Aviacijos mokymų centras
Turite klausimų?
susisiekite jums patogiu būdu
Telefonas (8 5) 274 4811
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFza3RjQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij5hc2t0Y0B2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx
Mokymų programos/kursai
Bepiločių orlaivių (BO) valdymas specialiosiomis sąlygomis
Pastaraisiais metais bepiločių rinka yra viena labiausiai augančių rinkų pasaulyje ir jeigu Jūs norite atsakingai ir profesionaliai valdyti savo bepiločius, šie kursai yra skirti Jums.
AGAI turi vieną moderniausių BO laboratorijų Lietuvoje, kurios specialistai Jus supažindins su visa aktualiausia informacija apie BO, tai Jums padės išvengti klaidų, kurios gali kainuoti labai brangiai.
Nuotoliniu būdu bepilotį orlaivį valdantis asmuo yra atsakingas už bepiločio orlaivio valdymą. Orlaivio valdytojas turi būti susipažinęs ir laikytis pagrindinių teisės aktų, reglamentuojančių specialiomis sąlygomis atliekamų skrydžių saugos Lietuvos Respublikos oro erdvėje pagrindinius reikalavimus.
Kursai atitinka CAA keliamus reikalavimus. Kursų metu gausite žinias apie:
*TKA (CAA) egzaminą organizuoja atskirai
AGAI turi vieną moderniausių BO laboratorijų Lietuvoje, kurios specialistai Jus supažindins su visa aktualiausia informacija apie BO, tai Jums padės išvengti klaidų, kurios gali kainuoti labai brangiai.
Nuotoliniu būdu bepilotį orlaivį valdantis asmuo yra atsakingas už bepiločio orlaivio valdymą. Orlaivio valdytojas turi būti susipažinęs ir laikytis pagrindinių teisės aktų, reglamentuojančių specialiomis sąlygomis atliekamų skrydžių saugos Lietuvos Respublikos oro erdvėje pagrindinius reikalavimus.
Kursai atitinka CAA keliamus reikalavimus. Kursų metu gausite žinias apie:
- Bepiločių orlaivių (BO) aerodinamiką;
- BO valdymą;
- BO teisinius pagrindus;
- BO navigaciją;
- Meteorologiją aktualią BO;
- BO tinkamumo skraidyti reikalavimus;
- Ir kita naujausią informaciją apie bepiločius orlaivius.
Variantas A:
Teorija – 12 h
|
Praktika – 12 h
|
Žinių patikrinimas
|
||
Bendroji dalis – 8 h
|
Fiksuotas sparnas – 2 h
|
Fiksuotas sparnas – 6 h
|
Testas – 1 h
|
TKA (CAA) egzaminas*
|
Multi rotoriai (daugiasraigčiai) – 2 h
|
Multi rotoriai – 6 h
|
Variantas B:
Teorija – 2 h
|
Praktika – 6 h
|
Žinių patikrinimas
|
||
|
Daugiasraigčiai (multi rotoriai) – 2 h
|
Daugiasraigčio valdymas - 6 h
|
Testas – 1 h
|
TKA (CAA) egzaminas*
|
*TKA (CAA) egzaminą organizuoja atskirai
ICAO TAEP - pilotų Anglų kalbos žinių vertinimo egzaminas
ICAO TAEP - Test of Aviation English for Pilots
Tarptautinė Civilinės aviacijos organizacija (toliau – ICAO) pripažino, kad kalbos mokėjimas yra labai svarbus faktorius, užtikrinant skrydžių saugą. Dėl šios priežasties ICAO parengė kalbos mokėjimo reikalavimus, kurie išdėstyti Tarptautinės Civilinės Aviacijos Konvencijos (Čikagos konvencija) 1 priede bei ICAO Kalbos įgūdžių reikalavimų įgyvendinimo vadove ir jo prieduose (Doc 9835-AN/453).
Atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublika yra ICAO narė, Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) savo veikloje vadovaujasi ICAO standartais ir rekomendacijomis. Siekdama įgyvendinti ICAO reikalavimusdėlkalbos mokėjimo, CAA patvirtino kalbų mokyklos „Lingua perfecta“ parengtą testą pilotams Anglų kalbos mokėjimo lygiui nustatyti – TAEP – Test of Aviation English for Pilots.
PILOTŲ ANGLŲ KALBOS ŽINIŲ VERTINIMO EGZAMINO (TESTO) TVARKA
1. Testo metu bus nustatyti šių šešių gebėjimų lygiai:
- tartis (tarimas, kirčiavimas, intonacija, akcentas);
- konstrukcijos (gramatinės konstrukcijos ir sakinių sudarymas, struktūra);
- žodynas (žodyno apimtis, gebėjimas perfrazuoti);
- kalbos rišlumas (kalbėjimo laisvumas, tempas);
- suvokimas (kito kalbančiojo minčių supratimas);
- bendravimas (laisvumas, reakcija, informatyvumas, pokalbio palaikymas).
2. Kiekvienas gebėjimas bus vertinama atskirai balais nuo 1 iki 6. Bendras testo įvertinimo balas, kad testas būtų išlaikytas, turi būti ne žemesnis kaip 4.
3. Bendras testo įvertinimo balas apskaičiuojamas, pagal žemiausią balą, gautą už atskirus gebėjimus. Pavyzdžiui, jeigu tartis, konstrukcijos, žodynas, kalbos rišlumas bus įvertinti 6, o bendravimas ir suvokimas – 3, tai bendras testo įvertinimo balas bus 3.
4. Testas susideda iš trijų dalių. Visų trijų testo dalių metu bus vertinami visi šeši aukščiau nurodyti gebėjimų lygiai.
5. Pirmosios dalies – pokalbio – metu užduodami keli bendro pobūdžio klausimai apie UŽSAKOVĄ, jo darbą, įpročius, prašoma pateikti savo nuomonę vienu ar kitu klausimu. Šios dalies trukmė: 4 – 5 minutės.
6. Antrosios dalies – klausymo – metu pateikiamos klausymui nestandartinės radijo ryšio situacijos. Pirmiausia pateikiamos išklausyti 6 situacijos (kiekviena atskirai) ir prašoma šias situacijas pakomentuoti. Po to pateikiamos dar 3 situacijos. Išklausius pastarųjų trijų situacijų (kiekvienos atskirai) pirmąją dalį vėl prašoma pakomentuoti situaciją, užduoti klausimus. Po to UŽSAKOVUI bus pateikiama klausymui antroji situacijos dalis ir jam reikės patarti kaip išspręsti išgirstą problemą. Šios dalies trukmė: apie 10 minučių.
7. Trečiosios dalies – pasakojimo ir diskusijos – metu vienas po kito pateikiami du su aviacija susiję paveikslėliai. Šiuos paveikslėlius reikia apibūdinti, pateikiant kuo daugiau informacijos, bus užduodami klausimai, plėtojama diskusija. Šios dalies trukmė: 5 – 7 minutės.
8. Testo metu egzaminuotojas anglų kalba pristatys visas užduotis, nurodys kiekvienos testo dalies pradžią ir pabaigą. Pageidaujant, prieš testo laikymą egzaminuotojas lietuviškai perskaitys instrukciją.
9. Visas testas įrašomas į garso laikmenas.
10. Atliekant testą, dalyvauja egzaminuotojas ir vertintojas. Vertintojas pildo vertinimo lapą, kuriame įrašo savo komentarus dėl kiekvieno gebėjimo. Vertinimo lapas pateikiamas susipažinimui kartu su pažymėjimu apie nustatytą anglų kalbos lygį.
11. Pažymėjimas išduodamas lietuvių / anglų kalbomis ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo testo laikymo dienos. Pažymėjime nurodomas nustatytas anglų kalbos lygis ir kiekvieno gebėjimo įvertinimas atskirai.
12. Atvykstant laikyti testo, Užsakovui būtina turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą – pasą arba asmens tapatybės kortelę.
CAA patvirtintų anglų kalbos mokėjimo lygio įvertinimo egzaminuotojų sąrašas (pilotams):
Nijolė Žegūnienė (egzaminuotojas, vertintojas)
Gabrielė Masiulionienė (egzaminuotojas, vertintojas)
Registruotis testui prašome el.paštu crypt:YW1jQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx
Užsiregistravusiems bus paskirtas individualus laikas.
Anglų k. lygio vertinimo sutarčiai reikalingi asmens duomenys:
Vardas, Pavardė, asmens kodas
Adresas, telefonas, el.paštas
Testo dieną reikia turėti asmens dokumentą ir kvitą apie apmokėjimą.
Įmonės rekvizitai:
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Įmonės kodas: 111950243
Įmoką priimančios įmonės: AB Swedbank bankas, banko kodas 7300, Nr. LT327300010002459012
arba AB SEB bankas, SWIFT: CBVI LT 2X, Nr. LT397044060000317750
Mokėjimo paskirtis: ICAO testas
Suma - 89 Eur
Tarptautinė Civilinės aviacijos organizacija (toliau – ICAO) pripažino, kad kalbos mokėjimas yra labai svarbus faktorius, užtikrinant skrydžių saugą. Dėl šios priežasties ICAO parengė kalbos mokėjimo reikalavimus, kurie išdėstyti Tarptautinės Civilinės Aviacijos Konvencijos (Čikagos konvencija) 1 priede bei ICAO Kalbos įgūdžių reikalavimų įgyvendinimo vadove ir jo prieduose (Doc 9835-AN/453).
Atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublika yra ICAO narė, Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) savo veikloje vadovaujasi ICAO standartais ir rekomendacijomis. Siekdama įgyvendinti ICAO reikalavimusdėlkalbos mokėjimo, CAA patvirtino kalbų mokyklos „Lingua perfecta“ parengtą testą pilotams Anglų kalbos mokėjimo lygiui nustatyti – TAEP – Test of Aviation English for Pilots.
PILOTŲ ANGLŲ KALBOS ŽINIŲ VERTINIMO EGZAMINO (TESTO) TVARKA
1. Testo metu bus nustatyti šių šešių gebėjimų lygiai:
- tartis (tarimas, kirčiavimas, intonacija, akcentas);
- konstrukcijos (gramatinės konstrukcijos ir sakinių sudarymas, struktūra);
- žodynas (žodyno apimtis, gebėjimas perfrazuoti);
- kalbos rišlumas (kalbėjimo laisvumas, tempas);
- suvokimas (kito kalbančiojo minčių supratimas);
- bendravimas (laisvumas, reakcija, informatyvumas, pokalbio palaikymas).
2. Kiekvienas gebėjimas bus vertinama atskirai balais nuo 1 iki 6. Bendras testo įvertinimo balas, kad testas būtų išlaikytas, turi būti ne žemesnis kaip 4.
3. Bendras testo įvertinimo balas apskaičiuojamas, pagal žemiausią balą, gautą už atskirus gebėjimus. Pavyzdžiui, jeigu tartis, konstrukcijos, žodynas, kalbos rišlumas bus įvertinti 6, o bendravimas ir suvokimas – 3, tai bendras testo įvertinimo balas bus 3.
4. Testas susideda iš trijų dalių. Visų trijų testo dalių metu bus vertinami visi šeši aukščiau nurodyti gebėjimų lygiai.
5. Pirmosios dalies – pokalbio – metu užduodami keli bendro pobūdžio klausimai apie UŽSAKOVĄ, jo darbą, įpročius, prašoma pateikti savo nuomonę vienu ar kitu klausimu. Šios dalies trukmė: 4 – 5 minutės.
6. Antrosios dalies – klausymo – metu pateikiamos klausymui nestandartinės radijo ryšio situacijos. Pirmiausia pateikiamos išklausyti 6 situacijos (kiekviena atskirai) ir prašoma šias situacijas pakomentuoti. Po to pateikiamos dar 3 situacijos. Išklausius pastarųjų trijų situacijų (kiekvienos atskirai) pirmąją dalį vėl prašoma pakomentuoti situaciją, užduoti klausimus. Po to UŽSAKOVUI bus pateikiama klausymui antroji situacijos dalis ir jam reikės patarti kaip išspręsti išgirstą problemą. Šios dalies trukmė: apie 10 minučių.
7. Trečiosios dalies – pasakojimo ir diskusijos – metu vienas po kito pateikiami du su aviacija susiję paveikslėliai. Šiuos paveikslėlius reikia apibūdinti, pateikiant kuo daugiau informacijos, bus užduodami klausimai, plėtojama diskusija. Šios dalies trukmė: 5 – 7 minutės.
8. Testo metu egzaminuotojas anglų kalba pristatys visas užduotis, nurodys kiekvienos testo dalies pradžią ir pabaigą. Pageidaujant, prieš testo laikymą egzaminuotojas lietuviškai perskaitys instrukciją.
9. Visas testas įrašomas į garso laikmenas.
10. Atliekant testą, dalyvauja egzaminuotojas ir vertintojas. Vertintojas pildo vertinimo lapą, kuriame įrašo savo komentarus dėl kiekvieno gebėjimo. Vertinimo lapas pateikiamas susipažinimui kartu su pažymėjimu apie nustatytą anglų kalbos lygį.
11. Pažymėjimas išduodamas lietuvių / anglų kalbomis ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo testo laikymo dienos. Pažymėjime nurodomas nustatytas anglų kalbos lygis ir kiekvieno gebėjimo įvertinimas atskirai.
12. Atvykstant laikyti testo, Užsakovui būtina turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą – pasą arba asmens tapatybės kortelę.
CAA patvirtintų anglų kalbos mokėjimo lygio įvertinimo egzaminuotojų sąrašas (pilotams):
Nijolė Žegūnienė (egzaminuotojas, vertintojas)
Gabrielė Masiulionienė (egzaminuotojas, vertintojas)
Registruotis testui prašome el.paštu crypt:YW1jQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx
Užsiregistravusiems bus paskirtas individualus laikas.
Anglų k. lygio vertinimo sutarčiai reikalingi asmens duomenys:
Vardas, Pavardė, asmens kodas
Adresas, telefonas, el.paštas
Testo dieną reikia turėti asmens dokumentą ir kvitą apie apmokėjimą.
Įmonės rekvizitai:
Vilniaus Gedimino technikos universitetas
Saulėtekio al. 11, LT-10223 Vilnius
Įmonės kodas: 111950243
Įmoką priimančios įmonės: AB Swedbank bankas, banko kodas 7300, Nr. LT327300010002459012
arba AB SEB bankas, SWIFT: CBVI LT 2X, Nr. LT397044060000317750
Mokėjimo paskirtis: ICAO testas
Suma - 89 Eur
ICAO ELPAC - skrydžių vadovų Anglų kalbos mokėjimo lygio nustatymas
Tarptautinė Civilinės aviacijos organizacija (toliau – ICAO) pripažino, kad kalbos mokėjimas yra labai svarbus faktorius, užtikrinant skrydžių saugą. Dėl šios priežasties ICAO parengė kalbos mokėjimo reikalavimus, kurie išdėstyti Tarptautinės Civilinės Aviacijos Konvencijos (Čikagos konvencija) 1 priede bei ICAO Kalbos įgūdžių reikalavimų įgyvendinimo vadove ir jo prieduose (Doc 9835-AN/453).
Atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublika yra ICAO narė, Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) savo veikloje vadovaujasi ICAO standartais ir rekomendacijomis. Siekdama įgyvendinti ICAO reikalavimusdėlkalbos mokėjimo, CAA patvirtino kalbų mokyklos „Lingua perfecta“ parengtą testą skrydžių vadovams Anglų kalbos mokėjimo lygiui nustatyti – ELPAC - The test of English Language Proficiency for Aeronautical Communication.
Egzamino tikslas – užtikrinti skrydžių vadovų kvalifikacijos patikrinimą pagal ICAO reikalavimus.
ELPAC testą vykdo Antano Gustaičio aviacijos instituto specialistai, sėkmingai išklausę ELPAC testo vykdymo ir administravimo kursus EUROCONTROL, gavę EUROCONTROL rekomendaciją ir patvirtinti LR CAA.
SKRYDŽIŲ VADOVŲ ANGLŲ KALBOS ŽINIŲ VERTINIMO EGZAMINO (TESTO) TVARKA
1. Asmuo, ketinantis laikyti egzaminą registruojasi VILNIUS TECH AGAI Aviacijos specialistų kvalifikacijos centre, paštu: crypt:YW1jQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx , arba telefonu +370 5 274 4811. Kiekvienas asmuo gali registruotis asmeniškai arba pateikiant kolektyvinę paraišką kompanijos vardu. Registruojantis privaloma nurodyti vardą, pavardę, asmens kodą, skrydžių valdymo padalinį, ir anksčiau turėto sertifikato galiojimo pabaigos datą.
2. Pagal ASKTC specialisto pateiktus duomenis, egzaminui užsiregistravęs asmuo, ne vėliau nei iki testo 1 dalies laikymo dienos, perveda nustatyto dydžio įmoką į AB Swedbank bankas, banko kodas 7300, Nr. LT327300010002459012 arba AB SEB bankas, SWIFT: CBVI LT 2X, Nr. LT397044060000317750 sąskaitą už egzaminą. Užsiregistravusiam asmeniui leidžiama laikyti testą tik gavus ASKTC patvirtinimą apie gautą mokėjimą. Laiku negavus įmokos už egzaminą, egzaminas atšaukiamas. Užsiregistravus ir sumokėjus už egzaminą, ASKTC specialistai paruošia įsakymą dėl testo laikymo, kurį pasirašo VILNIUS TECH rektorius, ar kitas rektoriaus įsakymu įgaliotas asmuo.
3. VILNIUS TECH AGAI ASKTC suderina su užsiregistravusiuoju ir ELPAC administratoriumi testo 1 ir 2 dalies laikymo datas ir vietą. ELPAC administratorius taip pat suderina 2 testo dalies laikymą su egzaminuotojais-vertintojais. ASKTC specialistui patvirtinus egzamino apmokėjimą, ELPAC administratorius įveda asmens, užsiregistravusio egzaminui, duomenis į ELPAC sistemą, sistemoje patvirtina užsiregistravusįjį testo 1 dalies laikymui.
4. ELPAC administratorius parengia vietą testo 1 dalies laikymui: paruošia kompiuterį, įjungia ELPAC sistemą, patikrina ausinių garsą.
5. Užsiregistravęs asmuo nurodytu laiku atvyksta į testo laikymo vietą. Atvykęs į testą asmuo pateikia ELPAC administratoriui savo asmens dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę). Remdamasis pateiktu asmens dokumentu, administratorius patikrina atvykusiojo tapatybę – duomenims sutapus, leidžiama laikyti testą.
6. Testo 1 dalis skirta įvertinti egzaminuojamojo supratimo įgūdžius (angl. listening comprehension) atliekant klausymo užduotis apimančias standartines ir nestandartines situacijas tarp piloto ir skrydžių vadovo, bei skrydžių vadovo ir skrydžių vadovo. Užduotys pateikiamos internetu. Testo 1 dalis trunka apie 40 min. Šios dalies vykdymą organizuoja ir prižiūri ELPAC administratorius, remdamasis EUROCONTROL parengtu ELPAC testo administratoriaus vadovu. Pradėjus testą, užduotys negali būti stabdomos ar nutraukiamos. Jei asmuo, dėl asmeninių priežasčių, testo 1 dalies nebaigė, jį nutraukė, testas laikomas įvykusiu ir vertinamas pagal pateiktus atsakymus. ELPAC administratorius informuoja egzaminuojamąjį apie gautą įvertinimą.
7. ELPAC administratorius parengia vietą ir priemones testo 2 daliai. Pasirūpina, kad egzaminuotojai turėtų reikiamą garso įrašymo įrangą. Ne anksčiau nei 1 valandą prieš testo 2 dalį, atspausdina ir pateikia egzaminuotojams testo 2 dalies užduotis ir vertinimo lapus.
8. Testo 2 dalis skirta kalbinių ir komunikacijos įgūdžių patikrinimui (angl. oral interaction). Vertinami skrydžių vadovo gebėjimai komunikuoti nesant vizualaus kontakto ir matant pašnekovą. Testo 2 dalis susideda iš trijų užduočių, kurios apima teisingą standartinės ICAO frazeologijos naudojimą, gebėjimą pereiti nuo standartinės frazeologijos prie bendrosios anglų kalbos, teisingą atsakymą į žinutę, gebėjimą spręsti nesusipratimus, efektyvaus santykio tarp piloto ir skrydžių vadovo palaikymą, gebėjimą spręsti besivystančias nestandartines situacijas, situacijos atpasakojimą anglų kalba ir gebėjimą kalbėti plačiai tam tikra tema aviaciniame kontekste. Testo 2 dalis vykdoma remiantis EUROCONTROL parengtu ELPAC testo 2 dalies vykdymo vadovu. Ją vykdo 2 egzaminuotojai – kalbos specialistas ir skrydžių vadovas. Testo 2 dalis trunka apie 20 min. Visa testo 2 dalies eiga įrašoma.
9. Testas vertinamas pagal ICAO vertinimo skalę. Gautas 4 ar 5 lygis laikomi teigiamais įvertinimais, o 3 ar žemesnis – neigiamu. Testo 1 ir 2 dalys vertinamos atskirai. Neišlaikius 1 dalies leidžiama laikyti 2 testo dalį, tačiau galutinis įvertinimas atitinka žemiausią iš abiejų testo dalių gautą įvertinimą. Įvertinimus egzaminuojamajam praneša ELPAC administratorius.
PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
10. Sėkmingai išlaikius testą, ELPAC administratorius išduoda atitinkamą sertifikatą, nurodydamas jo galiojimą nuo anksčiau turėto sertifikato galiojimo pabaigos atitinkamai 3 metams (jei pasiektas 4 lygis) arba 6 metams (jei pasiektas 5 lygis). Neišlaikius 1 ar 2 dalies, išduodamas sertifikatas, nurodantis, kad testas buvo neišlaikytas – gauti 3 ir mažiau balų. Du sertifikato egzemplioriai pateikiami egzaminuojamajam, o kopija – ASKTC.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
11. Susidarius aplinkybėms, kai užsiregistravęs asmuo negali sutartu laiku atvykti į testo 1 ar 2 dalies laikymą, asmuo turi iškart informuoti ASKTC, kurie praneša ELPAC administratoriui, kad egzaminas būtų atšauktas ELPAC sistemoje. Po to iš naujo su ASKTC derinamas kitas tinkamas egzamino laikas. Pavėlavus informuoti apie nedalyvavimą egzamine ir praėjus laikui, kuris registruotas ELPAC sistemoje, egzaminuojamasis nebegali laikyti testo ir turi jį iš naujo derinti su ASKTC bei sumokėti už pakartotinį laikymą, nebent tai būtų 3 laikymas ir kandidatas negalėtų laikyti 4 kartą.
12. Testą leidžiama perlaikyti 2 kartus. Pirmas perlaikymas gali būti vykdomas, bet kuriuo iš anksto suderintu laiku. Antras perlaikymas gali būti vykdomas po dviejų mėnesių nuo pirmo perlaikymo, taip pat egzaminuojamasis turi pristatyti papildomų aviacinės anglų kalbos mokymų baigimo pažymėjimą.
13. Susidarius netikėtoms aplinkybėms, sukliudžiusioms egzaminuojamajam tinkamai laikyti testą – techniniams nesklandumams, aplinkos trukdžiams, ir kt., leidžiama egzaminą perlaikyti iš naujo. Atsiradus techniniams nesklandumams, egzaminuojamasis testo metu turi kuo skubiau apie tai informuoti ELPAC administratorių, kuris informuoja EUROCONTROL.
14. Jei testas nutraukiamas egzaminuojamojo iniciatyva, egzaminuojamasis turi dar 2 galimybes laikyti testą, suderinus su ASKTC ir apmokėjus už kiekvieną testo laikymą.
15. Už įrašų fiksavimą ir dokumentų saugojimą atsakingi ELPAC administratorius ir ASKTC. Testo 1 dalies rezultatai automatiškai saugomi ELPAC sistemoje. Testo 2 dalies metu, egzaminuojamajam įėjus į testo laikymo patalpą, visa testo 2 dalies eiga pradedama įrašinėti į garso laikmenas. Įrašas identifikuojamas balsiai nurodant kandidato vardą, pavardę, laikymo datą ir laiką. Įrašas baigiamas egzaminuotojui paskelbus, kad testas baigtas. Egzaminuotojas perduoda įrašą ELPAC administratoriui kartu su užpildytais testo vertinimo lapais, nustatytais EUROCONTROL. Tiek įrašas, tiek vertinimo lapai įkeliami į ELPAC testo serverio archyvą. Originalūs vertinimo lapai ir įrašai saugomi VILNIUS TECH AGAI serveryje. Testo 2 daliai naudojami užduočių lapai, atlikus testą, sunaikinami.
Atsižvelgdama į tai, kad Lietuvos Respublika yra ICAO narė, Civilinės aviacijos administracija (toliau – CAA) savo veikloje vadovaujasi ICAO standartais ir rekomendacijomis. Siekdama įgyvendinti ICAO reikalavimusdėlkalbos mokėjimo, CAA patvirtino kalbų mokyklos „Lingua perfecta“ parengtą testą skrydžių vadovams Anglų kalbos mokėjimo lygiui nustatyti – ELPAC - The test of English Language Proficiency for Aeronautical Communication.
Egzamino tikslas – užtikrinti skrydžių vadovų kvalifikacijos patikrinimą pagal ICAO reikalavimus.
ELPAC testą vykdo Antano Gustaičio aviacijos instituto specialistai, sėkmingai išklausę ELPAC testo vykdymo ir administravimo kursus EUROCONTROL, gavę EUROCONTROL rekomendaciją ir patvirtinti LR CAA.
SKRYDŽIŲ VADOVŲ ANGLŲ KALBOS ŽINIŲ VERTINIMO EGZAMINO (TESTO) TVARKA
1. Asmuo, ketinantis laikyti egzaminą registruojasi VILNIUS TECH AGAI Aviacijos specialistų kvalifikacijos centre, paštu: crypt:YW1jQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx , arba telefonu +370 5 274 4811. Kiekvienas asmuo gali registruotis asmeniškai arba pateikiant kolektyvinę paraišką kompanijos vardu. Registruojantis privaloma nurodyti vardą, pavardę, asmens kodą, skrydžių valdymo padalinį, ir anksčiau turėto sertifikato galiojimo pabaigos datą.
2. Pagal ASKTC specialisto pateiktus duomenis, egzaminui užsiregistravęs asmuo, ne vėliau nei iki testo 1 dalies laikymo dienos, perveda nustatyto dydžio įmoką į AB Swedbank bankas, banko kodas 7300, Nr. LT327300010002459012 arba AB SEB bankas, SWIFT: CBVI LT 2X, Nr. LT397044060000317750 sąskaitą už egzaminą. Užsiregistravusiam asmeniui leidžiama laikyti testą tik gavus ASKTC patvirtinimą apie gautą mokėjimą. Laiku negavus įmokos už egzaminą, egzaminas atšaukiamas. Užsiregistravus ir sumokėjus už egzaminą, ASKTC specialistai paruošia įsakymą dėl testo laikymo, kurį pasirašo VILNIUS TECH rektorius, ar kitas rektoriaus įsakymu įgaliotas asmuo.
3. VILNIUS TECH AGAI ASKTC suderina su užsiregistravusiuoju ir ELPAC administratoriumi testo 1 ir 2 dalies laikymo datas ir vietą. ELPAC administratorius taip pat suderina 2 testo dalies laikymą su egzaminuotojais-vertintojais. ASKTC specialistui patvirtinus egzamino apmokėjimą, ELPAC administratorius įveda asmens, užsiregistravusio egzaminui, duomenis į ELPAC sistemą, sistemoje patvirtina užsiregistravusįjį testo 1 dalies laikymui.
4. ELPAC administratorius parengia vietą testo 1 dalies laikymui: paruošia kompiuterį, įjungia ELPAC sistemą, patikrina ausinių garsą.
5. Užsiregistravęs asmuo nurodytu laiku atvyksta į testo laikymo vietą. Atvykęs į testą asmuo pateikia ELPAC administratoriui savo asmens dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę). Remdamasis pateiktu asmens dokumentu, administratorius patikrina atvykusiojo tapatybę – duomenims sutapus, leidžiama laikyti testą.
6. Testo 1 dalis skirta įvertinti egzaminuojamojo supratimo įgūdžius (angl. listening comprehension) atliekant klausymo užduotis apimančias standartines ir nestandartines situacijas tarp piloto ir skrydžių vadovo, bei skrydžių vadovo ir skrydžių vadovo. Užduotys pateikiamos internetu. Testo 1 dalis trunka apie 40 min. Šios dalies vykdymą organizuoja ir prižiūri ELPAC administratorius, remdamasis EUROCONTROL parengtu ELPAC testo administratoriaus vadovu. Pradėjus testą, užduotys negali būti stabdomos ar nutraukiamos. Jei asmuo, dėl asmeninių priežasčių, testo 1 dalies nebaigė, jį nutraukė, testas laikomas įvykusiu ir vertinamas pagal pateiktus atsakymus. ELPAC administratorius informuoja egzaminuojamąjį apie gautą įvertinimą.
7. ELPAC administratorius parengia vietą ir priemones testo 2 daliai. Pasirūpina, kad egzaminuotojai turėtų reikiamą garso įrašymo įrangą. Ne anksčiau nei 1 valandą prieš testo 2 dalį, atspausdina ir pateikia egzaminuotojams testo 2 dalies užduotis ir vertinimo lapus.
8. Testo 2 dalis skirta kalbinių ir komunikacijos įgūdžių patikrinimui (angl. oral interaction). Vertinami skrydžių vadovo gebėjimai komunikuoti nesant vizualaus kontakto ir matant pašnekovą. Testo 2 dalis susideda iš trijų užduočių, kurios apima teisingą standartinės ICAO frazeologijos naudojimą, gebėjimą pereiti nuo standartinės frazeologijos prie bendrosios anglų kalbos, teisingą atsakymą į žinutę, gebėjimą spręsti nesusipratimus, efektyvaus santykio tarp piloto ir skrydžių vadovo palaikymą, gebėjimą spręsti besivystančias nestandartines situacijas, situacijos atpasakojimą anglų kalba ir gebėjimą kalbėti plačiai tam tikra tema aviaciniame kontekste. Testo 2 dalis vykdoma remiantis EUROCONTROL parengtu ELPAC testo 2 dalies vykdymo vadovu. Ją vykdo 2 egzaminuotojai – kalbos specialistas ir skrydžių vadovas. Testo 2 dalis trunka apie 20 min. Visa testo 2 dalies eiga įrašoma.
9. Testas vertinamas pagal ICAO vertinimo skalę. Gautas 4 ar 5 lygis laikomi teigiamais įvertinimais, o 3 ar žemesnis – neigiamu. Testo 1 ir 2 dalys vertinamos atskirai. Neišlaikius 1 dalies leidžiama laikyti 2 testo dalį, tačiau galutinis įvertinimas atitinka žemiausią iš abiejų testo dalių gautą įvertinimą. Įvertinimus egzaminuojamajam praneša ELPAC administratorius.
PAŽYMĖJIMŲ IŠDAVIMAS
10. Sėkmingai išlaikius testą, ELPAC administratorius išduoda atitinkamą sertifikatą, nurodydamas jo galiojimą nuo anksčiau turėto sertifikato galiojimo pabaigos atitinkamai 3 metams (jei pasiektas 4 lygis) arba 6 metams (jei pasiektas 5 lygis). Neišlaikius 1 ar 2 dalies, išduodamas sertifikatas, nurodantis, kad testas buvo neišlaikytas – gauti 3 ir mažiau balų. Du sertifikato egzemplioriai pateikiami egzaminuojamajam, o kopija – ASKTC.
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
11. Susidarius aplinkybėms, kai užsiregistravęs asmuo negali sutartu laiku atvykti į testo 1 ar 2 dalies laikymą, asmuo turi iškart informuoti ASKTC, kurie praneša ELPAC administratoriui, kad egzaminas būtų atšauktas ELPAC sistemoje. Po to iš naujo su ASKTC derinamas kitas tinkamas egzamino laikas. Pavėlavus informuoti apie nedalyvavimą egzamine ir praėjus laikui, kuris registruotas ELPAC sistemoje, egzaminuojamasis nebegali laikyti testo ir turi jį iš naujo derinti su ASKTC bei sumokėti už pakartotinį laikymą, nebent tai būtų 3 laikymas ir kandidatas negalėtų laikyti 4 kartą.
12. Testą leidžiama perlaikyti 2 kartus. Pirmas perlaikymas gali būti vykdomas, bet kuriuo iš anksto suderintu laiku. Antras perlaikymas gali būti vykdomas po dviejų mėnesių nuo pirmo perlaikymo, taip pat egzaminuojamasis turi pristatyti papildomų aviacinės anglų kalbos mokymų baigimo pažymėjimą.
13. Susidarius netikėtoms aplinkybėms, sukliudžiusioms egzaminuojamajam tinkamai laikyti testą – techniniams nesklandumams, aplinkos trukdžiams, ir kt., leidžiama egzaminą perlaikyti iš naujo. Atsiradus techniniams nesklandumams, egzaminuojamasis testo metu turi kuo skubiau apie tai informuoti ELPAC administratorių, kuris informuoja EUROCONTROL.
14. Jei testas nutraukiamas egzaminuojamojo iniciatyva, egzaminuojamasis turi dar 2 galimybes laikyti testą, suderinus su ASKTC ir apmokėjus už kiekvieną testo laikymą.
15. Už įrašų fiksavimą ir dokumentų saugojimą atsakingi ELPAC administratorius ir ASKTC. Testo 1 dalies rezultatai automatiškai saugomi ELPAC sistemoje. Testo 2 dalies metu, egzaminuojamajam įėjus į testo laikymo patalpą, visa testo 2 dalies eiga pradedama įrašinėti į garso laikmenas. Įrašas identifikuojamas balsiai nurodant kandidato vardą, pavardę, laikymo datą ir laiką. Įrašas baigiamas egzaminuotojui paskelbus, kad testas baigtas. Egzaminuotojas perduoda įrašą ELPAC administratoriui kartu su užpildytais testo vertinimo lapais, nustatytais EUROCONTROL. Tiek įrašas, tiek vertinimo lapai įkeliami į ELPAC testo serverio archyvą. Originalūs vertinimo lapai ir įrašai saugomi VILNIUS TECH AGAI serveryje. Testo 2 daliai naudojami užduočių lapai, atlikus testą, sunaikinami.
Pilotų mėgėjų PPL(A/H) kursai (A – Lėktuvai / H - Sraigtasparniai)
PPL (Privataus Piloto Licencija) (A/H) - tai kvalifikacija, leidžianti veikti be atlygio arba kaip antrajam pilotui, nekomercinėse skrydžiuose.
PPL yra labiausiai paplitusi bendrosios aviacijos licencija.
PPL (A/H) kursus sudaro 110 valandų teorijos mokymas ir 46 val. praktinis mokymas lėktuvu ar sraigtasparniu.
Teorijos mokymai susideda iš:
Minimalus amžius – 18 metų.
Taikomi 2 klasės aviacinės medicinos reikalavimai.
Pažymėjimą išduoda tik TKA patvirtinti medicinos specialistai. Jų sąrašą rasite TKA svetainėje.
Egzaminavimas:
Teorinis egzaminas
Pareiškėjas turi įrodyti teorines žinias Transporto kompetencijų agentūroje (TKA) rašytinių testų forma.
Testas išlaikomas, jei pareiškėjas gauna ne mažiau kaip 75% iš visų egzaminuojamų dalykų. Teorinis PPL (A/H) egzaminas turi būti sėkmingai išlaikytas TKA per 12 mėnesių nuo pagrindinio mokymo.
Praktinis egzaminas
Praktinis įgūdžių egzaminas atliekamas skrydžio metu su įgaliotu TKA egzaminuotoju ir gali būti priimtas po sėkmingai atliktų rašytinių testų TKA.
Baigus šią programą ir sėkmingai išlaikius teorijos žinių bei skrydžių egzaminus, TKA jums suteikia Piloto mėgėjo – PPL(A/H) piloto licenciją, kuri galioja visoje Europos Sąjungoje.
Daugiau informacijos:
Jei norite išsamesnės informacijos apie PPL (A/H) ir rasti asmeninį sprendimą, susisiekite telefonu: +370 5 274 48 11 arba elektroniniu paštu: crypt:YW1jQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx
Individualiai Jums bus paskirtas skrydžio mokymo konsultantas, kuris padės įsigilinti į procesą ir atsakys į kylančius klausimus.
PPL yra labiausiai paplitusi bendrosios aviacijos licencija.
PPL (A/H) kursus sudaro 110 valandų teorijos mokymas ir 46 val. praktinis mokymas lėktuvu ar sraigtasparniu.
Teorijos mokymai susideda iš:
- Oro teisė;
- Bendros žinios apie orlaivius;
- Skrydžio vykdymas ir planavimas;
- Žmogaus galimybės;
- Meteorologija;
- Navigacija;
- Skrydžio procedūros;
- Skrydžio principai;
- Radijo ryšys.
- 46 valandų skrydžio lėktuvu ar sraigtasparniu mokymas.
Minimalus amžius – 18 metų.
Taikomi 2 klasės aviacinės medicinos reikalavimai.
Pažymėjimą išduoda tik TKA patvirtinti medicinos specialistai. Jų sąrašą rasite TKA svetainėje.
Egzaminavimas:
Teorinis egzaminas
Pareiškėjas turi įrodyti teorines žinias Transporto kompetencijų agentūroje (TKA) rašytinių testų forma.
Testas išlaikomas, jei pareiškėjas gauna ne mažiau kaip 75% iš visų egzaminuojamų dalykų. Teorinis PPL (A/H) egzaminas turi būti sėkmingai išlaikytas TKA per 12 mėnesių nuo pagrindinio mokymo.
Praktinis egzaminas
Praktinis įgūdžių egzaminas atliekamas skrydžio metu su įgaliotu TKA egzaminuotoju ir gali būti priimtas po sėkmingai atliktų rašytinių testų TKA.
Baigus šią programą ir sėkmingai išlaikius teorijos žinių bei skrydžių egzaminus, TKA jums suteikia Piloto mėgėjo – PPL(A/H) piloto licenciją, kuri galioja visoje Europos Sąjungoje.
Daugiau informacijos:
Jei norite išsamesnės informacijos apie PPL (A/H) ir rasti asmeninį sprendimą, susisiekite telefonu: +370 5 274 48 11 arba elektroniniu paštu: crypt:YW1jQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx
Individualiai Jums bus paskirtas skrydžio mokymo konsultantas, kuris padės įsigilinti į procesą ir atsakys į kylančius klausimus.
Kokybės vadybos sistemos pagrindai ir vidaus audito principai
Kokybės vadybos sistemos pagrindų ir vidaus audito principų mokymų tikslas suteikti žinias apie kokybės svarbą kokybiškų produktų ir paslaugų suteikimą, kokybės vadybos sistemas, auditavimo techniką.
Uždaviniai. Suteikti pradines žinias/atnaujinti apie produkto/ paslaugų kokybę bei kokybės užtikrinimo priemones. Suteikti žinių apie ISO standartą, ir (EK) 1321/2014 reglamento reikalavimus.
Teorijos mokymus sudaro:
Kokybės vadybos sistema
Uždaviniai. Suteikti pradines žinias/atnaujinti apie produkto/ paslaugų kokybę bei kokybės užtikrinimo priemones. Suteikti žinių apie ISO standartą, ir (EK) 1321/2014 reglamento reikalavimus.
Teorijos mokymus sudaro:
Kokybės vadybos sistema
- Apibrėžimas;
- Svarbiausios sąvokos;
- Kokybės sistemos dokumentacija (struktūra, lygmenys);
- Reikalavimai dokumentų valdymui;
- Kokybės vadovas;
- Kokybės duomenų įrašų formos;
- Kokybės planai;
- Kokybės vadybos sistemos taikymas;
- Populiariausios kokybės vadybos sistemos;
- Audito apibrėžimas;
- Audito tikslai;
- Auditų klasifikacija;
- Auditų tipai;
- Audito metu nustatytų trūkumų ir pastabų formulavimas;
- Trūkumų klasifikacija;
- Organizacijos vidaus audito organizavimas;
- Vidaus audito atlikimas;
- Vidaus audito ataskaita ir veiksmai po audito.
Orlaivių techninės priežiūros specialistų žinių atnaujinimas
Programa skirta orlaivių techninės priežiūros specialistų, dirbančių pagal „2014 m. lapkričio 26 d. Komisijos Reglamentas (ES) Nr. 1321/2014 dėl orlaivių nepertraukiamojo tinkamumo skraidyti ir aviacijos produktų, dalių bei prietaisų tinkamumo naudoti ir šias užduotis atliekančių organizacijų bei darbuotojų patvirtinimo“ reikalavimus kvalifikacijos kėlimui, žinių atnaujinimui ir egzaminavimui.
Modulio Nr. / Pavadinimas | Trukmė (ak/val.) | ||
B1.1 kategorijos licencijai | B2 kategorijos licencijai | ||
1 | Matematika | 2 | 2 |
2 | Fizika | 3 | 3 |
3 | Elektrotechnikos pagrindai | 3 | 3 |
4 | Elektronikos pagrindai | 1 | 3 |
5 | Skaitmeninės technologijos/ elektroninių prietaisų sistemos | 3 | 5 |
6 | Medžiagos ir techninė įranga | 5 | 4 |
7A | Techninės priežiūros praktika | 7 | 6 |
8 | Aerodinamikos pagrindai | 1 | 1 |
9A | Žmogiškieji veiksniai | 2 | 2 |
10 | Aviacijos teisės aktai | 3 | 3 |
11A | Lėktuvų su turbininiais varikliais aerodinamika, konstrukcijos ir sistemos | 9 | X |
11B | Lėktuvų su stūmokliniu varikliu aerodinamika, konstrukcijos ir sistemos | 8 | X |
13 | Orlaivių aerodinamika, konstrukcijos ir sistemos | X | 11 |
14 | Varikliai | X | 2 |
15 | Dujų turbininis variklis | 6 | X |
16 | Stūmoklinis variklis | 5 | X |
17A | Propeleris | 4 | X |
Viso: | 62 | 45 |
-
- Puslapio administratoriai:
- Linas Vaitonis
- Laurynas Šišovas
- Virginija Leonavičiūtė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė