių autobusų kietųjų dalelių koncentracija išmetamosiose dujose, vertinamas filtro užterštumo lygis prieš plovimą ir po jo, tiriami variklinės alyvos kokybiniai rodikliai. Atlikus tyrimus, buvo įvertintas kietųjų dalelių filtro valymo efektyvumas, esant skirtingoms vidaus degimo variklio temperatūroms, netvarkingos variklio valdymo sistemos įtaka kietųjų dalelių koncentracijai, nustatytas kietųjų dalelių filtro tarnavimo laikas bei pateiktos išvados. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, literatūros šaltinių apžvalga, eksperimentinių tyrimų atlikimo metodika, tiriamoji dalis, išvados ir literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 62 p. teksto be priedų, 31 iliustracijos, 14 lentelių, 37 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Kietųjų dalelių koncentracija, regeneracija, kietųjų dalelių filtras, angliavandenių oksidacija, tepimo savybės


Anotacija (užsienio k.)

The aim of the master's thesis is to investigate the efficiency of DPF (Diesel particulate filter) cleaning, the influence of its pollution level on the internal combustion engine oil quality indicators, to evaluate the life cycle performance of the Diesel particulate filter. The object of the investigation was M3 class buses SOLARIS URBINO U12, operated on regular routes in Vilnius city. It was measured the concentration of particulate matter in the exhaust gas of these buses, the level of Diesel particulate filter contamination before and after washing and the qualitative indicators of engine oil. After research, the efficiency of the particulate filter cleaning at different internal combustion engine temperatures, the influence of a disordered engine control system on the particulate matter concentration, the service life of the particulate filter was evaluated, and the conclusions were presented. The thesis consists of seven parts: introduction, review of literature sources, experimental research methodology, research part, conclusions, and references. Scope of the thesis 62 pages of text without appendixes, 31 illustrations, 14 tables, 37 bibliographical entries. Work attachments are included separately

Raktiniai žodžiai: Particulate concentration, regeneration, particulate filter, hydrocarbon oxidation, lubrication characteristics.

Studento vardas, pavardė
Gytis Bulovas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Automobilių įsibėgėjimo charakteristikų tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Edgar Sokolovskij
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos automobilio įsibėgėjimo charakteristikos ir jų įtaka degalų sąnaudoms. Apžvelgti moksliniai darbai, susiję su baigiamojo darbo tematika. Apžvelgti automobilio išilginės dinamikos teoriniai aspektai. Atlikta ekspertinė apklausa, kurios metu pagal daugiakriterinių sprendimų metodą išsiaiškinti lengvojo automobilio degalų sąnaudoms įtaką darantys veiksniai. Atlikti eksperimentiniai bandymai, siekiant charakterizuoti skirtingo intensyvumo įsibėgėjimo režimus. Atlikta skirtingo intensyvumo įsibėgėjimo režimų simuliacija kompiuterine programa MATLAB/SIMULINK. Simuliacijos pagalba gautos automobilio degalų sąnaudų charakteristikos automobiliui įsibėgėjant skirtingo intensyvumo įsibėgėjimo režimais. Nustatytas optimalus pagal įsibėgėjimo dinamiką ir degalų sąnaudas įsibėgėjimo režimas. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, literatūros šaltinių apžvalga, teorinė dalis, ekspertinė apklausa, eksperimentinis tyrimas, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 63 p. teksto be priedų, 52 iliustr., 15 lent., 29 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Automobilio įsibėgėjimas, degalų sąnaudos, dinaminės charakteristikos, įsibėgėjimo režimai , įsibėgėjimo simuliacija.


Anotacija (užsienio k.)

This Master thesis deals with the acceleration characteristics of the car and their influence on fuel consumption. Scientific works and theoretical aspects of car longitudinal dynamics related to the topic of this Master thesis were reviewed. An expert survey was conducted, during which according to the method of multi–criteria solutions, the factors influencing the fuel consumption of a passenger car were clarified. Experimental tests were performed to characterize the acceleration modes of different intensities. Simulation of acceleration modes of different intensities was performed with the computer program MATLAB/SIMULINK. The optimum acceleration mode according to the acceleration dynamics and fuel consumption has been determined. Thesis structure: introduction, scientific literature review, theoretical part, expert survey, experimental research, conclusions and suggestions, references. Thesis consists of 63 pp. text without annexes, 52 pictures, 15 tables, 29 bibliographical entries. Work annexes are attached separetely.

Raktiniai žodžiai: Acceleration modes, acceleration simulation, dynamic characteristics, fuel consumption, vehicle acceleration.

Studento vardas, pavardė
Edvinas Juodka
Baigiamojo darbo pavadinimas
Eismo įvykio – dviratininko partrenkimas – tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Edgar Sokolovskij
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe yra tiriamas eismo įvykis – dviratininko partrenkimas. Teorinėje dalyje yra apžvelgiami su dviratininkų partrenkimais susiję eismo įvykių tyrimai, taip pat išnagrinėti judančio ir partrenkiamo dviratininko matematiniai modeliai. Tiriamojoje dalyje yra aprašoma eksperimento atlikimo tvarka ir sudarytos automobilio greičio priklausomybės nuo dviratininko nubloškimo atstumo ir kampo. Išvadose ir pasiūlymuose aptariamas automobilio greičio tikslingumo vertinimas pagal dviratininko ir dviračio nubloškimo parametrus. Darbą sudaro 9 dalys: įvadas, literatūros šaltinių analizė, dviratininkų modeliai, dviratininko judėjimo (nubloškimo) po partrenkimo trajektorijos vertinimas, dviratininko partrenkimo parametrų priklausomybė nuo automobilio ir dviratininko kontakto vietų, eksperimentiniai tyrimai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 62 p. teksto be priedų, 56 iliustracijos, 10 lentelių, 32 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Dviratis, dviratininkas, nubloškimas, atstumas, kampas, automobilis, transporto priemonė, modelis, jėga, impulsas, smūgis, greitis, simuliacija, slydimas, atsimušimas, kontaktas, judėjimas, kryptis.


Anotacija (užsienio k.)

In the final master's thesis, a traffic accident is investigated - a cyclist's collision. The theoretical part reviews the case studies related to cycling crashes, as well as the mathematical models of a moving and crashing cyclist. In the research part, the order of the experiment is described and the dependences of the car speed on the cycling distance and angle of the cyclist are formed. The conclusions and suggestions discuss the assessment of the expediency of speed according to the parameters of cycling and cycling. The work consists of 9 parts: introduction, analysis of literature sources, cyclists' models, evaluation of cyclist's movement (crashing) trajectory after impact, dependence of cyclist's impact parameters on car and cyclist's contact points, experimental research, conclusions, references, appendices. Thesis consists of: 62 p. text without appendixes, 56 pictures, 10 tables, 32 bibliographical entries. Work attachments are included separately.

Raktiniai žodžiai: Bicycle, cyclist, fall, distance, angle, car, vehicle, model, force, momentum, impact, speed, simulation, slip, bounce, contact, movement, direction.

Studento vardas, pavardė
Dovydas Minkštimas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Įvairių rūšių alkoholių priedo įtakos kibirkštinio uždegimo variklio rodikliams tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Alfredas Rimkus
Anotacija (lietuvių k.)

Atliktame darbe yra pateikiamas eksperimentinis tyrimas naudojant benzino ir alkoholių – etanolio, butanolio, metanolio, propanolio mišinius kibirkštinio uždegimo variklyje. Alkoholio ir benzino mišiniai gaunami maišant keliais skirtingais santykiais – kai alkoholio dalis mišinyje sudaro 30 % ir 50 %. Degalų mišiniai eksperimento metu buvo bandomi naudojant Nissan Qashqai 4 cilindrų HR16DE kibirkštinio uždegimo variklį, kurį valdo elektroninis programuojamas variklio valdymo blokas „Motec M800“, o pats variklis yra sujungtas su sūkurinių srovių apkrovos stendu AMX 200/100. Pasitelkiant papildomą įrangą, eksperimento metu buvo matuojamas slėgis cilindre, degalų sąnaudos, išmetimo temperatūra, aušinimo skysčio temperatūra ir analizuojama variklio išmetamųjų dujų sudėtis. Eksperimento metu naudojant skirtingus alkoholių degalų mišinius buvo nustatomi variklio energetiniai ir ekologiniai rodikliai. Naudojant AVL Boost programą ir remiantis eksperimento metu užfiksuotais rodikliais, buvo sukurtas variklio skaitinis modelis, skirtas degalų degimo analizei atlikti. Išanalizuoti ekspermentinio tyrimo ir skaitinės analizės rezultatai leidžia daryti išsamesnes išvadas bei padeda įsigilinti į tam tikrus degalų degimo procesus. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, tyrimo metodika, tyrimo rezultatai, išvados, literatūros sąrašas.

Raktiniai žodžiai: alkoholiai, etanolis, butanolis, propanolis, metanolis, kibirkštinio uždegimo variklis, energetiniai rodikliai, ekologiniai rodikliai, skaitinis modeliavimas.


Anotacija (užsienio k.)

The research presents an experimental study using mixtures of gasoline and alcohols - ethanol, butanol, methanol, propanol in a spark ignition engine. Mixtures of alcohol and petrol are obtained by mixing in several different proportions, with an alcohol content of 30% and 50% respectively. The fuel blends during the experiment were tested using a Nissan Qashqai 4-cylinder HR16DE spark ignition engine controlled by an electronic programmable engine control unit Motec M800, and the engine itself is connected to an AMX 200/100 current load stand. With the aid of additional equipment, the pressure in the cylinder, fuel consumption, exhaust temperature, coolant temperature and the composition of the engine exhaust were analyzed during the experiment. Throughout the experiment, engine energetic and ecological parameters were determined using different fuel blends. Using the AVL Boost program and based on the parameters recorded during the experiment, a numerical model of the engine was developed for fuel combustion analysis. Analyzed results of experimental research and numerical analysis allows to draw more detailed conclusions and help to delve into certain fuel combustion processes. Master Graduation Thesis includes of six parts: introduction, literature review, investigation methodology, investigation results, conclusions, references.

Raktiniai žodžiai: alcohols,ethanol, butanol, propanol, methanol, spark ignition engine, combustion parameters, AVL Boost.

    • Puslapio administratoriai:
    • Vilija Pečeliūnienė
    • Lijana Maskeliūnaitė
    • Rasa Prentkovskienė
    • Dominykas Eičinas
    • Monika Bissekerskaja
Transporto inžinerijos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Apie fakultetą
Struktūra
Rėmėjai ir partneriai
Studentų atstovybė
Studijos
Studijos
Apie studijas
Bakalauro studijos
Magistrantūros studijos
Doktorantūros studijos
Kolegijų absolventams
Moksleiviams
Mokslas ir inovacijos
Mokslas ir inovacijos
Apie mokslą ir inovacijas
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Pasiekimai
Paslaugos verslui
Renginiai ir konferencijos
Kita informacija
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Apie tarptautiškumą
Tarptautinės galimybės studentams
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Tarptautiniai partneriai
Tarptautiniai projektai
Padaliniai
Padaliniai
Automobilių inžinerijos katedra
Logistikos ir transporto vadybos katedra
Apie katedrą
Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
Apie katedrą
Transporto ir logistikos kompetencijos centras
Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorija
Kontaktai
Kontaktai
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Informacija stojantiesiems: (8 5) 274 4949, (8 5) 237 0655; crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InByaWVtaW1hc0B2Z3R1Lmx0Ij5wcmllbWltYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Bendroji informacija: (8 5) 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnJhc3RpbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
E. pristatymo dėžutės adresas 111950243
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 111950243, PVM mokėtojo kodas LT119502413
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark