Transporto inžinerijos fakultetas
Padaliniai
Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
Baigiamųjų darbų anotacijos
Mobiliųjų mašinų ir geležinkelių transporto katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4783
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnRpbW1Admlsbml1c3RlY2gubHQiPnRpbW1Admlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė | Baigiamojo darbo pavadinimas | Baigiamojo darbo vadovas | Anotacija |
---|---|---|---|
2022 metų bakalauro baigiamųjų darbų anotacijos | |||
Studento vardas, pavardė
Marius Mileiša
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Motociklo traukos matavimo stendas
|
Baigiamojo darbo vadovas
Viačeslav Petrenko
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauriniame darbe projektuojamas motociklo traukos matavimo stendas. Dėstymo dalyje yra atliekamas motociklų klasifikavimas ir jų pagrindinių parametrų nustatymas, motociklų galios ir greičio matavimo technologijų apžvalga ir aprašomi darbų saugos reikalavimai. Skaičiuojamojoje dalyje apskaičiuojami pagrindiniai parametrai, veikiančios apkrovos bei jėgos pagal kurias yra parenkamas sūkurinės srovės stabdys, taip pat apskaičiuojamos perduodamos apkrovos, varantysis velenas, parenkama diržinė perdava ir apskaičiuojama kaštų naudos analizė. Taip pat atliekami labiausiai apkrautų mazgų atsparumo skaičiavimai ir patikrinamas „SolidWorks“ programų paketo simuliacijomis labiausiai apkraunamų mazgų simuliacijos. Grafinėje dalyje projektuojamas motociklo traukos matavimo stendo modelis naudojant „SolidWorks“ programų paketą ir atliekami keturi A1 formato lapo brėžiniai. Raktiniai žodžiai: Traukos matavimo stendas, motociklas, diržinė perdava, perduodama galia, greitis, sukimo momentas Anotacija (užsienio k.) Bachelor's main goal is to project a motorcycle dynamometer. The part of theory includes a classification of motorcycles and the determination of their main parameters, an overview of motorcycle power and speed measurement technologies and describes the requirements of occupational safety. In calculation part the basic parameters, the applied loads and the forces according to which the eddy current brake is selected, as well as the transmitted loads, the drive shaft, the belt transmission and the cost-benefit are calculated. The strength of most loaded parts is calculated by hand and verified by simulations of “SolidWorks” software package. In the graphic part, a model of a motorcycle dynamometer is designed using the “SolidWorks” software package and four A1 format drawings are made. Raktiniai žodžiai: Dynamometer, motorcycle, belt transmission, transmitted power, speed, torque |
|||
Studento vardas, pavardė
Tomaš Drozdovski
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Platforminis vagonas vilkikų puspriekabėms vežti
|
Baigiamojo darbo vadovas
prof.
dr.
Gintautas Bureika
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamajame bakalauro darbe suprojektuotas 1520 mm geležinkelio vėžės platforminio vagonas nelydimosioms puspriekabėms vežti naudojant horizontalųjį krovos būdą. Atlikta puspriekabių vežimo geležinkeliais technologijų ES ir Lietuvoje analizė. Išnagrinėti puspriekabių krovos į 1520 mm vėžės platforminius vagonus būdai. Parinktas platforminio vagono analogas ir pagalbiniai puspriekabių krovos įrenginiai. Atlikti puspriekabės įtvirtinimo vagone stabilumo patikrinamieji skaičiavimai, projektuojamos judančiosios platformos stiprumo analizė. Pabaigoje pateikiami skaičiavimo rezultatai ir išvados. Baigiamąjį darbą sudaro Įvadas, 4 skyriai, Išvados ir Literatūra. Darbo apimtis – 65 psl., 37 paveikslai, 4 lentelės ir 15 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami priedai. Grafinę dalį sudaro 6 A1 formato lapai: Platforminio vagono su įranga puspriekabėms krauti BV (4 lapai); Judančiosios platformos atraminė sija SB (1 lapas) ir Detalių darbo brėžiniai (1 lapas). Raktiniai žodžiai: Platforminis vagonas, puspriekabė, puspriekabių vežimo geležinkeliais technologijos, judančioji platforma, atraminės sijos, stabilumo patikrinamieji skaičiavimai. Anotacija (užsienio k.) In the Final Bachelor's Work, the 1520 mm railway gauge flat wagon for the transportation of unaccompanied semi-trailers using the horizontal loading method is designed. The analysis of railway transportation technologies in the EU and Lithuania is performed. The described stevedoring method of rolling stock is proposed for the 1520 mm track gauge wagons. A flat wagon analogue and auxiliary loading equipment were selected. Calculation of the semi-trailer stability in the anchorage of the wagon and the strength analysis of the designed mobile platform is performed. Finally, calculation results and conclusions are presented. Final work comprises Introduction, 4 Chapters, Conclusions and Literature. Work consists of 67 pages, 37 figures, 4 tables and 15 bibliographical entries. Work appendixes are included. The graphic part consists of 6 A1 format sheets: A platform wagon with equipment for loading semi-trailers (4 sheets); Mobile platform support beam (sheet 1) and Drawings of details (1 sheet). Raktiniai žodžiai: Flat wagon, semi-trailer, railway transportation technologies, stability calculation, mobile platform. |
|||
2022 metų magistro baigiamųjų darbų anotacijos | |||
Studento vardas, pavardė
Dmitrij Ševaldin
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklo pralaidumo bei padidinto ilgio ir masės prekinių traukinių eismo sąveikos tyrimas
|
Baigiamojo darbo vadovas
dr.
Stasys Steišūnas
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklo pralaidumo bei padidinto ilgio ir masės prekinių traukinių eismo sąveikos problemos, Lietuvos ir užsienio šalių patirtis šioje srityje, šių traukinių eksploatacijos būtinumas ir galimybė užtikrinti jų nuolatinį eismą Lietuvoje. Išnagrinėti Lietuvos geležinkelių pagrindiniai ruožai, kuriuose trūksta pajėgumų, aprašytos priežastys, dėl kurių šie ruožai paskelbti perpildytais. Apklausus ekspertus apie pralaidumo didinimo priemones ir pritaikius Kendalo rangų koreliacijos bei ARTIW vidutinės reitingo transformacijos į svorį metodus, sudarytas infrastruktūros pajėgumų didinimo planas. Išnagrinėjus gautus duomenis, suformuluotos išvados ir pateiktos rekomendacijos. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, padidinto ilgio ir masės prekinių traukinių eksploatacijos rodiklių bei Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklo parametrų apžvalga, padidinto ilgio ir masės prekinių traukinių eksploatacijos poreikio analizė, geležinkelių linijos Kena–Klaipėda infrastruktūros įvertinimas, geležinkelių linijos Kena–Klaipėda infrastruktūros pralaidumo didinimo priemonių tyrimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 70 p. teksto be priedų, 23 iliustracijos, 18 lentelių, 57 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Raktiniai žodžiai: geležinkeliai, padidinto ilgio ir masės prekiniai traukiniai, intermodalinis krovinių vežimas, infrastruktūros pralaidumas, pajėgumų didinimo planas, ARTIW, Kendalas. Anotacija (užsienio k.) The Final Master’s Thesis deals with investigation of the interaction between the capacity of the Lithuanian railway infrastructure network and increased length and weight freight train traffic. This Thesis examines the experience of Lithuania and foreign countries, the necessity of exploitation of these trains and the possibility to ensure their regular traffic in Lithuania. The main sections of Lithuanian railways with a lack of capacity have been examined, and the reasons for declaring these sections congested have been described. Lithuanian railway capacity building programme was developed after interviewing experts on bandwidth enhancement measures and applying Kendall rank correlation and ARTIW average rating weighting methods. After analyzing the obtained data, conclusions and recommendations were formulated. Structure: introduction, an overview of the performance indicators of increased length and mass freight trains and the parameters of the Lithuanian railway infrastructure network, analysis of the need to operate freight trains of increased length and mass, infrastructure assessment of Kena–Klaipeda railway line, investigation of measures to increase the capacity of the Kena–Klaipeda railway line infrastructure, conclusion, bibliography. The Thesis consists of 70 pages without the appendices, 23 figures, 18 tables, 57 bibliographic sources. Appendices included. Raktiniai žodžiai: railway, increased length and weight freight trains, intermodal freight transport, infrastructure capacity, railway capacity building programme, ARTIW, Kendall. |
|||
Studento vardas, pavardė
Andrius Macutkevičius
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Dirbtinio intelekto sprendimų taikymo kuriant transporto priemonių pavaras tyrimas
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Raimundas Junevičius
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjami dirbtinio intelekto sprendimo taikymo metodai transporto priemonės pavarai parinkti. Pavaros parinkimo objektu pasirinkta naudoti karto pavaros prototipą. Tyrimui naudojamas sukurtas matematinis modelis, kurį sudaro: mechaninė, pneumatinė, skirstytuvus valdanti ir režimus nustatanti dalis. Dirbtinio intelekto sprendimui priimti pasirinkta naudoti dirbtiniais neuroniniais tinklais paremtą sistemą. Vadovaujantis parinktos dirbtinio intelekto sistemos ypatybėmis, parinkta sudaryti duomenų rinkinį naudojant Monte Carlo metodiką. Siekiant matematiškai argumentuoti parinktus duomenų rinkinį sudarančius parametrus, naudojama jautrumo analizė bei Pareto diagrama. Darbe pateikti koncepcinės pavaros modelio jautrumo analizės rezultatų, parametrų tarpusavio priklausomybių ir veikimo esant skirtingiems parametrams grafikai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, dirbtinio intelekto ir duomenų apdorojimo metodų apžvalga, tyrimo teorinė dalis, eksperimentiniai tyrimai ir svarbiausi rezultatai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 53 p. teksto be priedų, 38 iliustr., 5 lent., 17 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Raktiniai žodžiai: Pavaros, dirbtinis intelektas, parametrų parinkimas, pneumatinė pavara, skirstytuvų valdymas, pneumatiniai cilindrai, jautrumo analizė, kartas. Anotacija (užsienio k.) In the master thesis analyses the artificial intelligent decision-making methods to choose vehicle drivetrain. As an object of choose to become a kart drivetrain prototype. For the research, mathematical models were developed, which consist of: mechanical, pneumatic, valve control systems. For artificial intelligent decision making chosen to use neural network system. According to neural network usage features, chosen to use Monte Carlo method for generating data sets. To make sense of the chosen parameters which are used in data sets Pareto diagram is used. In thesis shown pneumatic powertrain parameters sensitivity analysis results and interdependences, also described powertrain operation using different parameters combination. Structure: introduction, review of artificial intelligence and data mining methods in decision support system, theoretical part of the research, experimental research and the most important results, conclusions, references. Thesis consists of: 53 p. text without appendixes; 38 pictures, 5 tables, 17 bibliographical entries. Appendixes included. Raktiniai žodžiai: Power-train, Artificial Intelligent, Parameter Choose, pneumatic drive, valve control, pneumatic cylinder, sensitivity analysis, kart. |
|||
Studento vardas, pavardė
Paulius Kojis
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Virtualiojo jutiklio, skirto transporto priemonės pusiau aktyviai pakabai valdyti, tyrimas
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Viktor Skrickij
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamojo darbo tyrimų objektas yra automobilio neamortizuojamos masės greičio virtualusis jutiklis, veikiantis dirbtinio intelekto pagrindu, kuris taikomas pusiau aktyviai pakabai valdyti. Remiantis literatūra bei panaudojus MATLAB/Simulink ir IPG CarMaker programinius paketus, sudarytas 14 laisvės laipsnių automobilio matematinis modelis. Pasitelkus laisvai prieinamus eksperimentinius duomenis atliktas modelio validavimas. Modelyje įdiegta pusiau aktyvi pakaba su valdymo algoritmu. Sugeneruotas duomenų rinkinys, apimantis 95 scenarijus, kuris skirtas virtualiojo jutiklio mokymui, validavimui ir testavimui. Sukurtas jutiklis naudoja 14 įvesties parametrų, o išvestyje gaunamos neamortizuojamų masių greičių vertikalia kryptimi reikšmės. Jutiklio išvestis naudojama pusiau aktyviai pakabai valdyti realiuoju laiku. Paduodant triukšmą į virtualiojo jutiklio įvestį, buvo patikrintas jo patvarumas ir tikslumas. Išanalizavus šio jutiklio poveikį automobilio dinamikai, vertinant keleivių komfortą, nustatyta, kad žmogus nejaus skirtumo pakeitus fizinį jutiklį virtualiuoju. Darbą sudaro: įvadas, 3 skyriai, išvados, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 73 lapai be priedų, 37 paveikslai, 10 lentelių, 61 literatūros šaltinis ir 7 priedai. Raktiniai žodžiai: transporto priemonės pakabos valdymas, komfortas, dirbtinis intelektas, virtualusis jutiklis. Anotacija (užsienio k.) The object of this Master’s thesis is the development of a virtual sensor for the vehicle’s unsprung mass vertical velocity. The sensor is based on artificial intelligence and is applied to control the semi-active suspension. Based on the literature review and using MATLAB/Simulink and IPG CarMaker software, a mathematical model of a vehicle with 14 degrees of freedom was developed. Validation of the model was performed using open-access experimental data. The model is equipped with a semi-active suspension and a control algorithm. A data set was generated for virtual sensor learning; it includes 95 scenarios for sensor training, validation and testing. The created sensor uses 14 input parameters to obtain the values of the unsprung masses’ vertical velocities as an output. The robustness and accuracy were evaluated by adding white noise to the inputs of the virtual sensor. The effects of the sensor on the vehicle dynamics were assessed, focusing on the passengers’ comfort. It was found that a person will not sense the difference when replacing a physical sensor with a virtual one. Structure: introduction, three chapters, conclusions, references and appendixes. The thesis consists of 73 pages without appendixes, 37 figures, 10 tables, 61 references and 7 appendixes. Raktiniai žodžiai: vehicle suspension control, comfort, artificial intelligence, virtual sensor. |
|||
Studento vardas, pavardė
Anooj Lal Ravikumar Bindulekha
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Įvairiais kelio nelygumais judančio autonominio automobilio valdymo algoritmo kūrimas ir tyrimas
|
Baigiamojo darbo vadovas
dr.
Paulius Skačkauskas
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamajame darbe sukurta valdymo sistema, skirta valdyti autonominę transporto priemonę, judėjimo per įvairius kelio nelygumus metu. Valdymo sistemos kūrimas buvo atliktas keliais etapais. Pirmiausiai buvo vertinama transporto priemonės judėjimo dinamika. Darbe panaudotas 14 laisvės laipsnių transporto priemonės matematinis modelis. Transporto priemonės matematinis modelis buvo validuotas atlikus eksperimentinius bandymus. Toliau buvo parinktos trys pagrindinės judėjimo trajektorijos, o Stanley valdymo metodas buvo panaudotas transporto priemonės skersinio judėjimo valdymui. Siekiant imituoti autonominės transporto priemonės judėjimą per nelygumus, simuliacijoms buvo parinkti standartinio dydžio greičio mažinimo kalneliai ir kelio duobės. Galiausiai, sukūrus valdymo sistemą, naudojant programinį paketą MATLAB/SIMULINK buvo atliktos matematinės simuliacijos. Remiantis gautaisiais simuliacijų duomenimis buvo atlikta analizė: analizuotas Stanley valdymo metodo veikimo efektyvumas ir valdymo sistemos derinimo svarba. Remiantis gautaisiais rezultatas buvo įrodyta, kad sukurta valdymo sistema gali veikti patikimai ir efektyviai. Raktiniai žodžiai: Autonominis automobilis; Stanley valdiklis; Pasukimo kampas; Kliūtis; Kelio nelygumas; Greičio mažinimo kalnelis; Kelio duobė; Skersinis valdymas. Anotacija (užsienio k.) In this thesis a control system has been developed for controlling the lateral movement of autonomous vehicle over unexpected road pavement irregularities. The development of the control system was done in different steps. First the necessary vehicle dynamics was reviewed. A 14-DOF vehicle model is used as the vehicle mathematical model. The validation of the vehicle model was performed with the real world experimental test results. Three primary trajectories were constructed, and Stanley controller was used to control the lateral movement of the vehicle. It was important to clearly see the effect of a road disturbance on the vehicle. In order to be more realistic standard speed bump sizes and potholes of dimension which are frequently appearing are chosen. After developing the control system, the performance of the system was tested with the use of simulations in the software MATLAB/SIMULINK. The analysis and evaluation were conducted, the performance of the controller was analysed, and the tuning process was discussed. It was proven that the system is able to perform with satisfying performance in terms of trajectory tracking and stability. Raktiniai žodžiai: Autonomous vehicle, Stanley controller, Steering Angle, Obstacle, Road Disturbance, Speed Bump, Pothole, Lateral control. |
|||
Studento vardas, pavardė
Lakshman Kopparapu
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Spūstys eismo srautuose ir šuolinių bangų analizė
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Raimundas Junevičius
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Šiame darbe pateikiama įvairių eismo srautuose naudojamų valdymo sistemų literatūros apžvalga ir paprastas šuolinės bangos greičio analizės metodas. Pateikiamas uždavinio sprendimo pavyzdys kai transporto srauto parametrams apjungti naudojamos fundamentaliosios diagramos. Transporto srautų parametrai lyginami pasitelkiant du metodus: matematinį modeliavimą naudojant Gipps srautų teoriją ir srautų analizę naudojant šuolinių bangų sklidimo teoriją. Abejuose metoduose naudojamos fundamentalios diagramos. Metodai leidžia identifikuoti perkrautas ir neapkrautas transporto srauto fazes. Raktiniai žodžiai: Eismo srautas, Smūgio bangų analizė, Gipps modelis, Smūgio bangos teorinė ir skaitinė analizė. Anotacija (užsienio k.) This paper provides a review of the literature on the various control systems used in traffic flows and a simple method for shock wave velocity analysis. An example of a solution to the problem when basic diagrams are used to combine traffic flow parameters is given. Transport flow parameters are compared using two methods: mathematical modeling using Gipps flow theory and traffic flow analysis using shock wave propagation theory. Both methods use fundamental diagrams. The methods allow the identification of congested and uncongested phases of traffic flow. Raktiniai žodžiai: Traffic flow, Shock wave analysis, Gipps model, Theoretical and Numerical analysis of shock wave. |
|||
Studento vardas, pavardė
Mantas Gustys
|
Baigiamojo darbo pavadinimas
Alternatyvių transporto priemonių naudojimo viešojo transporto sektoriuje lyginamoji analizė
|
Baigiamojo darbo vadovas
doc.
dr.
Gediminas Vaičiūnas
|
|
Anotacija (lietuvių k.)
Baigiamajame magistro darbe analizuojamas Vilniaus viešasis transportas, bei jo sukeliama tarša Vilniaus mieste. Darbe nagrinėjamos alternatyvios transporto priemonės, daugiakriterinio vertinimo metodai. Pagal skirtingus vertinimo kriterijus ARTIW ir AHP metodais parenkamos transporto sistemos Vilniaus viešajam transportui. Išnagrinėjus alternatyvių kelių transporto priemonių nomenklatūrą geometrinio vidurkio metodu išrenkama geriausia Vilniaus miestui tinkanti alternatyvi kelių transporto priemonė. Darbe išnagrinėti alternatyviųjų priemonių parametrai bei sudarytos viešojo transporto sistemos alternatyvos. Darbą sudaro 8 dalys: Įvadas, Vilniaus viešojo transporto rodiklių apžvalga, alternatyvių transporto priemonių parametrų apžvalga, daugiakriterinio vertinimo metodų analizė, alternatyvios transporto sistemos parinkimas, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis 79 p. teksto be priedų, 35 paveikslėliai ir 41 lentelė, 30 literatūros šaltinių. Raktiniai žodžiai: Viešasis transportas, alternatyvios transporto priemonės, daugiakriterinio vertinimo metodai, tarša. Anotacija (užsienio k.) The final master's thesis analyzes Vilnius public transport and its pollution in Vilnius. The work examines alternative vehicles, multi-criteria evaluation methods. Transport systems for Vilnius public transport are selected according to different evaluation criteria using ARTIW and AHP methods. After analyzing the nomenclature of alternative road vehicles, the best alternative road vehicle suitable for the city of Vilnius is selected using the geometric mean method. The parameters of alternative measures are examined in the work and alternatives of the public transport system are created. Structure: Introduction, review of Vilnius public transport indicators, review of alternative vehicle parameters, analysis of multi-criteria evaluation methods, selection of alternative transport system, conclusions, references, appendices. Thesis consists of: 79 p. text without appendixes, 35 figures and 41 table, 30 references. Raktiniai žodžiai: Public transport, alternative vehicles, multi-criteria assessment methods, pollution. |
-
- Puslapio administratoriai:
- Lijana Maskeliūnaitė
- Rasa Prentkovskienė
- Dominykas Eičinas
- Monika Bissekerskaja