Svetainės struktūra
Mano VGTU
vilniustech.lt
en
  • Apie fakultetą
    • Naujausia informacija
    • Fakultetas
    • Struktūra
    • Rėmėjai ir partneriai
    • Dokumentai
    • Studentų atstovybė
    • Absolventų klubas
  • Studijos
    • Bakalauro studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Studijų kokybė
    • Tvarkaraščiai
    • Praktikos / darbo pasiūlymai
    • Tarptautinės galimybės studentams
  • Mokslas ir inovacijos
    • Apie mokslą ir inovacijas
    • Doktorantūros studijos
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Mokslo leidiniai ir publikacijos
    • Renginiai ir konferencijos
    • Mokslininkų įvertinimas
    • Seminarai, pranešimai, viešos paskaitos
    • Geriausi baigiamieji darbai
  • Tarptautiškumas
    • Tarptautinės galimybės studentams
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Tarptautiniai partneriai
    • Tarptautiniai projektai
    • Tarptautinės savaitės, IP
  • Padaliniai
    • Finansų inžinerijos katedra
    • Ekonomikos inžinerijos katedra
    • Vadybos katedra
    • Teisės katedra
    • Verslo technologijų ir verslininkystės katedra
    • Dinamiškosios vadybos institutas
  • Kontaktai
    • Pagrindiniai kontaktai
    • Padalinių kontaktai
    • Darbuotojų kontaktai
en
Verslo vadybos fakultetas Padaliniai Verslo technologijų ir verslininkystės katedra Studijos Baigiamųjų darbų anotacijos
  • Finansų inžinerijos katedra
  • Ekonomikos inžinerijos katedra
  • Vadybos katedra
  • Teisės katedra
  • Verslo technologijų ir verslininkystės katedra
    • Apie katedrą
    • Studijos
      • Specializacijos
      • Baigiamųjų darbų anotacijos
    • Mokslas
    • Informacija studentams
    • Kontaktai
  • Dinamiškosios vadybos institutas
Verslo technologijų ir verslininkystės katedra
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4882
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnZ2dnRAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPnZ2dnRAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx

Baigiamųjų darbų anotacijos

Studento vardas, pavardė Baigiamojo darbo pavadinimas Baigiamojo darbo vadovas Anotacija
2021 metų bakalauro baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė
Loreta Marija Kelertė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Krovinių gabenimo geležinkelių transportu plėtros projektavimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Aurelija Burinskienė
Anotacija (lietuvių k.)

Anotacija Baigiamajame bakalauro darbe nagrinėjamos krovinių gabenimo geležinkeliais plėtros projektavimo problemos, būtinumas ir tikslai Europos Sąjungos kontekste. Pateiktos pagrindinės plėtros kryptys ir priemonės, apibūdinami esminiai trikdžiai trukdantys tarptautinei geležinkelių tinklo plėtrai ir integracijai. Apibūdinamos krovinių gabenimo geležinkeliais institucijos koordinuojančios plėtros projektavimą, finansavimą, novatoriškų sprendimų įgyvendinimą. Pateiktas vienas iš didžiausių krovinių gabenimo geležinkeliais plėtros projekto pavyzdys, jo įgyvendinimo eiga. Sąnaudų ir naudos metodu apskaičiuota prognozuojama socialinė-ekonominė nauda, atskleisti finansavimo šaltiniai ir būsimi finansiniai veiklos rezultatai. Apibūdintos pagrindinės plėtros skaitmenizavimo kryptys, turinčios įtakos veiklos efektyvumui ir konkurencingumui didinti. Baigiamajame darbe pažymima plėtros sąlygojamų pokyčių kuriama nauda, Išnagrinėjus teorinius ir praktinius krovinių gabenimo geležinkeliais plėtros projektavimo aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 3 dalys: įvadas, teorinė, analitinė, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis –70 p. teksto be priedų, 29 paveikslai, 14 lent., 91 bibliografinis šaltinis Atskirai pridedami darbo priedai

Raktiniai žodžiai: Prasminiai žodžiai. Krovinių gabenimas, geležinkelių plėtra, geležinkelių tinklas, geležinkelio koridoriai, plėtros trikdžiai, krovinių apimtis, tinklo poreikis, naudos skaičiavimas, konversijos koeficientas, geležinkelių skaitmeninimas, plėtros naudingumas


Anotacija (užsienio k.)

Annotation The final bachelor's work examines the problems, necessity and objectives of the development of rail freight transport in the context of the European Union. The main development paths and measures described as major disturbances hamper the international development and integration of the rail network have been presented. The coordination of development design, financing and implementation of innovative solutions by rail freight authorities is described. One example of the largest rail freight development project, its progress, has been provided. The cost-benefit approach calculates the expected socio-economic benefits, the sources of funding disclosed and the future financial performance. The main directions of digitization of development affecting operational efficiency and competitiveness are described. The final work notes the benefits of development-related changes by examining theoretical and practical projections for the development of rail freight transport. Structure: introduction, theoretical, analytical conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 70 p. text without appendixes, 30 pictures, 14 tables, 91 bibliographical entries. Separately included work accessories

Raktiniai žodžiai: Keywords: Freight transport, rail development, rail network, rail corridors, development disruptions, freight volume, network demand, benefit calculation, conversion rate, railway digitization, development efficiency.

Studento vardas, pavardė
Ana Kidenko
Baigiamojo darbo pavadinimas
Sandėlio vietos parinkimas UAB "Nemuno vaistinė"
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Aurelija Burinskienė
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamojo darbo tikslas – parinkti UAB ,,Nemuno vaistinė“ sandėlio patalpų vietą, kurioje išlaidos, susijusios su tam tikro prekių kiekio persiuntimu, būtų kiek įmanoma mažesnės. Darbo uždaviniai: (1) Išanalizuoti sandėlio ir jo vietos parinkimo ypatumus teoriniu aspektu; (2) Atlikti UAB ,,Nemuno vaistinė‘‘ situacijos analizę; (3) Parinkti geriausią vietą UAB ,,Nemuno vaistinė‘‘ sandėliui steigti. Optimali sandėlio vieta užtikrina tiekimo grandinių sėkmę mažomis sąnaudomis ir generuoja didesnį pelną, tuo tarpu netinkamas sandėlio vietos parinkimas gali kainuoti įmonei verslo sėkmę. Įmonė turi mokėti parinkti strategiškai patogią sandėlio vietą, užtikrinant sistemingą pajamų ir išlaidų kontrolę, padedančią vystytis bei augti verslui. Dėl to darbe aptartas sandėlio vietos reikšmės ir parinkimo kriterijų klausimas. Baigiamajame darbe taikyta mokslinės literatūros analizė bei antrinių šaltinių apžvalga, siekiant išanalizuoti sandėliavimo standartus bei sandėlio vietos parinkimo ypatumus. Taip pat atlikta įmonės situacijos analizė, padedanti įvertinti sandėlio steigimo poreikį. Geriausios potencialios sandėlio vietos parinkimui buvo pasitelkiamos ,,Geodatos‘‘ bei ,,Geomidpoint‘‘ paieškos sistemos. Darbą sudaro 3 pagrindinės dalys. Pirmojoje dalyje nagrinėjami sandėliavimo principai, standartai, apibrėžiamas sandėlio tikslas, rūšys bei funkcijos. Tuomet analizuojami sandėlio vietos parinkimo ypatumai ir nustatomi kriterijai. Antrojoje darbo dalyje atliekama UAB ,,Nemuno vaistinė‘‘ situacijos analizė, apžvelgiant įmonės veiklos aspektus ir išorinių veiksnių įtaką jos veiklai. Trečiojoje dalyje parenkama geriausia UAB ,,Nemuno vaistinė‘‘ sandėlio vieta. Atlikta mokslinės literatūros analizė ir UAB ,,Nemuno vaistinė‘‘ sandėlio vietos vertinimas ir parinkimas leidžia daryti išvadą, kad su sandėliavimu susiję sprendimai yra efektyvi priemonė, siekiant padidinti įmonės pajamas ir konkurencinį pranašumą rinkoje.

Raktiniai žodžiai: sandėlis, sandėlio vieta, sandėlio lokacija, sandėlio vietos parinkimas, sandėlio vietos kriterijai.


Anotacija (užsienio k.)

The aim of the final work is to choose the location of the warehouse premises of UAB Nemuno vaistinė, where the costs related to the forwarding of a certain amount of goods would be as low as possible. The main tasks: (1) To analyze the peculiarities of the warehouse and its location selection from the theoretical point of view; (2) To perform an analysis of the situation of UAB Nemuno vaistinė; (3) To choose the best location for the establishment of the warehouse of UAB Nemuno vaistinė. Optimal location of warehouse ensures supply chain success at low cost and generates higher profits, while improper warehousing can cost a company business success. The company must be able to choose a strategically convenient warehouse location, ensuring systematic control of income and expenses, which helps to develop and grow the business. Therefore, the issue of warehouse location and selection criteria is discussed in the work. In the final work, the analysis of scientific literature and the review of secondary sources were applied in order to analyze the storage standards and the peculiarities of warehouse location selection. An analysis of the company's situation was also performed, which helps to assess the need to establish a warehouse. Geodata and Geomidpoint search tools were used to select the best potential warehouse location. The work consists of 3 main parts. The first part of the examines the principles and standards of storage, defines the purpose, types and functions of the warehouse. Then the peculiarities of warehouse location selection are analyzed and criteria are established. In the second part of the work, the analysis of the situation of UAB Nemuno vaistinė is performed, reviewing the aspects of the company's activities and the influence of external factors on its activities. In the third part, the best warehouse location of UAB Nemuno vaistinė is selected. The analysis of scientific literature and the evaluation and selection of the warehouse location of UAB Nemuno vaistinė allow to conclude that storage-related solutions are an effective tool to increas

Raktiniai žodžiai: : warehouse, warehouse place, warehouse location, warehouse location selection, warehouse location criteria.

2021 metų magistro baigiamųjų darbų anotacijos
Studento vardas, pavardė
David Moses
Baigiamojo darbo pavadinimas
Automobilių pramonės reklamos modelių vertinimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Valentina Peleckienė
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe analizuojamos šiuolaikinės tarptautinio verslo valdymo problemos, susijusios su verslo internacionalizavimu reklamos kanalais. Darbo tikslas yra sukurti rinkodaros reklaminį modelį ir rekomendacijas automobilių pramonei, vykdančiai tarptautinį verslą ir tarpvalstybinę veiklą. Pabrėžiama reklaminių kanalų ir socialinės žiniasklaidos reklamos plėtros svarba. Siekiant plėtoti tarptautinį verslą automobilių pramonėje vykdant reklaminę veiklą, buvo analizuojami reklamos kanalai ir jų plėtra atsižvelgiant į klientų rūpesčius. Magistro darbe buvo atlikta reklamos kokybės apibrėžimo analizė, jos vertinimo metodai, klientų pirkimo sprendimo analizė ir automobilių pardavimo kokybės vertinimas kartu su lojalumu prekės ženklui. Sukurtas empirinis tyrimas, kurio metu kiekybinė analizė pateikiama naudojant internetinį klausimyną, siekiant apibrėžti instrumentus, kurie yra palankūs ar nepalankūs reklaminei internacionalizacijos veiklai; nustatyti problemos sritį ir sritis, kurias reikia tobulinti; ir pabrėžti tolesnio vystymosi galimybes. Remiantis tyrimo analize, buvo parengti strateginiai pasiūlymai, taip pat teikiamas išsamus reklamos proceso modelio pasiūlymas, kurį būtų galima panaudoti siekiant padidinti tarpvalstybinės automobilių pramonės veiklos efektyvumą reklamos kanalais. Darbo struktūra: įvadas, trys dalys, išvados ir rekomendacijos bei priedai. Darbe naudojama sisteminė mokslinės literatūros apie reklaminius modelius ir kanalus, daugiausia automobilių pramonėje, kokybinių ir kiekybinių tyrimų metodų analizė. Darbą sudaro: 69 puslapiai teksto be priedų, 17 paveikslų, 10 lentelių ir 51 bibliografinis šaltinis.

Raktiniai žodžiai: reklaminiai kanalai, reklamos modelis, rinkodara, reklama, marketingo strategija, klientų patirtis, internalizavimas, automobilių pramonė, paslaugų kokybė, SERVQUAL, kliento poreikiai.


Anotacija (užsienio k.)

The final master’s thesis analyses contemporary international business management problems in the internationalization of the business through promotional channel. The aim of the thesis is creating the marketing promotional model and recommendation for automobile industry with international business and cross border activities. The importance of the promotional channels and development of social media advertisements is emphasized. In order to develop international business in automobile industry through promotion activities, were analyzed the promotional channels and their development in relation to customer concerns. In master’s thesis was made analysis of definition of promotion quality, it’s evaluation methods, customer purchase decision’s analysis and automobile sales quality evaluation together with brand loyalty. An empirical research has been constructed to present the quantitative analysis with the help of online questionnaire in order to define instruments, which are favorable and unfavorable for the promotional activities in internationalization; to identify the area of problem and areas which needs the improvement; and to highlight the possibilities of further development. Based on analysis of a research, were prepared the strategic proposals as well as a comprehensive promotional process model suggestion that could be used to increase effectiveness in cross border activities in automobile industry through promotional channels is offered. Thesis structure: introduction, three parts and conclusions & recommendations references and appendixes. Methodology used in thesis is systematic analysis of scientific literature on promotional models and channels mainly in automobile industry, qualitative and quantitative research methods. Thesis consists of: 69 pages text without appendixes, 17 figures, 10 tables and 51 bibliographical entries.

Raktiniai žodžiai: promotional channels, promotion model, marketing, marketing strategy, advertisement, customer experience, internalization, automobile industry, service quality, SERVQUAL, customer’s needs.

Studento vardas, pavardė
Rokas Marcinkevičius
Baigiamojo darbo pavadinimas
Energetikos sektoriaus investicinių projektų vertinimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Aurelija Burinskienė
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama investicijų teorija, jų klasifikavimas, požymiai ir galimi vertinimo metodai. Išanalizavus investicijų aspektus, jie pritaikomi energetikos sektoriuje ir yra vertinama energijos šaltinių nauda pagal ekonominius, techninius, socialinius ir aplinkosauginius kriterijus. Darbe analizuojamos energetikos sektoriaus aktualijos, tendencijos, problematika, prognozuojama sektoriaus ateitis ir ieškomi galimi problemų sprendimo būdai. Sektoriaus analizėje naudojama duomenų koreliacija, atliekama ekspertinė apklausa, pritaikomas daugiakriteris vertinimo metodas, sukuriamas energijos patrauklumo vertinimo modelis, taip pat grynosios dabarties metodu skaičiuojamas investicijų atsiperkamumas. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius investicinių projektų vertinimo aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darba sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, sektoriaus reikšmės apžvalga, tyrimo metodologija, rezultatai ir išvados. Darbo apimtis – 63 p. teksto be priedų, 23 pav., 7 lentelės., 74 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedamas 1 darbo priedas.

Raktiniai žodžiai: investicijos, energetikos sektorius, energija, plėtra, globalios problemos, daugiakriteris vertinimo modelis, atsiperkamumas, atsinaujinantys energijos šaltiniai


Anotacija (užsienio k.)

This master's thesis concerns investment theory, classification, features and possible evaluation methods. After analyzing the investment aspects, they will be applied in the energy sector and the benefits of energy sources will be assessed according to economic, technical, social and environmental criteria. The work analyzes the relevance, tendencies, problems of the energy sector, forecasts its future and searches for possible solutions. The sector analysis uses data correlation, an expert survey, a multi-criteria valuation method, a return on investment method and model for assessing the attractiveness of energy was created. After analyzing the theoretical and practical aspects of investment project evaluation, the conclusions and suggestions of the final work are presented. Thesis consists of 6 parts: introduction, literature review, sector review, research methodology, results and conclusions. Thesis consists of: 63 p. of text without appendixes, 23 figures, 7 tables, 74 references. Also 1 appendix is included.

Raktiniai žodžiai: investments, energy sector, energy, development, global problems, multi-criteria evaluation model, projects, evaluation, payback, renewable energy sources.

Studento vardas, pavardė
Olena Markus
Baigiamojo darbo pavadinimas
Įmonės veiklos rezultatų gerinimas naudojant vartotojų elgsenos analitiką
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Vida Davidavičienė
Anotacija (lietuvių k.)

Šiuolaikiniame pasaulyje informacija ir gebėjimas ją tvarkyti kiekvienai įmonei yra svarbus privalumas. Magistro darbas analizuoja požiūrius į klientų elgsenos analizės įgyvendinimą, kad pagerintų įmonės veiklos rezultatus. Literatūros analizė apima teorinių duomenų, e. prekybos ir prognozavimo modelio vystymo aspektų analizes. Jis taip pat nagrinėja e. prekybos pasaulinių tendencijų ypatumus ir vystymąsi, klientų elgsenos ypatybes. Magistrinio darbo tikslas buvo sukurti modelį, kuris internetiniam verslui padės prognozuoti klientų elgseną, norint padidinti pajamas. Tyrimas buvo atliekamas naudojantis nemokama duomenų analizės priemone, kuri padėjo tvarkyti didelį duomenų kiekį. Duomenų rinkinį sudarė informacija apie naudotojo sesijas e. prekybos svetainėje ir analizės parametrai, kurie gali būti naudojami prognozuoti pajamas, gautas iš klientų. Buvo taikomi mašininio mokymosi algoritmai, skirti sukurti keturis modelius, kurie prognozuotų klientų elgseną. Pasirinkus geriausią algoritmą, kuris bus naudojamas pagal apibrėžtą tikslumo metriką, buvo pasiūlytas modelio, taikomo klientų elgesiui įmonėje prognozuoti, aprašymas. Išvados apibendrina pagrindines duomenų analizės koncepcijas, pristato sukurto modelio rezultatus ir pasiūlymą įmonei. Struktūra: įvadas, teorinė analizė, tyrimo metodika, tyrimo rezultatai, išvados ir pasiūlymai, bibliografija. Darbas susideda iš 78 puslapio teksto be priedų, 9 lentelių, 18 paveikslėlių ir 122 bibliografinių įrašų. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Raktažodžiai: duomenų analizė, e. prekyba, mašininis mokymasis, naudotojo patirtis, prognozavimo analizė, klientų elgsena


Anotacija (užsienio k.)

In the modern world, the information and the ability to process it is an important advantage for every company. The master’s thesis analyses the approaches to implementing customer behaviour analytics to enhance the company’s performance outcome. Literature analysis includes the analyzes of the theoretical aspects of data analytics, e-commerce, and predictive model development. It also examines the peculiarities of e-commerce global trends and developments, features of customer’s behavior. The aim of the project was to create a model that will help to predict customer’s behaviour for an online business in order to increase the revenue. The research was conducted by using free data analytic tool that helped process a vast amount of data. The data set consisted of the information about the user’s sessions in the e-commerce website and parameters of analytics that can be used to predict the revenue generated by customers. Machine Learning algorithms were applied to build four models in order to predict the customer’s behaviour. After selecting the best algorithm to use according to defined accuracy metrics, there were suggested the description of the model applicable for the prediction of customers behaviour in the company. The conclusions summarize the main concepts of data analytics, present the results of built model and the suggestion for the company. Structure: introduction, theoretical analysis, research methodology, research results, conclusions and suggestions, references. The thesis consists of 78 pages text, without appendixes, 9 tables, 18 pictures, and 122 bibliographical entries. Appendixes included.

Raktiniai žodžiai: Keywords: data analytics, ecommerce, machine learning, user experience, predictive analytics, consumer behaviour

Studento vardas, pavardė
Monika Stravinskaitė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Produktų vertės kūrimo grandinių tobulinimas biotechnologijų sektoriaus įmonėse
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Artūras Jakubavičius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama produktų vertės kūrimo grandinių tobulinimo specifika biotechnologijų sektoriaus įmonėse. Tiriamos biotechnologijų sektoriaus plėtros tendencijos, naginėjama inovacinių įmonių statistika bei vertės kūrimo grandinių tobulinimo ypatybės. Apžvelgiamas biotechnologijų sektorius, jo klasifikacija, išaiškinami produktų vertės kūrimo grandinių modeliai, bei jų valdymo įrankiai. Atliekama biotechnologijų sektoriaus Lietuvoje ir Europoje analizė. Vertinami inovatyvumo rodikliai, aiškinamos tendencijos. Remiantis teoriniais vertės kūrimo grandinės tobulinimo aspektais atliekama ekspertų apklausa, kurios rezultatų analizė aiškina produktų vertės kūrimo grandinių tobulinimo tendencijas biotechnologijų sektoriuje. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius produktų vertės kūrimo grandinių biotechnologijų sektoriuje veiksnių aspektus, pateikiamas produktų vertės kūrimo grandinės tobulinimo modelis. Atlikus literatūrinę, statistinių duomenų ir ekspertų apklausos analizes pateikiamos išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, 3 skyriai, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 76 p. teksto be priedų, 39 iliustr., 6 lent., 85 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: biotechnologijos, vertės kūrimo grandinės, inovacijos, vertės kūrimo grandinės plėtra, vertė, biotechnologijų plėtra


Anotacija (užsienio k.)

Master thesis overlooks production quality creation chains’ improvement specifications, researches biotechnology development trends, analysis statistical data of innovative companies and enterprises, as well as refinement way specialty. Also reviewing biotechnology sector, its classification, identifying product value chain models alongside their management tools. Performing analysis of biotechnology sector in Europe and Lithuania. Evaluating of innovativeness indicators and explanation of trends. Based on the theoretical aspects of value chain improvement, an expert survey is conducted, which results allows to explain product value chain trends in the biotechnology sector. After examination of the theoretical and practical aspects of process factors, a model for improvement is presented. In addition, conducting the research of literature, statistical and expert survey analysis helps to provide solid scientifically proven conclusions and suggestions. Structure: introduction, 3 parts, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 76 p. text without appendixes, 39 pictures, 6 tables, 85 bibliographical entries. Appendixes included.

Raktiniai žodžiai: biotechnology, value chain, innovation, value chain development, biotechnology development.

Studento vardas, pavardė
Rasa Misiūnaitė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Žinių perdavimo modelis plėtojant tarptautinę veiklą žinioms imlių verslo paslaugų sektoriuje
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Eigirdas Žemaitis
Anotacija (lietuvių k.)

Mokslininkai ir verslo profesionalai pripažįsta žinias kaip vieną esminių organizacijų išteklių, užtikrinančių tvarų konkurencinį pranašumą. Tačiau žinios skiriasi nuo žmogiškųjų ar finansinių išteklių, energijos ar iškastinio kuro. Žinios yra neapčiuopiamas, neturintis aiškių ribų ir dinamiškas išteklius (Nonaka ir Konno, 1998). Kyla klausimas ar toks fundamentalus skirtumas suteikia teisę žinias naudoti neatsakingai, ar dar blogiau – švaistyti? Autorė identifikuoja problemą, jog organizacijoms vis dar stinga praktinių įrankių, padedančių efektyviai perduoti žinias. Organizacijos nestebi žinių kiekio skirtinguose žinių vadybos etapuose, todėl nekontroliuojamas žinių įsisavinimas, net ir žinant, kad naujos žinios reikalauja laiko, finansinių ir žmogiškųjų išteklių. Toks kontekstas žinių vadybos procesus traukia į akląją zoną ir užkerta kelią tvariam žinių naudojimui, kuris ypač svarbus tarptautinę veiklą vykdančioms organizacijoms. Šiame darbe nagrinėjamas žinioms imlus verslo paslaugų sektorius, kuris pasirinktas dėl galimai ryškiau išreikštų žinių vadybos procesų ir su žiniomis susijusių iššūkių. Pagrindinis darbo tikslas – sukurti konceptualų žinių perdavimo modelį plėtojant tarptautinę veiklą žinioms imlių verslo paslaugų sektoriuje. Modelio tikslas – pagerinti žinių įsisavinimą organizacijoje ir pasiūlyti priemones jų matavimui. Šešių etapų modelis veikia kaip daugiapakopės gairės ir jungia tarptautinio, nacionalinio bei organizacinio lygmens įžvalgas. Modelis sukurtas remiantis kompleksiška tyrimo metodika, apimančia mokslinės literatūros analizę, tendencijų analizę, sektoriaus ekspertų klausimyną, daugiakriterį sprendimų priėmimo metodą TOPSIS. Šis darbas prisideda prie žinių vadybos teorijos ir kuria praktinę vertę žinioms imlių verslo paslaugų sektoriaus profesionalams. Darbo apimtis – 77 puslapiai teksto be priedų, 12 iliustracijų, 12 lentelių, 76 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: Žinių perdavimas, žinių įsisavinimas, žinioms imlios verslo paslaugos, žinių perdavimo modelis, tvarus žinių naudojimas, žinių švaistymas, žinių vadyba, su žiniomis susiję iššūkiai, žinių matavimas


Anotacija (užsienio k.)

As recognized by the scientist and agreed by the business professionals, knowledge is an essential resource, ensuring an organisation’s sustainable competitive advantage. However, knowledge differs from human and financial resources, energy, or fossil fuel. It is an intangible, dynamic, and boundaryless resource (Nonaka and Konno, 1998). The question is, does this fundamental difference give a right to use knowledge carelessly or, even worse – waste it? The author identifies the problem: organisations lack practical and systemised tools for effective knowledge transfer, they do not track the amount of knowledge at different knowledge management stages, so there is no control over the absorption of knowledge, although the acquisition of new knowledge requires time, financial and human resources. This context puts organisations in a blind spot regarding the essential organisational resource and prevents sustainable knowledge usage, which is an even more significant challenge for organisations implementing international activities. Due to the potentially more expressed knowledge management processes and knowledge-related challenges, the paper is based on the knowledge-intensive business services (KIBS) sector. The work’s main aim is to create a conceptual model of knowledge transfer for the development of international activities in KIBS. The model’s goal is to improve organizations’ absorption of knowledge and suggest knowledge measurement and tracking activities. The six-stage model works as multi-level guidance and embodies the insights from a global context, state- and organisational-level. It is based on a complex research methodology, including scientific literature analysis, macrotrend analysis, industry experts’ questionnaire, and a multi-criteria decision-making method TOPSIS. The work contributes to knowledge management theory and creates practical value for knowledge-intensive business services professionals. The thesis consists of 77 p. text without appendixes, 12 figures, 12 tables, 76 bibliographical entries.

Raktiniai žodžiai: Knowledge transfer, knowledge absorption, knowledge-intensive business services, KIBS, knowledge transfer model, sustainable use of knowledge, knowledge waste, knowledge management, knowledge-related challenges, knowledge measurement

Studento vardas, pavardė
Andrius Rainys
Baigiamojo darbo pavadinimas
Strateginis verslo įmonių projektavimas
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Kęstutis Peleckis
Anotacija (lietuvių k.)

Šiuolaikinėje verslo rinkoje, vykstant pastoviai technologijų kaitai, atsiranda vis daugiau įmonių, kurios tam tikrą darbą atlieką efektyviau ir greičiau. Dėl šio priežasties, konkurencija yra nepakeičiamas terminas rinkoje. Galime teigti, jog norint egzistuoti ir siekti rezultatų yra privaloma teisingai valdyti įmonę. Teisingas įmonės valdymas yra paremtas strategijos išmanymu ir teisingu jos struktūrizavimu. Šiame magistro darbe yra analizuojamas ir tiriamas verslo strateginis projektavimas, šio proceso strateginiai elementai ir eiga. Darbe pateikiama strategijos ir strateginio projektavimo sampratos, analizuojamas įmonės strateginis planas, išskiriami strateginiai įmonės ir plėtros modeliai. Taip pat įtraukiamos problemų sprendimo metodikos, apibūdinamas įgyvendinimo bei vykdymo procesas. Tikslinant strateginį projektavimą yra atliekamas verslių asmenų tyrimas, formuojamas projektavimo modelis ir analizuojamas įmonės atvejis. Darbą sudaro: įvadas, trys dalys, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 61 p. teksto be priedų, 17 iliustr., 21 lent., 81 bibliografinis šaltinis. Atskirai pridedami darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: strategija, projektavimas, konkurencija, stabilumas, įmonės modeliai, plėtros modeliai


Anotacija (užsienio k.)

In today’s market, during constant technological progression, more and more companies are doing certain jobs more efficiently and faster. Due to this fact, competition is an irreplaceable term in the market. We can say that if the company wishes to exist and achieve better results, it is mandatory to manage it accurately. Proper business management is based on the fact of strategic knowledge and correct strategic structure. This master 's thesis analyzes and researches business strategic design, strategic elements, and the process. The paper presents the concepts of strategy and strategic design, analyzes the company's strategic plan, distinguishes strategic company and development models. Problem solving methodologies are also included in the implementation and enforcement process. When adjusting strategic design, a survey of the businessmen is performed, a design model is formed and the case of the company is analyzed. Structure: introduction, three parts, conclusions, references. The thesis consists of 61 p. text without appendixes, 17 pictures, 21 tables, 81 bibliographical entries. Work appendices are attached separately.

Raktiniai žodžiai: strategy, design, competition, stability, company models, development models

Studento vardas, pavardė
Giedrė Stanelytė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Prekybos tinklų atsargų optimizavimas pasitelkiant paklausos prognozavimo modelį
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Aleksei Iurasov
Anotacija (lietuvių k.)

Šiandien, kai įvairūs socialiniai ir ekonominiai veiksniai keičia nusistovėjusius vartotojų įpročius, paklausos prognozavimas tampa viena pagrindinių priemonių, galinčių padėti išsilaikyti ar net pirmauti mažmeninės prekybos rinkoje. Tinkamai parengtas paklausos prognozavimo modelis suteikia galimybę pagerinti svarbius įmonei atsargų valdymo ir rinkodaros procesus, turinčius tiesioginės įtakos įmonės finansiniams rezultatams. Yra daug skirtingų būdų ir nuomonių, kaip sukurti tinkamą modelį. Šio tyrimo tikslas – išanalizuoti skirtingas technikas, naudojamas paklausos modeliams kurti, ir, remiantis gautomis įžvalgomis, sukurti realiais pardavimų duomenimis grįstą paklausos prognozavimo ir atsargų optimizavimo modelį. Teorinėje darbo dalyje nagrinėjami moksliniai darbai apie praktikoje taikomas atsargų valdymo sistemas, analitines programas ir galimus pritaikyti matematinius metodus. Suformuotos įžvalgos leidžia pasirinkti konkrečius įrankius – fiksuoto laiko užsakymų sistemą, KNIME analitinę programą ir BART matematinį metodą, kuriuos naudojant bus kuriamas praktinis paklausos nustatymo modelis. Tiriamojoje dalyje detalūs 2019 m. sausio–birželio mėnesių pardavimų duomenys atrenkami, apdorojami ir skirtinguose etapuose koreguojami taip, kad taikant BART matematinį metodą sukurtas modelis kaip įmanoma tiksliau nustatytų būsimą paklausą. Remiantis turima informacija ir sukurtu paklausos prognozavimo modeliu įvertinamas 2019-07-11 atsargų papildymo poreikis. Rezultatai atskleidžia, jog 399 produktams dešimtyje skirtingų parduotuvių reikalingas papildymas, nes turimas atsargų lygis negali patenkinti prognozuojamos paklausos. Pasak autoriaus, modelis galėtų būti plėtojamas pritaikant ekonominio užsakymo kiekio modelį, taip suteikiant efektyvią pagalbą įmonės procesams gerinti. Darbo struktūra: įvadas, trys dalys, išvados, literatūros šaltiniai ir priedai. Darbą sudaro: 79 puslapių teksto be priedų, 15 paveikslų, 10 lentelių ir 87 bibliografinis šaltinis.

Raktiniai žodžiai: atsargų optimizavimas, BART matematinis metodas, mažmeninė rinka, paklausos prognozavimas


Anotacija (užsienio k.)

Today when various social and economic factors change established consumer habits, demand forecasting is becoming one of the key tools that can help maintain or even lead in the retail market. A properly designed demand forecasting model provides an opportunity to improve the inventory management and marketing processes those are important to the company and those have a direct impact on the company’s financial results. There are many different ways and opinions on how to create the right model. The aim of this study is to analyze the different techniques using to create demand prediction models and based on the insights gained to develop a demand forecasting and inventory optimization model. The theoretical part of the work deals with research on inventory management systems, analytical programs and possible mathematical methods applied in different studies. The formed insights allow choosing fixed time ordering system, KNIME analytical program and Bayesian Additive Regression Trees (BART) mathematical method those will be used to develop a practical model for determining demand. In the research part, detailed sales data for January-June 2019 is selected, processed and adjusted at different stages so that the model developed using the Bayesian Additive Regression Trees mathematical method would be as accurate as possible. Based on available information and developed demand forecasting model, the need for replenishment is assessed on 11.07.2019. The results reveal that 399 products in ten different stores need replenishment because the available stock level cannot meet the projected demand. According to the author, replenishment model created could be improved by applying the economic order quantity model that with the optimal number of inventories defined may even better assist in company's inventory management processes. Thesis structure: introduction, three parts, conclusions, references and appendices. Thesis consists of 79 pages text without appendices, 10 tables, 15 pictures and 87 bibliographical entries.

Raktiniai žodžiai: inventory optimization, Bayesian Additive Regression Trees method, retail network, demand prediction

Studento vardas, pavardė
Kseniia Kholodova
Baigiamojo darbo pavadinimas
„Pramonės 4.0" taikymo tarptautiniam logistikos sektoriui galimybių vertinimas
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Juozas Merkevičius
Anotacija (lietuvių k.)

S?iame magistriniame darbe apibre?z?iama „Industry 4.0“ sa?voka ir pagrindiniai elementai, atsiz?velgiant i? taikymo galimybiu? integracija? tarptautiniame logistikos sektoriuje. Nustatomi brandos modeliu? pranas?umai ir tru?kumai vertinant „Industry 4.0“ taikymo galimybes logistikoje. Nustatytas literatu?ros tru?kumas vertinant „Industry 4.0“ programu? potenciala? tarptautine?je logistikoje. Remiantis literatu?ros apz?valga, atveju? analize?s metodika ir statistine logistikos sektoriaus analize, „Industry 4.0“ taikymo rinka buvo sukurtas tarptautine?s logistikos brandos modelis. Buvo sukurtas šiuolaikinis „Industry 4.0“ tarptautinio logistikos sektoriaus pritaikymo galimybių brandos modelis. Modelyje siūloma integruoti beveik visus verslo procesus, o tai užtikrina efektyvumą ir pajamų augimą. Brandos modelis rodo, kad apskritai tarptautinis logistikos sektorius yra ankstyvoje „Industry 4.0“ programų integravimo stadijoje, o taikymo galimybės yra nedidelės. Iš visų „Industry 4.0“ elementų didžiųjų duomenų analizė yra labiausiai integruotas elementas, nes įmonės gali rinkti ir apdoroti didelius duomenis. Darbą sudaro 3 dalys: įvadas, trys skyriai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis - 64 p. teksto be priedų, 6 iliustracijos, 18 lentelių, 83 bibliografiniai šaltiniai. Pridedami priedai.

Raktiniai žodžiai: „Industry 4.0“, „Industry 4.0“ pritaikymo galimybės, „Logistic 4.0“, brandos modelis tarptautinėje logistikoje, „Industry 4.0“ integracija į tarptautinę logistiką.


Anotacija (užsienio k.)

The master thesis defines the concept and key elements of Industry 4.0 in the context of application possibilities integration in the international logistics sector. The advantages and disadvantages of maturity models for assessment of Industry 4.0 application possibilities in logistics are determined. The gap in the literature in assessing the potential of Industry 4.0 applications in international logistics is identified. Based on a literature review, case study methodology, and statistical analysis of the logistics sector, the application market of Industry 4.0, a maturity model of international logistics were developed. The modern maturity model of application possibilities Industry 4.0 in the International Logistic Sector was developed. The model proposes to integrate almost all business processes, which ensures efficiency and revenue growth. A maturity model suggests that, in general, the international logistics sector is in the early stages of integrating Industry 4.0 applications and application capabilities using is small. Of all the elements of Industry 4.0, big data analytics is the most integrated element, as companies have the ability to collect and process big data. Structure: introduction, three chapters, conclusions and suggestions, references. The thesis consists of 64 p. text without appendixes, 6 pictures, 18 tables, 83 bibliographical entries. Appendixes included.

Raktiniai žodžiai: Industry 4.0, Industry 4.0 applications possibilities, Logistic 4.0, maturity model in international logistics, Industry 4.0 integration in international logistics.

Studento vardas, pavardė
Martynas Dumbris
Baigiamojo darbo pavadinimas
Maisto pramonės įmonių gamybos efektyvumo vertinimas žiedinės ekonomikos kontekste
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Artūras Jakubavičius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas žiedinės ekonomikos principų taikymo efektyvumo vertinimas. Išnagrinėta gamybos samprata ir gamybos efektyvumo vertinimo aspektai ir apibendrinti pagrindiniai žiedinės ekonomikos principai ir jos vertinimo rodikliai. Buvo atliekamas maisto pramonės plėtros tendencijų ir efektyvumo vertinimo praktikų tyrimas žiedinės ekonomikos plėtros sąlygomis. Atliekant aprašomąją bei koreliacine regresinę statistikos analizę ir ekspertinį tyrimą, buvo vertinami maisto pramonės ir žiedinės ekonomikos principų taikymo rodikliai ir juos sąlygojantys veiksniai. Taikant koreliacinę regresinę analizę buvo ieškoma jų tarpusavio priklausomybė. Išanalizavus ir susisteminus nagrinėtą medžiagą, buvo sudarytas įmonių, taikančių žiedinės ekonomikos principus, veiklos efektyvumo vertinimo modelis.

Raktiniai žodžiai: maisto pramonė, žiedinė ekonomika, gamyba, efektyvumas, efektyvumo vertinimas, inovacijos, vertinimo modelis.


Anotacija (užsienio k.)

In the final master's thesis the evaluation of the effectiveness by applicating the principles of the circular economy was examined. The concept of production and aspects of production efficiency evaluation were analyzed and the main principles of the circular economy and its evaluation indicators were summarized. A research of food industry development trends and efficiency evaluation practices in the conditions of circular economy development was conducted. The indicators of application of the principles of food industry and circular economy and the factors determining them were assessed during the descriptive and correlation regression statistical analysis and the expert study. Correlation regression analysis was used to look for their interdependence. After analyzing and systematizing the material, a model for evaluating the efficiency of companies applying the principles of circular economy was developed

Raktiniai žodžiai: food industry, circular economy, production, efficiency, efficiency evaluation, innovation, evaluation model.

Studento vardas, pavardė
Evaldas Lazdauskas
Baigiamojo darbo pavadinimas
Mobiliųjų mokėjimo būdų naudojimo elektroninėje komercijoje modelis
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Juozas Merkevičius
Anotacija (lietuvių k.)

Mobilusis mokėjimas yra pinigų pervedimas (skaitmenine forma) iš vienos šalies (pvz., vartotojo) kitai šaliai (pvz., pardavėjui ar prekybininkui) naudojant mobilųjį įrenginį. Mobilieji mokėjimai leidžia atsiskaityti už prekes ar paslaugas mobiliaisiais įrenginiais nenaudojant grynųjų pinigų ar fizinių kreditinių kortelių. Plačiai paplitusios mobiliųjų mokėjimų sistemos gali smarkiai pakeisti būdus, kuriais vartotojai atsiskaito už prekes ir paslaugas. Baigiamojo magistro darbo tikslas yra sukurti mobiliųjų mokėjimų metodų, naudojamų elektroninėje prekyboje, modelį. Tikslui pasiekti buvo išanalizuoti ir susisteminti įvairūs teoriniai mobiliųjų mokėjimų modelių ir technologijų aspektai. Atlikus empirinį tyrimą buvo nustatytos pagrindinės mobiliųjų mokėjimų pramonės tendencijos, nustatyti pagrindiniai veiksniai, skatinantys mobiliųjų mokėjimų skvarbą ir vartotojų augimą, nustatytos pagrindinės vartotojų naudojamos mobiliojo mokėjimo technologijos ir įvertinti pagrindiniai barjerai, trukdantys sparčiau plisti mobiliųjų mokėjimų paslaugoms. Remiantis mokslinės literatūros ir atliktų empirinių tyrimų rezultatais, buvo sukurtas modelis, parodantis, kaip mobilieji mokėjimai gali būti naudojami elektroninės prekybos sektoriuje.

Raktiniai žodžiai: mobilieji mokėjimai, skvarba, daugiakriterio vertinimo metodai, elektroninė komercija, mobilioji komercija, mobiliųjų mokėjimų modeliai ir technologijos, skaitmeninimas.


Anotacija (užsienio k.)

Mobile payment is referred to the transfer of money (in digital form) from one party (e.g., consumer) to another party (e.g., seller or merchant) using a mobile device. Mobile payments allows to pay for goods or services with mobile devices instead of paying with cash or physical credit cards. The widespread penetration of mobile payment systems could drastically change the methods in which consumers purchase goods and services. The aim of the final master‘s thesis is to develop a model of mobile payment methods use in e-commerce. In order to achieve this aim, various theoretical aspects of mobile payment models and technologies were analyzed and systematized. The empirical study identified key trends in the mobile payments industry, determined main factors driving the penetration of mobile payments and growth of users, identified main mobile payment technologies used by consumers and assessed key barriers which prevents mobile payment services from rapid growth. Based on analysis of scientific literature and conducted empirical research findings, a model has been developed that demonstrates how mobile payments can be used in e-commerce sector.

Raktiniai žodžiai: mobile payments, penetration, multicriteria decision-making methods, electronic commerce, mobile commerce, mobile payment models and technologies, digitalization.

Studento vardas, pavardė
Margaryta Zubrii
Baigiamojo darbo pavadinimas
Tvarios mados prekės ženklų kūrimas skirtingose rinkose
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Vida Davidavičienė
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nustatomos tvarios mados prekės ženklo kūrimo ypatybės ir nagrinėjami Lietuvos ir Skandinavijos rinkų skirtumai, vartotojų požiūris į tvarią madą pasirinktose šalyse. Tvari mada yra augantis sektorius, kuris veikia ir transformuoja visą mados industriją. Tvarių mados produktų rinkos dalis vystosi tarptautiniu mastu. Dabartiniai tvarios mados prekės ženklo sprendimai dažniausiai pritaikomi pagal įprastą mados verslo praktiką. Todėl įmonei jie nėra nuolat sėkmingi socialinio ir finansinio kapitalo prasme. Šis tyrimas vertina vartotojų santykį su tvaria mada, apibrėžia dabartinę mados vartojimo praktiką ir pateikia esminius rinkų skirtumus. Atlikus teorinėmis įžvalgomis ir empirine analize pagrįstą tyrimą, buvo parengtas tvarios mados prekės ženklo kūrimo modelis. Modelis apima prekės ženklo komunikacijos strategijų, prekės ženklo plėtros siekiant tvarios mados ir MVĮ internacionalizacijos procesų sprendimus. Darbo struktūra: įvadas, teorinė dalis, tyrimo metodologija, praktinė dalis, siūlomas modelis, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis: 75 p. tekstas be priedų, 33 paveikslai, 14 lentelės, 78 bibliografiniai įrašai. Atskirai pridedami baigiamojo darbo priedai.

Raktiniai žodžiai: tvari mada, mados prekės ženklo kūrimas, prekės ženklo valdymas, vartotojų suvokimas, tvarios mados prekės ženklo kūrimas.


Anotacija (užsienio k.)

The thesis determines the particularities of sustainable fashion branding and examines differences among Lithuanian and Scandinavian markets, consumers' perception of sustainable fashion in selected countries. Sustainable fashion is a growing sector, which affects and transforms the whole fashion industry. The market share of sustainable fashion products is expanding internationally. Current solutions for sustainable fashion branding most often are adapted from conventional fashion business practices. Therefore, they are not consistently successful for the company in terms of social and financial capital. This study assesses consumers' relation to sustainable fashion, defines current fashion consumption practices, and presents the essential differences between the markets. After the research based on theoretical study and empirical analysis was conducted, the model for sustainable fashion branding was created. The model includes solutions for brand communication strategies, brand development within the framework of sustainable fashion, and SME internationalisation processes. The structure of the thesis: introduction, theoretical part, the methodology of research, practical part, the proposed model, conclusions, references. Thesis consist of: 75 p. text without appendices, 33 figures, 14 tables, 78 bibliographical entries. Appendices included.

Raktiniai žodžiai: sustainable fashion, fashion branding, brand management, consumers perception, sustainable fashion branding.

Studento vardas, pavardė
Chitra Singh Deswal
Baigiamojo darbo pavadinimas
Virtualiosios organizacijos modelis tarptautinėje prekyboje
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Juozas Merkevičius
Anotacija (lietuvių k.)

Tarptautiniame versle ir prekyboje susiduriama su skirtingomis organizacijomis atstovaujančiomis skirtingas šalis, skirtingas kultūras, skirtingas kalbas, skirtingas valiutas ir skirtingus jų tarifus, skirtingas klimato sąlygas ir kt. Todėl kyla iššūkiai kaip skirtingoms šalims bendrauti, bendradarbiauti, teisingai suprasti viena kitą bei efektyviai dirbti . Baigiamojo magistro darbo tikslas – sukurti virtualios organizacijos modelį tarptautinėje prekyboje. Siekiant šio tikslo pirmoje darbo dalyje buvo analizuojama mokslinė literatūra, išskirti įvairūs teoriniai virtualių organizacijų ir tarptautinės prekybos aspektai. Nagrinėti virtualios organizacijos ir tarptautinės prekybos apibrėžimo klausimi, savybės ir sąvokos, tendencijas, kurios daro poveikį virtualioms komandoms, bendri virtualios komandos iššūkiai šiandieniniame versle, virtualios organizacijos nauda tarptautinėje prekyboje ir iššūkiai daugiakultūrinėje organizacijoje. Antroje darbo dalyje pristatyta tyrimo metodika ir atlikto empirinio tyrimo rezultatai, naudojant TOPSIS metodą. Trečioje darbo dalyje remiantis mokslinės literatūros analize ir atliktais empirinių tyrimų rezultatais, pristatomas sukurtas virtualios organizacijos modelis tarptautinėje prekyboje, kuriame pateikiami sprendimai kaip sumažinti kultūrinius skirtumus ir padidinti virtualių organizacijų, kurios prekiauja tarptautiniu mastu, bendradarbiavimo efektyvumą.

Raktiniai žodžiai: Virtuali organizacija, Tarptautinė prekyba, kelių kriterijų sprendimų priėmimo metodai, daugiakultūrių organizacijų iššūkiai, virtualios komandos, bendradarbiavimas, modeliai.


Anotacija (užsienio k.)

While dealing with International Business (Trading), a country has to face different organizations from different countries which would have different cultures, different languages, different currencies and their different rates, different climatic conditions, etc. In such case, it would be difficult for the countries to interact and understand each other and their ideas. The aim of the final master‘s thesis is to develop a model of virtual organization in international trade. In order to achieve this aim, various theoretical aspects of virtual organizations and international trade were analyzed. The empirical study presents evaluation of ICT (Information and Communication Technologies) access and usage by individuals’ comparison in EU countries using TOPSIS(Technique for Order of Preference by Similarity to Ideal Solution) method to know which EU country is best to trade with, the definition, properties and concepts of virtual organization and international trade, trends that impact virtual teams, common virtual team challenges, benefits of virtual organization in international trading and challenges in multicultural organizations. Based on analysis of scientific literature and conducted empirical research findings, was created the model of virtual organization in international trade which proposes solution to reduce cultural differences and increase partnership among virtual organizations which are internationally trading.

Raktiniai žodžiai: Virtual Organization, International Trade, multi-criteria decision-making methods, multicultural organizations challenges, virtual teams, partnerships and model.

Studento vardas, pavardė
Temirlan Aman
Baigiamojo darbo pavadinimas
Aukštųjų technologijų sektoriaus internacionalizavimo modelis
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Eigirdas Žemaitis
Anotacija (lietuvių k.)

Šiame tyrime nagrinėjamos pagrindinės įmonių plėtros hipotezės taikant internacionalizacijos modelius. Siekiant ištirti, kaip įmonės plėtoja savo verslą tarptautiniu mastu, taip pat buvo ištirtos internacionalizacijos hipotezės, parodančios, kaip korporacija ar vyriausybė plinta tiesiogine įtaka, turinčia įtakos sprendimams ir internacionalizacijos tempui. Analizuojant modelius, taip pat buvo išvardyti pagrindiniai kriterijai, pagal kuriuos įmonės nusprendžia nesiimti tokio žingsnio. Be to, buvo aptartos pagrindinės kliūtys patekti į tarptautinę rinką. Magistro darbas visų pirma skirtas nustatyti tarptautinį verslo modelį, kuris pateiks Kazachstano nano pramonės augimo strategiją. Šiame kiekybiniame tyrime apibrėžiamas dalyvių vaidmuo strategijoje ir nustatomi veiksniai, reikalingi aukštųjų technologijų produktams skatinti, remiantis MCDM metodikų taikymu, AHP ir TOPSIS priemonėmis, kurios lydi analizuojant tarptautinį procesą. Darbą sudaro 67 puslapiai teksto be priedų, 16 paveikslų, 28 lentelės, 77 bibliografiniai įrašai. Ekspertų klausimynai pateikiami prieduose.

Raktiniai žodžiai: internacionalizacija, AHP, TOPSIS, MCDM, koreliacija, regresija


Anotacija (užsienio k.)

This study explores the key corporate expansion hypotheses through internationalization models. In order to explore how firms, grow their businesses internationally, internationalization hypotheses have also been studied, which demonstrate how a corporation or government spreads by direct influences that affect decisions and the rate of internationalization. In the analysis of the models, the key criteria under which companies decide not to take such a move were also listed. Moreover, the major obstacles were discussed to be accessing the international market. The master's work is primarily aimed at identifying an international business model, which will provide a strategy for Kazakhstan's nano-industry growth. In this quantitative study, the role of participants in the strategy is defined and factors required for promoting high-tech products are identified, based on the application of MCDM methodologies, i.e., AHP and TOPSIS tools that accompany the analysis of the internationalizing process. The thesis consists of 67 pages of text without attachments, 16 figures, 28 tables, 77 bibliographic records. Expert questionnaires are included in the Appendices. Structure: introduction, three chapters, conclusions and recommendations, links.

Raktiniai žodžiai: internationalisation,AHP,TOPSIS,MCDM,correlation,regression

Studento vardas, pavardė
Kristina Sutkutė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Kokybės vadybos maisto pramonėje tobulinimas pramonės skaitmeninimo kontekste
Baigiamojo darbo vadovas
doc. dr. Artūras Jakubavičius
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos kokybės vadybos maisto pramonėje problemos ir kokybės vadybos tobulinimo galimybės pramonės skaitmeninimo kontekste. Išnagrinėti pagrindiniai kokybės valdymo principai Lietuvoje ir pasaulyje ir nustatytos sritys, kuriose maisto pramonės procesuose kokybės vadyba galėtų būti tobulinama. Identifikuotos pramonės skaitmeninimo technologijų taikymo kryptys maisto pramonės kokybės vadybos tobulinimo srityje Sudarytas ir pateiktas kokybės vadybos maisto pramonėje tobulinimo modelis taikant skaitmeninimo technologijas. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius kokybės vadybos tobulinimo skaitmeninimo technologijų kontekste aspektus pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, teorinė dalis, tyrimų metodika, tiriamoji dalis, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 71 p. teksto be priedų, 28 iliustr., 5 lent., 51 bibliografiniai šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: Kokybės vadyba, visuotinė kokybės vadyba, maisto pramonė, pramonės skaitmeninimas, ketvirtoji pramonės revoliucija, „Pramonė 4.0“.


Anotacija (užsienio k.)

The problems of quality management in the food industry and the possibilities of quality management improvement in the context of industrial digitalization are analyzed in the final master 's thesis. The main principles of quality management in Lithuania and in the world are examined and areas where quality management in the food industry processes could be improved have been identified. Identified directions of application of industrial digitization technologies in the field of food industry quality management improvement A model of quality management in food industry improvement using digitization technologies has been developed and presented. After analyzing the theoretical and practical aspects of quality management improvement in the context of digitization technologies, the conclusions and suggestions of the final work are presented. Structure: introduction, theoretical part, research methodology, research part, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 71 p. text without appendixes, 28 pictures, 5 tables, 51 bibliographical entries. Appendixes included.

Raktiniai žodžiai: Quality management, total quality management, food industry, industrial digitization, the fourth industrial revolution, Industry 4.0.

Studento vardas, pavardė
Elena Dadelytė
Baigiamojo darbo pavadinimas
Technologinių inovacijų poveikis telematikos įmonių konkurencingumui
Baigiamojo darbo vadovas
dr. Alma Mačiulytė-Šniukienė
Anotacija (lietuvių k.)

Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas technologinių inovacijų poveikis įmonių konkurencingumui. Darbas susideda iš trijų pagrindinių dalių. Pirmoje dalyje atskleistos inovacijų, technologinių inovacijų sampratos ir šių inovacijų svarba. Išnagrinėta telematikos naujovių esmė ir reikšmė įmonių konkurencingumui. Aptarta įmonių konkurencingumo samprata ir identifikuoti vertinimo būdai. Antroje dalyje aprašoma atlikto empirinio tyrimo eiga. Trečioje dalyje atliekama 14 telematikos įmonių 2008–2018 metų konkurencingumą ir inovacijų plėtrą atspindinčių rodiklių (apyvartos, bendrojo pelno, grynojo pelno ir MTEP išlaidų) analizė. Apskaičiuojamas ir grafiškai pavaizduojamas bendrasis pelningumas ir grynasis pelningumas. Nustatytas ir įvertintas telematikos įmonių inovacijų poveikis konkurencingumui. Išvedus regresijos lygtis identifikuota bendrojo pelningumo priklausomybė nuo MTEP išlaidų. Atliktas konkurencingumo perspektyvų projektavimas įmonėms, kurių atveju nustatytas statistiškai reikšmingas ryšys tarp bendrojo pelningumo ir MTEP išlaidų. Darbo pabaigoje pateikiamos darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros analizė, tyrimo metodologija, tyrimas ir projektavimas, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 59 p. teksto be priedų, 25 iliustr., 8 lent., 72 bibliografiniai šaltiniai.

Raktiniai žodžiai: inovacijos, telematika, konkurencingumas, finansiniai rodikliai, poveikis, projektavimas.


Anotacija (užsienio k.)

The final master's thesis examines the impact of technological innovations on the competitiveness of companies. The work consists of three main parts. The first part reveals the concepts of innovation, technological innovation and the importance of this innovation. The essence and significance of telematics innovations for the competitiveness of enterprises is examined. The concept of competitiveness of companies is discussed and evaluation methods are identified. The second part describes the course of the empirical research. In the third part, the analysis of financial indicators (turnover, gross profit, net profit and R&D expenditure) reflecting the competitiveness and innovation development of 14 telematics companies in 2008–2018 is performed. Gross profitability and net profitability are calculated and plotted. The impact of telematics companies' innovations on competitiveness has been identified and assessed. After deriving the regression equation, the dependence of gross profitability on R&D expenditure was identified. Competitiveness perspectives were designed for companies for which a statistically significant relationship was found between gross profitability and R&D expenditure. Structure: introduction, literature analysis, research methodology, research and design, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 59 p. text without appendixes, 25 pictures, 8 tables, 72 bibliographical entries. Appendixes included.

Raktiniai žodžiai: innovation, telematics, competitiveness, financial performance, impact, design.

Studento vardas, pavardė
Batuhan Akcer
Baigiamojo darbo pavadinimas
Inovatyvių technologijų taikymas darniam vandens išteklių valdymui
Baigiamojo darbo vadovas
prof. dr. Dalė Dzemydienė
Anotacija (lietuvių k.)

Šis tyrimas pagrįstas naujų priemonių ir informacinių ryšių technologijų diegimu industrinėse įmonėse vandens resursų valdymo ir nuotekų valymo sektoriuje. Kad būtų galima įertinti tokias technologijas, kurios mažina nuotekų suvartojimą ir jų užterštumą, analizuojami pramoninio profilio procesais Lietuvoje, Belgijoje ir Turkijoje. Pateikti savivaldybių nautekų statistiniai duomenys pagal Lietuvos miestus. Atlikus empirinius tyrimus, nuotekų kokybės vertinimas pateiktas Turkijos pramoninės įmonės pavyzdžiu. Pateiktos rekomendacijos, siekiant pateikti alternatyvias technologijas, leidžiančias sumažinti nuotekų suvartojimą kiekvieną dieną. Analizuoti kai kurie cheminiai elementai, patenkantys į vandens nuotekas ir siekiant pateikti jų riziką bei nusakyti rekomendacijas nuotekoms valyti. Magistro darbo tikslas - įvertinti tinkamas efektyvaus nuotekų valymo priemones atsižvelgiant į skirtingas pramonės įmonių perspektyvas ir pateikti požiūrį, kaip teisingai įgyvendinti tvariai plėtojamas priemones. Eksperimentiniame tyrime buvo išanalizuotas nuotekų valdymo sektorius, atsižvelgiant į JT Darnaus vystymosi darbotvarkės 2030 m. tikslus, pateikiant įvairias rekomendacijas ir įvairias IRT primones. Vertinime taikomi daugiakriteriniai sprendimų priėmimo metodai, tokie kaip AHP ir TOPSIS. Darbą sudaro 55 puslapiai teksto be priedų, 14 paveikslų, 30 lentelės, 41 bibliografinių literatūros nuorodų. Klausimyną ekspertams galite rasti Priedų dalyje. Darbą sudaro 3 dalys: įvadas, trys skyriai, išvados ir rekomendacijos, literatūros nuorodos ir priedai.

Raktiniai žodžiai: vandens nuotekų analizė, AHP, TOPSIS, tvarus vystymasis, pramonės įmonė ETIBAKIR, Agenda 2030


Anotacija (užsienio k.)

This study is based on the implementation of new Information Communication Technologies to the Wastewater sector. To be able to implement such technologies which decrease the consumption of Wastewater, the Industrial Plants in Belgium and Turkey is also been studied, thus the municipality examples from Lithuania is been analyzed in a case study. In Empirical Research, the consumption of Wastewater in the Industrial areas have been deeply analyzed in order to provide alternative technologies to decrease the consumption of Wastewater each day. In addition, some chemical elements have been compared with each other to provide chemical recommendations to save the wastewater. The Master Thesis had primarily aimed to evaluate the correct measures for efficient usage of wastewater under different perspectives of industrial enterprises and to provide an approach for the accomplishment of the correct measures to be more sustainably developed. This quantitative study has analyzed the sector of wastewater with respect to goals of UN‘s 2030 Agenda for Sustainable Development with respect to different recommendations and different ICTs that are based on multi-criteria decision-making methods such as AHP and TOPSIS. The thesis consists of 55 pages of text without attachments, 14 figures, 30 tables, 41 bibliographic records. The questionnaire for experts can be found in the Appendix part. Structure: introduction, three chapters, conclusions and recommendations, links.

Raktiniai žodžiai: wastewater, AHP, TOPSIS, sustainable development, ETIBAKIR, Agenda 2030

    • Puslapio administratoriai:
    • Jūratė Trinkūnienė
    • Urtė Kalmantaitė
    • Daina Bumeikienė
    • Salomėja Vanagienė
    • Agnė Vaiciukevičiūtė
    • Indrė Radvilaitė
    • Olga Stančik
    • Evelina Kairiūkštytė
    • Milena Medineckienė
    • Augustė Jablonskytė
    • Agnė Augustinaitė
Apie fakultetą
Apie fakultetą
Naujausia informacija
Fakultetas
Struktūra
Rėmėjai ir partneriai
Dokumentai
Dokumentai ir prašymai
Fakulteto atributika
Studentų atstovybė
Absolventų klubas
Studijos
Studijos
Bakalauro studijos
Verslo analitika
Savaitgalinės bakalauro studijos
Aktuali informacija
Magistrantūros studijos
Aktuali informacija
Doktorantūros studijos
Kolegijų absolventams
Studijų kokybė
Seminarų ciklas „Kokybė su kava“
Tvarkaraščiai
Praktikos / darbo pasiūlymai
Tarptautinės galimybės studentams
Mokslas ir inovacijos
Mokslas ir inovacijos
Apie mokslą ir inovacijas
Doktorantūros studijos
Mokslo projektai ir tyrimai
SNOwMan
Design Lab
Mokslo leidiniai ir publikacijos
Renginiai ir konferencijos
Šiuolaikinės verslo, vadybos ir ekonomikos inžinerijos problemos
Verslas ir vadyba
Ekonomika ir vadyba
Šiuolaikiniai verslo valdymo teoriniai-metodologiniai aspektai
Mokslininkų įvertinimas
Seminarai, pranešimai, viešos paskaitos
Geriausi baigiamieji darbai
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Tarptautinės galimybės studentams
Tarptautinė studentų patirtis
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Tarptautiniai partneriai
Tarptautiniai projektai
Tarptautinės savaitės, IP
Padaliniai
Padaliniai
Finansų inžinerijos katedra
Apie katedrą
Studijos
Studentams
Specializacijos
Baigiamųjų darbų anotacijos
Mokslas
Kita informacija
Kontaktai
Ekonomikos inžinerijos katedra
Apie katedrą
Studijos
Studentams
Specializacijos
Mokslas
Kita informacija
Kontaktai
Vadybos katedra
Apie katedrą
Studijos
Studentams
Specializacijos
Baigiamųjų darbų anotacijos
Mokslas
Kita informacija
Kontaktai
Teisės katedra
Apie katedrą
Studijos
Studentams
Mokslas
Kita informacija
Kontaktai
Verslo technologijų ir verslininkystės katedra
Apie katedrą
Studijos
Specializacijos
Baigiamųjų darbų anotacijos
Mokslas
Informacija studentams
Baigiamieji darbai
Praktikos
Dėstytojų budėjimo laikas
Kontaktai
Dinamiškosios vadybos institutas
Apie institutą
Mokslas
Projektai
Kita informacija
Kontaktai
Kontaktai
Kontaktai
Pagrindiniai kontaktai
Padalinių kontaktai
Darbuotojų kontaktai
Mano VGTU
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • Knygynas
  • El. paštas darbuotojams
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Informacija stojantiesiems: (8 5) 274 4949, (8 5) 237 0655; crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnByaWVtaW1hc0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9InByaWVtaW1hc0B2Z3R1Lmx0Ij5wcmllbWltYXNAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx
Bendroji informacija: (8 5) 274 5030, crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOnJhc3RpbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPnZpbG5pdXN0ZWNoQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
E. pristatymo dėžutės adresas 111950243
 
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre
Kodas 111950243, PVM mokėtojo kodas LT119502413
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark