Pradžia
Svetainės struktūra
Mano VILNIUSTECH
en
  • Kūrybinių industrijų fakultetas
    • Apie fakultetą
    • Struktūra
    • Studentų atstovybė
    • Rėmėjai ir partneriai
  • Studijos
    • Apie studijas
    • Bakalauro Studijos
    • Magistrantūros studijos
    • Doktorantūros studijos
    • Kolegijų absolventams
    • Moksleiviams
    • Dalinės studijos
    • Perstojimo galimybės
  • Mokslas ir inovacijos
    • Apie mokslą ir inovacijas
    • Doktorantūra
    • Mokslo projektai ir tyrimai
    • Pasiekimai
    • Renginiai ir konferencijos
    • Piliečių mokslo centras
    • Kūrybinių kompetencijų centras
    • Kita informacija
  • Tarptautiškumas
    • Apie tarptautiškumą
    • Tarptautinės galimybės studentams
    • Tarptautinės galimybės darbuotojams
    • Tarptautiniai partneriai
    • Tarptautiniai projektai
  • Padaliniai
    • Filosofijos ir kultūros studijų katedra
    • Pramogų industrijų katedra
    • Kūrybos komunikacijos katedra
    • Lietuvių kalbos skyrius
    • Užsienio kalbų skyrius
    • Kūrybos technologijų laboratorija
    • Renginių inžinerijos laboratorija
  • Kontaktai
    • Kaip mus rasti
Pradžia
en
Kūrybinių industrijų fakultetas Kūrybinių industrijų fakultetas Naujausia informacija Finišavo visą savaitgalį trukęs Vilniaus miesto inovacijų hakatonas „Hack4Vilnius“ 2025
Finišavo visą savaitgalį trukęs Vilniaus miesto inovacijų hakatonas „Hack4Vilnius“ 2025
2025-10-22

Finišavo visą savaitgalį trukęs Vilniaus miesto inovacijų hakatonas „Hack4Vilnius“ 2025

Spalio 17–19 dienomis VILNIUS TECH Kūrybiškumo ir inovacijų centre „LinkMenų fabrikas“ vyko aštuntasis hakatonas „Hack4Vilnius“, į kurį susirinko daugiau kaip 100 sostinei neabejingų dalyvių: įvairių sričių profesionalų, studentų bei moksleivių. Komandos intensyviai dirbo, spręsdamos miestui aktualius iššūkius. Ypatingas dėmesys šiemet buvo skirtas energetikos sričiai. Finišavus, apdovanotos trys nugalėtojų komandos, kurios ėmėsi atliekų rūšiavimo, elektromobilių įkrovimo infrastruktūros bei dirbtiniu intelektu paremto karjeros konsultanto iššūkių.
 
Hakatoną šiemet organizavo VILNIUS TECH, Saulėtekio Tech Parkas ir naujai prisijungusi „Ignitis grupė“. Dalyviai sprendė „Ignitis grupės“ ir įvairių kitų Vilniaus įmonių bei įstaigų pasiūlytus iššūkius. Kad iššūkių sprendimas vyktų kuo sklandžiau, kiekviena komanda hakatono metu turėjo galimybę pasinaudoti individualiomis mentorystės sesijomis su pasirinktais mentoriais. Be to, kiekvienam iššūkiui buvo pridėtas ir iššūkio kūrėjų pateiktas atvirųjų duomenų paketas, kuris, pasitelkus jau turimus duomenis, padėjo ieškoti sprendimų.
 
„Šių metų hakatonas nustebino tiek komandų įvairove, tiek brandumu. Nuo moksleivių iki patyrusių technologijų profesionalų – visi gebėjo pasiūlyti realiai įgyvendinamus sprendimus. Ypač džiugino tai, kaip komandos gebėjo pasitelkti duomenis ir dirbtinį intelektą, kurdamos idėjas, galinčias prisidėti prie miesto ir energetikos ateities. Vertinant nugalėtojų darbus, buvo akivaizdu – kai susitinka kūrybiškumas, technologijos ir bendras tikslas, gimsta sprendimai, turintys realų poveikį žmonių gyvenimui“, – teigia Lina Adomonienė, „Ignitis grupės“ IT plėtros vadovė.
 
Renginio metu dalyviai ne tik intensyviai dirbo kurdami savo sprendimus, bet ir rengėsi juos tinkamai pristatyti komisijai. Šeštadienį dalyvių laukė pranešimas tema „AI on the table: Winning Hearts, Minds and Deals”, kurį skaitė Ismael Capel, EPAM Lithuania Paslaugų teikimo vadovas. 
 
Sekmadienio vakarą specialiai renginiui suburta komisija, kurią sudarė: Lina Adomonienė, „Ignitis grupės“ IT plėtros vadovė, Gintarė Galinaitė, Cognizant Technology Solutions Lithuania Transformacijos projektų vadovė bei Irmantas Znatinas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos inovacijų ir technologijų grupės IT Projektų vadovas, klausėsi dalyvių idėjų pristatymų ir išdalijo 6000 eurų vertės prizinį fondą. 
 
Komisija atsižvelgė į tokius kriterijus, kaip sprendimo inovatyvumas, rinkos potencialas, sprendimo išpildymo lygis ir atvirų duomenų analizės panaudojimas bei bendra pristatymo kokybė.
 
Pasak ilgametės renginio partnerės „Cognizant Technology Solutions Lithuania“ atstovės komisijoje Gintarės Galinaitės, džiugino galimybė stebėti tiek daug energingų, savo idėja tikinčių dalyvių, aktyviai siūlančių būdus, kaip prisidėti prie miesto gerovės.
 
„Hack4Vilnius – tai kūrybingų, technologijoms imlių ir motyvuotų žmonių sambūris, siekiantis kurti miestui reikšmingus sprendimus. Šių metų nugalėtojai pasiūlė įtraukius ir bendruomeniškumą skatinančius sprendimus. Tai puikus pavyzdys, kad technologijos gali būti ne tik pažangios, bet ir žaismingos, įtraukiančios, o svarbiausia – naudingos miestui ir jo gyventojams. Džiaugiamės, kad „Cognizant“ jau ne vienerius metus prisideda prie šio renginio, skatinančio jaunus talentus drąsiai eksperimentuoti ir kurti technologijomis grįstas iniciatyvas, kurios prisideda prie gyvybingesne miesto ir aktyvesnių bendruomenių kūrimo.“
 
Nugalėjusių komandų sprendimai
 
Pirmąją vietą iškovojo komanda „ecoBuddy“, laimėjusi 3000 eurų vertės piniginį prizą. Ji sprendė iššūkį, kaip padėti Vilniaus (ir ne tik) gyventojams suprasti, kaip ir kur kasdien tinkamai rūšiuoti atliekas. Iššūkį sprendusieji turėjo sukurti išmanųjį sprendimą, kuris padėtų greitai ir aiškiai nurodyti rūšiavimo vietą, pateiktų edukacines įžvalgas bei skatintų atsakingą elgesį. Nugalėjusios komandos pasiūlytas sprendimas – sukurtas mobiliosios aplikacijos prototipas, kuris, pasitelkdamas dirbtinį intelektą, ne tik paaiškina, kaip tinkamai rūšiuoti atliekas ir kur tai daryti (ypač jei tai yra elektronikos atliekos), bet ir skatina tai daryti pasitelkdamas žaidybinius elementus.
 
Antrąją vietą iškovojo ir 2000 eurų vertės piniginį prizą laimėjo komanda „Spindesio ūkininkai“. Ši komanda sprendė sostinės infrastruktūrai aktualią problemą: kaip išmaniai plėtoti elektromobilių įkrovimo infrastruktūrą Vilniuje, atsižvelgiant į gyventojų elgseną ir poreikius. Didėjant elektromobilių skaičiui, svarbu planuoti įkrovimo vietas išmaniai, todėl komanda turėjo sukurti sprendimą, kuris naudotų duomenis apie judėjimo srautus, įkrovimo įpročius ar parkavimo zonas ir padėtų modeliuoti optimalų stotelių išdėstymą mieste. Komandos sprendimas – sukurtas programėlės „CHARGINGTON“ prototipas, kuris, remdamasis gyventojų srautais, tankumu ir esamomis stotelėmis, padeda parinkti naujas elektromobilių įkrovimo vietas. Taip pat programėlė skatins daugiabučių gyvenamųjų namų bendruomenes bendrai įsirengti stoteles – padės rasti rangovus ir informuos apie reikalingus dokumentus.
 
Trečiosios vietos nugalėtojai ir 1000 eurų laimėtojai – komanda  „The Builders“. Ši komanda pasirinko iššūkį, teigiantį, kad tradicinės karjeros paieškos dažnai remiasi tik CV ar pareigų pavadinimais – bet ar tai atspindi, kas žmogui iš tiesų tinka? Komanda turėjo sukurti DI sprendimą, kuris remdamasis koučingo principais padėtų vartotojui reflektuoti savo stipriąsias puses, lūkesčius ir vertybes, o tuomet – pasiūlytų labiausiai atitinkančias organizacijas ne tik pagal kompetenciją, bet ir pagal kultūrinį atitikimą. „The Builders“ sprendimas – dirbtiniu intelektu paremtas karjeros konsultantas, veikiantis kaip interaktyvus klausimynas. Komandos apmokytas DI naudoja viešai prieinamus Lietuvos įmonių duomenis, pagal vartotojo atsakymus pasiūlo tinkamiausias įmones karjeros pradžiai ar plėtrai.
 
Aštuntasis „Hack4Vilnius“ dar kartą įrodė, kad bendradarbiaujant skirtingoms institucijoms, įmonėms ir kūrybingiems dalyviams, galima sukurti idėjas, kurios ne tik įkvepia, bet ir turi potencialą virsti realiais pokyčiais. Organizatoriai džiaugiasi dalyvių entuziazmu ir tikisi, kad šios idėjos toliau vystysis ir prisidės prie dar pažangesnio Vilniaus kūrimo.
    • Puslapio administratoriai:
    • Gabija Velykytė
    • Milda Gumbytė
    • Dovilė Lisauskienė
    • Karolina Kardokaitė
    • Ugnė Daraškevičiūtė
Kūrybinių industrijų fakultetas
Kūrybinių industrijų fakultetas
Apie fakultetą
Struktūra
Studentų atstovybė
Rėmėjai ir partneriai
Studijos
Studijos
Apie studijas
Bakalauro Studijos
Magistrantūros studijos
Doktorantūros studijos
Kolegijų absolventams
Moksleiviams
Dalinės studijos
Perstojimo galimybės
Mokslas ir inovacijos
Mokslas ir inovacijos
Apie mokslą ir inovacijas
Doktorantūra
Mokslo projektai ir tyrimai
Pasiekimai
Renginiai ir konferencijos
Piliečių mokslo centras
Naujienos
Kas yra Piliečių mokslas
Piliečių mokslo projektai VILNIUS TECH
Piliečių mokslo projektai
Mokomoji medžiaga
Kūrybinių kompetencijų centras
Naujienos
Kita informacija
Tarptautiškumas
Tarptautiškumas
Apie tarptautiškumą
Tarptautinės galimybės studentams
Tarptautinės galimybės darbuotojams
Tarptautiniai partneriai
Tarptautiniai projektai
Padaliniai
Padaliniai
Filosofijos ir kultūros studijų katedra
Apie katedrą
Pramogų industrijų katedra
Apie katedrą
Studijos
Kūrybos komunikacijos katedra
Apie katedrą
Studijos
Kita informacija
Lietuvių kalbos skyrius
Apie padalinį
Užsienio kalbų skyrius
Apie padalinį
Kūrybos technologijų laboratorija
Įrangos rezervacija
Renginių inžinerijos laboratorija
Kontaktai
Kontaktai
Kaip mus rasti
Mano VILNIUSTECH
vilniustech.lt
  • Kontaktai
  • Duomenų saugumas
  • Alumni
  • E-parduotuvė
  • El. paštas darbuotojams
Kūrybinių industrijų fakultetas:
Trakų g. 1, 01132 Vilnius
Telefonas (8 5) 237 0636
El. paštas crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmtpZkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCIgdGl0bGU9ImtpZkB2aWxuaXVzdGVjaC5sdCI+a2lmQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiBzdHlsZT0icG9pbnRlci1ldmVudHM6IG5vbmU7Y29sb3I6IHJnYmEoMCwgMCwgMCwgMCk7IHBvc2l0aW9uOiBhYnNvbHV0ZTsiPkFudGFuYXMua29udHJpbWFzQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx
e-solution Mediapark
e-solution Mediapark
ATHENA