Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Transporto inžinerijos fakultetas
    • Apie fakultetą
    • Struktūra
    • Rėmėjai ir partneriai
    • Studentų atstovybė
  • Studijos
    • Apie studijas
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Moksleiviams
    • Dalinės studijos
    • Perstojimo galimybės
  • Mokslas ir inovacijos
    • Apie mokslą ir inovacijas
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Pasiekimai
    • Paslaugos verslui
    • Renginiai ir konferencijos
    • Kita informacija
  • Tarptautiškumas
    • Apie tarptautiškumą
    • Tarptautinės galimybės studentams
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Tarptautiniai partneriai
    • Tarptautiniai projektai
  • Padaliniai
    • Automobilių inžinerijos katedra
    • Logistikos ir transporto vadybos katedra
    • Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
    • Transporto ir logistikos kompetencijos centras
    • Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorija
  • Kontaktai
    • Kaip mus rasti
Pradžia
en
Transporto inžinerijos fakultetas Padaliniai Automobilių inžinerijos katedra Baigiamųjų darbų anotacijos
  • Automobilių inžinerijos katedra
      • Baigiamųjų darbų anotacijos
      • Informacija studentams
  • Logistikos ir transporto vadybos katedra
  • Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
  • Transporto ir logistikos kompetencijos centras
  • Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorija
Automobilių inžinerijos katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (0 5) 274 4790
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnRpYWlAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPnRpYWlAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx

Anotacijos

Studento vardas, pavardė Baigiamojo darbo pavadinimas Baigiamojo darbo vadovas Anotacija
2025 metų bakalauro baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė
Nojus Samkus
Baigiamojo darbo pavadinimas
O2 klasės priekaba elektrinių paspirtukų baterijoms vežti
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe projektuojama O2 klasės priekaba elektrinių paspirtukų baterijų transportavimui, įkrovimui ir sandėliavimui. Analizuojama paspirtukų plėtra miestuose, su tuo susiję infrastruktūros ir logistikos iššūkiai, ES teisės aktų reikalavimai priekaboms. Atlikta esamų prototipų analizė, pagrįstas pasirinkto varianto sprendimas. Įvertintas saugus baterijų transportavimas, atlikti pagrindinių konstrukcinių elementų stiprumo skaičiavimai, suprojektuoti laikikliai bei parengti techniniai brėžiniai. Sprendimas skirtas paslaugų teikėjams, siekiantiems optimizuoti baterijų logistiką ir didinti veiklos tvarumą. Darbą sudaro: įvadas, priekabų prototipų analizė ir parinkimas, projekto pagrindimas ir reikalavimai, priekabos apkrovų nustatymas ir matmenų parinkimas, pagrindinių priekabos konstrukcinių elementų stiprumo skaičiavimai, elektrinių parpirtukų baterijų specialių laikiklių priekaboje projektavimas, standartinių gaminių parinkimas, išvados. Darbo apimtis – 47 p. teksto, 4 priedai, 23 paveikslai, 3 lentelės, 9 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo brėžiniai.

Raktiniai žodžiai: elektriniai paspirtukai, baterijų logistika, O2 klasės priekaba, konstrukciniai skaičiavimai, saugus transportavimas, tvarumas.


Anotacija (užsienio k.)

The final thesis of the bachelor's degree project is the design of an O2 class trailer for transporting, charging and storing electric scooter batteries. It analyses the development of scooters in urban areas, the related infrastructure and logistics challenges, and the EU legal requirements for trailers. Analysis of existing prototypes and justification of the chosen solution. The safe transport of batteries was assessed, strength calculations of the main structural elements were carried out, the carriers were designed and technical drawings were prepared. The solution is aimed at service providers seeking to optimise battery logistics and improve operational sustainability. The work consists of: introduction, analysis and selection of prototype trailers, design rationale and requirements, determination and dimensioning of trailer loads, strength calculations of the main structural elements of the trailer, design of special holders for electric flip-flop batteries in the trailer, selection of standard products, and conclusions. The thesis consists of 47 pages of text, 4 appendices, 23 figures, 3 tables, 9 bibliographic sources. Drawings are attached separately.

Raktiniai žodžiai: electric scooters, battery logistics, O2 category trailer, structural calculations, safe transportation, sustainability.

Studento vardas, pavardė
Domas Ivaškevičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Lengvasis istorinis automobilis autosporto varžyboms
Baigiamojo darbo vadovas
Gabrielius Mejeras
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe nagrinėjamas lengvojo istorinio automobilio pritaikymas autosporto varžyboms. Tyrimo objektu pasirinktas BMW E30 „Coupe“ modelis, kurio techninės savybės modifikuojamos siekiant užtikrinti tinkamą pritaikymą šonaslydžio varžyboms. Darbe apžvelgiami techniniai sprendimai, pagrindžiamas automobilio pasirinkimas, atliekami saugos rėmo konstrukcijos ir suvirinimo siūlių stiprumo skaičiavimai, nustatomas svorio centras, įvertinamos stovumo savybės. Pateikiami bendro automobilio vaizdo, saugos rėmo, pakabos elementų, projektuojamos konstrukcijos detalių brėžiniai. Darbą sudaro: 47 puslapiai teksto (be priedų), 36 paveikslai, 6 lentelės, 27 bibliografinių ir mokslinių šaltinių, 4 A1 formato brėžiniai. Atskirai pridedami priedai.

Raktiniai žodžiai: Lengvasis automobilis, šonaslydis, reglamentai, saugos rėmas, techniniai skaičiavimai, elementų projektavimas.


Anotacija (užsienio k.)

The bachelor‘s thesis analyzes the adaptation of a light historic vehicle for motorsport competitions. The chosen protype for this study is BMW E30 Coupe model, with its technical characteristics being modified to ensure suitability for drifting competitions. This study reviews technical solutions, justifies the vehicle selection, performs structual strength calculations for the safety roll cage and weld seams, determines the center of gravity of the vehicle, and evaluates stability characteristics. The thesis includes general vehicle view, safety roll cage, suspension components drawings and 4 of the designed parts drawings. The thesis consists of 47 pages of text (excluding appendices), 36 figures, 6 tables, 27 bibliografic and scientific sources and 4 drawings in A1 format.

Raktiniai žodžiai: Lightweight vehicle, drifting, regulations, safety roll cage, technical calculations, component design.

Studento vardas, pavardė
Augustas Stanaitis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Priekaba keturračiui transportuoti
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra pateikiami jau pagamintų priekabų keturračiams transportuoti analogai, apžvelgiama priekabų konstrukcija bei įvairūs priekabos pakrovimo ir iškrovimo metodai. Taip pat yra aprašomi svarbiausi reglamentai, kurie aprašo priekabai keliamus reikalavimus. Nagrinėjami priekabų projektavimo principai, aprašoma priekabos koncepcija ir atliekami projektiniai, stipruminiai ir hidrauliniai skaičiavimai. Projektuojant priekabą yra parenkami standartiniai komponentai, tokie, kaip apšvietimo ir signalizacijos įrenginiai, hidrauliniai komponentai ir kt. Darbą sudaro: 55 p. teksto, be priedų. 18 paveikslų, 10 lentelių, 37 bibliografiniai ir moksliniai šaltiniai, 4 A1 formato brėžiniai. Atskirai pridedami priedai.

Raktiniai žodžiai: priekaba, keturratis, konstrukcija, projektavimas, stipruminiai skaičiavimai, hidraulinė sistema.


Anotacija (užsienio k.)

This bachelor's thesis presents an overview of existing trailers designed for quad bike transportation, analyses their construction, and reviews various loading and unloading methods. The study also examines relevant regulations and legal requirements for trailer design. The paper outlines key design principles, introduces a trailer concept, and performs structural, strength, and hydraulic calculations. Standard components such as lighting, signal devices, and hydraulic elements are selected for the final design. The thesis consists of 55 pages (excluding appendices), includes 18 figures, 10 tables, 37 bibliographic and scientific sources, and 4 A1-format technical drawings. Appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: trailer, quad bike, construction, design, strength calculations, hydraulic system.

Studento vardas, pavardė
Aleksas Dičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Padidintos galios automobilio „VW Jetta“ variklis su elektros pavaros kompresoriumi
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe analizuojamas automobilio „Volkswagen Jetta“ variklio galios didinimas, naudojant elektros pavaros kompresorių. Pagrindžiamas variklio prototipo ir galios didinimo būdo parinkimas, skiriamas dėmesys kompresorių tipų aspektams. Atlikti variklio šiluminiai skaičiavimai, įvertinti indikatoriniai ir efektyvieji rodikliai, sukimosi dažnio charakteristikos, pagrindinių detalių stipruminiai bei šilumos balanso skaičiavimai. Darbe pateikiami techniniai brėžiniai ir išvados, pagrindžiančios variklio galios didinimo efektyvumą. Darbą sudaro 9 dalys: įvadas, kompresorių ir transporto priemonės apžvalga, šiluminis variklio, jo rodiklių ir detalių skaičiavimas, išvados literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 44 p. teksto be priedų, 16 iliustr., 2 lent., 18 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: variklio galios didinimas, transporto priemonės perdirbimas, elektros pavaros kompresorius, kompresorių apžvalga, lengvasis automobilis „Volkswagen Jetta“.


Anotacija (užsienio k.)

The final bachelor's thesis analyzes the increase in engine power of a Volkswagen Jetta using an electrically driven compressor. The selection of the engine prototype and the chosen method for power enhancement is substantiated, with particular attention given to different types of compressors. Thermal calculations of the engine were carried out, and the indicated and effective performance parameters, rotational speed characteristics, strength analysis of key components, and heat balance were evaluated. The thesis includes technical drawings and conclusions that demonstrate the effectiveness of using a compressor to enhance engine power. The thesis consists of 9 parts: introduction, overview of compressors and the selected vehicle, thermal, performance, and strength calculations of the engine and its components, conclusion, list of references, appendices. Scope of the thesis – 44 pages of text excluding appendices, 16 figures, 2 tables, 18 bibliographic sources. Appendices are provided separately.

Raktiniai žodžiai: engine power enhancement, vehicle modification, electrically driven compressor, overview of compressors, passenger car „Volkswagen Jetta“.

Studento vardas, pavardė
Domantas Jonytis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Padidintos galios automobilio AUDI A3 2.0 TFSI variklis
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe analizuojamas automobilio „Audi A3“ variklio galios didinimas. Pagrindžiamas variklio prototipo ir galios didinimo būdo parinkimas, skiriamas dėmesys kokie yra variklio galios didinimo būdai. Atlikti variklio šiluminiai skaičiavimai, įvertinti indikatoriniai ir efektyvieji rodikliai, sukimosi dažnio charakteristikos, pagrindinių detalių stipruminiai bei šilumos balanso skaičiavimai. Darbe pateikiami techniniai brėžiniai ir išvados, pagrindžiančios variklio galios didinimo efektyvumą. Darbą sudaro 10 dalių: įvadas, variklio prototipo pagrindimas, variklio galios didinimo būdai, šiluminiai skaičiavimai, indikatorinės diagramos, rodiklių skaičiavimas, detalių skaičiavimas, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis 63 p. teksto be priedų, 21 iliustr., 16 lent., 20 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: variklio galios didinimas, transporto priemonės perdirbimas.


Anotacija (užsienio k.)

The bachelor’s thesis analyzes the power enhancement of the Audi A3 engine. It provides justification for the selection of the engine prototype and the power increase method, focusing on various techniques for enhancing engine performance. The study includes thermal calculations of the engine, evaluation of indicative and effective parameters, rotational frequency characteristics, as well as strength and heat balance calculations of the main components. The thesis presents technical drawings and conclusions supporting the effectiveness of the engine power increase. The thesis consists of the following sections: introduction, justification of the engine prototype, engine power increase methods, thermal calculations, indicator diagrams, performance parameter calculation, component calculations, conclusions and recommendations, and a list of references. The scope of the thesis includes 63 pages of text excluding appendices, 21 illustrations, 16 tables, and 20 bibliographic sources.

Raktiniai žodžiai: Engine power enhancement, vehicle modification.

Studento vardas, pavardė
Justas Gebrauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Priekaba negabaritinių krovinių transportavimui
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame baigiamajame darbe nagrinėjamas triašės priekabos, skirtos nestandartinių matmenų ir nedalomų krovinių transportavimui, projektavimas. Pagrindinis darbo tikslas – suprojektuoti priekabą, kurios leidžiama pakrautos transporto priemonės masė viršija 10 tonų, o maksimalus ilgis siekia 22,5 metro. Darbo metu atlikta O4 klasės priekabų, skirtų ilgiems ir nedalomiems kroviniams gabenti, konstrukcijų analizė. Parengti priekabos rėmo atsparumo skaičiavimai, suprojektuota rėmo ilginimo sistema bei hidraulinės ir (arba) pneumatinės sistemos mazgai. Remiantis atliktais skaičiavimais ir inžineriniais sprendimais, pateiktos išvados ir pasiūlymai, susiję su priekabos konstrukcijos tobulinimu ir eksploatacinėmis savybėmis. Darbą sudaro: įvadas, teorinė dalis, kurioje analizuojami O4 klasės priekabų konstrukciniai sprendimai, projektinė dalis su priekabos rėmo atsparumo skaičiavimais ir konstrukcijos projektavimu, hidraulinių bei pneumatinių sistemų analizė, brėžiniai, išvados ir pasiūlymai. Darbo apimtis – 50 p. teksto, be priedų, 14 paveikslų, 7 lentelės, 28 literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Priekaba, nestandartiniai matmenys, krovinių transportavimas, O4 klasės priekabos, konstrukcijų analizė, hidraulinė sistema, atsparumo skaičiavimai.


Anotacija (užsienio k.)

This final thesis examines the design of a triaxial trailer intended for the transportation of non-standard dimensions and indivisible cargo. The main objective of the work is to design a trailer with a permissible laden mass exceeding 10 tons and a maximum length of 22.5 meters. This thesis presents a structural analysis of O4 class trailers intended for transporting long and indivisible loads. The study includes strength calculations for the trailer frame, the design of a frame extension mechanism, and the development of key components for hydraulic and/or pneumatic systems.Based on the calculations and engineering solutions, conclusions and recommendations are presented for improving the trailer's structural design and operational performance. Structure: a theoretical part; which analyzes the structural solutions of O4 class trailers; a design part including calculations of trailer frame strength and structural design; analysis of hydraulic and pneumatic systems; drawings; conclusions and recommendations. Thesis consist of: 50 pages of text, excluding appendices, 14 pictures, 7 tables, 28 references. Appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: Trailer, non-standard dimensions, cargo transportation, O4 class trailers, structural analysis, hydraulic system, resistance calculations.

Studento vardas, pavardė
Andrius Augustinavičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
M3 klasės transporto priemonių kėbulo remonto linijos tobulinimas
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Jurijus Zaranka
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame darbe „M3 klasės transporto priemonių kėbulo remonto linijos tobulinimas“ yra nagrinėjamos autobusų kėbulo remonto linijos tobulinimo galimybės, darbo vietų išdėstymas, organizavimas, technologiniai ir ekonominiai sprendimai. Darbas skirtas įvertinti ir patobulinti autobusų parko kėbulo remonto linijos technologinius procesus, siekiant padidinti veiklos veiksmingumą, sumažinti darbo sąnaudas bei užtikrinti didesnę paslaugų kokybę. Atlikus analizę, siūlomi sprendimai, kaip padidinti darbo vietų veiksmingumą, atnaujinti naudojamus įrenginius bei įdiegti naujas remonto technologijas. Parinkus tinkamas priemones nustatytų poreikių įgyvendinimui, yra nustatomi šie duomenys: metinė darbų apimtis, naujos įrangos parinkimas ir projektavimas, naujas serviso įrangos išdėstymas, apskaičiuojamas bendras patalpų plotas, darbuotojų poreikis bei kiti skaičiavimai. Nagrinėjama darbų sauga, aplinkosauga ir gaisrinė sauga serviso aplinkoje. Išsamiai aprašomas kėbulų tiesinimo stendas su kėlimo funkcija, aprašomi jo parametrai. Atliekamas ekonominis skaičiavimas siūlomiems pokyčiams. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados. Darbą sudaro 62 puslapiai teksto, 11 paveikslų, 11 lentelių, 30 bibliografinių šaltinių. Atskirai pateikiami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: M3 klasė, kėbulo remontas, darbo sauga, aplinkos apsauga, technologiniai sprendimai, tobulinimas, įranga, kėbulo tiesinimo stendas.


Anotacija (užsienio k.)

The purpose of the thesis "Improvement of M3 class vehicle body repair line" is to examine the enhancement of bus body repair processes, including the layout and organization of workstations, technological advancements, and economic considerations. The primary aim of the work is to assess and optimize the technological processes of the bus fleet body repair line, with the goal of increasing operational efficiency, reducing labour costs, and ensuring higher service quality. The study involves a comprehensive analysis of existing processes and proposes solutions for improving workstation efficiency, upgrading equipment, and implementing new repair technologies. It also includes the selection of appropriate tools to meet identified needs, determining annual work volumes, selecting and designing new equipment, optimizing the layout of service facilities, calculating overall facility area, estimating workforce requirements, and conducting other relevant calculations. Additionally, the thesis addresses workplace safety, environmental protection, and fire safety within the service environment. It provides a detailed description of a body straightening frame machine with lifting capabilities, including its technical specifications. Economic calculations for the proposed changes are also included. Final conclusions are presented at the end of the work. The thesis consists of 65 pages, it features 11 figures and 11 tables.

Raktiniai žodžiai: M3 class, body repair, workplace safety, environmental protection, technological solutions, improvement, equipment, body straightening bench.

Studento vardas, pavardė
Kostas Zeleckis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Transporto įmonės, eksploatuojančios N3 klasės transporto priemones, pneumatinės įrangos remonto linijos atnaujinimas
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Jurijus Zaranka
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra atliekamas transporto įmonės, eksploatuojančios N3 klasės transporto priemones, pneumatinės įrangos remonto linijos atnaujinimas. Apžvelgiami sunkvežimių pneumatiniai stabdžiai, jų komponentai ir veikimas. Darbe yra atliekama įmonės apžvalga, technologiniai skaičiavimai: darbų apimties, darbo postų, darbuotojų skaičiaus, patalpų plotų ir saugojimo aikštelės ploto skaičiavimai. Parenkami reikalingi technologiniai įrenginiai. Darbe yra projektuojamas pneumatinių stabdžių kameros patikros stendas, pateikiamas jo aprašymas, atliekami atsparumo skaičiavimai. Nagrinėjami ir aprašomi darbų saugos ir aplinkosaugos reikalavimai atliekant sunkvežimių remonto darbus. Darbo pabaigoje pateiktas apibendrinimas ir literatūros sąrašas. Darbą sudaro: įvadas, sunkvežimių pneumatinių stabdžių apžvalga, įmonės apžvalga, technologiniai skaičiavimai, stabdžių kameros patikros stendo projektavimas su atsparumo skaičiavimais, darbų sauga, aplinkosauga, apibendrinimas ir literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 57 puslapiai teksto be priedų, 29 paveikslai, 5 lentelės, 21 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami priedai. Grafinė dalis – 4 A1 formato brėžiniai.

Raktiniai žodžiai: N3 klasė, remonto linijos atnaujinimas, pneumatiniai stabdžiai, pneumatinių stabdžių kameros patikros stendas, darbų sauga, aplinkosauga.


Anotacija (užsienio k.)

The final thesis of the bachelor's degree is the renewal of the pneumatic equipment repair line of a transport company operating N3 class vehicles. The air brakes of trucks, their components and their operation are reviewed. The work includes an overview of the company, technological calculations: calculations of the volume of work, workstations, number of employees, area of the premises and area of parking. The necessary technological equipment is selected. The work includes the design and description of the air brake chamber inspection stand and resistance calculations. Workplace safety and environmental requirements for the repair of lorries are examined and described. A summary and a list of references are given at the end of the paper. The work consists of: introduction, overview of truck air brakes, company overview, technological calculations, design of a brake chamber repair stand with resistance calculations, workplace safety, environmental protection, summary and reference list. The thesis consists of 57 pages of text without attachments, 29 figures, 5 tables and 21 bibliographical references. Attachments are added separately. Graphical part - 4 A1 format drawings.

Raktiniai žodžiai: N3 class, repair line renewal, air brakes, air brake chamber inspection stand, work safety, environmental protection.

Studento vardas, pavardė
Evaldas Sriubaitis
Baigiamojo darbo pavadinimas
O1 klasės priekaba, skirta gabenti vandens transporto priemones
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe suprojektuota priekaba vandens motociklams gabenti. Atlikta rinkoje esančių analogų apžvalga. Įvertinus konstrukcijų ypatumus, parinkta optimali konstrukcijos koncepcija. Išanalizuoti pagrindiniai teisės aktai ir reikalavimai, taikomi tokio tipo priekaboms. Suprojektuoti pagrindiniai konstrukciniai elementai, atlikti stipruminiai skaičiavimai, parinktos tinkamos medžiagos. Taip pat parinkti saugumo ir šviesos signalizacijos elementai, užtikrinantys saugų ir teisės aktus atitinkantį priekabos eksploatavimą. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, prototipų apžvalga, keliamų reikalavimų analizė, pagrindinių konstrukcinių elementų projektavimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 50 p. teksto be priedų, 21 iliustr., 11 lent. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: priekaba, rėmas, stipruminiai skaičiavimai, vandens motociklai.


Anotacija (užsienio k.)

In the final bachelor's thesis, a trailer for transporting jet skis was designed. An overview of existing market analogs was conducted. After evaluating the structural features, the optimal design concept was selected. The main legal acts and requirements applicable to this type of trailer were analyzed. The main structural elements were designed, strength calculations were performed, and appropriate materials were selected. Safety and lighting signal components were also chosen to ensure safe and legally compliant trailer operation. The work consists of 6 parts: introduction, review of prototype, review of requirements, design, conclusions, bibliography. The scope of the work – 50 p. of text without appendices, 21 iliustrations, 11 tables. Appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: trailer, frame, strength calculations, jet skis.

Studento vardas, pavardė
Žygimantas Narbutas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Priekaba bičių aviliams transportuoti
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe suprojektuota priekaba bičių aviliams transportuoti. Atlikta rinkoje esančių analogų apžvalga, įvertintos jų konstrukcinės savybės bei pritaikymo galimybės. Remiantis gauta informacija, parinkta tinkamiausia konstrukcijos koncepcija, atitinkanti techninius ir eksploatacinius reikalavimus. Taip pat pateikta konstrukcijos pagrindinių teisinių reikalavimų apžvalga, kuri būtina siekiant užtikrinti atitiktį galiojantiems normatyviniams aktams. Rengiant konstrukciją, atlikti pagrindinių elementų stipruminiai skaičiavimai, parinktos tinkamos medžiagos bei apšvietimo ir šviesos signalizacijos elementai pagal Europos Sąjungos direktyvų reikalavimus. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, prototipų apžvalga, reikalavimų apžvalga, projektavimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 47 p. teksto be priedų, 20 iliustr., 5 lent. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Priekaba, rėmas, stipruminiai skaičiavimai, bičių aviliai.


Anotacija (užsienio k.)

In the final bachelor's thesis, a trailer for transporting beehives was designed. An overview of existing market analogs was carried out, evaluating their structural characteristics and potential applications. Based on the gathered information, the most suitable design concept was selected, meeting both technical and operational requirements. An overview of the main legal requirements for the construction was also provided, ensuring compliance with current regulatory standards. During the design process, strength calculations for the main components were performed, appropriate materials were selected, and lighting and signalization elements were chosen in accordance with European Union directives. The work consists of 6 parts: introduction, review of prototype, review of requirements, design, conclusions, bibliography. The scope of the work – 47 p. of text without appendices, 20 iliustrations, 5 tables. Appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: Trailer, frame, strength calculations, beehives.

Studento vardas, pavardė
Darius Lazauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Hibridinių ir elektrinių automobilių autoservisas, taikantis tvarios veiklos principus
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe yra projektuojamas hibridinių ir elektrinių automobilių autoservisas, kurio veikloje pagrindinis dėmesys telkiamas į tvarius veikimo sprendimus. Atliekama techninės priežiūros sistemos Lietuvoje apžvalga, palyginama kuo skiriasi elektromobilių priežiūra lyginant su vidaus degimo varikliais varomais automobiliais. Atliktas autoserviso technologinis skaičiavimas, leidžiantis nustatyti tokius rodiklius kaip darbo postų kiekis, darbuotojų skaičius, patalpų plotas. Suprojektuotas mobilus keltuvas elektromobilių ir hibridinių automobilių baterijoms iškelti. Atlikti labiausiai apkrautų keltuvo elementų atsparumo skaičiavimai, parinktos tinkamos medžiagos jo gamybai. Apžvelgti darbų saugos reikalavimai bei parinktos darbo saugos priemonės. Išanalizuoti aplinkosaugos reikalavimai bei parinkti tokie sprendimai, kurie užtikrina tvarų veikimą autoservise. Remiantis skaičiavimo rezultatais sudaryti autoserviso generalinis bei technologinis planai, mobilaus keltuvo bendro vaizdo bei detalių brėžiniai. Pateiktos išvados. Darbą sudaro 10 dalių: įvadas, projektuojamo serviso ir automobilių priežiūros sistemos Lietuvoje apžvalga, autoserviso technologiniai skaičiavimai, mobilaus keltuvo projektavimas, sprendimai tvarumui pasiekti, darbų sauga, aplinkos apsaugos reikalavimai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 65 p. teksto be priedų, 18 iliustr., 5 lent., 28 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Autoservisas, elektromobilis, hibridinis automobilis, baterija, tvarumas, mobilusis keltuvas.


Anotacija (užsienio k.)

The final bachelor's thesis designs Car service for hybrid and electric cars, applying the principles of sustainable activity. An overview of the technical maintenance system in Lithuania is carried out, and the differences in the maintenance of electric cars compared to cars powered by internal combustion engines are compared. A technological calculation of the service has been performed, allowing the determination of such indicators as the number of work stations, the number of employees, and the area of the premises. A mobile lift has been designed to lift the batteries of electric cars and hybrid cars. The resistance calculations of the most loaded lift elements have been performed, and suitable materials have been selected for its production. Occupational safety requirements have been reviewed and occupational safety measures have been selected. Environmental requirements have been analyzed, and solutions that ensure sustainable operation in the service have been selected. Based on the calculation results, general and technological plans of the service, general and parts drawings of the mobile lift have been drawn up. Conclusions are presented. The thesis consists of 10 parts: introduction, an overview of the proposed service and the vehicle maintenance system in Lithuania, technological calculations of the service, design of a mobile lift, solutions for achieving sustainability, occupational safety, environmental protection requirements, conclusions, list of references, and appendices. The scope of the thesis is 65 pages of text excluding appendices, 18 illustrations, 5 tables, and 28 bibliographic sources. The appendices are provided separately.

Raktiniai žodžiai: Car service, electric car, hybrid car, battery, sustainability, mobile lift.

Studento vardas, pavardė
Gediminas Nekrošius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Automobilio „BMW 330d“ transmisija su modernizuota pavarų dėže
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe nagrinėjama BMW 330d automobilio transmisijos modernizavimo galimybė, projektuojant naują mechaninę pavarų dėžę. Darbe aptariami esami transmisijos sprendimai, parenkamas tinkamiausias prototipas bei pagrindžiama pasirinktos konstrukcijos racionalumas. Išsamiai atliekami pavarų dėžės projektiniai skaičiavimai: nustatomas velenų tarpašinis atstumas, parenkami krumpliaračių moduliai, skaičiuojami krumpliaračių skersmenys bei velenų skersmenys, tikrinami įtempiai ir medžiagų stiprumas. Taip pat vertinamos automobilio dinamines savybės, skaičiuojamos traukos, oro ir riedėjimo varžos bei automobilio galios balansas. Projektuojant pavarų dėžę, parenkami standartiniai komponentai. Darbo rezultatai gali būti taikomi transporto priemonių transmisijų modernizavimo srityje, siekiant pagerinti eksploatacines savybes, efektyvumą ir patikimumą. Darbą sudaro: 47 p. teksto, be priedų. 4 paveikslai, 18 lentelių, 14 bibliografinių ir mokslinių šaltinių, 4 A1 formato brėžiniai. Atskirai pridedami priedai.

Raktiniai žodžiai: pavarų dėžė, krumpliaračiai, velenai, projektavimas, perdavimo skaičius, sukimo momentas.


Anotacija (užsienio k.)

This bachelor's thesis investigates the modernization potential of the BMW 330d vehicle transmission by designing a new mechanical gearbox. The thesis reviews existing transmission solutions, selects the most suitable prototype, and justifies the rationale behind the chosen design. Detailed design calculations are carried out, including determination of the center distance between the driving and driven shafts, gear module selection, gear and shaft diameter calculations, stress analysis, and material selection. Additionally, the vehicle's dynamic characteristics are analyzed: traction force, rolling and air resistance, and power balance are calculated. Standard components are selected during the gearbox design process. The results of this work can be applied in the field of vehicle transmission modernization to improve performance, efficiency, and reliability. Scope of the work: 47 pages (excluding appendices), 4 figures, 18 tables, 14 informational and scientific sources, and 4 A1-format technical drawings. Appendices are provided separately.

Raktiniai žodžiai: gearbox, gears, shafts, design, gear ratio, torque.

Studento vardas, pavardė
Justinas Šliažas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Specialios paskirties O2 klasės priekaba orlaivių detalėms transportuoti
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame baigiamajame darbe analizuojamas ir kuriamas O2 klasės priekabos projektas,skirtas specifinio orlaivio komponento – oro įsiurbimo gaubto – pervežimui. Šios detalės yra didelės vertės ir sudėtingos formos, todėl jų saugus transportavimas kelia daug iššūkių. Siekiant užtikrinti apsaugą nuo galimų pažeidimų bei palengvinti pakrovimo ir iškrovimo procesus, projektuojama priekaba su integruota hidrauline kėlimo sistema ir specialiais tvirtinimo taškais. Darbe atlikta panašios paskirties priekabų analizė, išnagrinėti Europos Sąjungos reikalavimai O2 klasės priekaboms: matmenų, masės, padangų, purslų ribojimo ir saugumo standartai. Inžinerinėje dalyje pateikiami detalūs konstrukciniai skaičiavimai: rėmo, ašies, linginės pakabos bei varžtinių jungčių parinkimas pagal atsparumo ir stiprumo kriterijus. Baigiamojo darbo grafinėje dalyje pateikiamos lengvojo automobilio priekabos bendro vaizdo, rėmo surinkimo, orlaivio įsiurbimo gaubto bei pagrindinių detalių darbo brėžiniai. Darbą sudaro: įvadas, priekabų prototipų analizė, projekto techninis pagrindimas, O2 klasės priekabos reikalavimų Europos Sąjungoje analizė, priekabos apkrovų nustatymas ir matmenų parinkimas, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 45 p. teksto be priedų, 21 paveikslas, 2 lentelės, 9 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: O2 klasės priekaba, priekabos rėmo skaičiavimas, linginė pakaba; priekabos grąžulo skaičiavimas.


Anotacija (užsienio k.)

The final thesis of the bachelor's degree analyzes and designs an O2 category trailer for transporting a specific aircraft component — the air intake cover. This component is high in value and complex in shape, which presents significant challenges for safe transportation. The trailer is designed with an integrated hydraulic lifting system and specialized fastening points to ensure protection from potential damage and facilitate the loading and unloading processes. The thesis includes an analysis of trailers with similar purposes and an analysis of European Union requirements for O2 category trailers, including those related to dimensions, weight, tires, splash suppression, and safety standards. The engineering section presents detailed structural calculations: selection of the frame, axle, leaf spring suspension, and bolted joints, based on strength and durability criteria. The graphical section of the thesis includes general view drawings of the passenger car trailer, frame assembly, aircraft air intake cover, and key components. The thesis consists of an introduction, analysis of trailer prototypes, technical justification of the project, analysis of EU requirements for O2 category trailers, determination of trailer loads and dimensions, conclusions and recommendations, references, and appendices. Thesis length – 45 pages of text (excluding appendices), 21 figures, 2 tables, and 9 bibliographic sources. The appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: O2 category trailer, trailer frame calculation, leaf spring suspension, drawbar calculation.

Studento vardas, pavardė
Danielius Beržanskis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Šonaslydžio varžyboms pritaikyta automobilio važiuoklė
Baigiamojo darbo vadovas
Gediminas Mikalkėnas
Anotacija (lietuvių k.)

Darbe pateikiama skirtingų važiuoklės tipų apžvalga, išskiriami jų privalumai ir trūkumai. Atlikta LASF šonaslydžio automobilių saugos reikalavimų apžvalga, išskirti pagrindiniai keliami reikalavimai važiuoklės elementams. Parinkti automobilio priekinės ašies geometriniai parametrai. Suprojektuotas atraminio guolio mazgas. Atliktas guoliavietės patikrinimas Solidworks programa. Suprojektuota priekinė svirtis. Darbo apimtis – 43 puslapiai teksto. 25 paveikslų, 3 lentelės, 7 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: MacPherson, šonaslydis, automobilio važiuoklė, ratų geometrija, atraminis guolis, priekinė svirtis, Solidworks.


Anotacija (užsienio k.)

This thesis presents an overview of different types of chassis, highlighting their advantages and disadvantages. A review of the (LASF) safety requirements for drift cars has been conducted, with key chassis component requirements identified. The geometric parameters of the vehicle's front axle have been selected. A strut bearing assembly has been designed, and its housing has been analyzed using SolidWorks software. A front suspension arm has also been designed. The volume of the work – 43 pages text to appendices, 25 figures, 3 tables, 7 sources of bibliography. Work accessories are attached separately.

Raktiniai žodžiai: MacPherson, drift, car chassis, wheel geometry, strut bearing, control arm, Solidworks.

Studento vardas, pavardė
Rokas Blažys
Baigiamojo darbo pavadinimas
Priekaba jachtai transportuoti
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame baigiamajame darbe analizuojamas dviašės priekabos, skirtos jachtoms transportuoti, projektavimo procesas. Pagrindinis darbo tikslas – sukurti priekabos konstrukciją, kurios leidžiama bendroji masė neviršija 2080 kg, o maksimali transportuojamo krovinio (jachtos) ilgis – iki 6300 mm. Darbe atlikta O2 klasės priekabų, pritaikytų įvairių tipų ir formų jachtoms, analizė. Taip pat atlikti priekabos rėmo atsparumo skaičiavimai ir suprojektuoti jachtos tvirtinimo mazgai. Remiantis gautais inžineriniais rezultatais, pateiktos išvados bei pasiūlymai, susiję su konstrukcijos tobulinimu ir eksploatacinėmis charakteristikomis. Darbo struktūrą sudaro: įvadas, teorinė dalis, kurioje nagrinėjami O2 klasės priekabų konstrukciniai ypatumai, projektinė dalis su konstrukcijos atsparumo skaičiavimais ir projektavimo sprendimais, brėžiniai, išvados bei rekomendacijos. Darbą sudaro 41 puslapis pagrindinio teksto (be priedų), 13 iliustracijų, 7 lentelės ir 17 naudotų literatūros šaltinių. Prie darbo pridedami ir atskiri priedai.

Raktiniai žodžiai: priekaba, jachtų transportavimas, universali priekaba, O2 klasė, konstrukcijų analizė, stiprumo skaičiavimai.


Anotacija (užsienio k.)

This final thesis analyzes the design process of a two-axle trailer intended for yacht transportation. The main goal of the work is to develop a trailer structure with a permissible gross weight not exceeding 2080 kg and a maximum cargo (yacht) length of up to 6300 mm. The study includes an analysis of O2 class trailers adapted to transport yachts of various types and hull shapes. Structural strength calculations of the trailer frame are carried out, and yacht securing components are designed. Based on the engineering results obtained, conclusions and recommendations are provided regarding structural improvements and operational characteristics. The structure of the thesis includes: an introduction; a theoretical section examining the structural features of O2 class trailers; a design section containing strength calculations and design solutions; technical drawings; conclusions; and recommendations. The thesis consists of 41 pages of main content (excluding appendices), 13 illustrations, 7 tables, and 17 references. Appendices are provided separately.

Raktiniai žodžiai: trailer, yacht transportation, universal trailer, O2 class, structural analysis, strength calculations.

Studento vardas, pavardė
Augustas Radišauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Elektrinė pavara keturračiui
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe projektuojama elektrinės pavaros keturračiui koncepcija, optimaliai pritaikyta normalioms eksploatacijos ir lengvos bekelės sąlygoms. Išanalizuotos keturračio atsiradimo priežastys ir istorija. Apžvelgti analogai su vidaus degimo varikliais ir elektrinėmis pavaromis. Atlikti keturračio dinaminiai bei elektrinės pavaros elementų skaičiavimai. Atliktas elementų parinkimas pagal gautus skaičiavimo rezultatus. Remiantis skaičiavimais ir parinktais elektrinės pavaros elementais atliktas komponentų modeliavimas. Apskaičiuotas rėmo konstrukcijos suvirinimo siūlių stiprumas ir atliktos visų modeliuotų detalių simuliacijos. Pateikiami bendro vaizdo, rėmo konstrukcijos, detalių ir surinkimo brėžiniai. Darbą sudaro 46 puslapiai be priedų, 11 paveikslų ir 11 lentelių.

Raktiniai žodžiai: Elektrinė pavara, analogai, dinaminiai skaičiavimai, komponentų modeliavimas, rėmo konstrukcija.


Anotacija (užsienio k.)

The bachelor's thesis designs the concept of an electric drive for a quad bike, optimally adapted to normal operating and light off-road conditions. The reasons and history of the emergence of the quad bike are analyzed. Analogues with internal combustion engines and electric drives are reviewed. Dynamic calculations of the quad bike and electric drive elements are performed. The elements are selected according to the obtained calculation results. Based on the calculations and selected electric drive elements, component modeling is performed. The strength of the frame structure welds is calculated and simulations of all modeled parts are performed. Drawings of the general view, frame structure, parts and assembly are presented. The work consists of 46 pages without appendices, 11 figures and 11 tables.

Raktiniai žodžiai: Electric drive, analogs, dynamic calculations, component modeling, frame design.

Studento vardas, pavardė
Linas Sabaliauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Lengvojo automobilio dviašė priekaba keturračiams motociklams pervežti
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame bakalauro darbe projektuojama lengvojo automobilio dviašė priekaba keturračiams motociklams pervežti. Analitinėje dalyje apžvelgiamos O2 klasės priekabų konstrukcijos ir joms keliami techniniai reikalavimai. Projektinėje dalyje aprašoma detali automobilinės dviašės priekabos konstrukcinių elementų projektavimo eiga, atliekamas priekabos stabdžių sistemos ir torsioninės pakabos projektavimas, įvertinami darbo saugos ir aplinkosaugos bendrieji reikalavimai eksploatuojant tokio tipo priekabas. Išvadose ir pasiūlymuose aptariami gauti projektavimo rezultatai ir pateikiami siūlymai. Baigiamojo darbo grafinėje dalyje pateikiamos lengvojo automobilio dviašės priekabos bendro vaizdo, rėmo surinkimo, torsioninės pakabos surinkimo bei pagrindinių detalių darbo brėžiniai. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, pirma dalis – O2 klasės priekabų konstrukcijų ir techninių reikalavimų apžvalga, antra dalis – priekabos konstrukcinių elementų projektavimas, trečia dalis – stabdžių sistemos projektavimas, ketvirta dalis – priekabos torsioninės pakabos projektavimas, penkta dalis – darbų saugos ir aplinkosaugos reikalavimai, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 58 p. teksto be priedų, 24 paveikslai, 3 lentelės, 18 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: O2 klasės priekaba, torsioninė pakaba, inercinių stabdžių sistema, priekabos rėmas.


Anotacija (užsienio k.)

In the final bachelor’s thesis, a dual-axle light vehicle trailer for transporting quad bikes is being designed. The analytical part reviews the construction of O2 class trailers and the technical requirements applicable to them. The design part describes the detailed design process of the structural elements of the car trailer, including the design of the trailer’s braking system and torsion suspension. General occupational safety and environmental protection requirements for operating such trailers are evaluated. The conclusions and recommendations section discusses the obtained design results and provides suggestions. The graphical part of the thesis presents general view drawings, frame assembly, torsion suspension assembly, and working drawings of the main parts of the light vehicle’s dual-axle trailer. The thesis consists of five parts: the introduction; Part One – an overview of O2 class trailer constructions and technical requirements; Part Two – design of the trailer's structural elements; Part Three – design of the braking system; Part Four – design of the trailer’s torsion suspension; Part Five – occupational safety and environmental protection requirements, conclusions and recommendations, list of references, and appendices. The thesis comprises 58 pages of text excluding appendices, 24 figures, 3 tables, and 18 bibliographic sources. The appendices are provided separately.

Raktiniai žodžiai: O2 class trailer, torsion suspension, inertia brake system, trailer frame.

2025 metų magistro baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė
Marija Alminaitė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Laivo emisijų vertinimas taikant alternatyvius energijos šaltinius
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas laivų emisijų mažinimo potencialas naudojant alternatyvius energijos šaltinius – suskystintas gamtines dujas (SGD), palyginant jas su jūriniu dyzelinu (MDO). Tyrimo tikslas – įvertinti emisijų skirtumus CO?, SO? ir NO? atžvilgiu, taikant matematinį modeliavimą MATLAB aplinkoje. Darbo metu buvo modeliuotas maršrutas Klaipėda–Kylis, įtraukiant meteorologines sąlygas. Gauti rezultatai parodė, kad naudojant SGD CO? emisijos sumažėja apie 22 %, SO? – beveik 100 %, o NO? – apie 12–15 %, lyginant su MDO. Darbe pateiktos išvados ir rekomendacijos patvirtina SGD pranašumą aplinkosauginiu aspektu ir jo taikymo potencialą SECA zonose. Darbą sudaro: įvadas, literatūros apžvalga, tyrimo metodologija, gautų rezultatų aptarimas, atlikto tyrimo rezultatų palyginimas su mokslinio straipsnio tyrimo rezultatais, pateikiamos darbo išvados. Darbo apimtis – 66 p., 8 lentelės, 17 paveikslų, 66 literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: emisijos, jūrų transportas, alternatyvieji degalai, suskystintos gamtinės dujos (SGD), jūrinis dyzelinas (MDO), anglies dioksidas (CO?), programinė įranga MATLAB.


Anotacija (užsienio k.)

The final master's thesis examines the potential for reducing ship emissions by using alternative energy sources specifically, liquefied natural gas (LNG)—in comparison to marine diesel oil (MDO). The aim of the study is to assess the differences in emissions of CO?, SO?, and NO? through mathematical modeling conducted in the MATLAB environment. The modeled route covered Klaipėda–Kiel and included meteorological conditions. The results showed that the use of LNG reduces CO? emissions by about 22%, SO? by nearly 100%, and NO? by approximately 12–15%, compared to MDO. The conclusions and recommendations presented in the thesis confirm the environmental advantage of LNG and its application potential in SECA zones. The thesis consists of the following parts: introduction, literature review, research methodology, discussion of the results, comparison of the findings with those of a scientific article, and the conclusions of the study. The thesis is 66 pages long and includes 8 tables, 17 figures, and 66 references. Appendices are provided separately.

Raktiniai žodžiai: emissions, maritime transport, alternative fuels, liquefied natural gas (LNG), marine diesel oil (MDO), carbon dioxide (CO?), MATLAB software.

Studento vardas, pavardė
Mantas Jaudzemas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Ro-Ro tipo laivų išmetamųjų dujų poveikio aplinkai tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Edgar Sokolovskij
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas teorinio pobūdžio Ro-Ro tipo laivų išmetamųjų dujų poveikis aplinkai. Darbe analizuojamos šiltnamio efektą sukeliančių dujų ir kitų teršalų emisijos, jų mažinimo galimybės bei alternatyviųjų degalų šaltinių pritaikymas. Pagrindinis tyrimo objektas – Ro-Ro tipo laivų eksploatacija ir jų išmetamų teršalų poveikio analizė. Tyrimo metu buvo nagrinėjamos degalų naudojimo strategijos, išmetamųjų dujų valymo technologijos ir Tarptautinės jūrų organizacijos (IMO) reikalavimai aplinkosaugos srityje. Eksperimentinėje dalyje atlikti teoriniai degalų priedo naudojimo bandymai ir jų poveikio emisijų mažinimui vertinimas. Pateikti alternatyviųjų degalų šaltinių skaičiavimai ir analizė. Rezultatai rodo, kad pažangių technologijų diegimas ir alternatyvių degalų naudojimas gali reikšmingai sumažinti Ro-Ro laivų poveikį aplinkai. Darbą sudaro: įvadas, literatūros analizė, eksperimentinių tyrimu metodika, tyrimo rezultatai ir analizė. Darbo apimtis: 47 p. teksto, be priedų, 4 lentelės, 11 paveikslų, 23 literatūros šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: išmetamosios dujos, sieros oksidai, azoto oksidai, anglies dioksidai, išmetamųjų dujų valymo įrenginiai, tarptautiniai standartai, degalų sąnaudos, degalų priedas, alternatyvūs degalų šaltiniai, suskystintos gamtinės dujos, mazutas, laivai.


Anotacija (užsienio k.)

This master's thesis examines the theoretical environmental impact of exhaust emissions from Ro-Ro type vessels. The work analyzes greenhouse gas and other pollutant emissions, their reduction possibilities, and the application of alternative fuel sources. The main object of the study is the operation of Ro-Ro ships and the analysis of the impact of their emissions. The study examined fuel use strategies, exhaust gas cleaning technologies, and the International Maritime Organization (IMO) requirements in the field of environmental protection. The experimental part includes theoretical tests on the use of a fuel additive and an assessment of its impact on emission reduction. Calculations and analysis of alternative fuel sources are presented. The results show that the implementation of advanced technologies and the use of alternative fuels can significantly reduce the environmental impact of Ro-Ro ships. The work consists of: introduction, literature analysis, experimental research methodology, research results and analysis. Scope of work: 47 pages of text, without appendices, 4 tables, 11 pictures, 23 sources. Appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: exhaust gases, sulfur oxides, nitrogen oxides, carbon dioxide, exhaust gas cleaning systems, scrubbers, international standards, fuel consumption, fuel additive, alternative fuel sources, liquefied natural gas, heavy fuel oil, ships, vessel

Studento vardas, pavardė
Tadas Tinginys
Baigiamojo darbo pavadinimas
Transporto priemonių linijų aptikimo sistemų patikimumo tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Vytenis Surblys
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe pateikiamas automobilių horizontaliojo kelio ženklinimo (linijų) aptikimo sistemų patikimumo tyrimas. Literatūros apžvalgoje atlikta tarptautinių organizacijų ir standartų, reglamentuojančių transporto priemonių linijų aptikimo sistemų veikimą, patikros būdus ir vairuotojo sąveiką, analizė. Aptarti moksliniai straipsniai, kuriuose nagrinėjama šių sistemų struktūra, veikimo principai bei veiksniai trukdantys tolesniam technologijų vystymui. Teoriniam bandymui atlikti buvo sukurtas kelio modelis, naudojant MATLAB programinę įrangą, kuriuo buvo imituoti kelio ženklinimo pažeidimai ir tirtos galimų bandymų baigtys. Atlikti eksperimentiniai bandymai su AUDI, TOYOTA ir NISSAN markių automobiliais, įdiegtų sistemų veikimui patikrinti – atlikti bandymai pagal EURO NCAP protokolą. Vėliau atlikti tyrimai keliuose skirtinguose kelio ruožuose su kelio ženklinimo pažeidimais, jų metu fiksuotas skirtingas sistemų veikimas, naudojant inercinę navigacijos sistemą. Pateikiami tyrimo rezultatai, sukurto modelio veikimas bei suformuluotos galutinės išvados.

Raktiniai žodžiai: horizontaliojo ženklinimo aptikimo sistema, autonominiai automobiliai, skersinis pagreitis, neryškus ženklinimas, patikros protokolas.


Anotacija (užsienio k.)

The Master's thesis presents a reliability study of vehicle lane marking (line) detection systems. The literature review includes an analysis of international organizations and standards that regulate the operation of lane detection systems, inspection methods, and driver interaction. Scientific articles are discussed, examining the structure and operating principles of these systems, as well as factors hindering technological development. For the theoretical experiment, a road model was created using MATLAB software, simulating lane marking defects and analysing possible test outcomes. Experimental tests were conducted using AUDI, TOYOTA, and NISSAN vehicles to verify the performance of the installed systems—tests were performed following the EURO NCAP protocol. Further tests were carried out on different road sections with lane marking defects, during which the varying performance of the systems was recorded using an inertial navigation system. The research results, the performance of the developed model, and final conclusions are presented.

Raktiniai žodžiai: lane keeping assist, self-driving cars, lateral acceleration, partially damaged markings, validation protocol.

Studento vardas, pavardė
Viačeslav Višniakov
Baigiamojo darbo pavadinimas
Korpuso apaugimo įtaka laivo degalų sąnaudoms ir emisijoms esant pastoviam plaukimo režimui
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Edgar Sokolovskij
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame magistro darbe nagrinėjamas laivų eksploatacijos efektyvumas ir jų poveikis aplinkai, ypatingą dėmesį skiriant laivo korpuso biologinio apaugimo problemai. Kadangi laivyba yra viena pagrindinių tarptautinės prekybos ir logistikos grandžių, svarbu ieškoti būdų, kaip mažinti jos neigiamą poveikį ekosistemoms ir didinti energijos vartojimo efektyvumą. Tyrimo objektu pasirinktas judėjimo į priekį režimas – vienas svarbiausių laivo judėjimo tipų, turintis tiesioginę įtaką degalų sąnaudoms ir emisijų lygiui. Remiantis eksperimentiniais duomenimis, atlikta analizė, įvertinanti, kaip biologinis korpuso apaugimas veikia variklio apkrovą, degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį. Tyrimo rezultatai leidžia nustatyti praktines priemones, kurios padeda optimizuoti laivo priežiūrą, sumažinti eksploatacines sąnaudas ir prisidėti prie aplinkos taršos mažinimo. Darbą sudaro įvadas, mokslinės literatūros apžvalga, teorinė dalis, tyrimo metodika, eksperimentinių duomenų analizė, tyrimo rezultatai, išvados ir rekomendacijos. Darbo apimtis – 62 puslapiai teksto, 12 paveikslų, 13 lentelių, 9 priedai ir 39 literatūros šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: laivų eksploatacija, biologinis apaugimas, degalų sąnaudos, emisijų mažinimas, energijos efektyvumas, laivų judėjimo režimai, taršos prevencija, tarptautiniai aplinkosaugos reglamentai.


Anotacija (užsienio k.)

This master’s thesis investigates the operational efficiency of ships and their environmental impact, with particular emphasis on biological hull fouling. As maritime transport is one of the key components of global trade and logistics, it is essential to explore ways to reduce its adverse effects on marine ecosystems and to enhance energy efficiency. The research focuses on the forward movement mode, which is one of the most significant types of ship motion and has a direct impact on fuel consumption and emission levels. Based on experimental data, a detailed analysis was conducted to evaluate how biological fouling affects hull condition, engine load, fuel usage, and pollutant emissions. The findings help identify practical measures to optimize hull maintenance, reduce operational costs, and contribute to pollution reduction. The structure of the thesis includes an introduction, a review of scientific literature, a theoretical framework, research methodology, experimental data analysis, research results, conclusions, and recommendations. The thesis comprises 62 pages of text, 12 figures, 13 tables, 9 appendices, and 39 references.

Raktiniai žodžiai: ship operation, biological fouling, fuel consumption, emission reduction, energy efficiency, ship motion modes, pollution prevention, international environmental regulations.

Studento vardas, pavardė
Lukas Vaičikauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Mirtinų eismo įvykių priežastingumo tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Giedrius Garbinčius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe išsamiai tiriami ir analizuojami 2022–2024 metų mirtini eismo įvykiai Lietuvoje. Siekiama išaiškinti tikrąsias eismo įvykių priežastis. Analitinėje dalyje apžvelgiama užsienio šalių ir Lietuvos eismo įvykių statistika, tendencija. Nagrinėjami užsienio eismo saugos specialistų ir mokslininkų eismo įvykių tyrimų metodai, rezultatai ir jų siūlomos eismo įvykių prevencijos priemonės. Tiriamojoje darbo dalyje remiamasi autoriaus surinktais duomenimis, analizuojami ir detalizuojami atrinkti eismo įvykiai. Sprendžiama mirtinų eismo įvykių su savižudybės požymiais problema. Įvykiams tirti ir klasifikuoti naudojamas „5 kodėl“ metodas, faktorių ir eismo įvykių su savižudybės požymiais klasifikavimo lentelė. Gauti tyrimo rezultatai rodo, kad pagrindinės mirtinų eismo įvykių priežastys yra vairuotojų elgesys, jų veiksmai. Savižudybių keliuose tyrimo rezultatai atskleidžia, kad tokių atvejų, tikėtina, yra daug daugiau nei oficialioje statistikoje. Darbo pabaigoje pateikiamos eismo saugos ir tolesnių išsamių eismo įvykių gerinimo rekomendacijos, siūlymai, sprendimai bei tyrimą apibendrinančios išvados. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, 3 baigiamojo darbo skyriai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 103 p. teksto be priedų, 26 iliustracijos, 59 lentelės, 39 bibliografiniai šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: eismo įvykis, avarija, tyrimas, eismo sauga, eismo įvykio priežastys, savižudybės keliuose.


Anotacija (užsienio k.)

This master’s thesis provides an in-depth analysis of fatal traffic accidents in Lithuania during the period from 2022 to 2024, aiming to identify their root causes. The analytical part of the study provides an overview of the statistics and trends of traffic accidents in foreign countries and Lithuania. It also examines the research methods, findings, and preventive measures proposed by international traffic safety experts and researchers. The research part of the thesis is based on data collected by the author, focusing on the analysis and detailed examination of selected traffic accidents. Special attention is given to the issue of fatal traffic accidents with potential indicators of suicide. The 5 Whys method, along with a classification table of contributing factors and possible suicide-related accidents, is used for the investigation and categorization of cases. The research findings indicate that the primary causes of fatal traffic accidents are related to driver behaviour and actions. The study also suggests that the number of suicide-related road accidents is likely significantly higher than reflected in official statistics. The thesis concludes with recommendations and proposed solutions aimed at improving road safety and deepening further research into traffic accidents, along with summarizing conclusions. Thesis contains 7 parts: introduction, 3 chapters, conclusions, list of bibliographical references and appendices. Thesis consists of 103 p. of text without appendices, 26 figures, 59 tables, 39 bibliographical references. Appendices included.

Raktiniai žodžiai: traffic accident, crash, investigation, traffic safety, causes of traffic accident, road traffic suicides.

Studento vardas, pavardė
Benas Kiaupas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Logistikos įmonės transporto parko atnaujinimo galimybių tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saugirdas Pukalskas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos sunkiasvorės transporto priemonės, naudojančios iš atsinaujinančių išteklių pagamintus degalus. Išsamiai apžvelgti šių transporto priemonių privalumai ir trūkumai. Aprašyti straipsniai, kuriuose analizuojami automobilių parko valdytojų poreikiai. Įvardyti atnaujinto automobilių parko privalumai ir įtaka tolesnei logistikos įmonės veiklai. Atlikta nuodugni pasirinktų alternatyviųjų degalų gyvavimo ciklo analizė. Remiantis realiais sunkiasvorių transporto priemonių pavyzdžiais bei logistikos įmonės pateiktais duomenimis, atliktas ekonominio našumo rodiklių įvertinimas. Išnagrinėjus gautus skaičiavimų rezultatus, pateiktos išvados ir pasiūlymai. Darbą sudaro: įvadas, alternatyviųjų degalų apžvalga, ES transporto sektoriaus vizijų aprašymas, atnaujinto transporto parko privalumai, logistikos įmonių automobilių parko ateitis, pasirinktos logistikos įmonės veiklos analizė, degalų gyvavimo ciklo analizė, ekonominių našumo rodiklių skaičiavimas, tyrimo rezultatai ir pasiūlymai. Darbo apimtis – 59 p. teksto, be priedų, 13 paveikslų, 9 lentelės, 39 bibliografiniai šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: tarša, sunkvežimis, vandenilis, elektrolizeris, elektrinis sunkvežimis, , bendroji nuosavybės kaina, degalų gyvavimo ciklas, alternatyvieji degalai, baterija, naftos produktai, ekonominis našumas, veiklos sąnaudos.


Anotacija (užsienio k.)

This master's thesis explores heavy-duty vehicles powered by fuels, derived from renewable resources. The advantages and disadvantages of such vehicles are thoroughly reviewed. The thesis includes an overview of scientific articles focusing on the needs of fleet managers and highlights the benefits of fleet modernization as well as its impact on the future operations of logistics companies. A detailed life cycle assessment of selected alternative fuels is conducted. Based on real-world examples of heavy-duty vehicles and data provided by a logistics company, an evaluation of economic performance indicators is carried out. The conclusions and recommendations are presented following the analysis of the obtained results. The page includes: an introduction, a review of alternative fuels, a description of EU transport sector visions, an analysis of the advantages of a modernized vehicle fleet, an outlook on the future of logistics company fleets, an operational analysis of a selected logistics company, a life cycle assessment of fuels, calculations of economic performance indicators, and the research findings with corresponding suggestions. The scope of the present Paper – 59 P., without appendices, 13 pictures, 9 tables, 39 bibliographic sources.

Raktiniai žodžiai: pollution, heavy-duty vehicle, hydrogen, electrolyzer, electric truck, total cost of ownership, fuel life cycle, alternative fuels, battery, economic performance, operating costs.

Studento vardas, pavardė
Justas Ramanauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Ro-Ro tipo laivo degalų sąnaudų optimizavimo galimybių tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Saulius Nagurnas
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe tiriamos „Ro-Ro“ tipo laivų degalų sąnaudų optimizavimo galimybės. Tyrimo tikslas – remiantis literatūros analize ir eksperimentiniais skaičiavimais, identifikuoti degalų taupymo priemones ir technologijas, taikomas laivuose. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir eksperimentiniai skaičiavimai. Analizė apima degalų taupymo strategijų, technologijų efektyvumo ir degalų sąnaudų veiksnių vertinimą. Pagrindinis dėmesys skiriamas „Tulipa Seaways“ laivo eksploataciniams duomenims, analizuojant degalų sąnaudų priklausomybę nuo greičio, krovinio svorio ir eksploatacinių sąlygų. Matematinės statistikos metodais įvertintas degalų sąnaudų pasiskirstymas įvairiais plaukimo režimais. Rezultatai parodė, kad greitis turi didžiausią įtaką degalų suvartojimui, o krovinio svorio įtaka – menka. Įvertinta elektros energijos suvartojimo optimizavimo galimybė modernizuojant apšvietimo sistemas LED technologijomis, sumažinant energijos ir degalų sąnaudas. Remiantis gautais duomenimis pateiktos išvados dėl eksploatacinių režimų optimizavimo siekiant sumažinti degalų sąnaudas ir aplinkos taršą. Darbo apimtis – 55 p. teksto, su 2 priedais, 20 paveikslų, 10 lentelių, 33 literatūros šaltiniais.

Raktiniai žodžiai: Ro-Ro laivai, degalų sąnaudų optimizavimas, eksperimentiniai tyrimai, laivo greitis, LED apšvietimas, energijos taupymas.


Anotacija (užsienio k.)

The master's thesis investigates the possibilities for optimizing fuel consumption of Ro-Ro type vessels. The aim of the study is to identify fuel-saving measures and technologies applied on ships operating in various seas and oceans, based on literature review and experimental calculations. Research methods include scientific literature analysis and experimental computations. The analysis covers the evaluation of fuel-saving strategies, the effectiveness of technologies, and factors influencing fuel consumption. Special attention is given to the operational data of the vessel "Tulipa Seaways," analyzing fuel consumption dependence on speed, cargo weight, and operating conditions. The distribution of fuel consumption across different sailing modes was assessed using mathematical statistics methods. The results showed that speed has the greatest impact on fuel consumption, while the influence of cargo weight was minimal. The possibility of optimizing electricity consumption by modernizing lighting systems with LED technology was also evaluated, resulting in reduced energy and fuel usage. Based on the collected data, conclusions are drawn regarding the optimization of operational modes to reduce fuel consumption and environmental pollution. The scope of the work – 55 pages of text, 2 appendices, 20 figures, 10 tables, 33 sources of literature.

Raktiniai žodžiai: Ro-Ro vessels, fuel consumption optimization, experimental research, ship speed, LED lighting, energy savings.

Studento vardas, pavardė
Mindaugas Kloviškis
Baigiamojo darbo pavadinimas
Optimalaus paieškos ir gelbėjimo laivo koncepto tyrimas, siekiant vykdyti priskirtas užduotis Baltijos jūros atsakomybės zonoje
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Justas Žaglinskis
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe siekiama nustatyti optimalias paieškos ir gelbėjimo bei teršalų likvidavimo laivo technines charakteristikas ir parinkti projektą, optimaliai atitinkantį šias charakteristikas. Darbe išnagrinėta mokslinė literatūra, teisės aktai, kitos publikacijos ir nustatyti konkretūs faktoriai, turintys įtakos laivo techninėms charakteristikoms. Metodologinėje dalyje išanalizuoti matematiniai metodai ir matematinio modeliavimo programos, skirtos skirtingų tipų laivų elgsenai imituoti, sudaryta laivo konceptui įtakos turinčių faktorių analizės matrica. Tiriamojoje dalyje įvertinti konceptui įtakos turintys faktoriai, nustatytos jų reikšmės, modeliuojant gautų reikšmių hidrometeorologines sąlygas įvertinta skirtingų tipų laivų elgsena vandenyje. Siekiant pasiūlyti konkretų projektą, atitinkantį nustatytus reikalavimus, atlikta atvirų šaltinių rinkos analizė. Apibendrinant gautus rezultatus, pateikta rekomendacija dėl paieškos ir gelbėjimo bei taršalų likvidavimo laivo įsigijimo projekto įgyvendinimo. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, literatūros analizė, metodologija, tiriamoji dalis, rinkos analizė, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 74 puslapiai teksto be priedų, 18 iliustracijų, 23 lentelės, 53 bibliografiniai šaltiniai, 4 priedai.

Raktiniai žodžiai: paieškos ir gelbėjimo laivas, teršalų likvidavimas, Baltijos jūra, hidrometeorologinės sąlygos, laivo automatizacija, Lietuvos kariuomenės Karinės jūrų pajėgos.


Anotacija (užsienio k.)

The aim of the Master's thesis is to determine the optimal technical characteristics of a search and rescue and pollution response vessel and to select a design that optimally meets these characteristics. The thesis examines the scientific literature, legislation, other publications and identifies the specific factors affecting the technical characteristics of the vessel. The methodology analyses mathematical methods and mathematical modelling programs to simulate the behavior of different types of ships and develops an analysis matrix of the factors influencing the ship ‘s concept. In the research part, the factors influencing the concept are evaluated, their values are determined, and the behavior of different types of ships in the water is evaluated by modelling the hydro meteorological conditions with the obtained values. In order to propose a specific project which, meet selected requirements, an open sources market analysis was carried out. The results were summarized and a recommendation was made for the acquisition project of a search and rescue and pollution response vessel. Thesis structure: introduction, bibliographic analyses, research methodology, research part, market analyses, conclusions and proposals, references, annexes. The work consists of – 74 pages of text, without annexes, 18 figures, 23 tables, 53 bibliographic sources, 4 annexes.

Raktiniai žodžiai: search and rescue vessel, pollution response, Baltic Sea, hydrometeorological conditions, vessel automation, Lithuanian Navy.

Studento vardas, pavardė
Mantas Damanauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Traktorinės puspriekabės su vairuojamuoju grąžulu manevringumo ir stabilumo tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Alfredas Rimkus
Anotacija (lietuvių k.)

Anotacija Baigiamojo magistro darbo tyrimo objektas yra dviejų ašių puspriekabė su vairuojamu grąžulu, kurio pagrindinė paskirtis yra sumažinti miškavežio posūkio spindulį. Darbe nagrinėjama grąžulo pasukimo įtaka puspriekabės stabilumui ir transporto junginio manevringumui. Šiam tikslui pasiekti iškelti uždaviniai: išanalizuoti transporto junginio dinaminio gabarito pokytį priklausomai nuo vairuojamos puspriekabės grąžulo pasukimo kampo, ištirti pakrautos puspriekabės stabilumą nelygiame kelyje ir užvažiavus ant kliūties, identifikuoti grąžulo pasukimo kampo priklausomybę nuo puspriekabės virtimo, sudaryti junginio važiavimo posūkyje modelį Autodesk® AutoCAD® programoje, pagal nustatytus rezultatus suformuluoti išvadas. Darbe buvo atlikti vairuojamo grąžulo poveikio puspriekabės dinaminiam gabaritui ir puspriekabės stabilumui, važiuojant nelygiu keliu, skaičiavimai. Buvo atlikti manevringumo bandymai bei palyginti su įprastiniu nevairuojamu grąžulu. Transporto priemonių junginio manevringumas vertinamas pagal dinaminio gabarito pokytį atliekant 90 laipsnių posūkį. Nustatytas transporto junginio riedėjimo pasipriešinimas priklausomai nuo krovinio masės ir grąžulo pasukimo kampo. Darbą sudaro 6 skyriai: įvadas, mokslinės literatūros apžvalga, tyrimų metodika, rezultatai, išvados, literatūra. Darbo apimtis – 54 p. teksto be priedų, 45 paveikslai, 2 lentelės, 70 bibliografinių šaltinių.

Raktiniai žodžiai: vairuojamas grąžulas, manevringumas, stabilumas, transporto junginio pasipriešinimas riedėjimui.


Anotacija (užsienio k.)

The subject of this master’s thesis is a two-axle semi-trailer with a steerable drawbar, the main purpose of which is to reduce the turning radius of a forestry machinery. The master’s study analysed the influence of the drawbar position on the stability and manoeuvrability of the semi-trailer. To achieve this goal, the objectives are to analyse the variation of the dynamic dimension of the vehicle combination depending on the angle of the drawbar, to analyse the stability of the loaded semi-trailer on a uneven terrain, to identify the dependence of the drawbar position angle on the overturning of the semi-trailer, to build a model of the combination's driving in the corner in the Autodesk® AutoCAD® program, and to draw the conclusions based on the findings of this study. The work included calculations of the effect of the steering drawbar on the dynamic load capacity and stability of the semi-trailer on rough roads. Manoeuvrability tests and comparisons with a conventional non-driven drawbar were carried out. The manoeuvrability of the combination of vehicles is evaluated in terms of the change in dynamic gauge during a 90-degree turn. The rolling resistance of the combination as a function of the mass of the load and the angle of rotation of the drill was determined. The thesis consists of 6 chapters: introduction, literature review, research methodology, results, conclusions, references. The thesis consists of 54 pages of text without appendices, 45 figures, 3 tables, 70 references.

Raktiniai žodžiai: steerable drawbar, manoeuvrability, stability, the rolling resistance.

Studento vardas, pavardė
Rapolas Levickas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Galiniais ratais varomo elektromobilio stabilumo regeneracinio stabdymo metu tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Vidas Žuraulis
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas galinių varomųjų ratų elektromobilio stabilumas posūkyje stabdant regeneraciniu stabdymu. Literatūros apžvalgos dalyje analizuojami elektromobilio veikimo principai bei regeneracinio stabdymo įtaka transporto priemonės dinamikai. Taip pat apžvelgiami moksliniai straipsniai ir jau atlikti eksperimentiniai tyrimai, susiję su stabilumo praradimu regeneracinio stabdymo metu. Eksperimentinėje dalyje atlikti gyvi bandymai su dviem skirtingais elektromobiliais – „Volkswagen ID.3“ ir „Tesla Model 3“ – ant slidžios kelio dangos, įvertinant jų elgseną stabdymo metu posūkyje. Remiantis eksperimentinių bandymų duomenimis, atlikta rezultatų analizė ir sukurti simuliaciniai modeliai „MATLAB/SIMULINK“ aplinkoje. Siekiant nuodugniau išanalizuoti stabilumo praradimo mechanizmus, buvo atlikti papildomi simuliaciniai tyrimai, leidžiantys identifikuoti kritines situacijas. Galiausiai pasiūlytas sistemos tobulinimo sprendimas, kurio efektyvumas įvertintas papildomomis simuliacijomis. Gauti rezultatai gali būti naudingi kuriant pažangesnes elektromobilių stabilumo valdymo sistemas.

Raktiniai žodžiai: elektromobilis, automobilio stabilumas, regeneracinis stabdymas, slidi kelio danga, per didelis pasukamumas, per mažas pasukamumas.


Anotacija (užsienio k.)

The final master's thesis examines the stability of a rear-wheel-drive electric vehicle during cornering while regenerative braking is active. The literature review section analyzes the operating principles of electric vehicles and the impact of regenerative braking on vehicle dynamics. It also reviews scientific articles and previously conducted experimental studies related to stability loss during regenerative braking. In the experimental part, live tests were carried out with two different electric vehicles — the Volkswagen ID.3 and the Tesla Model 3 — on a slippery road surface, evaluating their behavior during braking in a turn. Based on the experimental data, a results analysis was performed and simulation models were developed in the MATLAB/SIMULINK environment. To further analyze the mechanisms of stability loss, additional simulation studies were conducted, allowing for the identification of critical situations. Finally, a system improvement solution was proposed, and its effectiveness was evaluated through additional simulations. The obtained results may be useful in the development of more advanced electric vehicle stability control systems.

Raktiniai žodžiai: electric vehicle, vehicle stability, regenerative braking, slippery road surface, oversteer, understeer.

Studento vardas, pavardė
Tomaš Savel
Baigiamojo darbo pavadinimas
Vairuotojų elgsenos sumodeliuotose avarinėse situacijose naudojant multimediją tyrimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Robertas Pečeliūnas
Anotacija (lietuvių k.)

Šio tyrimo tikslas buvo ištirti, kaip vairuotojų psichologiniai, elgesio bruožai bei vairavimo patirtis veikia jų elgseną ir reakcijas į sumodeliuotas avarines situacijas, pateikiamas naudojant multimediją. Tyrimo metu buvo analizuojama, kaip vairuotojų asmenybės bruožai, tokie kaip ekstraversija, neurotizmas, makiavelizmas ir psichopatija, koreliuoja su jų reakcijos greičiu ir tikslumu avarinių situacijų metu, pateiktų per vaizdo įrašus. Pagrindiniai tyrimo metodai buvo klausimynai, kurie įvertino vairuotojų elgesį, psichologinius bruožus ir jų reakcijas į pavojų, taip pat multimedijos simuliacijos, kuriose dalyviai turėjo reaguoti į avarines situacijas. Tyrimas atskleidė, kad vairuotojai su ilgesniu vairavimo stažu greičiau ir tiksliau reaguoja į pavojų, o ekstravertai ir neurotiški vairuotojai dažniau padaro klaidų reagavimo metu. Tyrimo rezultatai gali būti naudingi kuriant efektyvesnes vairuotojų mokymo programas, kurios skatintų saugesnį elgesį kelyje. Darbą sudaro: įvadas, literatūros apžvalga, tyrimo metodika, tyrimo rezultatai, tyrimo rezultatų aptarimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 70 p. teksto be priedų, 23 iliustracijos, 21 lentelė, 39 bibliografiniai šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: vairuotojų elgesys, avarinės situacijos, multimedijos simuliacijos, psichologiniai bruožai, vairuotojo elgesio klausimynas, psichologinių bruožų poveikis.


Anotacija (užsienio k.)

The aim of this study was to investigate how drivers' psychological traits, driving experience, and behavior influence their reactions to simulated emergency situations presented through multimedia. The study analyzed how personality traits such as extraversion, neuroticism, Machiavellianism, and psychopathy correlate with reaction speed and accuracy in emergency situations shown in video recordings. The main research methods included questionnaires assessing drivers' behavior, psychological traits, and their responses to potential hazards, as well as multimedia simulations where participants had to react to emergency scenarios. The results revealed that drivers with more driving experience react more quickly and accurately to danger, while extraverted and neurotic drivers tend to make more mistakes in response. The findings of this study may be useful in developing more effective driver training programs aimed at promoting safer driving behaviors. The work consists of: introduction, literature review, research methodology, research results, discussion of research results, conclusions, reference list. The scope of the work is 70 p. of text without annexes, 23 illustrations, 21 tables, 39 bibliographic sources.

Raktiniai žodžiai: driver behavior, emergency situations, multimedia simulations, psychological traits, driver behavior questionnaire, psychological traits impact.

    • Puslapio administratoriai:
    • Lijana Maskeliūnaitė
    • Rasa Prentkovskienė
    • Dominykas Eičinas
    • Karolina Kardokaitė
Transporto inžinerijos fakultetas
Transporto inžinerijos fakultetas
Apie fakultetą
Struktūra
Rėmėjai ir partneriai
Studentų atstovybė
Studijos
Studijos
Apie studijas
Bakalauro studijos
Magistrantūros studijos
Doktorantūros studijos
Kolegijų absolventams
Moksleiviams
Dalinės studijos
Perstojimo galimybės
Mokslas ir inovacijos
Mokslas ir inovacijos
Apie mokslą ir inovacijas
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Pasiekimai
Paslaugos verslui
Renginiai ir konferencijos
Kita informacija
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Apie tarptautiškumą
Tarptautinės galimybės studentams
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Tarptautiniai partneriai
Tarptautiniai projektai
Padaliniai
Padaliniai
Automobilių inžinerijos katedra
Logistikos ir transporto vadybos katedra
Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
Transporto ir logistikos kompetencijos centras
Transporto inžinerijos ir logistikos laboratorija
Kontaktai
Kontaktai
Kaip mus rasti
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Transporto inžinerijos fakultetas
Adresas Plytinės  g. 25, 10105 Vilnius
Telefonas (0 5) 274 4797
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnRpZkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InRpZkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+dGlmQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
Kabinetas P2 417
  crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA