Mokslo projektai ir tyrimai
Kūrybinių industrijų fakulteto dėstytojai ir mokslininkai savo tyrimus atlieka Vilniaus Gedimino technikos universiteto 7-ojoje prioritetinėje mokslinių tyrimų kryptyje Ekonomikos inžinerija, vadyba ir komunikacija. Pagrindinis dėmesys skiriamas 2 tematikoms: Komunikacijos valdymas įtraukioje ir kūrybingoje visuomenėje; Kūrybinės industrijos skaitmeninės visuomenės plėtrai.
Šiose tematikose nagrinėjamos 3 esminės potemės:
Šiose tematikose nagrinėjamos 3 esminės potemės:
- Socialinės įtraukties komunikacija per kūrybingumą ir inovacijas;
- Miestas kūrybos visuomenės kontekste: kūrybingumo indeksų ir komunikacijos klausimai;
- Socialinės inovacijos ir technologijos kūrybinėse industrijose.
Priemonių rinkinys, skatinantis piliečių įsitraukimą į klimato kaitos mažinimą ir didinantis visuomenės socialinį atsparumą (CLIMAS)
Projektas | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: | |
---|---|---|---|
Priemonių rinkinys, skatinantis piliečių įsitraukimą į klimato kaitos mažinimą ir didinantis visuomenės socialinį atsparumą (CLIMAS) | Aelita Skaržauskienė crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmFlbGl0YS5za2FyemF1c2tpZW5lQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0Ij5hZWxpdGEuc2thcnphdXNraWVuZUB2aWxuaXVzdGVjaC5sdDwvYT4=:xx |
Klimato kaita yra viena iš svarbiausių problemų, kurias šiandien reikia spręsti, nes numatoma, kad netolimoje ateityje ji turės žalingą socialinį, aplinkosauginį ir ekonominį poveikį. Pastarieji klimato kaitos reiškiniai, tokie kaip potvyniai Vokietijoje ir Belgijoje žemyniniuose ir Atlanto vandenyno regionuose, karščio bangos ir vandens trūkumas rodo, kad politikos formuotojų, ekspertų ir suinteresuotųjų šalių veiksmų nepakanka ir kad skubiai reikia piliečių įsitraukimo. Todėl turime pasimokyti iš gerosios piliečių dalyvavimo klimato kaitos veiksmuose patirties ir sukurti piliečių paramos infrastruktūrą prisitaikymo prie klimato kaitos priemonėms, kuri padėtų 150 Europos regionų ir vietos bendruomenėms atsilaikyti. Klimato asamblėjos ir "Gyvosios laboratorijos" laikomos tvariomis ir pagrįstomis priemonėmis, skatinančiomis svarstomąją demokratiją klimato politikos formavimo srityje. Dabartinio projekto siekis - remti pertvarką siekiant atsparumo klimato kaitai, siūlant novatoriškai į problemą orientuotą klimato kaitos pritaikytą priemonių rinkinį, sukurtą kartu su suinteresuotosiomis šalimis, taikant vertybėmis pagrįstą požiūrį, projektinio mąstymo metodus ir piliečių mokslo mechanizmus. CLIMAS apims empirinį komponentą, skirtą šiam priemonių rinkiniui išbandyti ir suformuluoti moksliškai pagrįstas gaires politikos formuotojams, kaip klimato asamblėjoms pereiti nuo techniškai pagrįstų svarstymų, kurie priklauso klimato kaitos ekspertams, prie daugelio suinteresuotųjų šalių svarstymų, grindžiamų dilemų sprendimu iš "iš apačios į viršų", labiau visuomenės ir vertybių požiūriu. CLIMAS rezultatai turės teigiamos įtakos politikos formavimo ir informuotumo didinimo procesui ir pasiūlys tvarias strategijas, kaip padidinti politikos formuotojų pritarimą piliečių priimamiems sprendimams. → DAUGIAU INFORMACIJOS APIE PROJEKTO VEIKLAS GALITE RASTI ČIA |
Dirbtinio intelekto taikymas mokymo(si) procese (AIware)
Projektas | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: | |
---|---|---|---|
AIware: Dirbtinio intelekto taikymas mokymo(si) procese |
crypt:bW9uaWthLm1hY2l1bGllbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQ=:xx | Dirbtinis intelektas ir ypač mašininis mokymasis tapo daug diskusijų tema visuomenėje. Tai didžiulė pažanga, kuri taip pat gali sukelti iššūkių ir galimybių darbo rinkai ir individualiai karjerai. Tačiau Dirbtinis Intelektas nepateko į daugumos Europos šalių mokymo programas. Tai yra AIware projekto pradžios taškas: Mes siekiame sukurti paruoštą naudoti sprendimą mokykloms, sudarytą iš pavyzdinės mokymo programos, mokymosi scenarijų ir medžiagos, skirtos mokytojams ir 7-12 klasių mokiniams. Dirbtinis intelektas jau pakeitė darbo rinką ir asmeninę karjerą – dirbtinio intelekto algoritmai pranoksta žmones įvairių asmeninio ir verslo gyvenimo aspektų. Ateinančiais metais išnyks daug darbo rūšių, skirtų net gerai išsilavinusiems žmonėms. Tai bus viena pagrindinių kompetencijų, skirta suprasti, kaip produktyviai panaudoti dirbtinį intelektą savo darbe ir asmeniniame gyvenime. Be to, konkrečios kompetencijos būtini kuriant ir naudojant dirbtinio intelekto sistemas, pvz. analizuoti, interpretuoti ir panaudoti įvairių tipų duomenis. Paskutinis bet ne mažiau svarbu, kad reikia atsižvelgti į pavojus ir susirūpinimą. Šiuo tikslu mes siekiame sukurti šiuos dalykus: Mokymo programa, apibūdinanti mokytojų ir mokinių kompetencijas (nuo 7 iki 12/13 klasės). Pedagoginė sistema, pagrįsta probleminiu mokymusi realiame gyvenime Mokymosi scenarijai įvairiems dirbtinio intelekto, kaip atviros ugdymo praktikos, aspektams Mokymosi medžiaga įvairiems dirbtinio intelekto, kaip atvirų švietimo išteklių, aspektams Atvirųjų mokymo išteklių rinkinys Mokymosi scenarijų ir medžiagos patvirtinimas. „AI paruoštos mokyklos“ sertifikavimo schema Politikos ir mokymo programų rekomendacijos Projektu siūlomi sprendimai, kaip integruoti AI į mokyklas, kurie yra patvirtinti ir perkeliami kaip nuoroda tolimesnėms iniciatyvoms. Programa (prioritetas, priemonė), pagal kurią (-į) finansuojamas projektas: ERASMUS-EDU-2022-PI-FORWARD-LOT1 Prioritetas 2 - A Europe fit for the digital age, kryptis D-2-2 - Empowering people through education and skills, sritis - P-2-3 - Economy and Society ir P-2-4 - European Data Strategy → DAUGIAU INFORMACIJOS APIE PROJEKTO VEIKLAS GALITE RASTI ČIA |
Piliečių atvirojo mokslo centrų steigimas Europos mokslinius tyrimus atliekančiose ir finansuojančiose organizacijose, siekiant paskatinti institucinius pokyčius ir pagrįsti atsakingus mokslinius tyrimus ir inovacijas visuomenėje (INCENTIVE)
Projektas | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: | |
---|---|---|---|
Piliečių atvirojo mokslo centrų steigimas Europos mokslinius tyrimus atliekančiose ir finansuojančiose organizacijose, siekiant paskatinti institucinius pokyčius ir pagrįsti atsakingus mokslinius tyrimus ir inovacijas visuomenėje (INCENTIVE) | crypt:YWVsaXRhLnNrYXJ6YXVza2llbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQ=:xx | Pagrindinė projekto INCENTIVE misija – pradėti vykdyti šiuos institucinius pokyčius Tventės universitete (NL), Barselonos autonominiame universitete (ES), Salonikų Aristotelio universitete (EL) ir Vilniaus Gedimino technikos universitete (LT). Projekto eigoje universitetuose bus įkurti Piliečių mokslo centrai, kurie per bendrakūros veiklas paspartins institucijų perėjimą prie įtraukesnio, atviresnio bei demokratiškesnio mokslo ir inovacijų valdymo. Piliečių mokslo centrų valdymo ir veiklos modeliai bus pritaikyti prie unikalių institucinių ypatumų ir regioninių mokslo ir inovacijų ekosistemų. → DAUGIAU INFORMACIJOS APIE PROJEKTO VEIKLAS GALITE RASTI ČIA |
Duomenimis grįstas piliečių mokslas mokykloms FabLabs aplinkoje (FabCitizen)
Projektas | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: | |
---|---|---|---|
FabCitizen: Duomenimis grįstas piliečių mokslas mokykloms FabLabs aplinkoje |
crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOm1vbmlrYS5tYWNpdWxpZW5lQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0IiB0aXRsZT0ibW9uaWthLm1hY2l1bGllbmVAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPm1vbmlrYS5tYWNpdWxpZW5lQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0PC9hPg==:xx | Pagrindinis šio projekto tikslas tikslas yra sudaryti galimybes mokykloms, ypač mokytojams, tėvams ir mokiniams, dalyvauti aukštos kokybės piliečių mokslo projektuose tiek mokymo, tiek popamokiniame kontekste, integruojant „FabLabs“ kaip pagrindinę švietimo aplinką ir suteikiant tiek technologinių, tiek metodinių kompetencijų. Programos pavadinimas ir finansavimo šaltinis: ERASMUS+ programa, Strateginės partnerystės (KA2) → DAUGIAU INFORMACIJOS APIE PROJEKTO VEIKLAS GALITE RASTI ČIA |
Iššūkį ikimokyklinio ugdymo įstaigoms kelianti novatoriška ir kūrybinga aplinka (CHILD)
Projektas | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: | |
---|---|---|---|
Iššūkį ikimokyklinio ugdymo įstaigoms kelianti novatoriška ir kūrybinga aplinka (CHILD) | Vaida Nedzinskaitė-Mitkė crypt:dmFpZGEubmVkemluc2thaXRlLW1pdGtlQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx |
Projekto CHILD tikslas – sukurti inovatyvų modelį, kaip stiprinti įgūdžius ir gebėjimus ikimokykliniame ugdyme. Pagrindinė idėja – integruoti novatoriškus praktikos metodus per profesinį mokymą dalijantis gerąja patirtimi su ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojais kuriant specialius mokymosi modulius ir priemones. Projektu CHILD bus sukurtas: 1) Plėtrai tinkamos praktikos (DAP) vadovas ir ikimokyklinio ugdymo pedagogų mokymai (PR1), kurie prisidės prie tikslinių naudos gavėjų kompetencijų tobulinimo; 2) Taikomoji DAP veikla ir edukacinė skaitmeninių išteklių biblioteka (PR2), kurios tikslas – tiesiogiai paveikti vaikų kritinio mąstymo įgūdžių tobulinimą; 3) CHILD Inovatyvi ir kūrybiška skaitmeninė aplinka (PR3), skirta sukurti visavertę aplinką, palaikančią sukurtą metodiką (iš PR1), veiklas ir išteklių biblioteką (iš PR2) bei animacines interaktyvias veiklas, kurios bus kuriamos ir PR3 metu. → DAUGIAU INFORMACIJOS APIE PROJEKTO VEIKLAS GALITE RASTI ČIA |
Erasmus+ projektas „Pirmaujantys universitetai – pokyčių katalizatoriai (CATCHANGE)“
Projektas | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: | |
---|---|---|---|
Erasmus+ projektas „Pirmaujantys universitetai – pokyčių katalizatoriai (CATCHANGE)“ | Doc. dr. Živilė Sederevičiūtė-Pačiauskienė crypt:eml2aWxlLnNlZGVyZXZpY2l1dGUtcGFjaWF1c2tpZW5lQHZpbG5pdXN0ZWNoLmx0:xx |
Mokymas yra daugialypis procesas, reikalaujantis plataus spektro žinių ir įgūdžių, specialiųjų ir perkeliamųjų kompetencijų. Tyrimai rodo, kad dėstytojams trūksta žinių apie akademinę lyderystę, erdvę pasireikšti iniciatyvoms ir jų, kaip akademinių lyderių vaidmenį universitete. Dėstytojams trūksta dizainu grįsto mąstymo įgūdžių, kuriais galėtų pasinaudoti kurdami ir atnaujindami savo dėstymo turinį.
Erasmus+ projekto „Pirmaujantys universitetai – pokyčių katalizatoriai (CATCHANGE)“ eigoje siekiama sukurti: • Nuotolinį savarankiško mokymosi kursus dėstytojams „Akademinė lyderystė“ ir „Dizainu grįsto mąstymo įgūdžiai“. • Motyvacinę sistemą dėstytojams. Projekto rezultatai suteiks dėstytojams žinių ir įgūdžių akademinės lyderystės srityje ir įgalins juos naudoti dizainu grįsto mąstymo metodą kuriant savo dalykų aprašus. Projektą įgyvendina: Latvijos universitetas Vilniaus Gedimino technikos universitetas Talino universitetas |
Erasmus+ projektas Medijos: suprasti ir sukurti (Medijų raštingumo diegimas mokyklose) (ImES)
Projektas | Įgyvendinimo laikotarpis | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto aprašymas: |
---|---|---|---|
Erasmus+ projektas Medijos: suprasti ir sukurti (Medijų raštingumo diegimas mokyklose) (ImES) |
2019 m. spalio mėn. – 2021 m. vasario mėn. | Doc. dr. Kristina Stankevičiūtė crypt:PGEgaHJlZj0ibWFpbHRvOmtyaXN0aW5hLnN0YW5rZXZpY2l1dGVAdmlsbml1c3RlY2gubHQiPmtyaXN0aW5hLnN0YW5rZXZpY2l1dGVAdmlsbml1c3RlY2gubHQ8L2E+:xx |
VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų fakultetas dalyvavo tarptautiniame medijų raštingumo skatinimo projekte “Medijos: suprasti ir sukurti (Medijų raštingumo diegimas mokyklose) (ImES)“, finansuotame Europos Sąjungos Erasmus+ programos. Kartu su kitomis penkiomis švietimo ir mokslo institucijomis iš trijų šalių – Lietuvos, Kroatijos ir Graikijos – kūrėme mokyklinio dalyko “Medijos ir visuomenė” modulį bei metodinę medžiagą jam. Projekto metu vyko trys tarptautiniai susitikimai, kurių metu visi projekto dalyviai - Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazija (Lietuva), Elektrotechnikos ir transporto mokykla (Osijek, Kroatija); 4-as Licėjus (Katerini, Graikija), Menų ir kultūros akademija (Osijek, Kroatija), Pierias Suaugusių profesinio mokymosi centras (KEPA) (Pierias, Graikija) ir VILNIUS TECH Kūrybinių industrijų fakultetas – kūrė mokyklinio dalyko modulį bei pristatė projektą įvairioms suinteresuotoms grupėms, tokioms kaip Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos atstovai bei vietinių savivaldybių administracijos. Projekto metu kiekvienoje šalyje taip pat vyko mokymai, skirti visų šešių projekte dalyvaujančių institucijų mokytojams/ dėstytojams, kurių metu jie galėjo susipažinti su įvairiomis galimybėmis integruoti naujųjų medijų praktikas (filmavimas, fotografavimas, vaizdo įrašų kūrimas, socialinių tinklų platformos) į savo pamokas/ dalykus. Teoriniai mokymų seminarai leido dalyviams praplėsti medijų lauko supratimą bei geriau suvokti jo ypatumus ir poveikį šiuolaikinei visuomenei. Projekto metu buvo sukurtas mokyklinio dalyko „Medijos ir visuomenė“ modulis, kurios pilotinis dėstymas vyko Vilniaus Salomėjos Nėries gimnazijoje 2019-2020 mokslo metais. Pats modulis ir jį lydinti metodinė medžiaga – 74 pamokos įvairiomis naujųjų medijų lauko temomis, sukurtos projekto dalyvių – buvo išverstos į projekto nacionalines kalbas (lietuvių, kroatų bei graikų) ir kartu su anglišką versija yra viešai bei nemokamai prieinamos projekto svetainėje, sukurtoje specialiai šiam tikslui. Kiekviena projekte dalyvavusi šalis surengė projekto pristatymo visuomenei renginius, kurių metu su projekto tikslais ir rezultatais galėjo susipažinti mokytojų bendruomenė ir kiti besidomintieji. Paskutinis viešinimo renginys, vykęs vasario mėn. Lietuvoje nuotoliniu būdu (Zoom konferencija) pritraukė apie 150 klausytojų – mokytojų iš įvairių regionų. ImES projektą finansavo Europos Sąjungos Erasmus+ programa, projekto nr. 2018-1-LT01-KA201-046996. Svetainė: www.imesproject.com Facebook: www.fb.com/imesproject |
Kultūrinis planavimas kaip miesto socialinių inovacijų įrankis
Projektas | Įgyvendinimo laikotarpis | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto tikslas (bendras): |
Kultūrinis planavimas kaip miesto socialinių inovacijų įrankis | 2019-2021 | Jekaterina Lavrinec | Tarpsektorinio bendradarbiavimo efektyvumo skatinimas kultūrinio miesto planavimo srityje – Baltijos jūros regiono miestuose. Kultūrinio planavimo modelio, kaip kultūrinės politikos ir įtraukaus miesto vystymo principo, įdiegimas kaimynijose. |
Kultūros studijos versle
Projektas | Įgyvendinimo laikotarpis | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto tikslas (bendras): |
Kultūros studijos versle (CSB) | 2018-2020 | prof. dr. Tomas Kačerauskas | Atnaujinti dialogo praktiką ir tarptautinius mainus tarp Europos aukštojo mokslo įstaigų ir socialinėje mokslinių tyrimų aplinkoje. CSB tada yra naujas „Universiteto mokymo planas“, pasiūlytas 7 šalių konsorciumo, atstovaujamo 6 universitetų iš Italijos, Makedonijos, Lietuvos, Kroatijos, Albanijos ir Portugalijos. Daugiau informacijos čia. |
Medijos ir visuomenė
Projektas | Įgyvendinimo laikotarpis | Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH | Projekto tikslas (bendras): |
Medijos ir visuomenė | 2018-2020 | Kristina Stankevičiūtė | Medijų raštingumui ir būdams, kaip kurti ar tobulinti medijų raštingumo mokymo programą |
Kūrybinio miesto Centrinėje Europoje samprata: istoriniai įvaizdžiai ir empiriniai indeksai
Projektas
|
Įgyvendinimo laikotarpis
|
Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH
|
Projekto tikslas (bendras):
|
Kūrybinio miesto Centrinėje Europoje samprata: istoriniai įvaizdžiai ir empiriniai indeksai. Programa “Jungtiniai mokslinių tyrimų projektai. Vengrijos mokslų akademija – Lietuvos mokslų akademija”.
|
2016-2018
|
Tomas Kačerauskas
|
Atlikti sisteminį - lyginamąjį kūrybinio miesto įvaizdžių ir indeksų Centrinėje Europoje tyrimą, apjungiant istorinę ir šiuolaikinę perspektyvas.
|
Kūrybingumo klasterizacija
Projektas
|
Įgyvendinimo laikotarpis
|
Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH
|
Projekto tikslas (bendras):
|
Kūrybingumo klasterizacija. Erasmus+ programa. KA2 veikla: Strateginės partnerystės. Projekto Nr. 123.
|
2015-2017
|
Justas Nugaras
|
Pagal moderniausius verslo standartus atnaujinti KIF studijų ir mokslo tyrimų turinį ir sustiprinti verslo, aukštųjų mokyklų bei kūrėjų bendruomenių sinergiją
|
Svetimžodžių funkcionavimo profesinėje kalboje tyrimas
Projektas
|
Įgyvendinimo laikotarpis
|
Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH
|
Projekto tikslas (bendras):
|
Svetimžodžių funkcionavimo profesinėje kalboje tyrimas. Lietuvių bendrinės kalbos, tarmių ir kitų kalbos atmainų funkcionavimo ir kaitos tyrimų 2011–2020 metų programa, projekto Nr. K-1/2015.
|
2015-2017
|
Rasuolė Vladarskienė
|
Tirti svetimžodžių funkcionavimą profesinėje (ypač technikos srities) kalboje bei akademinėje aplinkoje.
|
Mažosios Lietuvos asmenvardžiai (XVIII–XIX a.)
Projektas
|
Įgyvendinimo laikotarpis
|
Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH
|
Projekto tikslas (bendras):
|
Mažosios Lietuvos asmenvardžiai (XVIII–XIX a.).
Nacionalinė lituanistikos plėtros 2009–2015 metų programa, projekto Nr. LIT-9-8.
|
2015
|
Aušra Žeimienė
|
Surinkti medžiagą ir išleisti monografiją „Mažosios Lietuvos asmenvardžiai (XVIII–XIX a.)“
|
Kompleksinis aplinkos veiksnių poveikio kūrėjui tyrimas (KAVA)
Projektas
|
Įgyvendinimo laikotarpis
|
Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH
|
Projekto tikslas (bendras):
|
Kompleksinis aplinkos veiksnių poveikio kūrėjui tyrimas (KAVA)“. Nacionalinė kompleksinė programa Lietuvos kūrybinės ir kultūrinės industrijos“, Europos Sąjungos struktūrinių fondų projekto kodas Nr. VP1-3.1-ŠMM-08-K-01-007.
|
2012-2015
|
Jūratė Černevičiūtė
|
Atlikti sisteminį sociokultūrinį lyginamąjį kūrybingumo ir inovacijų aplinkos tyrimą.
|
VILNIUS TECH ir Edinburgo Neipiero universitetų Produktų dizaino, inovacijų ir kūrybinių industrijų centro „LINK MENŲ fabrikas“ sukūrimas
Projektas
|
Įgyvendinimo laikotarpis
|
Kontaktinis asmuo VILNIUS TECH
|
Projekto tikslas (bendras):
|
VGTU ir Edinburgo Neipiero universitetų Produktų dizaino, inovacijų ir kūrybinių industrijų centro ,,LINK MENŲ fabrikas“ sukūrimas. Europos Sąjungos struktūrinių fondų projekto kodas Nr. VP2-1.1-ŠMM-04-V-02-015
|
2012-2015
|
Žilvinas Jančoras
|
Sukurti studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros infrastruktūrą.
|
-
- Puslapio administratoriai:
- Gabija Velykytė
- Milda Gumbytė
- Dovilė Lisauskienė
- Karolina Kardokaitė
- Ugnė Daraškevičiūtė